Gezondheid alle pijlers

Schoenen voor steunzolen

07-04-2024 15:52 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al een half jaar steunzolen liggen die ik niet draag omdat ik geen schoenen kan vinden waar ze in passen. Maar ik word gek van de pijn (ik heb een peesplaatontsteking die is ontstaan omdat ik doorgezakte holvoeten heb) en ik weet dat de pijn zonder die zolen echt niet weggaat. En ik wil gewoon weer pijnvrij een stukje kunnen wandelen ofzo.

Mijn holvoeten maakt het extra lastig, omdat mijn voeten zonder steunzolen vaak al niet in schoenen passen. :nut: Ik koop altijd dezelfde merken, Skechers en British Knights, want dat past. Maar nu dus niet meer. :'(

Dus ik zoek sneakers voor de zomer (en dan zoiets als Skechers het liefste) die ruim van boven zijn, maar verder niet breed want ik heb ook smalle voeten. Ik heb gegoogled op schoenen voor steunzolen, maar moeten schoenen met uitneembaar voetbed echt 200+ euro kosten?? Als kind had ik trouwens aangepaste schoenen, maar dat vond ik ook 3x kut dus dat is de allerlaatste optie.

Nou ja, heeft iemand tips voor mijn onmogelijke voeten? Tips voor winterlaarzen zijn ook welkom, je kunt maar beter voorbereid zijn hè. Panama Jack heb ik geprobeerd, maar past helaas niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon in de winkel voelen of de binnenzool eruit kan en je steunzolen erin. Ik slaag soms voor €30.-
Alle reacties Link kopieren Quote
Uitneembare binnenzolen en een maat groter kopen , meestal past dan de steunzool er wel in .
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon je steunzolen meenemen naar de winkel, een goede verkoopster zal de originele zooltjes vervangen voor je steunzolen. Dan kun je pas echt voelen of ze passen. Ik heb ook zooltjes maar ben echt geen 200+ kwijt. Meestal zo rond de 100 euro.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat heb ik uiteraard geprobeerd maar ik ben specifiek op zoek naar tips voor merken omdat ik geen schoenen kan vinden die passen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had ook een peesplaatontsteking en de podoloog heeft mij zooltjes gegeven die gewoon in alle schoenen die ik al heb, passen. De zool eruit halen en dan de zooltjes erin.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij bijna alle schoenen kun je tegenwoordig de zooltjes er wel uithalen. Volgens mij kan dat bij Skechers toch ook? En dan inderdaad een maat groter kopen. Als de schoenen passen met het originele zooltje moeten ze toch ook passen met jouw zooltjes, al dan niet een maat groter?

Gabor heeft ook uitneembare zooltjes.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
Meindl, Loints & Conrads
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik heb ook geen maat groter. Ik moest een aantal schoenen meenemen naar de podoloog en zij heeft de zooltjes daarop aangepast. Ik was trouwens heel snel van de pijn af.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag nu sneakers van Hartjes. Beetje saai wel, maar de steunzolen doen wat ze moeten doen in deze schoenen. En ja, 200€..
Heb sinds vorig jaar steunzolen, elk jaar maar een paar nieuwe schoenen erbij kopen, ga nu voor zomerschoenen/sandalen zoeken en kom denk ik weer bij Hartjes uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Puma sneakers kunnen ook de binnenzolen uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals hieral gezegd een maat groter nemen.
Ik draag Puma, Adidas (hoog model) en Mexx (laag model).
Voor gewone schoenen/laarzen slaag ik vaak bij Tamaris, Rieker en Remonte en heb vorig jaar een paar instappers gekocht bij Van Haren.

Overigens heb ik binnenhuisslippers en teenslippers op maat van de steunzool laten maken. Kost wel wat maar je voelt je er stukken beter mee.
Ben nu aan het overwegen sandalen op maat te laten maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb bij mijn Sketchers de binnenzool er gewoon uitgehaald. Die zaten niet los, maar ik kreeg ze er vrij gemakkelijk uit. Ook hier geen maat groter, gewoon de schoenen die ik al had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Scapino heeft sneakers met uitneembaar voetbed. Goedkoopste 25 euro, duurste 120 euro. Je kan filteren op uitneembaar voetbed.
Alle reacties Link kopieren Quote
noa schreef:
07-04-2024 16:28
Ik had ook een peesplaatontsteking en de podoloog heeft mij zooltjes gegeven die gewoon in alle schoenen die ik al heb, passen. De zool eruit halen en dan de zooltjes erin.
Wat voor zooltjes heb je dan? Ik heb zooltjes om mijn holvoeten te corrigeren, zodat als het goed is vanzelf de peesplaatontsteking kan genezen. Misschien is het daarom anders?
Alle reacties Link kopieren Quote
CleopatraVII schreef:
07-04-2024 16:29
Bij bijna alle schoenen kun je tegenwoordig de zooltjes er wel uithalen. Volgens mij kan dat bij Skechers toch ook? En dan inderdaad een maat groter kopen. Als de schoenen passen met het originele zooltje moeten ze toch ook passen met jouw zooltjes, al dan niet een maat groter?

Gabor heeft ook uitneembare zooltjes.
Niet bij de Skechers die ik heb en ook niet bij mijn andere schoenen helaas. Ik heb bij Panana Jack een maat groter geprobeerd, maar dat liep voor geen meter. Ik kan zonder zooltjes al lastig schoenen vinden, en nu moeten het dus schoenen zijn waar het voetbed uit kan. Dat maakt het lastiger, omdat de merken die ik normaal koop dat niet hebben. Ik moet de zoektocht dus opnieuw beginnen.

Mijn zooltjes hebben trouwens geen voorkant dus in die zin passen ze in elke schoenen. Moeten mijn voeten er nog wel bij kunnen. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Even kijken:

- Nike Air Max
- Gabor
- Marco tozzi
- Remonte (laarzen)

Geen maat groter nemen, behalve bij Nike, daar draag ik 41 ipv 40 maar mijn zolen maat 40 passen perfect.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren Quote
MidaC schreef:
07-04-2024 16:45
Ik heb bij mijn Sketchers de binnenzool er gewoon uitgehaald. Die zaten niet los, maar ik kreeg ze er vrij gemakkelijk uit. Ook hier geen maat groter, gewoon de schoenen die ik al had.
Die van mij zitten echt muurvast en ik durf ze niet te slopen want ik loop er nu zonder zooltjes nog op en het zou zonde zijn al het niet werkt en ik ze dan moet weggooien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor alle tips! Ik ga van de week maar een dagje shoppen (dat haat ik, maar goed, hopelijk slaag ik nu wat vlotter).
Alle reacties Link kopieren Quote
Drackie schreef:
07-04-2024 16:58
Wat voor zooltjes heb je dan? Ik heb zooltjes om mijn holvoeten te corrigeren, zodat als het goed is vanzelf de peesplaatontsteking kan genezen. Misschien is het daarom anders?
Ik heb hele zooltjes, plat. Weet niet hoe ik het verder moet omschrijven.
Niet voor volvoeten, wellicht is dat anders. Maar heeft de podoloog jou niet geadviseerd welke schoenen je het beste kunt dragen?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
Drackie schreef:
07-04-2024 16:58
Wat voor zooltjes heb je dan? Ik heb zooltjes om mijn holvoeten te corrigeren, zodat als het goed is vanzelf de peesplaatontsteking kan genezen. Misschien is het daarom anders?
Ik heb hele zooltjes, plat. Weet niet hoe ik het verder moet omschrijven.
Niet voor volvoeten, wellicht is dat anders. Maar heeft de podoloog jou niet geadviseerd welke schoenen je het beste kunt dragen?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren Quote
lloke schreef:
07-04-2024 16:43
Overigens heb ik binnenhuisslippers en teenslippers op maat van de steunzool laten maken. Kost wel wat maar je voelt je er stukken beter mee.
Ben nu aan het overwegen sandalen op maat te laten maken.
Van de podoloog had ik een folder meegekregen over sandalen op maat. Ik vond ze erg duur en oubollig. Heb jij een leuker model gevonden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik om andere redenen steunzolen, koop veel van het merk Gabor. Geen maat groter, dat is echt niet nodig. Voor mij zijn breedtematen wel van belang, daar kijk ik dus wel naar.
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn ervaring ruk je zolen die zogenaamd niet uitneembaar zijn er zo uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Denk dat het belangrijk is dat je ook wat 'stevige' schoenen hebt als je steunzolen moet dragen.
Zelf heb ik sneakers van Michael Kors , zijn wat prijzig maar ben er blij mee en totaal geen last meer van problemen waarvoor ik steunzolen heb..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven