2e date met iemand ‘out of my league’

25-04-2024 18:50 62 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo ongeveer sinds een jaar ben ik actief bezig met daten. ‘Actief’ is een vrij letterlijke term, want ten eerste is het gewoon best veel werk om profielen aan te maken, matches te zoeken, dates te plannen, dit voor te bereiden, enzovoorts. En ten tweede had ik net niet echt een goede conditie en misschien een paar kilo te veel gewicht en ik ben dus gaan sporten om wat meer dateable te zijn. Ook heb ik een buurvrouw die die in fashion zit en mij stijladvies geeft zodat ik er wat hipper uitzie dan ‘vroeger’.

En ik ben niet heel goed in daten, althans ik heb er tot nu toe geen vaste relatie aan overgehouden wat toch ergens wel een beetje een einddoel is van al dit harde werken.

Maar goed, ik heb een paar weken terug een date gehad met een vrouw, een paar jaar jonger dan ik maar in veel andere opzichten was ze mijn meerdere. Het was een bijzonder leuke avond maar al na 10 minuten had ik al wel geconcludeerd dat ze eigenlijk best wel out of my league was. Op een schaal van 1 tot 10 ben ik meestal ongeveer een 7. Op goede dagen als ik goed heb geslapen en alles meezit misschien een 7,5. Zij was duidelijk een 9 of hoger. Knap op een natuurlijke en gracieuze manier, welbespraakt, erg intelligent, veel van de wereld gezien, goede baan, brede interesses en ga zo maar door. Het was best een leuke avond, ze wilde ook van alles weten over wat ik deed, mijn hobbies, enzovoorts. Niet op een overhorende manier, het kwam over als oprechte interesse.

Het afscheid was een beetje onhandig, een korte omhelzing en zoen op de wang en ik dacht, leuke avond maar hier hoor ik nooit meer iets van. Tot mijn verbazing had ik bij thuiskomst al een appje, dat ze het leuk had gehad EN GRAAG SNEL WEER WILDE AFSPREKEN. Die had ik dus echt niet zien aankomen.

Die tweede date is dus dit weekend en ik maak me dit keer dus wel een beetje druk. Wat ziet ze eigenlijk in me, en moet ik dat ook maar eens gewoon vragen of komt dat over als te weinig zelfvertrouwen (wat ik eigenlijk wel een beetje heb in dit geval). Waarom probeert ze niet een topadvocaat van de Zuidas te versieren (ik noem maar even wat) in plaats van iemand met een net bovenmodale baan in software-ontwikkeling die niet eens een auto heeft (wel een koopappartement, dat dan weer wel). Tegelijkertijd is dit wel echt een kans voor mij. Ik kan een boekje schrijven over dates die awkard en zonde van de tijd waren (dit kan ook echt aan mij hebben gelegen, voor de duidelijkheid), nu lijkt het te klikken en ze vindt me in ieder geval leu genoeg voor een vervolg.

Dus: wat te doen bij een 2e date om ook dan weer een goede of nog betere indruk te maken op een ‘het knapste meisje van de klas’ achtige vrouw ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien wil ze onbeschermde seks en gaat jouw naam rond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vind je haar ook leuk of is ze vooral een trofee voor je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze is ook gewoon een mens hè .
Alle reacties Link kopieren Quote
Caba80 schreef:
25-04-2024 18:53
Vind je haar ook leuk of is ze vooral een trofee voor je?
Ik vind haar leuk, tegelijkertijd ben ik ook wel van haar onder de indruk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiterlijk is maar één factor van de vele, vele factoren waardoor je op iemand kan vallen. Een 7-7,5 is echt prima, het gaat meer om aantrekkingskracht dan om knapheid wat mij betreft.

Ik heb bijvoorbeeld vaak dat ik een man zie die objectief een 9 is, maar dat ik er niks bij voel, terwijl een man die objectief een 7 is door zijn houding, stem, oogcontact, grapjes en vlotte babbel voor mij een 9 kan zijn.

Geniet ervan, niet te onzeker zijn, helemaal niet nodig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ervaring met hele leuke dates is, dat je van elkaar niet voor kan stellen dat de ander je leuk vindt
En dat je, als dat uitgesproken is, vol verwondering in elkaars armen ligt
En je geluk niet op kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Je maakt wat mee jij hè?
Ik denk dat een wat jonger forum wellicht meer geschikt is voor deze vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
25-04-2024 19:02
Je maakt wat mee jij hè?
Ik denk dat een wat jonger forum wellicht meer geschikt is voor deze vragen.
Ik maak helemaal niet zoveel mee, en dat vind ik overigens prima.
De meeste dagen lijken best wel op elkaar en zijn voorspelbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
25-04-2024 18:53
Misschien wil ze onbeschermde seks en gaat jouw naam rond?
:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou die condoom alvast vastpakken om je piemel. En wat zaaddodende pasta meenemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
wat doet een sofware ontwikkelaar als hij met iemand boven zijn stand date? Hij is aan het up daten 😂

*ok zegt baan nog maar niet op*
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Quinnepin schreef:
25-04-2024 19:50
wat doet een sofware ontwikkelaar als hij met iemand boven zijn stand date? Hij is aan het up daten 😂

*ok zegt baan nog maar niet op*
:hihi:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand is niet out of your league als iemand in principe redelijk hetzelfde in de wereld staat als jij. Meestal zal er wel enige overeenkomst zitten in uiterlijk. Maar het idee dat mannen vallen op barbies en vrouwen op kens is natuurlijk onzin. We vallen vooral voor echte mensen die oprecht zijn. Oprecht geinteresseerd, oprecht blij, eerlijk, etc. Dus wees jezelf, incl. je eigenaardigheden en onzekerheden. Dat is wat ze leuk vond aan je en niet een gladde aal met mooie praatjes op de zuidas. Tuurlijk zijn er ook mensen die dat soort status heel belangrijk vinden. Maar ben je dan een goede match voor ze? Het antwoord is waarschijnlijk nee, want zo iemand zoek je niet. En zij ook niet.
Mogelijk is ze zelf net zo onzeker als jij en vraagt zich af of jij haar uberhaupt wel ziet zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
vofea schreef:
25-04-2024 18:56
Uiterlijk is maar één factor van de vele, vele factoren waardoor je op iemand kan vallen. Een 7-7,5 is echt prima, het gaat meer om aantrekkingskracht dan om knapheid wat mij betreft.

Ik heb bijvoorbeeld vaak dat ik een man zie die objectief een 9 is, maar dat ik er niks bij voel, terwijl een man die objectief een 7 is door zijn houding, stem, oogcontact, grapjes en vlotte babbel voor mij een 9 kan zijn.

Geniet ervan, niet te onzeker zijn, helemaal niet nodig!
Dit. Objectieve knapheid is leeg. Aantrekkelijkheid is zoveel meer dan dat en heeft weinig met fysiek uiterlijk te maken. Je kunt een 6 of 7 zijn en reuze aantrekkelijk. Je uitstraling, je manier van praten en bewegen, je geur, je intelligentie etc maakt of iemand je leuk vindt. Je kunt objectief knap zijn en totaal onaantrekkelijk. Tenzij objectieve knapheid het ding is waar je vooral op valt. Maar de meeste vrouwen die ik ken, vallen op het totale plaatje wat chemie heet en dat is niet te duiden tot wat fysieke eigenschappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
25-04-2024 19:02
Je maakt wat mee jij hè?
Ik denk dat een wat jonger forum wellicht meer geschikt is voor deze vragen.
🤣 :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien is ze alle mooimannen in haar omgeving beu met hun gladde praatjes, patserige auto’s en horloges en is ze nu blij met een normale, leuke man die interesse toont.

Uiterlijk is maar schijn. Over een paar jaar is ze mss niet zo glad/verzorgd/fashionable meer als nu. En mannen worden alleen maar knapper vaak, dus over 5-10 jaar zijn jullie allebei een 8 en happy.

Kom op zeg, ga lekker daten en kijken waar het schip strandt. Vraag haar gewoon wat ze aantrekkelijk vond aan jouw profiel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik zou beslist niet gaan vragen wat ze in jou ziet. Dat komt niet alleen ontzettend onzeker over, maar het is ook beledigend naar haar toe. Je trekt dan openlijk haar motivatie om met jou te daten in twijfel. Niet leuk.
Laat het gewoon zijn loop. Ga op date, geniet ervan, wees jezelf en kijk wat ervan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kap gewoon met denken in cijfers en leagues en met rare kansberekeningen maken.

En stop met haar op dat voetstuk plaatsen, daar vraagt ze helemaal niet om. Maak er in plaats daarvan een leuke avond van en zie waar het op uitdraait. Je hoeft niet per se superknap, rijk of bijzonder te zijn om leuk, aardig en aantrekkelijk gevonden te worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een aparte topics open je, Lucas.

Maar goed, ik ben ook de beroerdste niet.
Ze lijkt jou leuk te vinden dus het enige dat je mag doen is jou zijn. Als je je beter voor gaat doen dan je bent val je door de mand en dat gaat ten koste van je leukigheid.

En eeh veel plezier dan maar.

Oh, ik vind het up-date grapje trouwens leuk! :biggrin:
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
25-04-2024 21:43
Wat een aparte topics open je, Lucas.

Maar goed, ik ben ook de beroerdste niet.
Ze lijkt jou leuk te vinden dus het enige dat je mag doen is jou zijn. Als je je beter voor gaat doen dan je bent val je door de mand en dat gaat ten koste van je leukigheid.

En eeh veel plezier dan maar.

Oh, ik vind het up-date grapje trouwens leuk! :biggrin:
Dit ja!

Volgens mij ben je erg droog-grappig en heb je prima zelf inzicht. Dat kan enorm aantrekkelijk zijn. Beter dan een sixpack en een porsche
Alle reacties Link kopieren Quote
Doe gewoon zoals je op de eerste date was. Blijkbaar werkte dat ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
25-04-2024 20:10
Dit. Objectieve knapheid is leeg. Aantrekkelijkheid is zoveel meer dan dat en heeft weinig met fysiek uiterlijk te maken. Je kunt een 6 of 7 zijn en reuze aantrekkelijk. Je uitstraling, je manier van praten en bewegen, je geur, je intelligentie etc maakt of iemand je leuk vindt. Je kunt objectief knap zijn en totaal onaantrekkelijk. Tenzij objectieve knapheid het ding is waar je vooral op valt. Maar de meeste vrouwen die ik ken, vallen op het totale plaatje wat chemie heet en dat is niet te duiden tot wat fysieke eigenschappen.
Rationeel zal dat wel kloppen, maar ik krijg toch een soort van imposter gevoel als ik in gesprek ben met een erg knappe en ook nog stijlvolle vrouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
25-04-2024 20:10
Dit. Objectieve knapheid is leeg. Aantrekkelijkheid is zoveel meer dan dat en heeft weinig met fysiek uiterlijk te maken. Je kunt een 6 of 7 zijn en reuze aantrekkelijk. Je uitstraling, je manier van praten en bewegen, je geur, je intelligentie etc maakt of iemand je leuk vindt. Je kunt objectief knap zijn en totaal onaantrekkelijk. Tenzij objectieve knapheid het ding is waar je vooral op valt. Maar de meeste vrouwen die ik ken, vallen op het totale plaatje wat chemie heet en dat is niet te duiden tot wat fysieke eigenschappen.
Rationeel zal dat wel kloppen, maar ik krijg toch een soort van imposter gevoel als ik in gesprek ben met een erg knappe en ook nog stijlvolle vrouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,
Advies is: probeer er net zo onbevangen naar toe te gaan zoals je 1e date.
Verder, plaats haar niet op een voetstuk!
Je hebt best wel die vergelijksingsmodus in je maar dat gaat niet helpen.
Verder advies: zie jezelf als een leuke gozer en een interessant persoon. Die instelling moet je hebben om het te laten lukken.
Weet je,die instelling en modus waarin je zit als je je profiel aanmaakt voor een dating site is de modus die je moet zien te grijpen om voort te gaan in je date met deze persoon.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven