Tuinkasje: wat zaai je wanneer?

14-05-2024 20:55 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb mezelf een mini tuinkasje van de Action aangeschaft, om o.a. sla in te zaaien, maar wat kan nu wel of niet qua groenten/fruit?

https://shop.action.com/nl-nl/p/5707256604277/kweekkas
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar heb je een app voor. Ik zal even zoeken. Velen in mijn omgeving gebruiken dat religieus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Garden organizer geloof ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sla schiet door bij warm weer. Ik zou nu denken aan tomaatjes, peper/parika, courgette (je kan ook de bloemen eten), komkommer, ...e.d. Dat soort zaken opkweken en dan uitzetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
14-05-2024 20:58
Garden organizer geloof ik.
Die zie ik niet staan in de App Store. Bedoel je Planter: Garden Planner? Staat bovenaan als ik naar jouw app zoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat staat toch op de achterkant van de zakjes zaad die je koopt? Googlen op zaaikalender zal je ook helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
14-05-2024 21:00
Sla schiet door bij warm weer. Ik zou nu denken aan tomaatjes, peper/parika, courgette (je kan ook de bloemen eten), komkommer, ...e.d. Dat soort zaken opkweken en dan uitzetten.
Het is best wel laat om nu nog tomaat, paprika en peper te zaaien. Misschien dat tomaat met zo'n kasje nog wel lukt. Of je koopt alles als plant in een tuincentrum.

Courgette en komkommer kunnen wel, dan wel een kleinere soort kiezen.

Voor sla is het waarschijnlijk te warm, maar je kunt pluksla proberen. Dan kun je al snel de blaadjes plukken.

Boontjes kunnen ook prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Peper/paprika kun je binnen al zaaien rond de jaarwisseling. Tomaat zaai je doorgaans rond half maart. Je kunt wel reeds opgekweekte plantjes kopen en daar mee verder gaan. Heb zelf paprika en mini tomaatjes dit jaar gezaaid.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent te laat met zaaien. Je moet in januari beginnen. Het enige wat je nu kunt zaaien is komkommers. Laat die even in de kas en daarna met een grote stok buiten zetten. Vergeet niet voeding te geven en veel water.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor zaaien van bijvoorbeeld tomaat en paprika ben je te laat. Dan zul je plantjes moeten kopen.

Ik heb alleen tomaat in de kas, de rest gewoon buiten. Een kas is veel droger dan buiten, je moet veel water geven. Het wordt er ook erg warm.

Courgette is veel te groot voor de kas, komkommer kan ook prima buiten.

Zo'n kasje kan je wel leuk vullen met bloeiende (hang)plantjes. Met Google vind je vast wel leuke ideeën.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven