Isy betalingen

13-05-2024 21:30 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
WIe heeft er ervaring met Isy en dan vooral betalingen uitvoeren?

Ik moet een betaling doen en daarnaast het overblijftegoed verhogen. Bij beide betalingen worden administratiekosten in rekening gebracht. Ik zou graag de betalingen willen combineren zodat ik maar 1 keer administratiekosten hoef te betalen. Het gaat om maar 50 cent, maar het is een principekwestie voor me. Iemand tips hoe ik deze betalingen kan combineren? In de app lukt het me niet.

Het overblijftegoed is daarnaast ook een issue. Kind gaat bijna naar groep 8. Elke "inkoop" van overblijftegoed kost 50 cent extra, eventueel teveel tegoed wordt niet teruggeboekt als het niet gebruikt wordt. Het is ook niet overdraagbaar naar een ander kind. Ik kan nu natuurlijk nog niet inschatten hoeveel dagen kind moet overblijven tot eind groep 8. Precies bepalen hoeveel keer overblijven nog nodig zijn is niet mogelijk omdat bijvoorbeeld vrije dagen nog niet bekend zijn.

Het gaat om kleine bedragen, maar het is inmiddels een principe kwestie voor me geworden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ervaring mee.
Ik zou kind per keer een envelopje met het overblijfgeld mee geven.

Of een rekeningnummer vragen waarop je het geld kunt overmaken.
Ik dit geval zou ik mijn principes laten varen.
Liever een keer 0,50 teveel betalen, dan een tegoed van 10 euro over.
Hoeveel kost het overblijven per keer? Dan betaal je bijvoorbeeld voor 10 keer en doe je net of het 2,05 kost ipv 2,-.

En overblijven in groep 8? Je kunt kind ook gewoon thuis laten eten, kost het je niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rozebottel schreef:
13-05-2024 21:43
Geen ervaring mee.
Ik zou kind per keer een envelopje met het overblijfgeld mee geven.

Of een rekeningnummer vragen waarop je het geld kunt overmaken.
Voorheen was het contant, helaas geen optie meer.

Alles moet via Isy. Een rekeningnummer vragen heeft dus geen nut.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
13-05-2024 21:44
Ik dit geval zou ik mijn principes laten varen.
Liever een keer 0,50 teveel betalen, dan een tegoed van 10 euro over.
Hoeveel kost het overblijven per keer? Dan betaal je bijvoorbeeld voor 10 keer en doe je net of het 2,05 kost ipv 2,-.

En overblijven in groep 8? Je kunt kind ook gewoon thuis laten eten, kost het je niks.
Ik ben niet zo goed in principes overboord gooien ;)

Als het niet anders is dan koop ik nu inderdaad liever te weinig tegoed en dan later nog een keer. Het gaat niet om grote bedragen, dat weet ik ook wel. Toch stoort het dat je verplicht wordt om het digitaal te regelen en vervolgens extra kosten te betalen. Het overblijven kost een euro per keer.

Helaas zal kind toch echt moeten overblijven in groep 8, naar huis komen ipv overblijven is geen optie.
Ik zou met liefde die 0,50 betalen. Zorgen dat je elke keer 1 euro cash hebt, lijkt me veel vervelender. Of 5 euro voor 5 keer. Met het risico dat je kind het verliest.
Maar goed, dat is geen antwoord op je vraag.
Die heb ik niet. Ik ken Isy niet en mijn kinderen blijven al jaren niet meer over.
Ik weet eerlijk gezegd niet eens meer hoe de betaling ging. Volgens mij via een factuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is geen optie om het contant te betalen. Het moet via de app, anders geen overblijven.
Butterfly_fly schreef:
13-05-2024 21:58
Er is geen optie om het contant te betalen. Het moet via de app, anders geen overblijven.
Dat was duidelijk. Maar voorheen was het dus wel contant. En mijn punt was dat ik heel blij zou zijn om van die contante betalingen af te zijn en met liefde die 0,50 zou betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joh, laat het gaan. Dit is moeilijk doen om het moeilijk doen en zonde van je energie, en humeur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit net op de site van dat Isy te kijken
Voor de scholen worden er géén kosten in rekening gebracht voor het gebruik van de Overblijven module. Isy School berekent een kleine vergoeding van € 0,15 per leerling per overblijfbeurt door aan de ouders/verzorgers.
Lekker makkelijk van die school, ze hebben en minder werk door dit systeem en ze laten de ouders ook nog eens opdraaien voor de kosten..
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou daar zou ik ook geïrriteerd van raken. Moet je eens berekenen hoeveel ze eraan over houden als alle ouders ‘niet zo moeilijk doen’. Zou eens uitzoeken in hoeverre dit allemaal wel mag.
Alle reacties Link kopieren Quote
m-april schreef:
13-05-2024 22:12
Ik zit net op de site van dat Isy te kijken

Lekker makkelijk van die school, ze hebben en minder werk door dit systeem en ze laten de ouders ook nog eens opdraaien voor de kosten..
Dit wist ik nog niet! Maakt het niet makkelijker om het principe los te laten. :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Joh laat gaan. Zeker dat overblijven. Zelfs als alle vrije dagen wel bekend zouden zijn dan kan het nog zijn dat je van een aantal "ingekochte" overblijfdagen geen gebruik maakt, omdat je kind tussendoor een aantal keer ziek is geweest (en je het dan kunt afmelden voor overblijven)

Ik zou dus inschatten dat je vanaf nu (mei groep 7 tot en met mei groep 8) overblijfdagen koopt (reken even 40 schoolweken, maal 4 overblijfdagen) en dan schat je volgend jaar na de meikvakantie nog even in hoeveel keer overblijven je dan moet kopen.

Ik koop die overblijfdagen 2 keer per jaar in, vind het niet fijn in 1x een groot bedrag daarvoor te betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
pompelmoentje schreef:
13-05-2024 22:03
Joh, laat het gaan. Dit is moeilijk doen om het moeilijk doen en zonde van je energie, en humeur.
Zonde van mijn energie en humeur zeker. Moeilijk doen om het moeilijk doen ben ik niet met je eens.
Isy verdient hier goed aan zonder echt wat te doen. Stel even dat ik dadelijk tien euro aan overblijftegoed over heb (geen ondenkbaar bedrag als je niet kunt inschatten hoeveel overblijfmomenten er nog zullen zijn tot eind groep 8), dan steken ze dat in hun eigen zakken terwijl er niks voor geleverd wordt (in de zin van overblijven). Ik ga toch ook niet naar de supermarkt om op voorhand tien zakken chips te kopen die ik dan vervolgens niet kom ophalen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Joh weet je hoe goedkoop dat is, €1 per keer? Hier is het €2,50 per keer en dat is al niks vergeleken met de bso.
Doe mij die transactiekosten maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
13-05-2024 22:37
Zonde van mijn energie en humeur zeker. Moeilijk doen om het moeilijk doen ben ik niet met je eens.
Isy verdient hier goed aan zonder echt wat te doen. Stel even dat ik dadelijk tien euro aan overblijftegoed over heb (geen ondenkbaar bedrag als je niet kunt inschatten hoeveel overblijfmomenten er nog zullen zijn tot eind groep 8), dan steken ze dat in hun eigen zakken terwijl er niks voor geleverd wordt (in de zin van overblijven). Ik ga toch ook niet naar de supermarkt om op voorhand tien zakken chips te kopen die ik dan vervolgens niet kom ophalen?
Een site en betaalprogramma kosten nou eenmaal geld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
13-05-2024 22:52
Joh weet je hoe goedkoop dat is, €1 per keer? Hier is het €2,50 per keer en dat is al niks vergeleken met de bso.
Doe mij die transactiekosten maar.
Nou dit. Ik betaal bijna €40,- per maand, ook voor maanden met vakanties. Ik snap je irritatie wel maar ik zou dolgraag met je willen ruilen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
13-05-2024 22:55
Een site en betaalprogramma kosten nou eenmaal geld.
Maar die kosten zouden imo voor de school moeten zijn, zij hoeven de administratie etc van het overblijven niet meer bij te houden, dus zouden zij de kosten daarvoor moeten dekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
montblanc schreef:
13-05-2024 22:23
Nou daar zou ik ook geïrriteerd van raken. Moet je eens berekenen hoeveel ze eraan over houden als alle ouders ‘niet zo moeilijk doen’. Zou eens uitzoeken in hoeverre dit allemaal wel mag.
Precies! Ik snap TO dan ook heel goed.. Dit is hun verdienmodel en de school komt er lekker makkelijk vanaf.. Zij verplichten de ouders deze methode te gebruiken en laten de ouders vervolgens ook nog voor de kosten opdraaien...
Butterfly_fly schreef:
13-05-2024 22:34
Dit wist ik nog niet! Maakt het niet makkelijker om het principe los te laten. :lol:
Dat kan ik me voorstellen.. Dit zou voor mij ook echt een principe kwestie zijn 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is natuurlijk niet waar dat ze ‘er niks voor doen’. Die site moet onderhouden worden, gehost worden, is door iemand gebouwd en getest. Dat kost gewoon geld. Bovendien moet dat geld dan nog weer verder gestuurd worden naar degenen die betaald moeten worden. Ik vind een toeslag van 50 cent op de eerdere kosten echt niet zo veel.
Ieder kind dagelijks met een euro naar school laten komen is wel heel erg retro. Ik heb echt zelden euro’s, zou er helemaal niet blij mee zijn als mijn kind dat dagelijks nodig had (plus idd nog alle kinderen die dan die euro weer kwijtraken etc).
Alle reacties Link kopieren Quote
Die school is verplicht een vorm van overblijven aan te bieden. Meer niet.
Isy maakt zichzelf niet en onderhoud en hosting komt ook niet gratis uit de lucht vallen.

Mijn mening? Ik zou een klein tegoed aanmaken als die 0,50 per keer teveel tegen de borst stuit. Ik vind 0,50 per keer trouwens een koopje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
En met zulke lage bedragen is het dus allemaal vrijwilligerswerk. Je kunt hier geen professionals van betalen. Dus zeer waarschijnlijk deed een vrijwilliger alle administratie van het tellen en bijhouden van al die losse euro’s en was die er wel klaar mee. Vrijwilligers zijn overal zeer schaars tegenwoordig.
Zo’n automatisch programma is dan nog altijd een stuk goedkoper dan iemand inhuren om dat alles betaald te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nausicaa schreef:
13-05-2024 23:13
Het is natuurlijk niet waar dat ze ‘er niks voor doen’. Die site moet onderhouden worden, gehost worden, is door iemand gebouwd en getest. Dat kost gewoon geld. Bovendien moet dat geld dan nog weer verder gestuurd worden naar degenen die betaald moeten worden. Ik vind een toeslag van 50 cent op de eerdere kosten echt niet zo veel.
Ieder kind dagelijks met een euro naar school laten komen is wel heel erg retro. Ik heb echt zelden euro’s, zou er helemaal niet blij mee zijn als mijn kind dat dagelijks nodig had (plus idd nog alle kinderen die dan die euro weer kwijtraken etc).
Ik snap prima dat die aanbieder kosten moet maken, ik ben alleen wel van mening dat wanneer de school de ouders verplicht van dat programma gebruik te maken, de school de kosten die dat met zich meebrengt voor zijn rekening moet nemen en niet de ouders daarvoor zou moeten laten opdraaien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit vind ik nou ook echt moeilijk doen om het moeilijk doen. Inderdaad zonde van alle energie.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven