Openheid nieuwe partner

20-11-2023 12:01 72 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goeiemorgen

Graag hoor ik jullie advies/feedback. Sinds enige tijd heb ik een nieuwe partner. We hebben het fijn samen en bouwen rustig aan een mooie toekomst. Ik heb enkele zware jaren achter de rug waarvoor ik ook therapie heb gevolgd. Sinds kort is mijn traject bij de pyscholoog afgerond.
Ik heb hard gewerkt en ben trots op de stappen die ik gezet heb. Mijn partner is hiervan ook op de hoogte.

De laatste jaren is het financieel ook niet makkelijk geweest. Ik heb hierover deze week een openlijk gesprek gehad met mijn familie en
dit zal samen aangepakt worden. In de loop van 2024 zal dit normaal opgelost en afgerond zijn.

Nu twijfel ik of ik hierover iets moet vermelden aan mijn nieuwe partner. In hoeverre dien ik hierover open te zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt zeggen dat je druk bezig bent je financiën weer op orde te krijgen en volgend jaar zomer weer wat meer ruimte hebt
Dit omdat je anders misschien gedoe krijgt met plannen die geld kosten.
Dan weet diegene dat er minder kan de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar zit je twijfel precies in?

Ik zou hier wel open over zijn. Ik kan me ook voorstellen dat je bijvoorbeeld de komende maanden minder te besteden hebt en dat je nee moet zeggen tegen activiteiten die geld kosten? In dat geval merkt hij het wellicht ook
poeszie wijzigde dit bericht op 20-11-2023 12:09
0.20% gewijzigd
Je dient niets. Jij bepaalt wat jij wil delen. Staat tegenover, hoe minder je deelt, hoe minder “relatie”
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me heel raar om niet te delen. Het is wel een belangrijk stuk in je leven waar je het ook later niet over kunt hebben.
Ik vind het zo’n rare opvatting in de “datecultuur” dat je alleen maar geschikt bent voor een relatie als je aan bepaalde standaarden voldoet. Een relatie wordt dan meer een soort transactie.

Het is een vrij groot en fundamenteel deel van je leven. Als je dat niet zou kunnen delen met de persoon die het dichtste bij je staat dan stelt die relatie niks voor.
Hoe denk je dat je partner reageert als je het vertelt? En hoe denk je dat het voor hem/haar zal zijn als hij/zij er later achter komt dat je dit niet vertelde?

Wat zou je reden zijn om het niet te vertellen?
Overigens zou ik wel kritisch zijn op de persoonlijkheidskenmerken van iemand die je hebt leren kennen in een moeilijke periode. Dat zijn niet altijd mensen die ook per se goed bij je passen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik zou dat allemaal vertellen en niks achterhouden. Hoe kun je anders een echte, eerlijke relatie opbouwen?
Alle reacties Link kopieren Quote
drHunt schreef:
20-11-2023 12:26
Ik vind het zo’n rare opvatting in de “datecultuur” dat je alleen maar geschikt bent voor een relatie als je aan bepaalde standaarden voldoet. Een relatie wordt dan meer een soort transactie.

Het is een vrij groot en fundamenteel deel van je leven. Als je dat niet zou kunnen delen met de persoon die het dichtste bij je staat dan stelt die relatie niks voor.
Mwah....niet iedereen zit te wachten op een potentiële partner met financiële problemen.
Ik zou dat niet gelijk bij date 1 of 2 op tafel gooien
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
20-11-2023 12:32
Mwah....niet iedereen zit te wachten op een potentiële partner met financiële problemen.
Ik zou dat niet gelijk bij date 1 of 2 op tafel gooien
Dat snap ik, maar ik zou ook niet zitten te wachten op iemand die zoiets achter houdt. Ik mag hopen dat de partner van TO TO steunt als TO het vertelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ooit gedate met iemand, en ik had niet meer als het bedrag dat iemand verdiende in de bijstand, wilde meer dagen maar kon helaas niet ivm ziekte.
Heb het toen gezegd, van als je bijv bij uit eten liever dat of dat stuk vlees of vis wil dan zal je bij moeten betalen, want ik heb niet meer dan dit op het moment.

Was ook geen probleem.

En anders weet je waar je aan toe bent, zeg ik altijd maar zo.
Dus ja ik ben voor team open vertellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
20-11-2023 12:36
Dat snap ik, maar ik zou ook niet zitten te wachten op iemand die zoiets achter houdt. Ik mag hopen dat de partner van TO TO steunt als TO het vertelt.
ik vind het lastig, ik zou iig zeggen dat het bijna op orde is
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
20-11-2023 12:04
Je kunt zeggen dat je druk bezig bent je financiën weer op orde te krijgen en volgend jaar zomer weer wat meer ruimte hebt
Dit omdat je anders misschien gedoe krijgt met plannen die geld kosten.
Dan weet diegene dat er minder kan de komende tijd.
Ik vind dit een hele goede, eventueel een langere periode mocht dat van toepassing zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
20-11-2023 12:32
Mwah....niet iedereen zit te wachten op een potentiële partner met financiële problemen.
Ik zou dat niet gelijk bij date 1 of 2 op tafel gooien
Maar als je die problemen hebt, dan zit je niet te wachten op iemand die dit afkeurt, dus dan kun je maar beter eerlijk zijn, zodat je elkaars tijd niet verdoet.
Alle reacties Link kopieren Quote
drHunt schreef:
20-11-2023 12:27
Overigens zou ik wel kritisch zijn op de persoonlijkheidskenmerken van iemand die je hebt leren kennen in een moeilijke periode. Dat zijn niet altijd mensen die ook per se goed bij je passen.
Goeie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet direct op date 1.

Maar zodra de gesprekken persoonlijker worden, meer gaat over hoe je in het leven staat, werk, etc. Dan zou ik het wel aankaarten. Afhankelijk hoe iemand reageert meer in details treden.
Alle reacties Link kopieren Quote
heeft het impact op jullie relatie? heb jij bijvoorbeeld geen geld voor weekendjes weg? Of een keer een etentje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou geen impact hebben op etentjes, ons sociaal leven, onze toekomst.

Het is iets dat op zeer korte termijn opgelost zou kunnen worden, uiteraard met grote inspanningen van mezelf.

Het voelde gewoon moreel niet goed om het achter te houden. Ik heb hem net verteld dat we elkaar niet kunnen blijven zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
huh????????????????????????
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
20-11-2023 13:23
huh????????????????????????

Dit :popcorn:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn reactie ook toen ik het bericht las.

Huh.

Waarom, …..

Je kan het je vriend toch vertellen in een face too face gesprek.
Dan kan hij zelf er mee doen wat hij wilt.
Als hij gek op je is, dan zal hij dat toch hopelijk snappen.

Vooral als jij er alles aan doet dat het financieel beter word.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennah188 schreef:
20-11-2023 13:19
Het zou geen impact hebben op etentjes, ons sociaal leven, onze toekomst.

Het is iets dat op zeer korte termijn opgelost zou kunnen worden, uiteraard met grote inspanningen van mezelf.

Het voelde gewoon moreel niet goed om het achter te houden. Ik heb hem net verteld dat we elkaar niet kunnen blijven zien.

Dus omdat iets vlot opgelost kan worden stop je ermee? Das het omgekeerde van bij elkaar blijven met onoplosbare problemen :biggrin:
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Huh? Hij weet van je psychische traject, maar dat je even wat minder te besteden hebt durf je niet te vertellen? Terwijl het ook nergens invloed op heeft?

Verder: vráág het dan niet.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
20-11-2023 13:32
Dus omdat iets vlot opgelost kan worden stop je ermee? Das het omgekeerde van bij elkaar blijven met onoplosbare problemen :biggrin:

Wel verfrissend!
Such fun!1

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven