Werk & Studie alle pijlers

4 jaar lang 55 uur per week werken?

20-05-2024 16:31 104 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al een associate degree en ben al werkzaam met mijn diploma. Nu twijfel ik om mijn bachelor in het hbo deeltijd te gaan doen terwijl ik fulltime werk. Na een associate degree is het ofwel nog 3 jaar lang 20 uur per week studeren (alles voor school inbegrepen) en daarnaast 40 uur per week werken. Of het zal 4 jaar duren om dan 15 uur per week te studeren en 40 uur per week te werken.
Is dit haalbaar voor 3 of 4 jaar? Hoe is dit voor jouw (mentale) gezondheid? Enig advies van mensen die dit hebben gedaan?

Ik heb geen kinderen en ben momenteel single. Maar ik ben bang voor mijn mentale gezondheid. Ik werk van 8.30-17.00u. Ik vertrek om 8.00u en ben pas tegen 18.00u thuis omdat ik vaak werk tot 17.30u.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier heb je toch al 20 topics over? Wat wil je precies?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach. Ben je er weer? Wat wil je hier nu mee bereiken? Je hebt al tig keer een shitload reacties gehad op je vraagstuk. Het wordt echt een beetje irritant dat je steeds dezelfde topics opent op diverse fora.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels ben ik van gedachten veranderd na je vorige topic. Ik denk dat het voor jou geen goed idee is. Je maakt je er nu al zo druk om dat je 20 x hetzelfde topic opent. De punten die anderen aandragen, neem je niet mee in je overwegingen. Jij moet gewoon blijven doen wat je nu doet. De situatie veranderen is kennelijk teveel voor je.
hvm wijzigde dit bericht op 20-05-2024 16:45
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit topic nu al minstens vier keer gezien, op verschillende fora.
Ik zou voor het korte traject gaan. Die opgegeven studiebelasting is altijd nogal aan de hoge kant. De soep wordt niet zo heet gegeten.
Ik heb zelf in de vorige eeuw hbo in deeltijd gedaan. Stond vier jaar voor maar ik heb het in drie jaar gered naast een fulltime baan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Denk je werkelijk dat nóg een topic je twijfel gaat wegnemen?
Als je het echt zou willen had je de knoop allang doorgehakt.

Overigens is 40 uur werken plus 15 uur studie niet hetzelfde als 55 uur werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
20-05-2024 16:39
Denk je werkelijk dat nóg een topic je twijfel gaat wegnemen?
Als je het echt zou willen had je de knoop allang doorgehakt.

Overigens is 40 uur werken plus 15 uur studie niet hetzelfde als 55 uur werken.
Wat bedoel je hiermee? Dat 55 uren werken makkelijker/moeilijker is dan 40 uren werken en 15 uren studeren?
Ik denk dat iemand die zo onzeker is als jij en zoveel moeite heeft een beslissing te nemen en daarvoor zo sterk op anderen leunt bepaalde kwaliteiten mist die een hbo-er nodig heeft.
Niet aan beginnen dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella-333 schreef:
20-05-2024 16:40
Wat bedoel je hiermee? Dat 55 uren werken makkelijker/moeilijker is dan 40 uren werken en 15 uren studeren?
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het niet hetzelfde is.
Die 15 uur studie is niet voor iedereen 15 uur. Het kan meer of minder zijn. Bovendien ben je met studeren meestal flexibeler dan met werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zucht....
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heb je met de tig antwoordeb gedaan uit je vorige topics?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga even je andere tig topics teruglezen. En reageer ook een keer inhoudelijk ipv alleen maar te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
20-05-2024 16:39
Overigens is 40 uur werken plus 15 uur studie niet hetzelfde als 55 uur werken.
Dit wilde ik ook schrijven!

:high5:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me gewoon af of het het waard is. Ik wil echt wel hard werken, maar ik weet niet of ik het aankan. En daar voel ik me slecht bij. Ik ben nog maar eind 20 en ik heb gewoon het gevoel dat ik minder kan dan iemand anders. Ik weet dat het nu de moment is om het te doen (zonder andere verplichtingen). Maar 40 uren werken en dan nog minimum 15 uur per week besteden aan werk is bv. 2 avonden van 3 uur na werk van 19-22u en dan bv. een hele weekenddag van 8u. Dat wil zeggen dat ik de komende 4 jaar nog maar 1 dag weekend heb/ontspanning/...
Ik heb in mijn omgeving iemand die te maken heeft met een burn-out en ik zie wat dat met die persoon kan doen. Dit zou ik graag willen vermijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella-333 schreef:
20-05-2024 17:00
Ik vraag me gewoon af of het het waard is. Ik wil echt wel hard werken, maar ik weet niet of ik het aankan. En daar voel ik me slecht bij. Ik ben nog maar eind 20 en ik heb gewoon het gevoel dat ik minder kan dan iemand anders. Ik weet dat het nu de moment is om het te doen (zonder andere verplichtingen). Maar 40 uren werken en dan nog minimum 15 uur per week besteden aan werk is bv. 2 avonden van 3 uur na werk van 19-22u en dan bv. een hele weekenddag van 8u. Dat wil zeggen dat ik de komende 4 jaar nog maar 1 dag weekend heb/ontspanning/...
Ik heb in mijn omgeving iemand die te maken heeft met een burn-out en ik zie wat dat met die persoon kan doen. Dit zou ik graag willen vermijden.
Neem een dagboek of praat tegen een muur anders.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella-333 schreef:
20-05-2024 17:00
Ik vraag me gewoon af of het het waard is. Ik wil echt wel hard werken, maar ik weet niet of ik het aankan. En daar voel ik me slecht bij. Ik ben nog maar eind 20 en ik heb gewoon het gevoel dat ik minder kan dan iemand anders. Ik weet dat het nu de moment is om het te doen (zonder andere verplichtingen). Maar 40 uren werken en dan nog minimum 15 uur per week besteden aan werk is bv. 2 avonden van 3 uur na werk van 19-22u en dan bv. een hele weekenddag van 8u. Dat wil zeggen dat ik de komende 4 jaar nog maar 1 dag weekend heb/ontspanning/...
Ik heb in mijn omgeving iemand die te maken heeft met een burn-out en ik zie wat dat met die persoon kan doen. Dit zou ik graag willen vermijden.

Nee. Gewoon niet doen.

Maar goed, het heeft geen enkele zin wat we hier typen, je doet er toch niks mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurus schreef:
20-05-2024 17:00
Neem een dagboek of praat tegen een muur anders.

Nog korter en krachtiger :thumbsup: .
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent nu al sinds vorig jaar bezig met steeds dezelfde vraag te stellen, je krijgt tig antwoorden. Wat wil je hiermee bereiken door er weer een nieuw topic over te openen?
Alle reacties Link kopieren Quote
.
misssunshine-1 wijzigde dit bericht op 20-05-2024 17:04
Reden: Dubbel
98.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
.
misssunshine-1 wijzigde dit bericht op 20-05-2024 17:04
Reden: Dubbel
98.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij zie je het helemaal niet zitten en heb je er ook helemaal geen zin in, gedoemd om te mislukken dus. Je kan het altijd nog later in je leven doen. Het juiste moment is het moment dat je geen topic nodig hebt om de beslissing te nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou geen studie gaan volgen en ook geen pleegkind overwegen. Ga gewoon eerst normaal werken en zorgen voor een huis voor jezelf en een stabiel leven. Kun je daarna altijd nog even verder kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella-333 schreef:
20-05-2024 17:00
Ik vraag me gewoon af of het het waard is. Ik wil echt wel hard werken, maar ik weet niet of ik het aankan. En daar voel ik me slecht bij. Ik ben nog maar eind 20 en ik heb gewoon het gevoel dat ik minder kan dan iemand anders. Ik weet dat het nu de moment is om het te doen (zonder andere verplichtingen). Maar 40 uren werken en dan nog minimum 15 uur per week besteden aan werk is bv. 2 avonden van 3 uur na werk van 19-22u en dan bv. een hele weekenddag van 8u. Dat wil zeggen dat ik de komende 4 jaar nog maar 1 dag weekend heb/ontspanning/...
Ik heb in mijn omgeving iemand die te maken heeft met een burn-out en ik zie wat dat met die persoon kan doen. Dit zou ik graag willen vermijden.
Niemand, op welk forum dan ook, kan voor jou exact voorspellen wat het voor effect gaat hebben op jou als je A of B kiest. JIJ kunt dat ook niet voorspellen.
Dus doe je het niet, als je die zekerheid zo hard nodig hebt. Of je probeert het en je ziet wel waar het schip strandt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kennis van mij werkt al 30 jaar meer dan fulltime en heeft in die tijd nog 2 studies ernaast gedaan, kinderen gekregen, promotie gemaakt.
Dus ja, als zij het kan, kan iedereen het.
:roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het niet doen! Beide opties lijken me niet haalbaar. Ik zou overwegen om 36 uur te gaan werken, 4 dagen van 9 uur. Als je de optie van 4 jaar studeren kiest dan kom je waarschijnlijk wel uit met 1 studiedag. Dan hou je de avonden en weekenden voor vrije tijd. Op piekmomenten tijdens je studie kan je wat extra dagen vrij nemen om aan je studie te besteden. Als je het op die manier doet lijkt het me wel haalbaar, anders niet. Het gaat dan enorm ten kosten van je sociale leven en tijd voor ontspanning en daarvoor is zowel 3 als 4 jaar te lang lijkt me. Zou het een jaartje zijn dan kan dat een keuze zijn maar 3 jaar lang je leven on hold zetten t.b.v. werk en studie lijkt me geen verstandige keuze.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven