Entertainment alle pijlers

Joost Klein wel of niet naar finale ESF 2024?

11-05-2024 11:13 3051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat gaat het worden? Wat denk jij?


edit van de moderators:
We begrijpen dat er een heleboel commotie is en dat jullie hierover willen praten. Dat kan in dit topic, maar hou het netjes!
Het kletsen over de optredens en artiesten kan in dit topic: entertainment/esf-trash-topic-2024/list ... 35361758
...
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende weer. Het leek zo'n schattig sprookje.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Zometeen een persmoment.
Ben echt benieuwd welke kant dit uit zal gaan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat hij vanavond op een of andere manier toch kan deelnemen, hetzij door de uitzending van donderdag bij te wonen of live mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er niet meer in .heb al zo veel verschillende theorieën gehoord en weet nog steeds niet wat er gebeurd is .
Dag Joost dag Songfestival.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er ook niet in. Duurt allemaal veels te lang en kan me niet voorstellen dat het een klein incident is geweest.
Heel jammer het was zo'n leuke kandidaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik was net het volgende aan het typen in het vorige topic:
Dropje09 schreef:
11-05-2024 10:45
Vraag me ook af wat er nou speelde bij de Spaanse delegatie en of we daar ooit nog iets concreets over horen.
Bedoel je dit, of ben ik nu mosterd?

“In eleven years that I have been covering #Eurovision I have never felt so unsafe at the festival.

“Several Israeli journalists have decided to intimidate and scold me for having shouted #FreePalestine after the Isra-hell rehearsal. They are not going to scare us.

“They are not going to silence us.”

https://wiwibloggs.com/2024/05/10/rtve- ... om/281633/

Zover ik begrijp riep Spanje naar Israël 'Free Palestine' en ik vermoed dat Israël een grote bek terug heeft gegeven. Zoiets.

Sowieso vind ik het wel heftig dat er meerdere artiesten een statement willen maken tegen Israëls deelname terwijl het een muziekfestival is: Joost Klein met zijn driehoek, de watermeloen van Australië, ceasefire van Ierland, Spanje die 'free Palestine' naar Israël roept, en 'peace' (nja dat is niet tegen natuurlijk) van België. Het moet een lekkere sfeer zijn daar. Daarbij doet Joost Klein nog een beetje gek met de Nederlandse vlag en spreekt met 'waarom niet?' als een journalist iets aan de zangeres van Israël vraagt en een ander (wie ook al weer) gaat staan gapen zodra ze spreekt. Dat vind ik wel apart gedrag van je collega-artiesten.

Ik vind het maar een stel kleuters bij elkaar. En dat gedoe om Joost Klein maakt deze Eurovisie alleen maar meer gespannen. Leuk, zo'n muziekfestival. Ik zou blij zijn als het voorbij is. Echt wel jammer dat het zo'n negatieve lading heeft gekregen!
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
spinnetje_ schreef:
11-05-2024 11:20
Sowieso vind ik het wel heftig dat er meerdere artiesten een statement willen maken tegen Israëls deelname terwijl het een muziekfestival is: Joost Klein met zijn driehoek, de watermeloen van Australië, ceasefire van Ierland, Spanje die 'free Palestine' naar Israël roept, en 'peace' (nja dat is niet tegen natuurlijk) van België. Het moet een lekkere sfeer zijn daar. Daarbij doet Joost Klein nog een beetje gek met de Nederlandse vlag en spreekt met 'waarom niet?' als een journalist iets aan de zangeres van Israël vraagt en een ander (wie ook al weer) gaat staan gapen zodra ze spreekt. Dat vind ik wel apart gedrag van je collega-artiesten.
Je vergeet de Palestijnse sjaal bij Zweden.

Verder eens. Het is niet toegestaan statements te maken. Dat weet je als je meedoet. Dan doe je dat dus gewoon ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
11-05-2024 11:15
Zometeen een persmoment.
Ben echt benieuwd welke kant dit uit zal gaan.
Hoe laat dan en op welke zender?
Ik zie nergens deze aankondiging?
Alle reacties Link kopieren
spinnetje_ schreef:
11-05-2024 11:20
Ik was net het volgende aan het typen in het vorige topic:



Bedoel je dit, of ben ik nu mosterd?

“In eleven years that I have been covering #Eurovision I have never felt so unsafe at the festival.

“Several Israeli journalists have decided to intimidate and scold me for having shouted #FreePalestine after the Isra-hell rehearsal. They are not going to scare us.

“They are not going to silence us.”

https://wiwibloggs.com/2024/05/10/rtve- ... om/281633/

Zover ik begrijp riep Spanje naar Israël 'Free Palestine' en ik vermoed dat Israël een grote bek terug heeft gegeven. Zoiets.

Sowieso vind ik het wel heftig dat er meerdere artiesten een statement willen maken tegen Israëls deelname terwijl het een muziekfestival is: Joost Klein met zijn driehoek, de watermeloen van Australië, ceasefire van Ierland, Spanje die 'free Palestine' naar Israël roept, en 'peace' (nja dat is niet tegen natuurlijk) van België. Het moet een lekkere sfeer zijn daar. Daarbij doet Joost Klein nog een beetje gek met de Nederlandse vlag en spreekt met 'waarom niet?' als een journalist iets aan de zangeres van Israël vraagt en een ander (wie ook al weer) gaat staan gapen zodra ze spreekt. Dat vind ik wel apart gedrag van je collega-artiesten.

Ik vind het maar een stel kleuters bij elkaar. En dat gedoe om Joost Klein maakt deze Eurovisie alleen maar meer gespannen. Leuk, zo'n muziekfestival. Ik zou blij zijn als het voorbij is. Echt wel jammer dat het zo'n negatieve lading heeft gekregen!

Dank voor je uitleg!
bij RTL boulevard werd er gisteren gesproken over onbevestigde berichten waarin werd gezegd dat Spanje mogelijk ook een (fysieke) confrontatie heeft gehad met de Israëlische delegatie.. Geen idee of dat enkel daarover gaat, zou kunnen!
Alle reacties Link kopieren
Het duurt juist helemaal niet zo lang, normaal als er zo'n incident is, komt het vaak pas veel later naar buiten en kunnen ze ook veel langer de tijd nemen om tot een oplossing te komen. Nu moet het allemaal opeens onder enorme tijdsdruk. Ik denk dat een halve dag dan nog niks is. Het duurt voor ons alleen heel lang.

Dat er zoveel geruchten zijn lijkt me verder niet iets waar een van de betrokkenen iets aan kan doen en dat lijkt me ook geen invloed hebben op de uitkomst.
susan wijzigde dit bericht op 11-05-2024 11:32
15.60% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag op X net een filmpje van een journalist die zijn middelvinger opstak tegen een filmende Israëlische journalist. Vraag mij dan meteen af waarom zou je dat doen?
Alle reacties Link kopieren
Nova schreef:
11-05-2024 11:23
Je vergeet de Palestijnse sjaal bij Zweden.

En het - zij het zeer beschaafde en zachtaardige - commentaar van Dons van Letland tijdens de persconferentie.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Tvp, blijkbaar mogen we alleen hier over Joost zijn situatie praten.

Om 12 uur een extra nos journaal uitzending
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-05-2024 11:31
Het duurt juist helemaal niet zo lang, normaal als er zo'n incident is, komt het vaak pas veel later naar buiten en kunnen ze ook veel langer de tijd nemen om tot een oplossing te komen. Nu moet het allemaal opeens onder enorme tijdsdruk. Ik denk dat een halve dag dan nog niks is. Het duurt voor ons alleen heel lang.
Zou het niet handiger geweest zijn als het pas achteraf naar buiten zou komen. Dan was de winkans misschien kleiner geweest als er nu wel sympathie stemmen zouden komen.
flashy wijzigde dit bericht op 11-05-2024 11:36
2.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben benieuwd, hopelijk is het rond 12 uur duidelijk.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Een extra journaal zelfs, nou nou.
Alle reacties Link kopieren
Nogevendit schreef:
11-05-2024 11:30
Hoe laat dan en op welke zender?
Ik zie nergens deze aankondiging?
Nu.nl zegt het.
Of het live voor ons te zien is weet ik niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen, dus meedoen zolang er niets is aangetoond.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
11-05-2024 11:33
En het - zij het zeer beschaafde en zachtaardige - commentaar van Dons van Letland tijdens de persconferentie.
Dat heb ik gemist. Wat zei hij?

Ik snap de onvrede. Maar als je aan dit event meedoet, heb je je aan de regels te houden.
Alle reacties Link kopieren
spinnetje_ schreef:
11-05-2024 11:20
Ik vind het maar een stel kleuters bij elkaar.
Dat vind ik ook, had dan gewoon niet meegedaan en dat hele festival geboycot in plaats van lafjes kleine speldenprikjes te geven. Maar goed, ze hadden Israel gewoon niet moeten laten meedoen vind ik. Was voor dat meisje ook beter geweest, vind het echt zielig voor haar.
You're not wrong, you're an asshole

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven