Rhodos Kremasti geboekt, twijfels

26-03-2024 07:28 99 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi iedereen

Ik kom er zelf niet uit. Wie wil meedenken?

Voor de zomervakantie heb ik een weekje Rhodos geboekt (pakketreis Corendon) met mijn kinderen (dan 15 en 17 jaar).
Hotel zag er leuk uit, korte transfer, goede recensies van het hotel. Alleen ná het boeken 🙈 kwam ik erachter dat de omgeving en het stadje héél erg saai zijn en al helemaal voor 2 tieners. Aangezien ik geen auto ga huren (al jaren rijangst) en veel met ov zal moeten doen, vraag ik me af of ik evt zou kunnen omboeken of Kremasti gewoon als uitvalsbasis te gebruiken?
Omboeken kost al gauw 500 a 600 euro extra -of meer als ik langer wacht-, maar dan kunnen we ergens verblijven waar iets meer levendigheid is in de omgeving (nee geen oh oh Cherso) of toch in Kremasti verblijven en met die 500 a 600 euro leuke uitstapjes doen en oa ook voor vervoer gebruiken (taxi, ov)?

Ik kom er niet uit. Geen partner om mee te overleggen. En als alleenstaande moeder is mijn vakantiebudget niet zó enorm groot. Ten tijde van het boeken had ik nog vroegboekkorting. Dat kan ik nu wel vergeten, maar wil de kinderen wel graag een leuke tijd laten beleven.

Wie kent het dorpje?
Alle reacties Link kopieren Quote
wat zoeken jouw pubers dan?

het is maar een weekje he? kunnen ze zich vermaken met wat er wel is?
strand, kite-surfen, pubs en zelfs eventueel cultuur als ze willen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt toch vlakbij Rhodos stad? En is best een redelijk dorp. Voor die 600 euro kun je heel wat taxi's pakken naar Rhodos stad.
anything that is unrelated to elephants = Irrelephant
Alle reacties Link kopieren Quote
Kremasti ziet er prima uit. Geen idee wat je tieners willen.…?

(En wil echt niet vervelend doen, maar zoiets zoek je toch uit vóórdat je gaat boeken?)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker blijven dat weekje, overigens vind ik 600 euro omboek-kosten wel erg veel. Wij hebben bij Corendon eens omgeboekt (ander hotel en andere datum) en moesten 50 euro administratiekosten betalen. Het andere hotel was wel iets duurder maar dat mag je niet meetellen want dat is een keuze.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kremasti zelf is inderdaad niet veel soeps. Maar je bent zo in een van de meer toeristische dorpen in de buurt. Wij hebben daar ook een weekje verbleven ooit en hadden wel een auto. We gingen dan meestal wel overdag erop uit en s avond in Ialyssos of Rhodos stad uit eten. Ik denk dat er ook wel bussen rijden of zo. Of taxi’s, inderdaad voor de prijs van het omboeken kun je heel wat taxi’s nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
26-03-2024 07:37
wat zoeken jouw pubers dan?

het is maar een weekje he? kunnen ze zich vermaken met wat er wel is?
strand, kite-surfen, pubs en zelfs eventueel cultuur als ze willen
Toch wat vertier in de avond op wandelafstand.
Overdag zijn ze wel in voor activiteiten, daar wil ik best met het ov of taxi heen, vandaar dat ik twijfel of ik nu 600 euro of meer moet uitgeven voor een andere hotel locatie. Of dat bedrag beter kan gebruiken voor de uitstapjes zelf.
Ik bedenk me ook dat als ik voor 600 euro omboek, ik dáárnaast ook nog een éxtra budget moet hebben voor de uitstapjes daar..
Alle reacties Link kopieren Quote
Irrelephant schreef:
26-03-2024 07:37
Ligt toch vlakbij Rhodos stad? En is best een redelijk dorp. Voor die 600 euro kun je heel wat taxi's pakken naar Rhodos stad.
Dat dacht ik ook
Alle reacties Link kopieren Quote
Harderwijk2021 schreef:
26-03-2024 07:44
Kremasti ziet er prima uit. Geen idee wat je tieners willen.…?

(En wil echt niet vervelend doen, maar zoiets zoek je toch uit vóórdat je gaat boeken?)
I know...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het dorpje even bekeken. Het lijkt inderdaad een omgeving voor rust-zoekers. Je zult er geen discotheken en bruisend nachtleven aantreffen, Wel lekker dicht bij het vliegveld!
Overigens is dit wel het beeld van de meeste Griekse dorpjes hoor. Uitzonderingen daargelaten zoals Cherso bijvoorbeeld. Maar daar wil je echt niet zitten hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergje65 schreef:
26-03-2024 07:44
Lekker blijven dat weekje, overigens vind ik 600 euro omboek-kosten wel erg veel. Wij hebben bij Corendon eens omgeboekt (ander hotel en andere datum) en moesten 50 euro administratiekosten betalen. Het andere hotel was wel iets duurder maar dat mag je niet meetellen want dat is een keuze.
Andere hotels aan de andere kant van Rhodos kosten een pak duurder. Ik zal dan bij moeten betalen. Tóch een behoorlijk bedrag.
Het hotel (Emerald) wat ik nu geboekt heb heeft wél goede recensies. Alleen de locatie...
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergje65 schreef:
26-03-2024 07:51
Ik heb het dorpje even bekeken. Het lijkt inderdaad een omgeving voor rust-zoekers. Je zult er geen discotheken en bruisend nachtleven aantreffen, Wel lekker dicht bij het vliegveld!
Overigens is dit wel het beeld van de meeste Griekse dorpjes hoor. Uitzonderingen daargelaten zoals Cherso bijvoorbeeld. Maar daar wil je echt niet zitten hoor.
Ah is dat zo? We gaan voor het eerst naar Griekenland!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou eens bellen met Corendon. Je hebt geen omboekkosten. Elders zul je vast een hotel kunnen vinden voor dezelfde prijs. Je kunt ook een ander eiland kiezen. Kreta is wat levendiger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon het geld gebruiken voor de taxi's.
Alle reacties Link kopieren Quote
Persdottir123 schreef:
26-03-2024 07:46
Kremasti zelf is inderdaad niet veel soeps. Maar je bent zo in een van de meer toeristische dorpen in de buurt. Wij hebben daar ook een weekje verbleven ooit en hadden wel een auto. We gingen dan meestal wel overdag erop uit en s avond in Ialyssos of Rhodos stad uit eten. Ik denk dat er ook wel bussen rijden of zo. Of taxi’s, inderdaad voor de prijs van het omboeken kun je heel wat taxi’s nemen.
Zijn die wel leuker?
Mijn kinderen vinden het leuk om in de avond in de omgeving van het hotel in hun eentje nog rond te hangen, nog ergens binnen te duiken, maar als het zó rustig, stil of verlaten is heb ik daar geen goed gevoel bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geniet van wat er wel is. Plan excursies, die zijn vast vanuit dat dorp en ga lekker eten en strand hangen. Uitgaan kunnen ze wel weer in NL.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zonde van het geld joh, dat omboeken. Vakantie is zo leuk als je het zelf maakt. Het is maar een week. Je kunt met excursies mee, of een boottochtje doen, whatever. En stap 's avonds lekker in de taxi voor wat vertier, heerlijk toch om voor de deur in- en uit te stappen.

Het wordt vast hartstikke leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
26-03-2024 07:55
Gewoon het geld gebruiken voor de taxi's.
Ik lees dat het een prima uitvalbasis is, dicht bij luchthaven en Rhodos stad.

Iemand een idee hoe duur de taxi's daar zijn (kan ik alvast een goede budget berekening doen en al wat plannen/ideetjes uitwerken)?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het hotel ligt overigens tussen Kremasti (1,5 km) en Trianda (2 km) in. Trianda is heel leuk, met een gezellige boulevard. Daar loop je zo heen!
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
26-03-2024 07:59
Ik lees dat het een prima uitvalbasis is, dicht bij luchthaven en Rhodos stad.

Iemand een idee hoe duur de taxi's daar zijn (kan ik alvast een goede budget berekening doen en al wat plannen/ideetjes uitwerken)?
Ik lees dat de bus naar Rhodos 3 euro kost.
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
26-03-2024 07:53
Ah is dat zo? We gaan voor het eerst naar Griekenland!
Nee dat is niet zo. Echt complete onzin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk er misschien iets anders over. Overdag kunnen ze van alles doen, lekker zwemmen etc. Misschien is er best iets van animatie voor volwassen in de avond. Het is maar een weekje. Is er Wifi? En anders lekker ouderwets spelletjes doen. Immers het is echt maar een weekje. Ze gaan niet meteen dood door niet uit te kunnen gaan of iets dergelijks. De bus kost er geen drol en rijdt (meestal) de hele nacht en een taxi, dat zijn ook de kosten niet aldaar. Als ze uit willen gaan neem ik aan dat ze oud genoeg zijn om samen een taxi te nemen, echter onder het mom 'samen uit.... samen thuis' en verlies elkaar niet uit het oog
Alle reacties Link kopieren Quote
Trianda is leuk en 2km. Daar ben je zo.
anything that is unrelated to elephants = Irrelephant
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb net een hotel bekeken in Trianda, 2 km verderop. Eigenlijk ideaal , strand, boulevard, restaurants, cafeetjes zó om de hoek, maar dat is gelijk 500 euro duurder.

@Bergje je zei dat ons hotel maar 1,2 km van Trianda is, op zich wel oké qua loopafstand.

Geen idee of ze daar ook van die treintjes hebben die door de straten rijden zodat we nog makkelijker steeds even van Kremasti naar Trianda kunnen gaan.
Ja 500 euro is inderdaad veel geld en zonde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Imeams schreef:
26-03-2024 08:20
Ik lees dat de bus naar Rhodos 3 euro kost.
Voor 500 a 600 euro kunnen we heel veel bussen pakken :-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven