Werk & Studie alle pijlers

Kosten cursus voorschieten

29-03-2024 14:52 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga een (dure) cursus volgen voor mijn werk. Al maanden geleden heb ik gezorgd voor de benodigde handtekeningen, formulieren, etc. Rijksoverheid dus voor uitgaven boven een betaald bedrag is de handtekening van mijn eigen directeur niet voldoende. Inmiddels gaat de cursus bijna beginnen dus ik had eens gepolst bij de centrale HR hoe het ermee stond. Kennelijk hadden ze het daar druk, dus ze weten niet of ze mijn voorschot op tijd kunnen overmaken, ‘dus dan moet je het even voorschieten’.
Oh OK, ik weet niet wat zo’n dame denkt, maar ik was niet van plan om een bedrag ter grootte van enkele maandsalarissen even voor te schieten. Nog afgezien van het gemak waarmee zij veronderstelt dat mensen dat gewoon hebben klaarliggen.
Of is dat bij andere bedrijven normaal? 13.000 euro voorschieten en afwachten wanneer je het terugbetaald krijgt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, ik zou echt niet bereid zijn om 13.000 euro voor te schieten. Mijn advies zou zijn om terug te gaan naar HR.
You can't keep getting mad at people for sucking the life out of you if you keep giving them the straw.
Alle reacties Link kopieren Quote
“Dat is helaas niet mogelijk. Ik zou het fijn vinden als je dit behandelt als iedere andere rekening die dit bedrijf binnenkomt, namelijk een met een betaaltermijn.”

Wat een troela, natuurlijk schiet je dat niet voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op wiens verzoek ga je die cursus volgen? Kan je manager geen contact met HR opnemen?
Volgens mij is dit rijksbreed overal op dezelfde manier geregeld en in dat geval handelt HR de financiën niet af. Je moet bij je leidinggevende (MT-lid met p-verantwoordelijkheid) zijn. Dit soort bedragen gaan uit het directiebudget. Het MT-lid kan schakelen met control.

Maar dat opleidingsinstituut stuurt gewoon een factuur en die wordt afgedaan. Daar heb jij verder geen rol in.

Of heb je überhaupt nog geen finaal akkoord op je inschrijving?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij welke cursus kan er nou geen factuur gestuurd worden naar het bedrijf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het voorschot van de cursus is 13.000 euro, en de cursusleiding stuurt de factuur niet rechtstreeks naar de werkgever?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Eventjes schreef:
29-03-2024 15:04
Volgens mij is dit rijksbreed overal op dezelfde manier geregeld en in dat geval handelt HR de financiën niet af. Je moet bij je leidinggevende (MT-lid met p-verantwoordelijkheid) zijn. Dit soort bedragen gaan uit het directiebudget. Het MT-lid kan schakelen met control.

Maar dat opleidingsinstituut stuurt gewoon een factuur en die wordt afgedaan. Daar heb jij verder geen rol in.

Of heb je überhaupt nog geen finaal akkoord op je inschrijving?
Er is nog geen contract met de aanbieder voor de betreffende cursus. Dat duurt normaal 6 weken maar door personeelstekort en allerlei overspannen mensen, ligt het nu al een half jaar. Daarom kan de rekening niet naar het centrale punt worden gestuurd maar moet ik hem zelf betalen, van mijn voorschot dat dus ook ergens tussen wal en schip hangt. Deze week was ik vrij, maar ik ga dinsdag wel wat telefoontjes plegen. Desnoods moet het maar uit ons lokale budget worden voorgeschoten. Inmiddels heb ik ook eigenlijk al geen zin meer om überhaupt die cursus te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt accoord om het te doen, laat de aanbieder maar een factuur sturen.

Echt no way dat je het voorschiet en dan achteraf moet hopen of je je geld terugkrijgt - want dan blijkt achteraf ineens dat er ergens een projectcode niet goed staat of een budgetje niet klopt.
En dan blijf jij achter met de rekening.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schiet ook geen workshop van 200 euro voor hoor. Alleen de reiskosten. Ik heb wel eens een bosje bloemen voorgeschoten maar dat was het dan wel.

Dus nee, niet normaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, dan geen cursus

Bizar, er zijn mensen met minder op de spaarrekening hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Al had ik het zes keer op de rekening staan zo'n bedrag zou ik niet voorschieten.

Paar tientjes doe ik wel maar daarboven dien ik graag de rekening in om te laten betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet regelmatig grote bedragen voorschieten, maar no way dat ik 13.000 euro over zou gaan maken. En inderdaad, alsof iedereen dat zo heeft liggen. Ik zou gewoon aangeven: dat gaat niet (waarom dan ook).
Alle reacties Link kopieren Quote
Semi-overheid. Nee het is niet normaal, ja ‘ze’ doen alsof het normaal is. En wat Kooktmetknoflook al schrijft, één cijfertje verkeerd met een projectcode of omschrijving op de factuur en je bent zo maanden verder om je geld te krijgen. Zeker in die draak van Afas. Ik schiet niets meer voor, nog geen cent. Ben nu al een half jaar verder om een lunch terug te krijgen voor twee gastsprekers.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraag die HR mevrouw anders of zij dat bedragje zelf even voorschiet. Zo nee, dan konden ze wat mij betreft de boom in met hun cursus. Echt wat een aanfluiting, zelfs bij mij op de wasserij zijn die dingen gewoon goed geregeld.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
KamilleT schreef:
29-03-2024 15:25
Er is nog geen contract met de aanbieder voor de betreffende cursus. Dat duurt normaal 6 weken maar door personeelstekort en allerlei overspannen mensen, ligt het nu al een half jaar. Daarom kan de rekening niet naar het centrale punt worden gestuurd maar moet ik hem zelf betalen, van mijn voorschot dat dus ook ergens tussen wal en schip hangt. Deze week was ik vrij, maar ik ga dinsdag wel wat telefoontjes plegen. Desnoods moet het maar uit ons lokale budget worden voorgeschoten. Inmiddels heb ik ook eigenlijk al geen zin meer om überhaupt die cursus te doen.
Dan moet er nog een inkoopopdracht opgesteld worden. HR doet daar echt niets mee en jij gaat dat natuurlijk niet zelf voorschieten.

Hele vreemde gang van zaken wel. Nog nooit een departement gehad waar het zo verliep.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eventjes schreef:
29-03-2024 16:20
Dan moet er nog een inkoopopdracht opgesteld worden. HR doet daar echt niets mee en jij gaat dat natuurlijk niet zelf voorschieten.

Hele vreemde gang van zaken wel. Nog nooit een departement gehad waar het zo verliep.
Ik werk niet bij het ministerie maar bij een uitvoeringsorgaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook Rijksoverheid, ik vind dat echt niet normaal hoor. Nog nooit gehoord. 13.000 voorschieten, uit welke fantasiewereld komt die vrouw :@@:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
29-03-2024 16:07
Semi-overheid. Nee het is niet normaal, ja ‘ze’ doen alsof het normaal is. En wat Kooktmetknoflook al schrijft, één cijfertje verkeerd met een projectcode of omschrijving op de factuur en je bent zo maanden verder om je geld te krijgen. Zeker in die draak van Afas. Ik schiet niets meer voor, nog geen cent. Ben nu al een half jaar verder om een lunch terug te krijgen voor twee gastsprekers.
Afas is echt een gedrocht. Wie ooit bedacht heeft dat dat efficiënt zou zijn. :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
130 euro wil ik als het echt moet voorschieten.
13.000 euro nooit van mijn leven.

Vraag die vrouw hoe zij het voor zich ziet dat mensen dit zelf moeten betalen.
Half Nederland heeft dit niet op zijn bankrekening staan en al zeker niet als reserve om maar een half jaar te kunnen missen tot zij een keer zin hebben of personeel vinden om terug te betalen.
Moeten ze dan eerst hun huis verkopen vooraleer ze aan de cursus mogen starten?
Met de pet rondgaan bij het hoger management?

Ze regelen het maar. Zonder dat jij er een bank voor moet overvallen.

En anders maar geen cursus of volgend jaar. Hopelijk hebben ze tegen dan geld gevonden.


In de organisatie waar ik werk worden ten eerste al zo geen dure cursussen betaald. Geen bedrijfsbudget voor.
Mijn maximale jaarbudget aan cursussen is 120 euro :-).
En elke cursus moet op factuur. Die gewoon betaald wordt, net als elke andere factuur.
wissewis wijzigde dit bericht op 29-03-2024 16:54
23.81% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
ik vond laatste 280 euro voorschieten al veel! gelukkig binnen een week al terug. maar zeker niet doen hoor, ze schieten het zelf maar voor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, wat is dat voor cursus dat 'ie zó duur moet zijn? o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind 13.000 euro voor een cursus al te gaar voor woorden. Zelf ooit een cursus gedaan voor 7000 euro, die ik via een omweg (zat in de transitievergoeding) ook zelf betaald heb.
Iets klopt hier niet, wil jouw werkgever van je af?
Alle reacties Link kopieren Quote
Andrieske schreef:
29-03-2024 17:05
Ik vind 13.000 euro voor een cursus al te gaar voor woorden. Zelf ooit een cursus gedaan voor 7000 euro, die ik via een omweg (zat in de transitievergoeding) ook zelf betaald heb.
Iets klopt hier niet, wil jouw werkgever van je af?
Huh? Wat een rare conclusie?
Alle reacties Link kopieren Quote
13.000 euro! Wordt die cursus in Hawai gegeven? ;-D

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven