Smoorverliefd, maar wil afstand nemen

10-05-2024 07:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi iedereen,

Op dit moment voel ik me beetje radeloos, ik weet gewoon niet wat ik met de situatie aanmoet. Ik ben een vrouw van 24 en echt smoorverliefd, al bijna een jaar, op een man die niet dezelfde gevoelens voor mij heeft. Naast dat dit gewoon megapijn doet, vind ik het moeilijk om het op te geven. We waren ook supergoed bevriend en dat wou ik ook niet opgeven. Nu heb ik uiteindelijk toch de keuze gemaakt om afstand te nemen voor mijn mentale gezondheid, alleen merk ik dat het echt steeds slechter met me gaat. Ik eet en slaap bijna niet en krijg steeds paniekaanvallen. Ook kijk ik gewoon niet meer naar andere mannen. Ik heb de hoop ook een beetje opgegeven met daten in het algemeen. Niemand wilt een serieuze relatie met me, krijg het gevoel dat ik alleen maar gebruikt wordt. Dit is al de zoveelste afwijzing, dat ik echt over mezelf ben gaan twijfelen. Ik wou dat ik wat zelfverzekerder in m'n schoenen stond en assertiever kan reageren op bepaalde situaties, maar ik kan dit niet. Het voelt echt alsof ik gefaald heb ik in het leven. Door andere dingen wat in mijn privéleven speelt wat er nog bij komt, krijg ik soms het gevoel dat ik niet meer wil leven, ik kan de pijn niet meer aan. Hebben jullie tips om over liefdesverdriet heen te komen dat het wat sneller overgaat? En tips om wat assertiever te worden? Graag gedaan
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt alsof er meer aan de hand is dan wat liefdesverdriet.

Ik denk dat het raadzaam voor je is om in elk geval een afspraak te maken met de praktijkondersteuner of een verwijzing van je huisarts te krijgen voor een therapeut.

Ik vermoed zomaar, dat een en ander aan elkaar gelinkt is en dat je dat met een goede therapeut best kunt uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet slapen en niet eten en paniekaanvallen: ga naar de huisarts en vraag om hulp.
Als je zo moe bent zie je dingen niet meer helder en lijkt het nooit meer goed te komen maar echt, je bent pas 24 en wie weet wat voor moois je nog te wachten staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit klinkt inderdaad alsof het groter is dan "alleen" liefdesverdriet. Sluit me aan bij voorgaande tips.

Maak je geen zorgen dat je er nooit meer uitkomt, dar kom je namelijk wel.
Je vraag over assertief worden komt voor mij een beetje uit de lucht vallen: waar loop je precies tegenaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet uit ervaring dat dit niet zomaar liefdesverdriet is. Het klinkt alsof er iets in jou ingevuld moet worden en de persoon waarvan je had gewild dat die dat zou doen, heeft jou afgewezen. Het is niet erg om verdrietig te zijn. Het is oké om pijn te hebben. Maar het klinkt alsof het veel verder gaat dan dat. Ik zou hier met een professional over gaan praten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kitty30plus schreef:
11-05-2024 14:36
Ik weet uit ervaring dat dit niet zomaar liefdesverdriet is. Het klinkt alsof er iets in jou ingevuld moet worden en de persoon waarvan je had gewild dat die dat zou doen, heeft jou afgewezen. Het is niet erg om verdrietig te zijn. Het is oké om pijn te hebben. Maar het klinkt alsof het veel verder gaat dan dat. Ik zou hier met een professional over gaan praten.
Helemaal mee eens. Ik zou hulp zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je verliefdheid heeft wellicht lange tijd als een drug voor je gewerkt. Nu heb je de ontwenningsverschijnselen. Rottijd maar wel enigszins verklaarbaar en uiteindelijk van voorbijgaande aard.
Alle reacties Link kopieren Quote
andnowwedance schreef:
11-05-2024 11:59
Dit klinkt inderdaad alsof het groter is dan "alleen" liefdesverdriet. Sluit me aan bij voorgaande tips.

Maak je geen zorgen dat je er nooit meer uitkomt, dar kom je namelijk wel.
Je vraag over assertief worden komt voor mij een beetje uit de lucht vallen: waar loop je precies tegenaan?
Ik vind het lastig om nee te zeggen bijvoorbeeld, ik heb het gevoel dat sommige mensen in mijn omgeving misbruik van me maken. Het voelt echt alsof het nooit meer goed komt. Ik sta nu al half jaar op de wachtlijst van de GGZ. Dus hopelijk dat ik snel terecht kan, want het gaat gewoon niet meer.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven