Ex is zo dwars weer

21-04-2024 11:57 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het ff niet meer. Ik ben nu vijf jaar (gelukkig) gescheiden. Was getrouwd met een (gediagnosticeerd) narcist. Hij heeft mij compleet de vernieling in geholpen. Maar na vijf jaar heb ik toch een soort van manier gevonden om met hem om te gaan ivm onze dochter. Maar goed meneer is weer boos op mij omdat ik hem ergens op heb aangesproken. Nu ben ik overal op geblokkeerd. Overleg over onze dochter is niet mogelijk. Hij reageert gewoon nergens op.

Dochter gaat om het weekend naar hem toe. Dat is dan ook tevens mijn werkweekend. Ik heb ong 2 late diensten per maand door de week, hij zou deze opvangen. Hij geeft nu aan dat ik nergens meer op hoef te rekenen. Prima, los ik het anders op. Ik werk in de zorg en de afgelopen 4 jaar hoefde ik nooit door de week late diensten te werken ( ivm jonge dochter en alleenstaand) maar nu ineens wel want we moeten alle diensten kunnen werken. Terwijl ik die wel werkte alleen dan in de weekenden. Ik zal denk ik maar weer in gesprek met mijn leidinggevende. Want dit geeft mij super veel stress. En ik wil niet afhankelijk zijn van mijn ex.

Maar ben gewoon boos, altijd dat gemiereneuk van hem. En wie is de dupe…onze dochter. Ook gaf hij aan dat hij echt niet van plan is om alimentatie te gaan betalen. Wat hij de afgelopen vijf jaar ook niet heeft gedaan want hij zat in bewind. Nu werkt hij weer en is uit bewind. Dus zal ritje worden naar de advocaat voor mij.

Wat ik hier mee wil? Ff van mij afschrijven, ben gewoon boos, verdrietig en weet ik wat. Snap niet waarom het zo moet. Ja om mij weer te etteren. Houd het dan nooit op?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een moeilijke situatie.

Over de kinderalimentatie: is dit bedrag vastgelegd in het convenant en bekrachtigd door de rechtbank? Dan kun je het lbio ervoor inschakelen! Dat kost je verder geen geld.

Sterkte! :rose:
I’m coming up on infra-red
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach wat een k*tsituatie. Ik snap helemaal dat je nu vooral even gefrustreerd bent. Oplossingen verzinnen kun je vast, want dat heb je de afgelopen 5 jaar vast ook vaak genoeg al moeten doen. Maar dat kost allemaal weer energie.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de omgeving meerdere scheidingen en ik zie een hoop mannen die echt op debiele wijze tegenwerken. Daar lijkt niets aan te doen, wat ik bizar vind. Als je als moeder de zaken die ex laat vallen niet oplost lijden de kinderen er onder en ben je een slechte moeder. Los je het wel op ben jij de pineut en doen mensen alsof jij over je heen laat lopen of het slecht regelt. De optie dat ex een klojo is en er niemand is die hem (op alimentatie na) een strobreed in de weg legt om zo maar de weekenden om te draaien, niet thuis te zijn, de kinderen onmogelijke verplichtingen op legt enz lijkt niet te bestaan. Het ligt altijd aan de moeder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb jij ooit hulp gehad nav zijn diagnose? Als hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft moet je hem heel anders benaderen om gedaan te krijgen wat je wil. Hem aanspreken op iets is een trigger om hem boos te krijgen zodat hij zich weer tegen je gaat keren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Raak444 schreef:
21-04-2024 12:23
Wat een moeilijke situatie.

Over de kinderalimentatie: is dit bedrag vastgelegd in het convenant en bekrachtigd door de rechtbank? Dan kun je het lbio ervoor inschakelen! Dat kost je verder geen geld.

Sterkte! :rose:

Hij zat vijf jaar geleden in de bijstand dus er is toen door de rechtbank vast gelegd dat hij 25 euro per maand moest betalen. Dat heeft hij dus nooit gedaan want meneer zat in bewind. Ik had die 26 euro niet nodig. Had zoiets van hij stopt het maar ergers waar het heel donker is. Ik red mij wel. En volgens hem hoefde hij dit nu niet te betalen vanwege de schulden. Maar nu is hij uit bewind en werkt weer. Ik heb dus nu zoiets van hij betaald maar mee. En waarschijnlijk kan hij nu meer betalen dan 25 euro. Weet je het gaat mij niet om het geld. Ik red mij al vijf jaar en mijn dochter komt niks tekort. Maar waar het mij om gaat is dat hij weer super dwars gaat liggen. Dus ik zal morgen advocaat bellen, dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker laten gaan, ik zou mij niet kunnen voorstellen dat ik mij na 5 jaar nog druk maak om mijn ex. Ja het is je ex je bent niets voor niets gescheiden, ik zou ook helemaal geen extra opvang geld of hulp van hem verwachten. Gewoon in de weekenden jullie dochter brengen en zondag ophalen, gewoon even vragen hoe het weekend was en klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Financieel gezien heb je hem dus niet nodig. Wat wil je verder afdwingen, dat hij zich aan de omgang houdt? En als hij dit vervolgens (weer) niet doet? Of wel, maar met tegenzin?
Ik zou proberen ook hierin helemaal niet meer van hem afhankelijk te zijn. Dit bespaart jou veel stress en frustratie, en jouw dochter veel teleurstelling.
Zie ieder moment dat hij zijn dochter wel ophaalt maar als een winst, en probeer haar hierin maar een beetje te steunen en begeleiden (lage verwachtingen) en laat hem verder in zijn sop gaarkoken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vader38 schreef:
21-04-2024 12:57
ik zou ook helemaal geen extra opvang geld of hulp van hem verwachten.


Dat is allemaal niet voor de moeder, maar voor (ook zijn) kind.

Wat een gedoe to. Ik zou denk ik alles goed laten vastleggen en zover mogelijk buiten jou om laten controleren. Als je dat geld op een spaarrekening zet voor je dochter, kan ze er straks van studeren en heeft hij toch zijn plicht vervuld.
ravintola wijzigde dit bericht op 21-04-2024 13:06
5.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Inlezen op parallel ouderschap, nergens op aanspreken en voor het regelen van dingen zoals alimentatie de officiële kanalen gebruiken (zoals LBIO).
Jammer dat het niet normaal kan, maar dat het niet normaal kan is kennelijk al heel vaak gebleken en door het te blijven proberen kost het jou alleen maar heel veel energie.
Zet het belang van je dochter bovenaan en handel zo veel mogelijk in dat licht. Ik kan me niet voorstellen dat het in haar belang is dat het nu weer tussen jullie op de spits gedreven wordt. Natuurlijk zou dat niet hoeven wanneer hij zich normaal zou gedragen, maar je kan zijn gedrag niet veranderen, alleen je eigen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij hebt extra opvang nodig omdat jij neens late diensten moet werken . Dat is jouw probleem. Nu Was hij zo aardig omdat voor jou op te willen vangen.

Ik weet niet waar je hem op aangesproken hebt maar blijkbaar js dat nogal verkeerd gevallen.

Waar heb je hen op aangesproken? En was dat echt nodig.? Ergens snap ik hem wel . Hij lost jouw probleem op en dan heb je ook.nog commentaar. Dan snap ik wel dat hij denkt stik er dan ook maar in en los het zelf maar op.

Dat hij nu geen alimentatie iwil betalen is noet oke. Maar jij neemt hem ook kwalijk dat hij in het verleden geen alimentatie heeft betaald. Maar hij zat in een slechte financiële situatie en kon het niet betalen. Dus waarom voel jij je daar zo rancuneus onder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
21-04-2024 13:05
Dat is allemaal ook niet voor de moeder, maar voor (ook zijn) kind.

Goed vastleggen en zover mogelijk buiten jou om laten controleren. Als je dat geld op een spaarrekening zet voor je dochter, kan ze er straks van studeren en heeft hij toch zijn plicht vervuld.
Studeren van 25 per maand? Dat is 300 per jaar. Dochter is minstens 5 want ze zijn al 5 jaar uit elkaar, dus in de meest conservatieve inschatting gaat ze over 13 jaar studeren. Als TO alle alimentatie vanaf nu zou sparen staat er 3.900 euro. Daar kan je dan denk ik net 1 jaar collegegeld van betalen - kortom het schiet niet echt op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
21-04-2024 13:08
Studeren van 25 per maand?

Zoals TO al aangeeft is ex uit bewind en heeft hij inmiddels meer draagkracht.
ravintola wijzigde dit bericht op 21-04-2024 13:16
4.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
21-04-2024 13:05
Inlezen op parallel ouderschap, nergens op aanspreken en voor het regelen van dingen zoals alimentatie de officiële kanalen gebruiken (zoals LBIO).
Jammer dat het niet normaal kan, maar dat het niet normaal kan is kennelijk al heel vaak gebleken en door het te blijven proberen kost het jou alleen maar heel veel energie.
Zet het belang van je dochter bovenaan en handel zo veel mogelijk in dat licht. Ik kan me niet voorstellen dat het in haar belang is dat het nu weer tussen jullie op de spits gedreven wordt. Natuurlijk zou dat niet hoeven wanneer hij zich normaal zou gedragen, maar je kan zijn gedrag niet veranderen, alleen je eigen.
Ik ga mij eens verdiepen in parallel ouderschap, thx! Wel dingen over gehoord maar weet niet Pcies hoe dit werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
21-04-2024 13:05
Inlezen op parallel ouderschap, nergens op aanspreken en voor het regelen van dingen zoals alimentatie de officiële kanalen gebruiken (zoals LBIO).
Jammer dat het niet normaal kan, maar dat het niet normaal kan is kennelijk al heel vaak gebleken en door het te blijven proberen kost het jou alleen maar heel veel energie.
Zet het belang van je dochter bovenaan en handel zo veel mogelijk in dat licht. Ik kan me niet voorstellen dat het in haar belang is dat het nu weer tussen jullie op de spits gedreven wordt. Natuurlijk zou dat niet hoeven wanneer hij zich normaal zou gedragen, maar je kan zijn gedrag niet veranderen, alleen je eigen.
Dit. En dikke knuffel trouwens, been there, done that en het is pittig. Maar je doet het prima zo te lezen, geniet van je lieve dochter (iets wat hij hierdoor allemaal mist).
Alle reacties Link kopieren Quote
Kopjekoffie1234 schreef:
21-04-2024 13:01
Financieel gezien heb je hem dus niet nodig. Wat wil je verder afdwingen, dat hij zich aan de omgang houdt? En als hij dit vervolgens (weer) niet doet? Of wel, maar met tegenzin?
Ik zou proberen ook hierin helemaal niet meer van hem afhankelijk te zijn. Dit bespaart jou veel stress en frustratie, en jouw dochter veel teleurstelling.
Zie ieder moment dat hij zijn dochter wel ophaalt maar als een winst, en probeer haar hierin maar een beetje te steunen en begeleiden (lage verwachtingen) en laat hem verder in zijn sop gaarkoken.
Echt, wat een onzin toch altijd "financieel heb je hem niet nodig". Dat doet er toch helemaal niks toe? Al was ze multimiljonair, dat ontslaat die lapzwans niet van de plicht om gewoon bij te dragen aan het onderhoud van het kind dat hij zelf geproduceerd heeft. En die stoornis ontslaat hem daar ook niet van.

Kortom, TO: inderdaad gewoon die advocaat inschakelen en een nieuwe alimentatieprocedure opstarten.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee rustig aan, dit geeft TO zelf aan he.
Voor het niet nakomen van de betaling van de KA kan ze het LBIO inschakelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de afspraak toen gemaakt is om jouw avonddiensten op te vangen en hij weigert dat nu, zou ik daar wel iets van vinden. Zeker als hij geen alimentatie betaald.

Ik zou bij advocaat een herberekening van de nieuwe situatie in gang zetten en dan innen via LBIO als hij niet betaald. Jij zal ook extra kosten moeten gaan maken voor de opvang van de avonddiensten.

Ik heb ook zo’n lot uit de loterij. Hij eiste co-ouderschap maar doet parallel ouderschap. Inmiddels zijn de kinderen 18+, dus ik heb in principe niets meer met hem te maken. Ik zeg in principe, want je blijft toch tot je dood samen ouders van je kind(eren).

Sterkte, ik voel met je mee.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
21-04-2024 13:06
Jij hebt extra opvang nodig omdat jij neens late diensten moet werken . Dat is jouw probleem. Nu Was hij zo aardig omdat voor jou op te willen vangen.

Ik weet niet waar je hem op aangesproken hebt maar blijkbaar js dat nogal verkeerd gevallen.

Waar heb je hen op aangesproken? En was dat echt nodig.? Ergens snap ik hem wel . Hij lost jouw probleem op en dan heb je ook.nog commentaar. Dan snap ik wel dat hij denkt stik er dan ook maar in en los het zelf maar op.

Dat hij nu geen alimentatie iwil betalen is noet oke. Maar jij neemt hem ook kwalijk dat hij in het verleden geen alimentatie heeft betaald. Maar hij zat in een slechte financiële situatie en kon het niet betalen. Dus waarom voel jij je daar zo rancuneus onder.
:-o
Het is ook zijn kind hè, waar hij gewoon zorg voor heeft te dragen. TO hoeft zich absoluut niet als een onderdanige slaaf op te stellen. Dat heeft ze zeer wrs al veel te lang gedaan.

TO, het houdt nooit op. Helaas. Het meest fijne is zo min mogelijk van hem afhankelijk te zijn. Dat is namelijk zijn macht over jou en dat zal hij altijd in blijven zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
21-04-2024 13:24
Echt, wat een onzin toch altijd "financieel heb je hem niet nodig". Dat doet er toch helemaal niks toe? Al was ze multimiljonair, dat ontslaat die lapzwans niet van de plicht om gewoon bij te dragen aan het onderhoud van het kind dat hij zelf geproduceerd heeft. En die stoornis ontslaat hem daar ook niet van.

Kortom, TO: inderdaad gewoon die advocaat inschakelen en een nieuwe alimentatieprocedure opstarten.
Heerlijk jij.
En je hebt helemaal gelijk. Moedeloos om van te worden hoe continue moeders alles maar moeten accepteren en dit soort eikels continue vrij baan moeten geven om dit soort verantwoordelijkheden te blijven ontlopen.
Vrouwen blijven in dat opzicht echt onderdrukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
21-04-2024 13:06
Jij hebt extra opvang nodig omdat jij neens late diensten moet werken . Dat is jouw probleem. Nu Was hij zo aardig omdat voor jou op te willen vangen.

Oneens. Geen goed werkgeverschap noem ik dit.

Het is voor mij destijds de reden geweest om mijn onregelmatige baan als verpleegkundige vaarwel te zeggen, omdat de organisatie niet met mij wilde mee bewegen.

Jammer voor hun dat ze een bevlogen verpleegkundige kwijt raakten die altijd een stap harder liep indien nodig en bijvoorbeeld bij ziekte wel extra inviel als dat kon.

Ik heb een regelmatige baan gezocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
21-04-2024 13:24
Echt, wat een onzin toch altijd "financieel heb je hem niet nodig". Dat doet er toch helemaal niks toe? Al was ze multimiljonair, dat ontslaat die lapzwans niet van de plicht om gewoon bij te dragen aan het onderhoud van het kind dat hij zelf geproduceerd heeft. En die stoornis ontslaat hem daar ook niet van.

Kortom, TO: inderdaad gewoon die advocaat inschakelen en een nieuwe alimentatieprocedure opstarten.
Helemaal dit.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren Quote
Sheabutter schreef:
21-04-2024 13:41
Heerlijk jij.
En je hebt helemaal gelijk. Moedeloos om van te worden hoe continue moeders alles maar moeten accepteren en dit soort eikels continue vrij baan moeten geven om dit soort verantwoordelijkheden te blijven ontlopen.
Vrouwen blijven in dat opzicht echt onderdrukt.


Stel je eens voor dat een moeder zou aangeven niet mee te willen betalen voor kind. Hoe zouden de reacties dan zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
21-04-2024 13:59
Stel je eens voor dat een moeder zou aangeven niet mee te willen betalen voor kind. Hoe zouden de reacties dan zijn?
Daar ben ik eigenlijk best benieuwd naar
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
21-04-2024 13:59
Stel je eens voor dat een moeder zou aangeven niet mee te willen betalen voor kind. Hoe zouden de reacties dan zijn?
Of nog erger, niet meer voor het kind willen zorgen, want drukke baan, ex dwars willen liggen of wat voor reden dan ook.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven