Theorie rijles dochter

21-05-2024 21:27 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter gaat binnenkort starten met rijles en ze wil vast aan haar theorie beginnen.

Hebben jullie tips welk boek het beste is, welke site goed is om te oefenen?

Heeft iemand ervaring met een dagcursus? Hoe beviel dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon heeft het twee keer zelf geprobeerd, door te leren met een lesprogramma en oefenexamens van Nxxt. Hij is uiteindelijk na een dagcursus alsnog geslaagd. Dus hier een goede ervaring met dagcursus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb eerst een dagcursus gedaan maar was halverwege de cursus mijn spanningsboog al kwijt toen ben ik gezakt. Toen kreeg ik van mijn rijinstructrice de tip om theorietoppers aan te schaffen, online en alles in in hapklare brokken geknipt, toen heb ik twee dagen voor het examen zitten leren en ben ik geslaagd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een dagcursus adviseren. Helpt echt met slagen.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze wil slagen: dagcursus.
Als ze de theorie wil kennen, begrijpen en toepassen: thuispakket met theorie en oefenexamens.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
21-05-2024 21:32
Mijn zoon heeft het twee keer zelf geprobeerd, door te leren met een lesprogramma en oefenexamens van Nxxt. Hij is uiteindelijk na een dagcursus alsnog geslaagd. Dus hier een goede ervaring met dagcursus.
Ja, hij was misschien anders de 3e keer ook wel geslaagd.

Rij-instructeur van dochter was geen voorstander van dagcursus omdat de kennis er dan totaal niet goed inzit. We hebben via rijschool een boek en inlogcode voor online examens oefenen aangeschaft en heeft haar theorie in 1x gehaald.

En een dagcursus geeft absoluut geen garantie op slagen; ken al teveel voorbeelden van mensen die zakten na zo'n dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zowel mijn zoon (geen leerwonder) als mijn dochter begonnen een halve dag van te voren en waren beiden, tot mijn stomme verbazing, geslaagd. Bizar dat het kan, maar het kan dus. Over hun kennis van de theorie heb ik mijn twijfels, maar ja, als ze slagen kan ik er verder ook niets aan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een theorie boek met een inlogcode voor online oefen examens. Ideaal is dat!
Omdat eigen tijd indelen fijner was dan verplicht je aandacht bijhouden tijdens een dagcursus. Én je kon specifiek oefenen op onderdelen dat je lastig vond, daar is tijdens een dagcursus geen ruimte voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter is niet zo’n leerwonder en heeft haar scootertheorie via filmpjes geleerd. Theorietoppers heette dat. Ze is wel in 1x geslaagd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nyco schreef:
21-05-2024 21:35
Ik heb eerst een dagcursus gedaan maar was halverwege de cursus mijn spanningsboog al kwijt toen ben ik gezakt. Toen kreeg ik van mijn rijinstructrice de tip om theorietoppers aan te schaffen, online en alles in in hapklare brokken geknipt, toen heb ik twee dagen voor het examen zitten leren en ben ik geslaagd.
Yep, deze dus (theorietoppers). Ik was heel tevreden over hun.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig gisteren via theorieboek2024.nl een pakket voor zoon aangeschaft. Online inlog hebben we al (nog niets mee gedaan), morgen komt het boek. Hij wil het zo proberen en niet met klassikaal les. Wel afgesproken dat we op een redelijke termijn het examen gaan plannen. Las wel dat je na 2x zakken verplicht een cursus moet volgen. We zullen het meemaken ;-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen hadden het theoriepakket van de ANWB, boek en inlogcodes. Geslaagd in resp 2 en 3 keer. Alle zakpogingen steeds 1 fout teveel. Oudste had zelfs de andere onderdelen foutloos.
Ik denk dat je moet blijven oefenen tot je ze nagenoeg foutloos doet. Het is geen rocket science.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nyco schreef:
21-05-2024 21:35
Ik heb eerst een dagcursus gedaan maar was halverwege de cursus mijn spanningsboog al kwijt toen ben ik gezakt. Toen kreeg ik van mijn rijinstructrice de tip om theorietoppers aan te schaffen, online en alles in in hapklare brokken geknipt, toen heb ik twee dagen voor het examen zitten leren en ben ik geslaagd.
Hier precies hetzelfde. Zakte steeds op één of twee fouten teveel. Na Theorietoppers meteen geslaagd. :)
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.theorieexamenoefenen.nl

Deze heeft zoon gebruikt.
Was heel fijn met heel veel oefenexamens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zeggen het boek van de ANWB.

Ik had in eerste instantie een ander boek gebruikt, en daar stond de helft van waar de vragen over kunnen gaan, niet eens in.

Uiteindelijk ben ik MET boek en een dagcursus geslaagd.

Alleen een dagcursus gaat niet werken. Meerdere jongeren in mijn groep zijn alsnog gezakt.

Succes voor je dochter
Alle reacties Link kopieren Quote
wat doen haar vrienden en vriendinnen? Hebben zij tips?

Het hangt ook heel erg af hoe je dochter het beste studeert. Neemt ze de stof het beste op door te luisteren? Of juist door te lezen? Of examens te oefenen? Of een combinatie.

De theorie ga je pas echt eigen maken in de praktijk. Daarvoor is het vooral stomweg leren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ervaring met alleen een dagcursus is niet best. Ja "ze" slagen makkelijker maar zonder echt te leren en dus de meest basale stof te kennen.

Ik zou inzetten op een online pakket met een boekje. Begin met leren uit het boek en activeer daarna de cursus zodat je die kunt doorlopen. En niet denken oohhh doe ik even want het valt echt best tegen door de vraagstelling van het CBR.

In combinatie met zelf leren zou je ook nog een dagcursus kunnen overwegen maar zeker wel thuis leren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Theorieboek (van ANWB?) geleend van de bibliotheek en doorgelezen.
Daarnaast een online pakket gekocht van 'theorie-examen oefenen' die hebben een soort slaaggarantie. Als je genoeg geoefend hebt, krijg je -als je toch zakt- de CBR kosten terug.
Je moet er dus wel tijd in steken en daadwerkelijk veel oefenen.
In één keer geslaagd!
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Alle reacties Link kopieren Quote
de eerste keer heb ik uit het boek geleerd en aantekeningen gemaakt enz, daarnaast heb ik een 2 daagse cursus gedaan waarin alles werd behandeld en uitlegt compleet met ezelsbruggetjes en de de vragen werden op meerdere manieren gesteld.

ben toen ook geslaagd maar helaas door mede kutklotetyfustering corona en is mijn theorie verlopen en kan ik weer opnieuw laatste keer heb ik toen via theorie toppers 2x een pakket genomen maar dat was geen succes

heb het boek maar weer opgepakt :https://www.bol.com/nl/nl/p/auto-theori ... oductTitle
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier twee kinderen die zelf zijn gaan leren, online, en toen de dagcursus hebben hebben gedaan. Allebei geslaagd in 1 keer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
21-05-2024 21:48
Als ze wil slagen: dagcursus.
Als ze de theorie wil kennen, begrijpen en toepassen: thuispakket met theorie en oefenexamens.
Dit! Ik ben 2x in 1x geslaagd (eerste keer was verlopen). De eerste keer met dagcursus, de tweede keer met heel veel oefenen en een boek (van Vekabest) en online filmpjes waarbij ik alles opschreef dat ik lastig vond (filmpjes waren van Theorietoppers en van Theorieja) en ik voel me nu zoveel vertrouwder met de stof dan de eerste keer! Ik heb er ook echt een paar weken voor uitgetrokken om goed te leren.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven