Verhuisdozen

04-05-2024 08:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan ons huis verkopen en zijn het nu aan het opruimen. Alles leeg maken voor de foto's en spullen naar de opslag. Ik heb nu dozen van Hornbach en Action gehad, maar die scheuren zo kapot. Welke verhuisdozen zijn nu echt stevig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt bananendozen reserveren bij een supermarkt. Niet voor alles geschikt, wel handig om er gratis bij te hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van de Gamma zijn fijn en stevig
Alle reacties Link kopieren Quote
Boodschappen kratjes van je online boodschappen zijn fantastische verhuisdozen. Super stevig en na je verhuizing geef je ze gewoon terug aan de supermarkt en krijg je je borg terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Shurgard. Ze hebben twee versies, een normale en een extra stevige.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
2 jaar geleden had ik dozen van de Hema (de blauwe), die waren prima en van de Action, die vond ik inderdaad ook veel te slap. Alleen geschikt voor lichte spulletjes.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Teeedehands op MP van een echte verhuizer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hadden een flink aantal blauwe shoppers van de IKEA gekocht, maar 49 ct per stuk en goed voor heel veel zaken (kleding, dekens, dekbedden, handdoeken enz)
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van de Action zijn niks inderdaad. Die van Gamma zijn wel prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
De beste verhuisdozen zijn die van een erkende verhuizers. Ik heb hier een assortie van verhuisdozen op zolder staan die de afgelopen jaren veelvuldig zijn gebruikt en uitgeleend aan verhuizende vrienden. Die dozen die ik in de loop der jaren zelf heb gekocht bij o.a. bol.com, bouwmarkten of de action doen echt onder voor de verhuisdozen die mijn oom ooit tweedehands van zijn werkgever heeft meegekregen en al meer dan 30 jaar als erfstukken in de familie dienst doen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bananendozen inderdaad. Wij hebben er destijds alles in verhuisd (kleding en dekbedden e.d. wel eerst in een plastic zak gedaan).

We namen elke keer als we bij de supermarkt waren zoveel mogelijk dozen mee. Maar ze worden ook op marktplaats aangeboden.
Alle reacties Link kopieren Quote
De dozen van Hello Fresh zijn echt veel sterker/steviger dan die van de Karwei of Action. Dus ken je iemand die HF gebruikt? Echt heel fijne dozen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Superuser2023 schreef:
04-05-2024 09:21
Teeedehands op MP van een echte verhuizer.
Dit. Niet per se via mp.

Tweedehands is ook nog eens veel beter dan nieuw, want veel makkelijker te vouwen en weer plat te maken. Ik werkte ooit in de verpakkingenbranche en dit is echt het beste advies.
Alle reacties Link kopieren Quote
En de erkende verhuizer heeft dus ook boekendozen, garderobeboxen, grote spullendozen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Praxis
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de reacties. Bananendozen zijn niet geschikt. Gaat om breekbare en kostbare spullen. Denk dat plastic kisten dan het beste zijn. Verder ga ik ff op marktplaats kijken voor verhuisdozen van verhuisbedrijven. Daar heb ik nooit aan gedacht. Bedankt voor de goede ideeën!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb toentertijd gewoon verhuisbedrijven gebeld met deze vraag. Ze waren in grote getalen beschikbaar, zonder dat ik verder gebruik maakte van hun diensten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Knut schreef:
04-05-2024 18:17
Bedankt voor de reacties. Bananendozen zijn niet geschikt. Gaat om breekbare en kostbare spullen. Denk dat plastic kisten dan het beste zijn. Verder ga ik ff op marktplaats kijken voor verhuisdozen van verhuisbedrijven. Daar heb ik nooit aan gedacht. Bedankt voor de goede ideeën!
Dan helemaal naar de erkende verhuizer :) . Die hebben ook inpaktips en materiaal speciaal geschikt voor breekbaar en kostbaar. En afhankelijk van je budget is alles, al dan niet inclusief opslag en inpakken, aan de verhuizer overlaten ook het overwegen waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in vrij korte tijd vaak verhuisd en inderdaad, die van de echte verhuizer zijn echt het geld waard. Het maakt verhuizen gewoon echt een stuk minder ellendig. Ik kon ze toen bij een lokaal verhuisbedrijf nieuw kopen, maar ze hadden ook 2e handse voor 50 cent per stuk.

Action en Praxis vond ik sowieso niks, die van Gamma zijn nog wel redelijk. En boeken echt in boekendoos doen.
ladida1981 wijzigde dit bericht op 04-05-2024 19:15
Reden: Typefout
0.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Knut schreef:
04-05-2024 18:17
Bananendozen zijn niet geschikt.
Waarom zijn bananendozen niet geschikt? Ze zijn sterker dan de meeste verhuisdozen, ze scheuren nooit en ze tillen ook nog eens makkelijk en je kunt ze goed stapelen omdat de hoeken stevig zijn en niet inzakken.

Mijn hele vorige verhuizing heb ik met bananendozen gedaan, 200 stuks. Die platte van de lidl en de hoge van chiquita. Zou nooit meer anders willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Ikea dozen zijn goed.

Action heel slecht. Praxis ook wel ok.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een paar keer verhuisd te zijn met een allegaartje aan dozen (een paar bananendozen of verhuisdozen hier, weer wat andere supermarktdozen daar...), kreeg ik door dat het helemaal niet handig is om te beknibbelen op de dozen. Stapelen ging niet lekker, en een open bovenkant is ook lastig.
Bij onze laatate verhuizing heb ik daarom een stuk of 50 opslagdozen gekocht bij Allsafe. Alles ingepakt, labeltje erop. Dat liep allemaal een stuk prettiger, ook omdat ik nu niet als een soort regisseur aan iedereen orders hoefde uit te delen over wat waar naar toe moest. Het label zat bij iedere doos op dezelfde plek, en dat gaf voldoende informatie. Scheelde in de periode na de verhuizing ook een hoop zoekwerk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven