Entertainment alle pijlers

Baby Reindeer (met spoilers)

15-05-2024 09:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Meer mensen die de serie hebben gekeken?

Komiek Donny Dunn (gespeeld door Richard Gadd) werkt overdag als barman als hij Martha (Jessica Gunning) ontmoet. Al snel raakt Martha geobsedeerd door Donny en laat ze hem niet meer met rust. Terwijl hij door Martha gestalkt wordt, steken traumatische herinneringen aan seksueel misbruik uit Donny's verleden opnieuw de kop op.

Ik ben net klaar met aflevering 5 en ben diep onder de indruk. Hele sterke serie!
Volgens mij is er al een topic over.

Even gezocht: toch niet.
Ja was een intrigerende serie! En bijzonder natuurlijk dat de hoofdpersoon de échte hoofdpersoon is. Er blijft bij mij wel wat twijfel over het waarheidsgehalte, hoewel ik de grote lijnen wel volg. Maar, het levert hem natuurlijk flink wat op aan aandacht. Martha is behoorlijk verward, dat geloof ik zeker, maar of het geheel waarheidsgetrouw is... Martha krijgt nu ook een flink podium lees ik en weerspreekt een boel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het een prachtige serie, heeft echt indruk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
De ‘echte’ Martha heeft een lang interview gegeven aan Piers Morgan (te zien op youtube), waarin ze o.a. ontkent dat ze 41.000 (!) mailtjes heeft gestuurd. Maar zoals Piers ook al zei, dit zijn dingen die gewoon te bewijzen zijn, de mails bestaan nog, dus ik ben bang dat deze vrouw echt niet goed is.
De serie is heel goed en de acteurs fantastisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://youtu.be/9Px7-xbophc?si=RyZCCLqx_wucMp4O
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond de eerste aflevering wel intrigerend, de tweede al minder en halverwege de derde ben ik afgehaakt wegens oeverloze herhaling van het thema, alleen dan steeds een beetje erger wordend. Beide hoofdpersonen vond ik ook behoorlijk irritant eerlijk gezegd. Nee, wat mij betreft geen succes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht dat de identiteit van de echte Martha niet bekend was. Is ze echt advocaat? En na de één na laatste aflevering kwam in beeld 'In loving memory of L (?)'. Weet iemand daar iets over?

En :heart: Teri.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het een prachtige serie, juist omdat er nuance zit in de dader-slachtoffer relatie. Ik vond het vooral interessant dat de hoofdpersoon probeert te ontdekken wat hij zelf haalt of dacht te halen uit het contact met zijn stalker en de eerlijkheid waarmee hij laat zien dat ook hij "fouten" heeft gemaakt. Ook de zoektocht naar het verband tussen zijn omgang met de stalker, andere relaties en zijn misbruikervaring vond ik erg mooi.

Het waarheidsgehalte is wat mij betreft ondergeschikt aan het verhaal dat de maker probeert te vertellen. Hij heeft ook opgeroepen om niet op zoek te gaan naar "de echte Martha" of de identiteit van "Darrien." Misschien had hij beter niet kunnen zeggen dat het verhaal waargebeurd was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hem laatst gebinged. Heel intrigerend, vooral ook omdat de hoofdpersoon zichzelf bepaald niet spaart en ook zijn eigen rol in het geheel beziet.
Even een vraag. Tijdens het bingen was ik een keer erg moe en doezelde een keer weg. Dat was rond de scene dat de hoofdpersoon Martha opzoekt en seks met haar heeft. Ik weet nu niet precies of dat ook daadwerkelijk gebeurde of dat hij daar bijvoorbeeld over droomde. Het leek me zo'n ongelooflijk stomme zet om in het echt te doen dat ik mezelf maar heb wijsgemaakt dat het een droom/gedachte was en ik heb het ook niet teruggekeken om te checken. Maar ik wil het toch wel weten geloof ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuddestudder schreef:
15-05-2024 10:52
Ik vond de eerste aflevering wel intrigerend, de tweede al minder en halverwege de derde ben ik afgehaakt wegens oeverloze herhaling van het thema, alleen dan steeds een beetje erger wordend. Beide hoofdpersonen vond ik ook behoorlijk irritant eerlijk gezegd. Nee, wat mij betreft geen succes.
Ik heb de serie helemaal gekeken, maar ik begrijp je wel. De serie is een beetje zeurend en dat wordt inderdaad niet minder in de loop van de afleveringen.
Alle reacties Link kopieren Quote
In het interview met Piers Morgan laat Martha zich precies zo zien als in de serie.

Lijkt me zeer waarheidsgetrouw. Eigenlijk gaat de serie niet over stalking maar over seksueel misbruik.

Heel sterke serie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Yella78 schreef:
15-05-2024 10:56
Ik heb hem laatst gebinged. Heel intrigerend, vooral ook omdat de hoofdpersoon zichzelf bepaald niet spaart en ook zijn eigen rol in het geheel beziet.
Even een vraag. Tijdens het bingen was ik een keer erg moe en doezelde een keer weg. Dat was rond de scene dat de hoofdpersoon Martha opzoekt en seks met haar heeft. Ik weet nu niet precies of dat ook daadwerkelijk gebeurde of dat hij daar bijvoorbeeld over droomde. Het leek me zo'n ongelooflijk stomme zet om in het echt te doen dat ik mezelf maar heb wijsgemaakt dat het een droom/gedachte was en ik heb het ook niet teruggekeken om te checken. Maar ik wil het toch wel weten geloof ik.

Dat heb je jezelf goed wijsgemaakt, want zo was het ook!
Alle reacties Link kopieren Quote
Yella78 schreef:
15-05-2024 10:56
Ik heb hem laatst gebinged. Heel intrigerend, vooral ook omdat de hoofdpersoon zichzelf bepaald niet spaart en ook zijn eigen rol in het geheel beziet.
Even een vraag. Tijdens het bingen was ik een keer erg moe en doezelde een keer weg. Dat was rond de scene dat de hoofdpersoon Martha opzoekt en seks met haar heeft. Ik weet nu niet precies of dat ook daadwerkelijk gebeurde of dat hij daar bijvoorbeeld over droomde. Het leek me zo'n ongelooflijk stomme zet om in het echt te doen dat ik mezelf maar heb wijsgemaakt dat het een droom/gedachte was en ik heb het ook niet teruggekeken om te checken. Maar ik wil het toch wel weten geloof ik.
Als ik het met goed herinner was dat ook een beetje vaag / bleef het in het midden. Ik had er ook een "zie/begrijp ik dit nou goed" gevoel bij, maar interpreteer het uiteindelijk als een fantasie, niet als een daadwerkelijke actie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Citterio schreef:
15-05-2024 10:58
In het interview met Piers Morgan laat Martha zich precies zo zien als in de serie.

Lijkt me zeer waarheidsgetrouw. Eigenlijk gaat de serie niet over stalking maar over seksueel misbruik.

Heel sterke serie!

Helemaal mee eens.

Wat ik dan weer wel opmerkelijk vind: de maker had initieel aangegeven dat hij de hoofdpersonen en vooral Martha, zo veranderd had dat ze zichzelf niet eens zouden herkennen. Dat is overduidelijk niet zo: de echte "Martha" lijkt sprekend op de geacteerde Martha, inclusief manier van praten en rare manier van redeneren. Na het zien van dat interview was het mij compleet duidelijk dat de serie echt waarheidsgetrouw is.

Tijdens het interview bekroop mij overigens vooral medelijden met Martha. Ja, ze heeft gestalked en ja, dat was ernstig maar ze lijkt me vooral een enorm eenzame en verwarde vrouw. En Piers Morgan was weer eens onuitstaanbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yella78 schreef:
15-05-2024 10:56
Even een vraag. Tijdens het bingen was ik een keer erg moe en doezelde een keer weg. Dat was rond de scene dat de hoofdpersoon Martha opzoekt en seks met haar heeft. Ik weet nu niet precies of dat ook daadwerkelijk gebeurde of dat hij daar bijvoorbeeld over droomde. Het leek me zo'n ongelooflijk stomme zet om in het echt te doen dat ik mezelf maar heb wijsgemaakt dat het een droom/gedachte was en ik heb het ook niet teruggekeken om te checken. Maar ik wil het toch wel weten geloof ik.
Volgens mij gebeurde dat echt, ik vond dat ook ontzettend stom, de politie inschakelen en dan zelf Martha opzoeken! Doordat hij dat gedaan had was Donn ook zo zenuwachtig toen de politie met Martha had gesproken daarna. Ik zou trouwens wel verwacht hebben dat Martha aan de politie zou vertellen dat Donn bij haar geweest was en haar wilde, raar dat ze dat niet deed, dat past niet in het plaatje eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissUnderstood schreef:
15-05-2024 10:58
Dat heb je jezelf goed wijsgemaakt, want zo was het ook!
O echt? Dan heb ik ook niet goed opgelet. Dat verklaart dan wel waarom Martha het niet noemde tegen de politie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de serie in zijn geheel bekeken en vond het behoorlijk aangrijpend en goed neergezet.

Heb ook het interview met Piers Morgan gekeken en Martha en ik vind dat de actrice Jessica Gunning absoluut een Oscar verdient!
Ik vond dus zon bijzonder moment dat hij eerst heel boos was en toen tot de conclusie kwam "jij gelooft dit echt he!" en het toen met haar uitmaakte, ook al was er niks. Om de een of andere gekke manier deed het mij denken aan de scene in a beautiful mind waarin hij tot de conclusie komt dat het kleine meisje dat hij steeds ziet niet ouder wordt. Je ziet in beide scenes echt een kwartje vallen.

Ik geloof ook echt dat Martha ziek is. En zoals ook benoemd heel knap dat hij zichzelf ook zeker niet rooskleurig neerzet! Wel vind ik het heel heftig dat deze zieke vrouw nu zelf de media opzoekt maar dus ook wordt uitgenodigd voor shows. Dit kan haar alleen maar verder schaden... Dat is het enige wat ik lastig vindt aan deze serie. Het levert de hoofdpersoon een hoop op, en maakt Martha eigenlijk nog verder kapot vrees ik, zeker na de heksenjacht die is gedaan om te ontdekken wie de echte Martha is. Ik hoop dat zij wel beschermd wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waya schreef:
15-05-2024 11:03
Volgens mij gebeurde dat echt, ik vond dat ook ontzettend stom, de politie inschakelen en dan zelf Martha opzoeken! Doordat hij dat gedaan had was Donn ook zo zenuwachtig toen de politie met Martha had gesproken daarna. Ik zou trouwens wel verwacht hebben dat Martha aan de politie zou vertellen dat Donn bij haar geweest was en haar wilde, raar dat ze dat niet deed, dat past niet in het plaatje eigenlijk.

Ik denk dat je meerdere dingen samenvoegt, hij is langs geweest en heeft door het raam gegluurd. Hij heeft haar in de val geprobeerd te lokken door mee te spelen in de hoop dat ze een walgelijk bericht zou sturen waar hij mee naar de politie kon.
Seks met Martha was een fantasie.
Citterio schreef:
15-05-2024 10:58
In het interview met Piers Morgan laat Martha zich precies zo zien als in de serie.

Lijkt me zeer waarheidsgetrouw. Eigenlijk gaat de serie niet over stalking maar over seksueel misbruik.

Heel sterke serie!
Ah, ik ga dat interview eens kijken! Ik kán het gewoon bijna niet geloven haha. (Of ik WIL het niet. Ik vind het ook zó sneu dat deze dame zó enorm ziek is! Overigens legitimeert dat geenszins haar acties wat mij betreft hoor!).
Alle reacties Link kopieren Quote
Citterio schreef:
15-05-2024 10:58
In het interview met Piers Morgan laat Martha zich precies zo zien als in de serie.

Lijkt me zeer waarheidsgetrouw. Eigenlijk gaat de serie niet over stalking maar over seksueel misbruik.

Heel sterke serie!
Ik heb net het hele interview gekeken, maar wel het stukje waarin ''Martha'' zegt hoe oud ze is, namelijk 1 jaar jonger dan Piers Morgan. Ik zou daar wel een beetje bang van worden, vooral omdat ze dus obsessief kan worden naar iemand die haar aandacht geeft.

Ik vond het een indrukwekkende serie. Ook knap dat hoofdpersoon zijn eigen aandeel laat zien.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuddestudder schreef:
15-05-2024 10:52
Ik vond de eerste aflevering wel intrigerend, de tweede al minder en halverwege de derde ben ik afgehaakt wegens oeverloze herhaling van het thema, alleen dan steeds een beetje erger wordend. Beide hoofdpersonen vond ik ook behoorlijk irritant eerlijk gezegd. Nee, wat mij betreft geen succes.
Ik had dit ook, ik kom er niet doorheen.
Kind vind het een hele goede serie en wil er graag met mij over discussiëren, maar het lukt mij gewoon niet verder te kijken.

Als het een 3-delige mini-serie was geweest dan had ik mijzelf nog wel gedwongen, maar nu zit er zo tegenaan te hikken dat ik nog 5,5 afleveringen moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had hoge verwachtingen. Maar het lukt mij maar niet om de 3e aflevering af te kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuddestudder schreef:
15-05-2024 10:52
Ik vond de eerste aflevering wel intrigerend, de tweede al minder en halverwege de derde ben ik afgehaakt wegens oeverloze herhaling van het thema, alleen dan steeds een beetje erger wordend. Beide hoofdpersonen vond ik ook behoorlijk irritant eerlijk gezegd. Nee, wat mij betreft geen succes.
Ik kon er ook helemaal niks mee. Tot en met aflevering 2 ging het nog wel, rest heb ik gescand. Ik ergerde me vooral aan 'Donny' ; dat slome gedrag, die constante blik van een konijn dat in de koplampen kijkt, die open mond, om maar te zwijgen van al die domme, onlogische beslissingen de hele tijd. En waarom is/was deze man in vredesnaam comedian? Mijn deurbel is grappiger.
Nothing happens for a reason

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven