Welke sauna

03-05-2024 09:49 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds mijn lievelingssauna 'Spa Sereen' in Maarssen overgenomen is door een groep en het negatieve recensies regent, ben ik opzoek naar andere sauna's.

Het liefst geen sauna van een groep die meedoen aan kortingsacties en daardoor grote groepen aantrekt. Bestaan die nog? Te klein vind ik ook niet prettig.

Ik ga nu naar Fort Beemster. Omdat ik jarenlang alleen naar Spa Sereen ben geweest, heb ik nooit iets anders ontdekt.

Wie o wie heeft er een tip voor een fijne sauna regio midden Nederland of Noord Holland?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan vrijwel altijd naar sauna Soesterberg. Erg tevreden over. Ruim (binnen en buiten), veel verschillende sauna’s en baden, lekker eten.

Volgens mij heeft de keten waar zij toe behoren, nu ook SpaSereen Over genomen?

Ga even lezen waar die negatieve recensies over gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Den Ilp is een fijne sauna. Niet te klein niet te groot, fijne tuin en rustruimte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Valt Den Bosch nog onder 'Midden-Nederland'? Devarana is echt heel fijn.
Wel stom om te horen dat Sereen is overgenomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
03-05-2024 10:05
Valt Den Bosch nog onder 'Midden-Nederland'? Devarana is echt heel fijn.
Wel stom om te horen dat Sereen is overgenomen.
Off-topic :mrgreen: dat vind ik enorm zuid-Nederland :HA:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
03-05-2024 10:06
Off-topic :mrgreen: dat vind ik enorm zuid-Nederland :HA:
Haha ja het valt zeket onder Zuid-Nederland. Maar ik denk niet dat zo'n onderwerp gaat over de exacte regio-grenzen en de reistijd van Utrecht naar Den Bosch is niet veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
03-05-2024 10:14
Haha ja het valt zeket onder Zuid-Nederland. Maar ik denk niet dat zo'n onderwerp gaat over de exacte regio-grenzen en de reistijd van Utrecht naar Den Bosch is niet veel.
Snap ik :mrgreen: vergeleken met bijv Duitsland ben je in Nederland binnen 2,5 uur overal… dus mocht je echt ergens naartoe willen wat de moeite waard is, waarom niet :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
03-05-2024 09:56
Wij gaan vrijwel altijd naar sauna Soesterberg. Erg tevreden over. Ruim (binnen en buiten), veel verschillende sauna’s en baden, lekker eten.

Volgens mij heeft de keten waar zij toe behoren, nu ook SpaSereen Over genomen?

Ga even lezen waar die negatieve recensies over gaan.
De recensies gaan vooral over de drukte. Dus veel te veel mensen toelaten. Sereen is niet al te groot, dus helemaal niet berekend op veel drukte. Ze hadden altijd een hele fijne max aantal bezoekers. Maar die max lijkt nu flink opgehoogd...

Ik ben ooit in Bussloo geweest en dat was ook prima toen. Soesterberg kan ik ook een keer proberen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Chachachaa schreef:
03-05-2024 10:04
Den Ilp is een fijne sauna. Niet te klein niet te groot, fijne tuin en rustruimte.
Zet ik op mijn lijstje!
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
03-05-2024 10:05
Valt Den Bosch nog onder 'Midden-Nederland'? Devarana is echt heel fijn.
Wel stom om te horen dat Sereen is overgenomen.
Het is inderdaad iets wat ver weg voor mij (1,5 uur rijden), maar ik heb hier wel eens eerder over gehoord! Het lijkt me een hele mooie sauna, dus wellicht dat ik het een keer kan proberen.

Ik baal ook enorm van de overname. Ik hoop dat na een jaar de opstartproblemen verholpen zijn en alle 'nieuwe' bezoekers er een keer geweest zijn. Wie weet trekt de gigantische drukte die er nu lijkt te zijn weer weg en wordt het weer een prettige sauna.
Alle reacties Link kopieren Quote
Chachachaa schreef:
03-05-2024 10:04
Den Ilp is een fijne sauna. Niet te klein niet te groot, fijne tuin en rustruimte.
Maar sinds de gascrisis wordt het buitenbad niet meer verwarmd. Terwijl de entreeprijs wel énorm omhoog is gegaan en de gasprijs inmiddels weer gedaald is. Ze zijn niet van plan het bad weer bruikbaar te maken, ik heb er de laatste keer nog naar geïnformeerd
En ik vind het eten niet goed en ook veel te duur voor de kwaliteit. (Muv van de uiensoep, dat is ook het enige dat ik daar eet).
impala wijzigde dit bericht op 03-05-2024 10:29
15.60% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sauna van Egmond in Haarlem of de Ridderrode in Santpoort.
Den Ilp is ook fijn en ik blijf Fort resort Beemster ook fijn vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
jojojo schreef:
03-05-2024 10:28
Sauna van Egmond in Haarlem of de Ridderrode in Santpoort.
Den Ilp is ook fijn en ik blijf Fort resort Beemster ook fijn vinden.
Bedankt voor de tips!

Hoe groot zijn deze twee sauna's als je ze vergelijkt met Fort Beemster?
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand recent nog in Veenendaal geweest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Veenendaal drie jaar geleden geweest. Vind ik toen heel prettig. Bussloo is ook leuk, maar echt heel erg duur.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Soesterberg. Voorheen wisselden we tussen Soesterberg en SpaSereen. Maar SpaSereen is echt veel te druk geworden. Was al ingezet voor de overname. Toen we daar de laatste keer weggingen, klaagden sommige gasten bij het uitchecken over de drukte. Reactie receptie: dat ze dan beter doordeweeks konden komen. Terwijl wij altijd op zaterdag gingen en het voorheen nooit zo druk was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleine sauna's die fijn zijn vind ik Putten en Veenendaal. Al ben ik bij beiden al heel lang niet meer geweest.

Ik ga tegenwoordig vooral naar Thermen Beerendonck maar die is niet kleinschalig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
03-05-2024 11:55
Soesterberg. Voorheen wisselden we tussen Soesterberg en SpaSereen. Maar SpaSereen is echt veel te druk geworden. Was al ingezet voor de overname. Toen we daar de laatste keer weggingen, klaagden sommige gasten bij het uitchecken over de drukte. Reactie receptie: dat ze dan beter doordeweeks konden komen. Terwijl wij altijd op zaterdag gingen en het voorheen nooit zo druk was.
Ja, dat was mij ook opgevallen de laatste 2 jaar. Vaak volgeboekt. Maar de recensies van de laatste maanden herken ik niet. Ik heb, ondanks dat het volgeboekt was, nooit een kluisje hoeven delen of hoeven te wachten voor een sauna. Overvolle bubbelbaden ook niet gehad. Dus als het nu nog drukker is door een hoger bezoekersaantal wat ze toelaten bedank ik voortaan.

Soesterberg ga ik een keer uitproberen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
03-05-2024 12:20
Kleine sauna's die fijn zijn vind ik Putten en Veenendaal. Al ben ik bij beiden al heel lang niet meer geweest.

Ik ga tegenwoordig vooral naar Thermen Beerendonck maar die is niet kleinschalig.
Putten is echt wat te ver helaas voor een dagje sauna. Wel goede verhalen over gehoord!

Beetendonck ook over gehoord. Lijkt me een heel mooi complex, maar net als de sauna in Den Bosch 1,5 uur rijden. Vind ik net iets te ver voor een ontspannen dagje. Maar wellicht dat ik het toch een keer doe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sauna Bronsbergen (bij Zutphen) is een favoriet van ons!
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Superuser2023 schreef:
03-05-2024 10:47
Iemand recent nog in Veenendaal geweest?
Ja, twee maanden geleden voor het eerst. Ik vond het er erg fijn en mooi. Wel een beetje veel mensen maar dat kwam door de voorjaarsvakantie en iedereen was wel vrij rustig. Dus het was niet lawaaiig. Ga binnenkort weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
herfst100 schreef:
03-05-2024 10:38
Bedankt voor de tips!

Hoe groot zijn deze twee sauna's als je ze vergelijkt met Fort Beemster?

Van Egmond zit (al 40+ jaar) in een oud schoolgebouw, tussen woonhuizen. Daardoor veel kleine ruimtes en doorgangen. Ook niet veel buitenruimte en wat donker in het restaurantdeel. En volgens mij nu ook betaald parkeren, wat voor een dag sauna best wel op kan lopen.

Ridderorde is oké. Je moet wel vooraf reserveren, ook als je uitgebreider wil eten dan een soepje of een borrelplankje, want ze komen personeel tekort dus kunnen maar een beperkt aantal maaltijden aan.
Verder wel prima faciliteiten, niet groot maar met mooi weer is het heerlijk buiten liggen.
Oh, en neem een euro mee om de slagboom naar het parkeerterrein te openen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er recent ook geweest en matig enthousiast. Ze hebben wat opstartproblemen. Het was enorm druk, mensen die luidruchtig de laatste dorpsroddels zaten door te nemen, mensen zatten te dicht op elkaar en ik was zelfs getuige van (voor mij) ongewenste intimiteiten! Ik heb snel mijn handdoekje gepakt en ben vertrokken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spa One in Oosterhout. Heerlijk! Doen nooit mee met acties en het eten is er erg goed. Ik vind ze qua prijs nog meevallen. Net een paar jaar oud dus ook nog netjes en goed onderhouden. Is niet super groot opgezet.. thermen Barendrecht is ook vrij rustig nog en mooi, wel wat duurder.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
03-05-2024 09:56
Wij gaan vrijwel altijd naar sauna Soesterberg. Erg tevreden over. Ruim (binnen en buiten), veel verschillende sauna’s en baden, lekker eten.

Volgens mij heeft de keten waar zij toe behoren, nu ook SpaSereen Over genomen?

Ga even lezen waar die negatieve recensies over gaan.

Ja Berendonck (bij Nijmegen), Soesterberg en Bussloo (bij Apeldoorn) en Bad Nieuweschans zijn van diezelfde keten. Ze hebben Spa Sereen en ik dacht nog eentje overgenomen.

Bij de eerste drie ben ik geweest en Bussloo is dan de kleinste. Maar de buitenruimte is wel vrij groot vind ik.
Bussloo laatst op een maandag geweest, maar omdat ze een speciaal Maandag/Dinsdag arrangement hadden was het best nog druk. Vooral als je het indoor saunaplein op ging.
Berendonck vond ik vooral bij de entree heel groots aandoen. Maar het zijn wel erg mooie en complete resorts met veel verschillende sauna's.

In Bad Bentheim, net over de grens bij Enschede, zit een kleinschalig complex. Misschien als je er ooit eens in de buurt bent en je hebt zin in de sauna....je weet maar nooit ;-)

Elysium in Bleiswijk ben ik niet zo'n fan van. Geen leuk publiek en veel te druk. Ook erg veel 'kruip-door-sluip-door' maar misschien is dat nu wel veranderd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven