In je eentje naar een resort

18-04-2024 12:33 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik reis eigenlijk meestal alleen en je kan mij wakker maken voor een sportieve vakantie. Lekker backpacken, hiken door de wildernis, suppen of surfen. Helaas ben ik al langere tijd ziek en niet in staat om al die dingen te doen, maar heb ik wel ontzettende behoefte om er lekker even tussenuit te gaan. Daarom dacht ik: misschien is een resort een goed idee; ik hoef nergens naar om te kijken, kan lekker boeken lezen, aan het zwembad hangen en smerig bruin worden :biggrin:. Daarnaast hoef ik niet te koken of mijn huishouden te doen. En misschien kan ik wel een leuke excursie plannen halverwege als ik me daar fit genoeg voor voel.

Vrienden zijn druk met gezin, verbouwingen, verhuizen et cetera, dus ook dit wordt een solo-reis. Heeft er iemand ervaring met alleen naar een resort gaan? En zijn er specifieke resorts (adults only) die jullie me kunnen aanraden? Bepaalde landen die tof zijn om te bezoeken? Ik hoor graag jullie ervaringen!

Liefs
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen ervaring met alleen reizen, wilde alleen even zeggen dat dit mij heeeeerlijk lijkt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet in een resort, maar wel alleen op vakantie geweest. Relatie net uit, geen vakantie gepland, de rest allemaal wel. Ik dacht: fuck it, ik kan prima alleen!

Hotel met ontbijt, zodat ik mijn handen vrij had voor zonnebaden, boeken aan het zwembad, excursies die IK leuk vond. Ik had prima aanspraak met toeristen en locals.

Heerlijk was het.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me heerlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk, doen! Vorig jaar heb ik met mijn zoon in Egypte in een resort verbleven. Hij leerde al snel wat andere jong volwassenen kennen waardoor ik veel alleen was op het strand of ‘s avonds op het terras. Door de situatie in de regio heb ik voor mezelf dit jaar een andere bestemming uitgezocht maar ik was zo in mijn eentje terug gegaan.
Dit was het Sindbad hotel in Hurghada. Heel schoon, heerlijke en zeer verzorgde bufetten met kraakvers eten ( er stond zelfs een bord iedere dag met de hoeveelheid die was weggegooid na ieder eetmoment, ter bewustwording). Excursies te boeken via het hotel. Het is alleen niet specifiek adults only, wij waren in de winter en er waren niet veel kinderen. Het Sindbad heeft wel een waterpark maar heel bescheiden als je het vergelijkt met de overvloed aan hotels daar die dit wel hebben.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
18-04-2024 12:45
Niet in een resort, maar wel alleen op vakantie geweest. Relatie net uit, geen vakantie gepland, de rest allemaal wel. Ik dacht: fuck it, ik kan prima alleen!

Hotel met ontbijt, zodat ik mijn handen vrij had voor zonnebaden, boeken aan het zwembad, excursies die IK leuk vond. Ik had prima aanspraak met toeristen en locals.

Heerlijk was het.
Dat klinkt echt perfect! Waar ben je geweest destijds? Leuk ook dat je genoeg aanspraak had!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was naar Zakynthos Griekenland gegaan.
In de avond naar het strand om te kijken of ik schildpadden kon zien.
En het was echt aanspraak, respectvol en beleefd, geen opdringerigheid.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf niet, maar wel zat gezien.

Ik kan je de Barcelo hotels op de Canarische eilanden aanraden, vooral die op Tenerife (Santiago, met uitzicht de rotswand los gigantos). Wel kamer met zeezicht boeken.

De buffetten in die hotels zijn meer dan fantastisch!
because wijzigde dit bericht op 18-04-2024 13:10
10.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon doen!
Als het niks is (wat ik niet verwacht) ben je toch met een week ofzo weer thuis.
Genoeg boeken meenemen. Plek uitzoeken waar je zowel kan chillen als toch nog iets kan ondernemen.

Hoe lang wil je weg en wanneer?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of een auto huren een optie is, maar als dat wel het geval is, kan ik je dit adres, in Spanje in de omgeving van Girona, zeker aanraden: https://www.elracodemadremanya.com/en/

Het is heel kleinschalig, adults only, heel veel zorg aan de kamers besteed. Er is een gezamenlijke keuken en zitruimte, dus contact maken is er makkelijk. Er zijn 2 zwembaden (verwarmd)
Als je s avonds in het restaurant mee wilt eten, geef je dat voor 12 uur door.
Het ligt in een heerlijke wandelomgeving, in een middeleeuws dorpje. De natuur in de omgeving is prachtig.
Je zit op prima rij afstand van de kust en prachtige bergdorpjes.
Maar je hebt dus wel echt een auto nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
In zou lekker naar Griekenland gaan. Leuke mensen en heerlijk eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Super leuk idee! Ik weet niet hoe beperkt je energie is, maar houd er rekening mee dat als je een pakketreis boekt (reisorganisatie ; resort met vliegticket) dat je dan vaak opgehaald wordt bij het vliegveld met een bus / busje. Als je een resort hebt een uur van het vliegveld dan kun je best 2,5 uur later aankomen, omdat ze eerst langs alle andere hotels gaan van de reisorganisatie om daar gasten af ge zetten. Hoeft misschien geen probleem te zijn voor. Maar daar had ik toen ik ziek op reis ging niet zo rekening meegehouden waardoor de reisdagen met het reizen naar / wachten op vliegveld best wel slopend waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben jaren alleen op vakantie geweest, ook met een brakke gezondheid.
Vond het juist fijn dat ik kon doen en laten wat ik wilde. Niemand die teleurgesteld was als iets toch niet kon of probeerde om me over te halen toch iets te doen wat te pittig voor me was.
Een stapel boeken, een fijne kamer met een goed bed en ik red me wel.
Overigens niet gekozen voor resorts, maar wel voor vakantiehuisjes waar even eten halen goed te doen was, een afwasmachine voor de noodzakelijke afwas aanwezig was en de eindschoonmaak uitbesteed kon worden.
De kanttekeningen van Rilena over het reizen waren voor mij de redenen om mijn reis ook zelf te organiseren zodat zo min mogelijk energie zou kosten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rilena schreef:
18-04-2024 13:16
Super leuk idee! Ik weet niet hoe beperkt je energie is, maar houd er rekening mee dat als je een pakketreis boekt (reisorganisatie ; resort met vliegticket) dat je dan vaak opgehaald wordt bij het vliegveld met een bus / busje. Als je een resort hebt een uur van het vliegveld dan kun je best 2,5 uur later aankomen, omdat ze eerst langs alle andere hotels gaan van de reisorganisatie om daar gasten af ge zetten. Hoeft misschien geen probleem te zijn voor. Maar daar had ik toen ik ziek op reis ging niet zo rekening meegehouden waardoor de reisdagen met het reizen naar / wachten op vliegveld best wel slopend waren.
Je kan je daar ook voor afmelden en een taxi nemen of huurauto of iets dergelijks. Dat is veel relaxter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Because schreef:
18-04-2024 13:01
Ik kan je de Barcelo hotels op de Canarische eilanden aanraden, vooral die op Tenerife (Santiago, met uitzicht de rotswand los gigantos). Wel kamer met zeezicht boeken.


Tenerife ben ik niet geweest, maar wel in een Barceló op Gran Canaria - Occidental Roca Negra in Agaete - en dat kan ik je ook van harte aanraden. Inderdaad is een auto wel aan te raden, is 45 min rijden over een grotendeels vlakke kustweg vanaf het vliegveld. Je loopt een rotspad af naar de restaurants van Puerto de las Nieves en in de omgeving is - met de auto - genoeg te doen: meerdere archeologische sites oa Maipés de Agaete, natuurlijke zwembaden in de rotsen, mooie stadjes Gáldar (kwartiertje rijden) en Arucas (30 min), vallei van Agaete. Hoofdstad Las Palmas is ook maar 35 min rijden als je een middag wilt winkelen of naar de film.

Ik vond het er verrassend leuk (en ver verwijderd van de gekte van Maspalomas / Playa del Ingles).
Alle reacties Link kopieren Quote
Puerto Rico is een levendig plaatsje op Gran Canaria.

Niza Appartments. 1 ster, maar fijn complexje. Ik zat mooi op een paar minuten lopen van het strand en een paar minuten lopen van het winkelcentrum. Ik hoefde zelfs niet hoog de bergen op.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk!
Ga regelmatig in mijn uppie. Egypte vind ik zelf fijn. Mooi weer, lekker zwemmen en boek lezen. Eten en drinken is prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk! Zo lang geleden dat ik dat heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vorig jaar precies dat gedaan ivm herstel na een operatie en nog niet teveel kunnen. Ik ben naar Mallorca geweest, Port Blue club Pollentia. Deel (incl zwembad en restaurant) adult only, geen handdoekje leggers, prima buffetten en heerlijke spa (sauna's, bubbelbad, massages). Allerlei excursies voor als je wel iets wil doen en kleine winkeltjes voor prullaria en snacks en fietsverhuur op het terrein. Was perfect voor wat ik zocht.

Ik heb veel gelezen, gezwommen, in de spa gerelaxed, gesnorkeld met een excursie en op het strand gelegen. Het strand is dan wel een stukje fietsen of met de taxi, maar ook heel goed te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig jaar in mijn eentje weekje all in Turkije geboekt. Wat genoot ik ervan!! Ik zou het een ieder aanraden. Heb 2 excursies geboekt en de andere 4 dagen lekker boekje gelezen, gezwommen en genoten dat alles voor mij klaar stond.
Doen!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Griekenland is zeker de moeite waard, 'resorts' in alle soorten en maten, kleine rustige eilandjes, grotere toeristischer eilanden. Maar ook in de Algarve vind je mooie plekjes, de kust is daar prachtig. Ik was in februari in PortoBay Falesia, heerlijk hotel, fantastische ligging bovenop de kliffen met geweldig uitzicht, mooie tuin met zwembad, trap naar één van de mooiste stranden die ik gezien heb. Uitgebreid ontbijt, 's avonds lekkere buffetten, en genoeg aanspraak als je daar behoefte aan heb. Je kunt met de bus naar Faro, een leuke stad, of naar Albufeira, iets dichterbij. Ik heb zelf een e-bike gehuurd voor 5 dagen, werd afgeleverd en opgehaald bij het hotel, en niet duur, €125 voor 5 dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf geen ervaring mee, mijn zus heeft dit wel ooit gedaan maar zij gaf wel aan dat ze de enige was die daar alleen was (was niet zo'n enorm resort, meer kleinschalig) en ze voelde zich wel echt 'bekeken' als enige daar in het restaurant etc. Dus weet niet of je daar last van hebt (mijn zus is wel iemand die daar onzeker van wordt) maar zij vond het daarom niet zo leuk, ondanks dat het een prettig resort was. Denk dat je op een groot resort niet zo opvalt, en het ligt er ook aan of je jezelf hier iets van aantrekt of dat het je niets boeit, in dat laatste geval sowieso doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
"Ze voelde zich bekeken" dus misschien was dat helemaal niet zo. En dat was "ooit" dus niet kort geleden. Tegenwoordig reizen er zoveel mensen alleen, dat het sowieso niet opvalt. Ik reis meestal alleen, en ik voel me nooit 'bekeken', heb juist vaak meer aanspraak van locals of andere reizigers/toeristen dan wanneer ik in een groep of met iemand anders reis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nognietoveralgeweest schreef:
18-04-2024 16:30
"Ze voelde zich bekeken" dus misschien was dat helemaal niet zo. En dat was "ooit" dus niet kort geleden. Tegenwoordig reizen er zoveel mensen alleen, dat het sowieso niet opvalt. Ik reis meestal alleen, en ik voel me nooit 'bekeken', heb juist vaak meer aanspraak van locals of andere reizigers/toeristen dan wanneer ik in een groep of met iemand anders reis.
Klopt, ik geef ook aan dat dat haar ervaring was, maar dat zij nogal onzeker is over dat soort dingen. Kan dus helemaal in haar hoofd gezeten hebben. :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik alleen op vakantie ga is dat juist AI in een fijn resort. Daar is alleen aan een tafel zitten in een buffetrestaurant helemaal niet zo gek. Evt een boekje mee (ook makkelijk om de tafel bezet te houden als je een tweede rondje langs het buffet maakt).
Lekker overdag doen waar je zin in hebt: zwembad, strand, wandelen, een excursie. Bij een excursie tref je vaak ook wel andere eenlingen, prima om een dagje bij aan te sluiten.
Coffee is never my cup of tea

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven