Onderbuik - vertrouwen weg

24-04-2024 16:15 189 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kort samengevat;

10+ jaar samen, 8 getrouwd, beide 40+, 2 jonge kinderen.
Hij eigen bedrijf, ik thuis maar doe wel een en ander voor bedrijf en heb ook wel wat eigen werkzaamheden.

Al behoorlijke tijd loopt huwelijk niet lekker, ups en downs, mij gevoel gevend niet te voldoen.
Sinds paar maanden nieuwe werkneemster op bedrijf, jonge griet. Lieve meid hoor, maar draagt ega op handen, werken veel 1 op 1 buiten kantoor (inclusief meerdaagse trips). In het contact met haar is hij zeer amicaal. Ook app gelezen van hem die eigenlijk puberaal overkomt.

Partner heeft recent tegen een kennis diverse uitspraken gedaan die onderbuik gevoel wel doen bevestigen (weg gaan als kinderen ouder zijn, balen van weinig sex etc).

Voor de duidelijkheid, er zijn in afgelopen jaren behoorlijk wat gesprekken gevoerd. Emoties van zijn kant waren overigens niet of nauwelijks aanwezig.
Op dit moment is hij al flinke tijd nors, snauwerig, kortaf.
Ik doe zelf nu even aan de grey rock, ook puur om te bedenken of, wat en hoe ik nog iets wil.

Dit is puur even om te spuien en sparren, ik heb nog niet veel mensen in omgeving op hoogte gebracht.
Voor geval dat vraag komt; we wonen in mijn huis en ik ben financieel onafhankelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie praten wel maar niet met elkaar zo te lezen en nu ga jij zitten te grey rocken. In hoeverre helpt dit jullie verder?

Ga eens een écht gesprek met elkaar aan, bij voorkeur bij een therapeut. Ga samen kijken of er nog voldoende basis is om met elkaar verder te gaan. Er zijn 2 kinderen....
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Klote TO, sowquizho praten met hem?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is grey rocken dan?
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koekjesdeeg schreef:
24-04-2024 16:15

Partner heeft recent tegen een kennis diverse uitspraken gedaan die onderbuik gevoel wel doen bevestigen (weg gaan als kinderen ouder zijn, balen van weinig sex etc).

Dit zou voor mij voldoende zijn om er nu de stekker uit te trekken.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grey rock vind ik in deze situatie eigenlijk op hetzelfde aansturen als wat jouw onderbuikgevoel over je partner zegt: de tijd uitzitten tot je met enig fatsoen van elkaar af kan. Het helpt je niet vooruit in ieder geval.

Ga in relatietherapie? Misschien komen jullie nader tot elkaar, misschien niet, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd en kun je daarna hopelijk wel als ouders samen door, al is het niet meer als partners.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom die grey-rock? Dat is een behoorlijk passief-agressieve aanpak. Dat gaat je niet helpen
Wil jij nog wel verder?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe betrouwbaar is die kennis? Ik zou man vertellen wat je gehoord hebt. Dit bespreek je toch?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurus schreef:
24-04-2024 16:45
Hoe betrouwbaar is die kennis? Ik zou man vertellen wat je gehoord hebt. Dit bespreek je toch?
ja bijzondere rol van die kennis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap dat het vreselijk is om van een kennis te horen dat je man bij je weg wil. Maar dan gaan zitten mokken is ook niet de oplossing natuurlijk. Wat wil jij? En wat wil je daarvoor doen?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurus schreef:
24-04-2024 16:45
Hoe betrouwbaar is die kennis? Ik zou man vertellen wat je gehoord hebt. Dit bespreek je toch?
100%

En gesprek aangaan heb ik tig keer gepoogd, hij loopt er letterlijk van weg.

Relatietherapie wil hij niet, heb ik ook al meerdere keren voorgesteld.

Wat ik wil? Ik wil mijn kinderen wel een fijne basis geven maar dat gaat op deze manier echt niet.
Voor mijn gevoel is hij uitgecheckt, zit hij in een soort van puberale romance met zijn nieuwe werkneemster (ze is heel jong) en hoopt hij dat ik het allemaal maar accepteer ten behoeve van de kinderen zodat hij niet weg hoeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou dat is duidelijk. Als hij niet wil praten, vertrekt hij maar, kan hij letterlijk uitchecken. Mooi dat het jouw huis is. Je mag best wat eisen stellen aan zijn gedrag.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
Koekjesdeeg schreef:
24-04-2024 17:05
100%

En gesprek aangaan heb ik tig keer gepoogd, hij loopt er letterlijk van weg.

Relatietherapie wil hij niet, heb ik ook al meerdere keren voorgesteld.

Wat ik wil? Ik wil mijn kinderen wel een fijne basis geven maar dat gaat op deze manier echt niet.
Voor mijn gevoel is hij uitgecheckt, zit hij in een soort van puberale romance met zijn nieuwe werkneemster (ze is heel jong) en hoopt hij dat ik het allemaal maar accepteer ten behoeve van de kinderen zodat hij niet weg hoeft.
en je doet precies wat hij wil: je gaat niet weg
zo voelt hij de consequenties van zijn gedrag niet

Ik zou hem vragen of we het vanavond (/zaterdag) eens over de scheiding kunnen gaan hebben
En als hij dat niet wil, dan kan hij dus niet meer weglopen, dan moet er gepraat worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar twijfel jij nog over?
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koekjesdeeg schreef:
24-04-2024 17:05
100%

En gesprek aangaan heb ik tig keer gepoogd, hij loopt er letterlijk van weg.

Relatietherapie wil hij niet, heb ik ook al meerdere keren voorgesteld.

Wat ik wil? Ik wil mijn kinderen wel een fijne basis geven maar dat gaat op deze manier echt niet.
Voor mijn gevoel is hij uitgecheckt, zit hij in een soort van puberale romance met zijn nieuwe werkneemster (ze is heel jong) en hoopt hij dat ik het allemaal maar accepteer ten behoeve van de kinderen zodat hij niet weg hoeft.
Duidelijk helaas. Niet accepteren als het op deze manier niet gaat. Laat hem niet denken dat jij het allemaal maar accepteert.
Sterkte!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw, kies even voor jezelf zeg! Je bent toch geen voetveeg? Het is duidelijk dat het voor hem al klaar is, tijd om daarnaar te handelen. Wat een lafbek om het met een jonge werknemer te proberen, maar goed, hij is niet de eerste die dit doet. Ik zou zorgen dat de scheiding in gang wordt gezet, elke minuut die je nog aan hem besteedt is er een te veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
24-04-2024 17:07
Waar twijfel jij nog over?
Mijn eigen waarnemingsvermogen?
Mijn eigen valkuil dat ik graag vriendjes wil zijn en blijven, dat ik wil pleasen.
Het feit dat ik van nature extreem loyaal ben (wat hij ook weet).

Ik word er trouwens ook van beschuldigd dat ik een affaire heb (zelfde kennis)
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
24-04-2024 17:07
Waar twijfel jij nog over?
Mijn eigen waarnemingsvermogen?
Mijn eigen valkuil dat ik graag vriendjes wil zijn en blijven, dat ik wil pleasen.
Het feit dat ik van nature extreem loyaal ben (wat hij ook weet).

Ik word er trouwens ook van beschuldigd dat ik een affaire heb (zelfde kennis)
Alle reacties Link kopieren Quote
Koekjesdeeg schreef:
24-04-2024 17:10
Mijn eigen waarnemingsvermogen?
Mijn eigen valkuil dat ik graag vriendjes wil zijn en blijven, dat ik wil pleasen.
Het feit dat ik van nature extreem loyaal ben (wat hij ook weet).
hoe dan ook, zoek daar eens hulp bij, dat gaat je ook helpen in het proces met je (aanstaande ex?)man
Alle reacties Link kopieren Quote
Koekjesdeeg schreef:
24-04-2024 17:10
Mijn eigen waarnemingsvermogen?

Volgens mij neem jij prima waar wat er aan de hand is.

Je man is bezig met iemand anders en heeft al uitgesproken (alleen blijkbaar niet aan jou) dat hij je niet meer wil.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koekjesdeeg schreef:
24-04-2024 17:10
Mijn eigen waarnemingsvermogen?
Mijn eigen valkuil dat ik graag vriendjes wil zijn en blijven, dat ik wil pleasen.
Het feit dat ik van nature extreem loyaal ben (wat hij ook weet).

Ik word er trouwens ook van beschuldigd dat ik een affaire heb (zelfde kennis)
Bedoel je dat die kennis tegen jou zegt dat je man je wil verlaten voor die medewerkster en dat die kennis tegen jouw man zegt dat jij een affaire hebt? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
24-04-2024 16:28
Dit zou voor mij voldoende zijn om er nu de stekker uit te trekken.
Nou, dat weet ik niet zeker, maar ik zou hem dit inderdaad heel zwaar aanrekenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die kennis zou ik ook dumpen trouwens.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
Koekjesdeeg schreef:
24-04-2024 17:10
Mijn eigen waarnemingsvermogen?
Mijn eigen valkuil dat ik graag vriendjes wil zijn en blijven, dat ik wil pleasen.
Het feit dat ik van nature extreem loyaal ben (wat hij ook weet).

Ik word er trouwens ook van beschuldigd dat ik een affaire heb (zelfde kennis)
Wat is het doel van die kennis eigenlijk?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Bulbul schreef:
24-04-2024 17:16
Die kennis zou ik ook dumpen trouwens.
en hoe weet die kennis dit allemaal? Het is niet eens een goede vriend?
of heeft je man dit al aan het halve dorp verteld?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven