Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees/schrijf even mee. Wacht nu op twee pakketjes. :)
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp en kopen mensen niet alleen aanmerken als favoriet :whip:
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn Dpd pakketje waar ik zo naar uit zie is al vanaf 6 april onderweg , en staat sinds 15 april 'stil' :|
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het openen van een nieuw topic, Zijdehoentje :)
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
Cheshire-cat schreef:
23-04-2024 12:11
Tvp en kopen mensen niet alleen aanmerken als favoriet :whip:
Ik gebruik de optie 'toevoegen aan favorieten', vooral als een soort 'bookmark'. Laatst was ik opzoek naar een bomberjack voor mijn dochter, dan klik ik gerust bij 10-15 jassen op 'toevoegen aan favorieten', zodat ik die daarna rustig kan vergelijken en bekijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat de favorieten-functie daar ook voor bedoeld is. Als maar genoeg mensen iets als favoriet toevoegen, is er uiteindelijk wel eentje die het koopt toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik de favorieten ook zodat Vinted hopelijk goede aanbevelingen kan doen. Zo heb ik al eens een jurk gevonden in een bepaalde print. Had dezelfde jurk met een andere print vaak gefavoriet en ineens stond de jurk in de juiste print tussen mijn aanbevelingen. Was een uur eerder op Vinted gezet door de verkoper.
Alle reacties Link kopieren Quote
tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb afgelopen vrijdag iets gekocht op Vinted, dat meteen dezelfde dag door de verkoper bij een pakketpunt is afgegeven. Op Vinted staat nog steeds alleen vermeld dat de trackingscode is aangemaakt.

De verkoper krijgt op de pagina van Mondial Relay bij het zoeken op de track & trace code alleen te zien dat het ‘in behandeling’ is.

Ik heb nog niet eerder gehad dat het zo lang duurt voor de melding ‘verstuurd’ in Vinted zichtbaar is. Hopelijk ligt het niet een dezer dagen bij het door mij gekozen pakketpunt zonder dat ik er melding van krijg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht dat Homerr sloom was.. maar het kan nog erger...


Pakket van Mondial Relay is 8 dagen geleden verzonden, en de verwachte leverdatum is tussen 23 april en 21 mei :bonk:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon_Pledge schreef:
24-04-2024 20:25
Ik dacht dat Homerr sloom was.. maar het kan nog erger...


Pakket van Mondial Relay is 8 dagen geleden verzonden, en de verwachte leverdatum is tussen 23 april en 21 mei :bonk:
Ik heb Mondial om die reden ook uitgezet als verzendwijze, verschrikkelijk.

Had een pakketje dat sinds gisteren ‘kwijt’ was na een lange tijd volgens Vinted. Dus heb de koper een berichtje gestuurd van “Heh wat vervelend hij is kwijt”
Reageert ze dat ze het een tijdje geleden al ontvangen heeft..
Druk dan op ontvangen zeg :whip:

Doe ik zelf eigenlijk wel altijd handmatig gelijk, maar veel mensen laten het dus ook automatisch lopen
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, kom even binnenvallen! Ik voel me een beetje schuldig, ik heb een bod uitgebracht op een (goedkoop) artikel en dat is geaccepteerd, maar toen zag ik naderhand dat het alleen met UPS wordt verzonden. Dacht dat eerst gecheckt te hebben, maar zat blijkbaar fout. UPS is én veel duurder en niet hier dicht in de buurt.

Op datzelfde moment (ik had meerdere van dat artikel gefavoriet) kreeg ik een aanbod voor datzelfde artikel én in nieuwstaat met prijskaartje, én voor lager bedrag, én met Mondial Relay wat hier wel in de buurt zit en veel lagere verzendkosten heeft.

Die heb ik nu dus gekocht, maar nu voel ik me schuldig om dat tegen de verkoopster van de eerste te zeggen :$ Hoe zouden jullie dat zeggen? Ze had het bod dus al geaccepteerd.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
25-04-2024 12:12

Die heb ik nu dus gekocht, maar nu voel ik me schuldig om dat tegen de verkoopster van de eerste te zeggen :$ Hoe zouden jullie dat zeggen? Ze had het bod dus al geaccepteerd.

Een geaccepteerd bod is geen koopverplichting hoor.
Je hoeft niet perse wat te zeggen, je koopt het gewoon niet.

Als je wel wilt zeggen waarom het niet doorgaat (wel fijn en aardig) dan gewoon zeggen dat je UPS pas later zag en dat voor jou niet werkt qua afstand en kosten (en dat je het inmiddels al gekocht hebt bij een ander, anders loop je nog de kans dat ze een andere verzender gaat aanbieden)
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hier bij DHL al weken een pakketje dat onderweg is, maar al 20 dagen stil staat. Ik moet wachten tot 7 mei voordat ik het met de verkoopster kan afhandelen. Zat een hele fijne fiets regenjas in, waar ik al heel lang naar op zoek was. Zo balen!

Daarnaast nu met Homerr ook een vervelend iets: ik wilde een pakketje ophalen, maar het afhaalpunt kon het niet vinden. Staat wel in het systeem als afgeleverd. Verkoopster geïnformeerd, komt er opeens in de middag een bericht dat ik mijn pakket opgehaald heb. Nou, dat was ik niet. Probleem gemeld bij Homerr en nu maar even afwachten. Volgens mij loopt er nu iemand met een pakketje kleding voor 4 jarigen rond :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie net in de Vinted app melding van Mondial (pakketje dat ik verstuurd heb bekeken) dat er problemen zijn bij BPost en er daardoor vertraging in Belgie kan optreden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 3 mensen die een bod hebben gedaan op hetzelfde artikel. Allemaal geaccepteerd, maar niemand drukt op kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb deze week iets gekocht op Vinted en ik kon alleen DHL a 9 euro euro of MR kiezen. Dus dan maar MR. Ik wilde niet het risico lopen dat het de volgende ochtend verkocht zou zijn aan een ander. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

En deze week ook iets breekbaars opgestuurd, heb er meerdere lagen bubbelplastic om gedaan, een heleboel kranten zodat het geen kant op kon in de doos maar je weet het nooit...
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn pakket via Mondial Relay bleef lang in het systeem hangen als nog niet verstuurd, tot gister en vandaag was het er ineens. Ze zijn blijkbaar gewoon traag met het systeem bijwerken.

Item was alleen niet in de staat die het volgens de tekst was, na melding bij de verkoopster heeft ze de koop geannuleerd zonder dat het teruggestuurd hoeft te worden. Blij mee, nette oplossing!
jeetjejee wijzigde dit bericht op 26-04-2024 15:34
62.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Elegantic schreef:
25-04-2024 10:24
Ik heb Mondial om die reden ook uitgezet als verzendwijze, verschrikkelijk.

Had een pakketje dat sinds gisteren ‘kwijt’ was na een lange tijd volgens Vinted. Dus heb de koper een berichtje gestuurd van “Heh wat vervelend hij is kwijt”
Reageert ze dat ze het een tijdje geleden al ontvangen heeft..
Druk dan op ontvangen zeg :whip:

Doe ik zelf eigenlijk wel altijd handmatig gelijk, maar veel mensen laten het dus ook automatisch lopen

Ik had laatst iets gekocht wat opeens geannuleerd werd.
Volgens de verkoper was het kwijt in de verzending en heeft Vinted het geannuleerd.
Het geld heb ik van Vinted teruggestort gekregen, maar 2 dagen later was het pakketje toch binnen.

Ik heb via de chat gevraagd om mij alsnog een betaallink/tikkie oid te sturen, maar daar wordt niet op gereageerd.
Het is onder de €10, dus geen wereldbedrag. Maar voel me dan toch een beetje lullig naar de verkoper.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel.
woez wijzigde dit bericht op 26-04-2024 15:17
Reden: Dubbel
98.99% gewijzigd
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
She was brave and strong and broken, all at once.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven