Medicatie bewaren in de zomer

13-05-2024 23:40 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds dit jaar gebruik ik medicatie. Deze moet op kamertemperatuur bewaard worden (15 tot 25 graden). Mijn huis is echter nu al over de 25 graden en de zomer moet nog beginnen. Hoe kan ik dit goed bewaren?

Op google lees ik over een goede afgesloten kast. Echter heb ik geen kasten die goed afgesloten kunnen worden (en ik ben niet iemand die heel fanatiek kastdeuren sluit). Wat zou een goede oplossing zijn? Ik heb nu mijn medicatie met een koelelementje in een grote ouderwetse broodtrommel zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou dit met je apotheek overleggen, die zullen die vraag ongetwijfeld vaker hebben gehad en weten wat het doet met de kwaliteit van je medicatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er geen ruimte in je huis die koeler is dan de andere? Badkamer, wc, berging?

Het intrigeert me wel: geen kasten die goed afgesloten kunnen worden. Hangen al je kastdeuren scheef dan?

En hoezo ben je geen fanatieke kastensluiter? Laat jij je kastdeuren open staan? Dat zou mij heel onrustig overkomen, ik sluit mijn kastdeuren gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn directe familie hebben drie mensen twee dingen gemeen: ze hebben add én ze laten kastdeurtjes open staan :P
.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
14-05-2024 02:54
In mijn directe familie hebben drie mensen twee dingen gemeen: ze hebben add én ze laten kastdeurtjes open staan :P
Waar sláát dat op?
Alle reacties Link kopieren Quote
aliva schreef:
14-05-2024 00:40
Is er geen ruimte in je huis die koeler is dan de andere? Badkamer, wc, berging?

Het intrigeert me wel: geen kasten die goed afgesloten kunnen worden. Hangen al je kastdeuren scheef dan?

En hoezo ben je geen fanatieke kastensluiter? Laat jij je kastdeuren open staan? Dat zou mij heel onrustig overkomen, ik sluit mijn kastdeuren gewoon.
Jij bedoelt de kastdeuren dichtdoen en to bedoelt de kastdeuren met een sleutel afsluiten, lijkt me?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bewaar 1 soort medicatie in de koelkast, rest gewoon in de trommel die ik ervoor heb. Nooit problemen mee gehad qua temperatuur eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier staat een soort in de koelkast en de rest onder in de ovenla daar blijft het zo dicht bij de grond wel onder de 25 graden en ander hoop ik dat er wel een veiligheid marge op zit.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cochise schreef:
14-05-2024 04:57
Waar sláát dat op?
Nou, toevallig is dit in ons gezin ook heel herkenbaar! Kinderen en ik allemaal AD(H)D. De kinderen (puber/jong volwassen leeftijd) laten werkelijk ALLE deuren en lades openstaan. Ook al vraag ik ze 1 sec van te voren hem dicht te doen. En ik heb daar juist een soort error op. Bij mij MOETEN alle deuren juist gesloten worden omdat ik open zo onrustig vind en daar gaat mijn ADHD slecht op.
Een van mijn kinderen laat de voordeur zelfs vaak openstaan bij vertrek. Heel irritant, maar we krijgen dat er niet goed uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er bestaan medicijnkoelkastjes (elektrische koelboxen, als je zoekt op draagbaar of reis-medicatie-koelbox of mini-medicatie-koelbox) die je kunt aanschaffen hiervoor en die je kunt instellen op een hogere temperatuur dan standaard koelkast temperatuur.

Voordat je hier geld aan uitgeeft, zou ik eerst overleggen met de apotheek. Het verschilt per medicijn hoe snel die hogere temperatuur effect heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cochise schreef:
14-05-2024 04:57
Waar sláát dat op?
Dat komt gewoon vaak samen hoor. Ik laat ook altijd kasten en open staan en heb adhd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou eens navragen hoe strikt je je aan die temperaturen moet houden. Soms is dat misschien heel belangrijk, maar ik denk dat het vaak wel meevalt.
Ik zou ze niet in de brandende zon achter het raam zetten, maar heb er eigenlijk nooit over nagedacht. Net even gekeken: zelfs bij mijn anti-conceptie staat in de bijsluiter dat hij onder de 25 graden bewaard moet worden. Ik geloof niet dat er mensen zijn die hier speciale koelkastjes voor hebben of zo!
Alle reacties Link kopieren Quote
moizer schreef:
14-05-2024 06:57
Ik zou eens navragen hoe strikt je je aan die temperaturen moet houden. Soms is dat misschien heel belangrijk, maar ik denk dat het vaak wel meevalt.
Ik zou ze niet in de brandende zon achter het raam zetten, maar heb er eigenlijk nooit over nagedacht. Net even gekeken: zelfs bij mijn anti-conceptie staat in de bijsluiter dat hij onder de 25 graden bewaard moet worden. Ik geloof niet dat er mensen zijn die hier speciale koelkastjes voor hebben of zo!

Dit!
Tabletten gaan niet meteen smelten als het 26 graden wordt. Ik neem mijn medicatie mee op vakantie in een tent en dan wordt het ook wel eens 30 graden of meer. Nooit gemerkt dat het niet meer werkte. Ik neem wel altijd alleen voor de vakantie plus wat reserve mee. Nooit de hele voorraad voor drie maanden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cochise schreef:
14-05-2024 04:57
Waar sláát dat op?
Het was idd een mogelijk antwoord op deze vraag; "En hoezo ben je geen fanatieke kastensluiter? Laat jij je kastdeuren open staan?"
Zoveel verbazing in deze vraag. Terwijl dit voor hordes mensen aan de orde van de dag is.
Weet natuurlijk niet of dit bij TO ook speelt, maar het is het eerste dat in mij opkomt als mensen deuren en lades open laten staan.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
14-05-2024 07:08
Dit!
Tabletten gaan niet meteen smelten als het 26 graden wordt. Ik neem mijn medicatie mee op vakantie in een tent en dan wordt het ook wel eens 30 graden of meer. Nooit gemerkt dat het niet meer werkte. Ik neem wel altijd alleen voor de vakantie plus wat reserve mee. Nooit de hele voorraad voor drie maanden.
Tabletten smelten niet nee. Maar capsules misschien wel. En misschien gaat het om een vloeistof.TO zegt niet om wat voor medicijnen het gaat.
Maar ik denk ook dat het doorgaans niet zo'n probleem is. En zou idd even met de apotheek overleggen
impala wijzigde dit bericht op 14-05-2024 07:51
17.53% gewijzigd
.
TO leest dat het in een goed afgesloten kast opgeborgen moet worden. Denkt zij niet met afgesloten aan letterlijk op slot? Want iedereen heeft toch wel ergens een kast of lade die goed dicht kan.
Ze zegt, ik heb geen kast die goed afgesloten kan worden.

TO, gewoon in een doosje in een lade. Heb je niet een oude verbanddoos oid? Die is dan goed afgesloten en als je die dan ergens onderin een lade legt, ben je er wel.
Ik gebruik zelf overigens een zeepdoosje. Dat is meer voor het uit het zicht houden, dan voor de temperatuur. Maar dan zit het ook afgesloten.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
14-05-2024 02:54
In mijn directe familie hebben drie mensen twee dingen gemeen: ze hebben add én ze laten kastdeurtjes open staan :P
Ik doe tijdens het koken tussendoor ook altijd even een rondje alle keukenkastjes weer sluiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier manlief met heel veel medicijnen (serieus een kast vol).
Staat ook een temperatuurmeter in de kast.
Als die boven de 25 graden komt, zetten we de airco aan (als die al niet aanstaat).

2 jaar geleden een airco genomen wegens gezondheidsklachten man, komt nu dus ook goed uit voor de medicatie.

Mijn eigen injecties, moet ik sowieso in de koelkast bewaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bewaar mijn vitaminepillen in zo'n koeltasje (paar euro bij kruidvat oid), niet per se om t koel te houden maar omdat ik dat handige tasjes vind. Misschien is dat wat?
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
14-05-2024 06:30
Jij bedoelt de kastdeuren dichtdoen en to bedoelt de kastdeuren met een sleutel afsluiten, lijkt me?

Oh dat kan...

Maar dat maakt het wel wat verwarrend: gaat het TO dan om én correcte bewaring (temperatuur enzo) én veilige bewaring (ivm kinderen bvb)?
Voornu schreef:
14-05-2024 08:12
Ik bewaar mijn vitaminepillen in zo'n koeltasje (paar euro bij kruidvat oid), niet per se om t koel te houden maar omdat ik dat handige tasjes vind. Misschien is dat wat?
dit vind ik nog beter dan mijn verbanddoos. Inderdaad zo'n koeltasje, dat blijft ook zonder koelelementen wel op kamertemperatuur.
In deze periode van het jaar overal te koop.
Alle reacties Link kopieren Quote
aliva schreef:
14-05-2024 00:40
Is er geen ruimte in je huis die koeler is dan de andere? Badkamer, wc, berging?

Het intrigeert me wel: geen kasten die goed afgesloten kunnen worden. Hangen al je kastdeuren scheef dan?

En hoezo ben je geen fanatieke kastensluiter? Laat jij je kastdeuren open staan? Dat zou mij heel onrustig overkomen, ik sluit mijn kastdeuren gewoon.
Ik laat ook vaak kastdeuren open staan. Met name mijn kledingkasten. Ik vind ook niet snel een omgeving rommelig of onrustig.
Alle reacties Link kopieren Quote
moizer schreef:
14-05-2024 06:49
Nou, toevallig is dit in ons gezin ook heel herkenbaar! Kinderen en ik allemaal AD(H)D. De kinderen (puber/jong volwassen leeftijd) laten werkelijk ALLE deuren en lades openstaan. Ook al vraag ik ze 1 sec van te voren hem dicht te doen. En ik heb daar juist een soort error op. Bij mij MOETEN alle deuren juist gesloten worden omdat ik open zo onrustig vind en daar gaat mijn ADHD slecht op.
Een van mijn kinderen laat de voordeur zelfs vaak openstaan bij vertrek. Heel irritant, maar we krijgen dat er niet goed uit.

Oh, dan zou ik doen of zijn laptop gejat is of zo. Ik houd ook niet van lades en kasten weer dicht doen, maar de voordeur daar ben ik nogal precies in, omdat ik niet wil dat er ongewenste mensen naar binnen komen die dingen meenemen of erger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
14-05-2024 09:32
Oh, dan zou ik doen of zijn laptop gejat is of zo. Ik houd ook niet van lades en kasten weer dicht doen, maar de voordeur daar ben ik nogal precies in, omdat ik niet wil dat er ongewenste mensen naar binnen komen die dingen meenemen of erger.
Ik weet niet of dat helpt bij een ad(h)d'er.
Ik kom ook wel eens thuis, en dan blijkt mijn achterdeur wijd open te staan. Niet dicht gedaan toen ik wegging.
Dan krijg ik een hartverzakking en kijk ik meteen of mijn laptop er nog staat. Maar toch gebeurt het de volgende keer weer.
.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven