Welke hor werkt hier?

17-05-2024 11:13 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben hier in huis twee naar binnen openden draai kiep ramen die als deur functioneren. Ik ben op zoek naar een hor voor deze deuren. Ze moeten open kunnen en aan de buitenkant gemonteerd worden, omdat de deur naar binnen opent.

Weet iemand waar ik deze kan vinden? Een vliegen gordijn werken niet omdat dit geen slakken tegen houdt.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben openslaande deuren waarvan er 1 naar binnen open kan kiepen. De deuren gaan naar binnen open.
We hebben daar een plissé hordeur die in een cassette rolt, aan de buitenkant gemonteerd over de gehele breedte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben die gelijk bij de nieuwe kozijnen besteld. Kliksysteem wat er zo in kan. Dus bij dezelfde leverancier.

Kun je ergens zien welk merk/leverancier de kozijnen van zijn?
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Plissé inzethor.
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon zo'n plissé hor inderdaad. Werkt hier prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tegen slakken kun je ook een koperen buis tegen de drempel monteren. Slakken houden daar niet van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een kunstig kozijn met een naar binnen draaiende deur.
In het kozijn is een plissé hor geplaatst. Werkt super!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een plisse hor op de buitenkant van het kozijn. Hebben wij op een schuifpui zitten.
Overigens kunnen daar aan de onderkant nog wel slakken langs als je een beetje slordig met de hor omgaat.
Helemaal slak veilig is een inzethor aan de binnenkant. Die hebben wij in kiep kantelramen zitten die we alleen als raam gebruiken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven