Geld & Recht alle pijlers

Tikkie betaald maar geen product

24-04-2024 20:01 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedeavond meiden,

Ik heb via facebook een meubel overgekocht en deze betaald via een tikkie van 280 euro.
Ik heb nooit een product ontvangen en de verkoper reageert continu met ja ik betaal je zo terug. Ondertussen zijn we een maand verder maar ik heb nog steeds geen product of mijn geld terug..

Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt? Is er een manier om toch je geld terug te krijgen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee helaas. Aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja aangifte heb ik net gedaan idd..
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt als oplichting. Ook even screenshots maken van het profiel en de communicatie net de “verkoper”.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tip voor de volgende keer: pas op het moment dat je het product gaat ophalen betalen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoor niks dan ellende van mensen die via fb dingen kopen. Of het is oplichting of dropshipping. Echt nooit via fb dingen aanschaffen tenzij je het kan ophalen en ter plekke kan betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met dat soort bedragen betaal ik bij ophalen of bestel ik bij een degelijke webshop.
Voor 2e hands producten op marktplaats wil ik eventueel nog wel een risico lopen voor een paar tientjes, maar ik kijk wel zoveel mogelijk naar ervaringen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat geld ben je kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom doe je dat? Betalen via een tikkie?

Je kan aangifte doen maar gaat niets gebeuren, hooguit kan je na de aangifte bij politie, met die aangifte bepaalde naw opvragen bij de bank via deze wet:

https://www.politie.nl/informatie/banke ... raude.html

Je zou daar mee kunnen dreigen naar de oplichter toe, maar ik weet van dichtbij dat de meeste FB-oplichters niet bang zijn, vaak zijn de gegevens van de bankrekening waar het heen is gegaan van katvangers.
Alle reacties Link kopieren Quote
m-april schreef:
24-04-2024 21:47
Tip voor de volgende keer: pas op het moment dat je het product gaat ophalen betalen..
Dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap ook niet helemaal waarom je een meubel vooraf zou betalen of überhaupt een product dat je zelf komt ophalen. Of zouden ze het opsturen?
Alle reacties Link kopieren Quote
TO is het slachtoffer he?
niet de dader

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven