Lijf & Lijn alle pijlers

buikje trainen

15-04-2024 10:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, ik had altijd een platte buik en ineens....een rol. het zal met de leeftijd (47) te maken hebben en met wat extra kilos na stoppen met roken. Maar ik vind het een onaangename aanwinst. Sport regelmatig, maar niet echt met effect op 'de rol'. heeft er iemand een tip (qua oefeningen in gym vooral(
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, even kort : je kunt niet op een plek afvallen. Je zult voornamelijk je voeding moeten aanpassen (hoeveelheid en wat je eet).

Daarbij blijven trainen.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt inderdaad niet op één plek afvallen. Het zal inderdaad een combinatie van genen en leeftijd zijn waar het vet zich als eerste zal opstapelen. Het enige wat dus zal helpen is een lager vetpercentage door wellicht wat meer op je voeding te letten (als je al genoeg beweegt).
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Alleen proberen om je algehele vetpercentage naar beneden te krijgen. Dat betekent cardio trainingen (hardlopen/ spinning etc etc) en goed letten op wat je eet.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik doe nu veel krachtraining,maar dan zou cardio toch beter zijn als ik jullie lees
Alle reacties Link kopieren Quote
Krachttraining is zeker ook goed om te doen. Maar om van een rol af te komen, zul je echt vet kwijt moeten. Minder eten dan je verbrandt dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas is een buikje niet weg te trainen. Goed om buikspieren te trainen uiteraard om je core te versterken maar het rolletje gaat alleen weg door voeding.

Krachttraining is zeker ook effectief voor vetverbranding. Dus dat doe je gewoon goed. Nu dus nog extra op je voeding letten erbij...
Alle reacties Link kopieren Quote
Krachttraining is juist goed, want je spieren worden groter, die verbruiken veel energie, ook in rust. Combi van kracht en cardio is het beste.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, zit je al in de overgang? Ik heb ook wel begrepen dat dit er voor kan zorgen dat je figuur veranderd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
15-04-2024 18:00
TO, zit je al in de overgang? Ik heb ook wel begrepen dat dit er voor kan zorgen dat je figuur veranderd.
Ik weet het niet (mirena) maar denk van wel gezien de rol
Alle reacties Link kopieren Quote
Plaatselijk afvallen kan niet. Krachttraining,cardio en op je voeding letten is een goede combinatie. 80% haal je uit voeding en 20% uit beweging.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
15-04-2024 18:00
TO, zit je al in de overgang? Ik heb ook wel begrepen dat dit er voor kan zorgen dat je figuur veranderd.
Dit, ik ben ook 47 en nu ineens mijn taille aan het verliezen en een paar kilo erbij :-(
Zit in de pre-menopauze.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je figuur schijnt zo rond je 45e/50e te veranderen door de hormoonverandering in je lijf. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je met de juiste voeding en voldoende beweging geen resultaten zult behalen. :)
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
15-04-2024 18:00
TO, zit je al in de overgang? Ik heb ook wel begrepen dat dit er voor kan zorgen dat je figuur veranderd.
To moet er rekening mee houden dat ook meer of anders trainen het niet zal veranderen. Dus maar accepteren dat het bij ouder worden kan horen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
16-04-2024 18:21
To moet er rekening mee houden dat ook meer of anders trainen het niet zal veranderen. Dus maar accepteren dat het bij ouder worden kan horen.
Klopt. Je blijft inderdaad niet voor altijd 18. Gezond eten en trainen is dan wel geen wondermiddel maar je bereikt er toch een hoop mee. Belangrijk is ook wat je doel is en wat er haalbaar is.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
noorderlicht,heb je iets aan onze tips? In ieder geval goed van je dat je bent gestopt met roken!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
16-04-2024 20:18
Klopt. Je blijft inderdaad niet voor altijd 18. Gezond eten en trainen is dan wel geen wondermiddel maar je bereikt er toch een hoop mee. Belangrijk is ook wat je doel is en wat er haalbaar is.
ja ik ga weer roken :). nee grapje, een combi van iets meer op eten letten en acceptatie denk ik
Alle reacties Link kopieren Quote
noorderlicht76 schreef:
17-04-2024 16:48
ja ik ga weer roken :). nee grapje, een combi van iets meer op eten letten en acceptatie denk ik
Moet je doen hoor ha,ha... :-D Bewegen/sporten en gezond eten en inderdaad accepteren dat je lichaam ondanks alles ouder wordt wat bij iedereen zo is maar dat dit niet wil zeggen dat je niets bereikt en daarnaast ga je ook sporten/bewegen omdat het leuk is en goed voor je conditie. ;-)
Je pense donc je suis

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven