Fotobewerkprogramma met wegpoetsfunctie

11-05-2024 14:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Poos geleden iets gelezen over een computerprogramma waarmee je bv mensen die op een foto staan kunt "wegpoetsen". Ging om foto's in een pretpark met daarop behalve het eigen gezin nog andere mensen op de achtergrond. Die konden dmv het programma weggepoetst/verwijderd worden. Toen me verder niet in verdiept maar nu heb ik dus ook een paar foto's waar ik iets op wil verwijderen. Het gaat niet om personen, meer om storende accessoires dus niet hele grote oppervlakten. En nu kan ik dat artikel dus niet terug vinden. Wie weet een liefst eenvoudig programma om foto's mee te bewerken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik Paint.net, een gratis fotobewerkingsprogramma.
Klik bij Gereedschap op kloonstempel, maak de kwastgrootte wat groter (bijvoorbeeld 15). Klik dan ergens in je foto - terwijl je de ctrl toets ingedrukt houdt - op een neutraal gebied, iets uit de achtergrond, laat de ctrl toets los en ga dan met je cursor over de storende zaken in je foto.
Het vergt even een beetje oefening om precies te zien wat er gebeurt; als het fout gaat kun je met het knopje 'ongedaan maken' (pijltje naar links) weer terug naar af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit doe ik met Canva. Niet altijd effectief overigens. Je moet er wel handigheid in krijgen. Weet ook niet of het alleen kan met de PRO-versie.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe dat op mijn telefoon met de Retouch app. Soms werkt het niet, maar ik heb al verbazend goede resultaten bereikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luminar neo
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank allemaal, ik ga er mee aan de slag. Kan een wat onscherpe foto ook bewerkt worden zodat het wat scherper wordt? Gaat om foto's van een overleden persoon en ondanks redelijk veel foto's weinig echt mooie helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
photopea. Lijkt op Photoshop maar is online en gratis
Alle reacties Link kopieren Quote
yellowpino schreef:
11-05-2024 16:56
Dank allemaal, ik ga er mee aan de slag. Kan een wat onscherpe foto ook bewerkt worden zodat het wat scherper wordt? Gaat om foto's van een overleden persoon en ondanks redelijk veel foto's weinig echt mooie helaas.
Bij die ik noemde in ieder geval wel
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij zit er een knop AI bij bewerken en zo kan ik mensen weghalen, heb een Android telefoon.
Mijn zoontje heeft een Google phone en bij hem wordt het echt mooier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook vooral een beetje proberen met verschillende programma’s. Soms lukt iets met de ene voor geen meter, en met de andere prima. Alsmede zelf niet zo handig bent, zijn er misschien ook nog wel (design)studenten die je tegen een vergoeding willen helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
11-05-2024 19:40
Mijn zoontje heeft een Google phone en bij hem wordt het echt mooier.
Ja die heb ik ook, werkt echt super
Tjezus, wat vals

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven