Er zit even geen lijn in

18-05-2024 12:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw hier en advies nodig. Ik lees graag met jullie mee, al jaren maar nu ga ik zelf even wat posten.

Ik ben een man van 37 en erg zoekend in mijn leven.
Ik ben al jaren getrouwd, heb een baan een mooie woning en verkeer in fitte, goede gezondheid.

Waar ik tegenaan loop is het volgende: ik loop een beetje vast in mijn carrière, huwelijk en dagelijks leven. We hebben bewust geen kinderen.
In grote lijnen ben ik flink uitgekeken op mijn vakgebied, er is geen uitdaging en iedere dag lijkt steeds meer een “eat, work, sleep, repeat “ te worden. Op het werk is het stil en ben ik erg alleen.
In het dagelijks leven heb ik vrijwel geen vrienden meer en voel mij ontzettend eenzaam. Mijn vrouw is een lieverd maar eigenlijk heb ik steeds meer de indruk dat we uit elkaar zijn gegroeid.
Al deze zaken opgeteld maken mij erg verdrietig en neerslachtig. Ik zou graag zin hebben om naar mijn werk te gaan, een leuke vriend of vriendin hebben om mee te sporten, lekker uit eten te gaan of lekker een middagje naar de kroeg . In deze leeftijd krijgen mensen kinderen en ik merk dat de vrienden die ik nog had alleen maar met zichzelf bezig zijn.
In de zomer is dat extra confronterend want het lijkt alsof iedereen het gezellig heeft. Stiekem ben ik daar vaak flink jaloers op.
Het hele riedeltje bij elkaar zou ik omschrijven als enorme sleur en eindeloze verveling.
Ik weet niet meer hoe ik het aan moet pakken, ik heb me aangemeld voor bootcamp, heb altijd veel interesse in anderen maar het wil maar niet lukken.
Het is enorm frustrerend.
Als getrouwd stel doen we best veel leuke dingen samen, maar los van mijn partner mis ik gezelligheid, verbinding , je verhaal kwijt kunnen en vooral humor.
Ik loop steeds meer vast en heb even wat inzicht nodig. Wat is jullie advies?
Alle reacties Link kopieren Quote
Praat eens met de huisarts, misschien de POH-GGZ ondersteunder wat voor je?
Kan je daar bespreken waar je nou precies tegen aan loopt en kan je samen kijken naar stappen die je kan nemen en als dat niet helpt kunnen ze je gericht juiste ondersteuning aanbieden/verwijzen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
18-05-2024 12:04
Praat eens met de huisarts, misschien de POH-GGZ ondersteunder wat voor je?
Kan je daar bespreken waar je nou precies tegen aan loopt en kan je samen kijken naar stappen die je kan nemen en als dat niet helpt kunnen ze je gericht juiste ondersteuning aanbieden/verwijzen.
Dank voor je reactie en aanbeveling.
Wellicht is dat een eerste goede stap in de juiste richting.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je wel eens aan loopbaanbegeleiding gedacht? Op een rijtje zetten wat je talenten zijn en waar je energie van krijgt.

Een training op het gebied van persoonlijk leiderschap samen met een groep, of een andere vorm van groepscoaching, een coachreis?

Vriendschappen miste ik ook op een bepaald moment en ben daar enorm in gaan investeren door allerlei clubjes uit te proberen, vrijwilligerswerk te doen, samen eten en op stap gaan met buren en kennissen. Dat kan helpen om de leegte op te vullen en de aandacht van het navelstaren af te halen. Heb je ook nog familie om je heen?

Naast bootcamp vind je nog andere sporten leuk, of met iemand van bootcamp eens samen hardlopen of padel proberen?

Ken je meetup, misschien zijn er interessante activiteiten in je buurt?

Is een hond misschien iets voor jullie?

En natuurlijk de hamvraag: heb je toevallig iemand ontmoet waar je kriebels van kreeg?

Sleur in relaties heb ik geen verstand van, maar het lijkt me erg eenzaam en belastend, een gevoel van "is dit het"... En misschien dat je ook niet weet of het roer drastisch om zou moeten of dat iets kleins al een groot verschil zou kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat voor dingen deed je normaal met vrienden? Is het mogelijk om nieuwe vrienden te zoeken die deze activiteiten graag met je doen?
Clubjes? Vrijwilligerswerk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt dus een stabiel leven. Eigen huis, een baan, een partner, geen schulden, geen gezondheidsproblemen.
Wat heerlijk.
Maar je snakt naar verbinding en naar persoonlijke/professionele ontwikkeling.

Nieuwe mensen leren kennen
Zijn er mogelijkheden op je werk om anderen te leren kennen?
Kan je BHV'er worden? Of in het Dam tot Dam loop-team van je werk? Kan je zelf iets opzetten, bijvoorbeeld aanbieden om mentor te worden van trainees?

Loopbaanontwikkeling

Heeft je baan een Ontwikkelbudget per medewerker?
Of heeft HR loopbaancoaches?

Levensvragen
Als je bereid bent om zelf te betalen en hulp wil bij uitzoeken 'Wat wil ik verder met mijn leven', kan ik je een coach in omgeving Den Haag tippen.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vriendschappen moeten groeien, die heb je niet na 2 bootcamp lessen van een uurtje. Dus zul je moeten investeren om andere mensen te ontmoeten. Met dezelfde interesses waardoor je misschien wat kunt ondernemen samen.

Is er een wandelgroep in jouw omgeving bijvoorbeeld? Hier in de buurt gaat dat via een app, iemand stelt voor om x-kilometer op plek y te gaan lopen met een koffiepauze ergens. Mensen kunnen zich dan aanmelden. En soms lopen wat mensen later in een kleiner groepje ergens.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan je gevoel helemaal voorstellen. Heb je al eens met je vrouw gesproken dat je het gevoel hebt dat jullie uit elkaar groeien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor al jullie reacties. Er zitten absoluut goede adviezen tussen!

Het is inderdaad een zeer stabiel leven wat ik heb, maar daarin ontbreekt zingeving, motivatie, ontwikkeling en verbinding.

Op mijn huidige werk is geen mogelijkheid om een jobcoach in te schakelen, dus ik zit er zeker aan te denken om dit privé wél te gaan doen.
qua contacten blijft het moeizaam. Grote groepen mensen schrikken mij af , maar kleine gezelschappen vind ik wel prettig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zal het niet graag horen, maar dit is gewoon de realiteit. Een perfect leven bestaat niet en valt ook niet te bereiken. Los je iets op of maak je iets beter, ontstaat er plots een ander probleem. Het leven is nooit in evenwicht. Gaan we voor een andere partner, een andere baan, een andere buurt om in te wonen, het geeft nooit blijvende voldoening en geluk . We zijn altijd op zoek. Ik denk zelfs dat we zo zijn geprogrammeerd, om te kunnen evolueren. Maar er is hoop… het geluk en de vrede ligt in de acceptatie van het leven. En dan bedoel ik, niets uitgesloten! Eens men dit wil aannemen, voelt het leven lichter en vrediger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetiswathetis42 schreef:
18-05-2024 16:35
Je zal het niet graag horen, maar dit is gewoon de realiteit. Een perfect leven bestaat niet en valt ook niet te bereiken. Los je iets op of maak je iets beter, ontstaat er plots een ander probleem. Het leven is nooit in evenwicht. Gaan we voor een andere partner, een andere baan, een andere buurt om in te wonen, het geeft nooit blijvende voldoening en geluk . We zijn altijd op zoek. Ik denk zelfs dat we zo zijn geprogrammeerd, om te kunnen evolueren. Maar er is hoop… het geluk en de vrede ligt in de acceptatie van het leven. En dan bedoel ik, niets uitgesloten! Eens men dit wil aannemen, voelt het leven lichter en vrediger.
Mooi gezegd! Helemaal waar. Mooier kun je het niet samenvatten.
Zoals je Nickname al aangeeft :”Het is wat het is”
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je eigenlijk behoorlijk uitgekeken bent op je werk, is het dan misschien een idee om een opleiding te gaan volgen en je om te scholen?
Dat heb ik gedaan en dat bleek niet alleen heel boeiend en motiverend te zijn maar ik heb er ook één heel aantal leuke vrienden bij gekregen. En ik heb nu een veel leukere baan die beter bij me past.
Andere adviezen hierboven trouwens ook, veranderingen beginnen met een aktie van jou zelf.
Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had in mijn nieuwe woonplaats ook geen vrienden, en dat voelde inderdaad nogal eenzaam. Als je jonger bent ontmoet je vanzelf wel mensen via school/opleiding/werk, maar als je eenmaal al tig jaar bij dezelfde werkgever zit kom je niet meer vanzelf veel mensen tegen. Het lastige is ook dat veel leeftijdsgenoten het best druk hebben met kleine kinderen.

Dit is wat ik heb gedaan: veel plaatsen hebben wel een Facebook-pagina, daar heb ik uiteindelijk een berichtje op gezet met de vraag of iemand een keer wat met me wil gaan drinken.

Ik heb daardoor verschillende mensen ontmoet, niet iedereen is blijven plakken, hoor. Maar zo gaat dat. Een vriendin wel, daar ben ik gisteren nog mee uitgeweest.

Verwacht niet dat je na een avondje de beste vrienden bent, zoiets moet groeien. Soms is er ook geen klik, en soms is het even best gezellig maar niet gezellig genoeg om het contact te blijven onderhouden. En soms hou je er een leuke vriend(in) aan over.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven