Geld & Recht alle pijlers

Belastinggeld en vakantiegeld

25-04-2024 16:25 137 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De rijke maanden komen er weer aan.
Wat ga jij met je geld doen, vind het altijd een leuk topic elk jaar maar zag er nog geen 1 aangemaakt.
Bij mij op de spaar want ik heb nog geen idee, misschien kom ik hier op goede ideeën.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vakantiegeld is zo'n beetje het budget voor m'n zomervakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rijke maanden?
Van vakantiegeld zijn we nu op vakantie. Wordt gestort als we al terug zijn. Verder gaat het eventuele overige op de spaarrekening. Erg veel kosten gehad de afgelopen jaren,dus voelt al heel luxe dat we überhaupt nog op vakantie konden gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons gaat het naar het vakantiepotje!
Alle reacties Link kopieren Quote
OP de spaar, de vakanties zijn al betaald
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier wordt het ook voor de zomervakantie gebruikt. Partner is zzp-er, dus die heeft geen vakantiegeld. En belastingteruggave is hier een belasting betaling helaas, dus de rijke maanden vallen tegen.
socie wijzigde dit bericht op 25-04-2024 16:47
33.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Vakantiegeld gebruik ik voor de zomervakantie. Dat is overigens nog niet de helft van wat de vakantie kost. Belastingteruggaaf is ook maar een paar tientjes, dus helemaal geen rijke maanden hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg de jaarrekening van energie binnenkort… ik vrees dat het geld daar naartoe gaat. Gelukkig is de vakantie al deels betaald..
Alle reacties Link kopieren Quote
Welk belastinggeld?
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
25-04-2024 16:38
Ik krijg de jaarrekening van energie binnenkort… ik vrees dat het geld daar naartoe gaat. Gelukkig is de vakantie al deels betaald..
Heb je geen app waarin je kunt zien hoe ze verwachten dat je uitkomt?
En eventueel al meer kunt gaan betalen? Ik zorg dat ik terugkrijg van Essent, heb een hekel aan bijbetalen
Alle reacties Link kopieren Quote
De vakanties zijn betaald, ik heb er één voor mijn rekening genomen, mijn vriend de ander.
Het vakantiegeld gaat dus naar de spaarrekening en wordt vrolijk uitgegeven als we daadwerkelijk op vakantie zijn.
Van de energiemaatschappij krijg ik flink geld terug, dat gaat ook op de spaarrekening. Ik heb sinds kort een autootje en het is fijn om wat achter de hand te hebben voor reparaties en jeweetmaarnooit.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zit het vakantiegeld tegenwoordig in het IKB. Wat ik daarvan niet gebruik wordt aan het einde van het jaar pas uitbetaald.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben net verhuisd dus ik heb nog allerlei wensen, veel meer wensen dan ik met mijn vakantiegeld kan vervullen. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Belastinggeld wordt gebruikt voor de vakantie. Vakantiegeld gaat op de spaarrekening voor de verbouwing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen vakantiegeld en geen belastinggeld. Vakanties zijn voor mij helaas de dure maanden want geen inkomsten. :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vakantiegeld zit in mijn IKB budget verwerkt. Hierin zit ook de 13de maand. Samen is dat 16,37% van mijn jaarsalaris.
Ik kan zelf instellen hoeveel en wanneer dit uitbetaald gaat worden.
Ik laat alles staan waardoor het automatisch in december uitgekeerd gaat worden.

Wel krijgen man en ik allebei 1200 bruto in mei uitgekeerd i.v.m. cao afspraken (rijksambtenaren) en per 1 juli 9,6% loonsverhoging.
Dus ondanks geen "vakantiegeldgevoel" (eigen keuze) toch leuke uitbetalingen in het vooruitzicht.

Vakantie is al betaald en vakantie uitgave terplekke gaat gewoon van de lopende rekeningen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon sparen en gebruiken voor vakantie en hypotheek.

We sparen nu voor een andere auto dus alles is welkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
25-04-2024 16:49
Geen vakantiegeld en geen belastinggeld. Vakanties zijn voor mij helaas de dure maanden want geen inkomsten. :cry:
Hier ook, niet werken is geen inkomsten. Maar mij hoor je niet klagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vakantiegeld zet ik altijd in een potje 'vakantie' op de spaarrekening. Dat gebruik ik dus ook voor vakantie. Jaren dat ik niet/nauwelijks weg ging (corona, baby) heb ik dat ook gedaan en dat geld is dus blijven staan. Ooit kan ik daar een verdere reis mee maken met kind.
Belastinggeld gaat op de spaar en zal vooral gebruikt worden voor onderhoud/verbouwing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vakantiegeld gaat aan de kant voor een lange vakantie dit najaar.
De belastingteruggave gaat grotendeels op de spaarrekening, gewoon als buffer. Wel hou ik daarvan een klein deel apart om iets moois voor mezelf te kopen na een aantal moeizame maanden.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
25-04-2024 16:49
Geen vakantiegeld en geen belastinggeld. Vakanties zijn voor mij helaas de dure maanden want geen inkomsten. :cry:
je kunt jezelf vakantiegeld geven?? het vakantiegeld dat mensen in loondienst krijgen is ook sigaar uit eigen doos
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet juist belasting betalen...maar goed, dat is omdat ik dus erg goed heb verdiend dus geen klachten hier. Vakantie is al betaald, ik wil weer eens naar de Paul warmer outlet verkoop!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
25-04-2024 16:59
Hier ook, niet werken is geen inkomsten. Maar mij hoor je niet klagen.

Nee klagen is een groot woord maar jammer is het wel. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier op de spaar.. vakanties zijn al betaald..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lang niet genoeg voor de vakantie, maar wordt daar wel aan gespendeerd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven