Autonomen/soevereinen

29-07-2023 18:24 354 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn de laatste tijd vaker in het nieuws: mensen die beweren dat ze niks met de Nederlandse staat te maken hebben en dus geen boetes of belasting hoeven te betalen. Zoals je zou verwachten, zitten deze mensen in de hoek van extreemrechts, complotdenkers en antivaxxers. Het zijn waarschijnlijk vaak gewoon een beetje domme mensen, die ernstig in de problemen kunnen komen door hun rekeningen/boetes niet meer te betalen. Kent iemand die fenomeen al van dichtbij?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, maar ik las er gister over dat het voor deurwaarders zo steeds lastiger wordt en het een steeds groter probleem begint te worden.

Wist niet eens dat dit kon.
Het is wel opvallend dat het dan alleen over verplichtingen gaat waar ze los van willen komen. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat ze naar de huisarts gaan als ze ziek zijn, hun huursubsidie of kinderbijslag enz. niet terugstorten.
Alle reacties Link kopieren Quote
De meesten worden door charlatans opgelicht. 100 euro voor een handleiding, een paar honderd euro voor een "paspoort" wat je natuurlijk nergens kunt gebruiken.

Misschien moeten we gewoon een grens trekken op de rand van hun kadastraal erf, en een visumplicht invoeren als ze Nederland in willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja zon type ken ik wel

Isa Kriens. Google maar.

Categorie: * censuur*
Alle reacties Link kopieren Quote
polydox schreef:
29-07-2023 18:26
Het is wel opvallend dat het dan alleen over verplichtingen gaat waar ze los van willen komen. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat ze naar de huisarts gaan als ze ziek zijn, hun huursubsidie of kinderbijslag enz. niet terugstorten.
Ja dat was het ook juist. Ze willen niks betalen maar wel alle mogelijke bijstand en toeslagen enzo ontvangen. Daarnaast zijn sommigen naar de rechter gestapt om hun "geboortegift" of hoe ze het noemen van 1,5 mijoen op te eisen. Ze geloven dat de regering voor iedere geboorte 1,5 miljoen stort op de rekening van de koning :@@: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is trouwens het bericht wat ik las: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... r-schulden
Alle reacties Link kopieren Quote
AprilLudgate schreef:
29-07-2023 18:28
De meesten worden door charlatans opgelicht. 100 euro voor een handleiding, een paar honderd euro voor een "paspoort" wat je natuurlijk nergens kunt gebruiken.

Ja, zoiets vrees ik eigenlijk ook. Dat er vooral misbruik wordt gemaakt van de domheid van dit soort mensen. En als ze op straat worden gezet, dan zijn ze berooid, verbitterd en haten ze de Nederlandse staat waarschijnlijk alleen nog maar meer... Gevaarlijke ontwikkeling...
avena wijzigde dit bericht op 29-07-2023 18:43
0.78% gewijzigd
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken de autonomen nog wel van een jaar of 35 geleden. Die gingen dan gezellig met zijn allen op een braakliggend terrein wonen waar ze hutjes bouwden en ze werkten niet en wilden ook geen uitkering dus ze scharrelden zelf hun kostje op of ze verbouwden hun kostje en ze hielpen elkaar. Ik vond het altijd wel idyllisch, al leek het mij persoonlijk vooral een hoop gedoe.

Maar iets zegt me dat deze autonomen wel de lusten willen van de 'verzorgings'staat, maar niet de lasten.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hele enveloppen volgekrabbeld, met daarin zes kilo papierwerk, verwijzingen naar iedereen van Cleopatra, de aartsvader Abraham tot George Bush jr.

Vermoeiende types, maar soms leuker dan op Facebook hangen.
:)


Beleefd een ontvangstbevestiging sturen, niet ondertekenen met naam of rechtstreeks mailadres/telefoonnummer en overgaan tot de orde van de dag.
cottonclean wijzigde dit bericht op 29-07-2023 18:42
0.56% gewijzigd
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik ken er eentje die geen belasting wil betalen voor waar ze geen gebruik van maakt. Superspirituele vrouw, laat alles in handen van het universum en draagt edelstenen bij zich voor gezondheidskwesties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Viandel schreef:
29-07-2023 18:31
Ja zon type ken ik wel

Isa Kriens. Google maar.

Categorie: * censuur*

Sjees, die is in 2020 ernstig de weg kwijtgeraakt...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Viandel schreef:
29-07-2023 18:31
Ja zon type ken ik wel

Isa Kriens. Google maar.

Categorie: * censuur*
Dat lijkt Wiilem Engel wel, die gast waar ze mee op de foto staat:

https://ophodenpijl.nl/evenement/thatsthespirit/

Interessant, kaartjes van 111,11 euro (excl. servicekosten) en uitverkocht?
:) En dan ook nog dit: De borrel achteraf is op eigen kosten.

Is het een verdienmodel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
29-07-2023 18:41
Hele enveloppen volgekrabbeld, met daarin zes kilo papierwerk, verwijzingen naar iedereen van Cleopatra, de aartsvader Abraham tot George Bush jr.

Vermoeiende types, maar soms leuker dan op Facebook hangen.
:)


Beleefd een ontvangstbevestiging sturen, niet ondertekenen met naam of rechtstreeks mailadres/telefoonnummer en overgaan tot de orde van de dag.

Je werkt bij de Belastingdienst? :proud:
Begreep dat daar inmiddels 8600 mensen hun geboortemiljoenen hebben opgeëist...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
29-07-2023 18:39
Ik ken de autonomen nog wel van een jaar of 35 geleden. Die gingen dan gezellig met zijn allen op een braakliggend terrein wonen waar ze hutjes bouwden en ze werkten niet en wilden ook geen uitkering dus ze scharrelden zelf hun kostje op of ze verbouwden hun kostje en ze hielpen elkaar. Ik vond het altijd wel idyllisch, al leek het mij persoonlijk vooral een hoop gedoe.

Maar iets zegt me dat deze autonomen wel de lusten willen van de 'verzorgings'staat, maar niet de lasten.

Ja, heel ander slag. Die waren linksgeöriënteerd en dit klinkt ook meer als mensen die vooral off the grid/zelfvoorzienend willen leven. Beetje commune-achtig. Terwijl ik begrijp dat deze autonomen/soevereinen er niet voor schromen om wel gewoon uit de staatsruif te eten. Ik gok dat de redenering is dat de staat nog voor 1,5 miljoen bij ze in het krijt staat...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja via mijn werk wel eens. Zit een hele complottheorie achter over dat de staat een BV zou zijn en dat elke Nederlander een trust zou hebben van een miljoen oid. Dat eisen ze dan op bij de Belastingdienst….. 😵‍💫
Alle reacties Link kopieren Quote
Yakuzakiko schreef:
29-07-2023 18:42
Ja ik ken er eentje die geen belasting wil betalen voor waar ze geen gebruik van maakt. Superspirituele vrouw, laat alles in handen van het universum en draagt edelstenen bij zich voor gezondheidskwesties.

Ah ja, yogarechts, die vergat ik nog als categorie.
Mooi toch, die solidariteit.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
29-07-2023 18:45
Je werkt bij de Belastingdienst? :proud:
Begreep dat daar inmiddels 8600 mensen hun geboortemiljoenen hebben opgeëist...
Benieuwd welke advocaat er elke keer rijk van wordt om die miljoenen (niet) te vangen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Yep. Een dame die denkt dat ze overal meer verstand van heeft dan ieder ander, altijd en overal en dus vond ze dat ze wel souverein was. Kennelijk mislukt want inmiddels woont ze in een ander land.

Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
29-07-2023 18:49
Ah ja, yogarechts, die vergat ik nog als categorie.
Mooi toch, die solidariteit.
Yogarechts :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Grobbekuiken_ schreef:
29-07-2023 18:53
Yep. Een dame die denkt dat ze overal meer verstand van heeft dan ieder ander, altijd en overal en dus vond ze dat ze wel souverein was. Kennelijk mislukt want inmiddels woont ze in een ander land.

En in dat andere land hoeft ze geen belasting te betalen?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Wissewis schreef:
29-07-2023 18:51
Benieuwd welke advocaat er elke keer rijk van wordt om die miljoenen (niet) te vangen.
En waarschijnlijk wel met een toevoeging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
29-07-2023 19:00
En in dat andere land hoeft ze geen belasting te betalen?
Geen flauw idee, geen contact meer, maar ik neem aan van wel.

Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp trouwens dat er ook een verschil is tussen autonoom en soeverein:
https://chrisklomp.nl/de-tragiek-van-de ... eine-mens/
avena wijzigde dit bericht op 29-07-2023 19:10
0.37% gewijzigd
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Altea schreef:
29-07-2023 18:43
Dat lijkt Wiilem Engel wel, die gast waar ze mee op de foto staat:

https://ophodenpijl.nl/evenement/thatsthespirit/

Interessant, kaartjes van 111,11 euro (excl. servicekosten) en uitverkocht?
:) En dan ook nog dit: De borrel achteraf is op eigen kosten.

Is het een verdienmodel?

Yup. Ambassadebord inclusief ophangsysteem: €54,95
https://autonoomtotaal.nl/winkel/
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven