Concert Billie Eilish in examentijd

29-04-2024 18:56 99 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon (14) doet volgend jaar MAVO examen. Nu kwam hij met enthousiast naar beneden met de mededeling dat zijn favoriete artiest Billie Eilish volgend jaar naar Nederland komt. De concerten zijn op 4-5-7 mei en de examens beginnen op 9 mei.

Zoon wilt enorm graag naar het concert (het liefst op 4 mei) maar het staat mij wel tegen dat het in examentijd is.

Wat zullen jullie doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
De examens zijn dan toch nog niet begonnen? Wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je verwacht dat hij er goed voorstaat tegen die tijd zou ik hem laten gaan .
Mooie stok achter de deur ook ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij zijn mijn examens lang geleden maar ik herinner mij wel dat ik in de periode daarvoor heel intensief aan het leren was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker laten gaan, wat is het probleem?

Die laatste dagen lekker ontspannen is ook belangrijk! De laatste dagen blokken is toch onzin.
zwaluw1984 wijzigde dit bericht op 29-04-2024 19:00
17.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
De examens zijn nog niet begonnen op dat moment, en hij weet het een jaar van tevoren. Dus kan hij daar ook op anticiperen met leren. Ik zie het probleem dus niet zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter is zelfs midden in de examentijd naar een concert geweest, ook zo’n grote ster (Ariana Grande?). Ze stond er goed voor en had geen examen de dag na het concert.
Alle reacties Link kopieren Quote
lekker laten gaan, even wat ontspanning voordat de stress begint.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
29-04-2024 18:59
Als je verwacht dat hij er goed voorstaat tegen die tijd zou ik hem laten gaan .
Mooie stok achter de deur ook ;)
Dit. Als hij qua cijfers goed uitkomt, moet het prima kunnen. Die paar dagen voor de start van het eindexamen gaan het verschil niet meer maken, daar waren de afgelopen jaren voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op 4 mei? Ongepast
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker doen! Dan gaat je zoon met een toffe ervaring en hopelijk wat ontspanning de examens in. Je gaat je examens niet meer maken of breken met zo kort erop een hele avond doorleren. Daarnaast kan hij nog rustig de ochtend ervoor leren en de dag erna het weer oppakken, hij zal niet meer dan een paar effectieve leer-uren missen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe ver wonen jullie van Amsterdam?

Het zou voor mij nogal een verschil maken of jullie in Maastricht wonen en hij 2 volledige dagen kwijt is aan dat concert met al het heen- en weer-gereis en waarschijnlijk nog blijven slapen ook of dat jullie in Rotterdam wonen en de afstand eerder beperkt is.

En hij moet nog aan tickets raken ook.
Billie komt niet naar België dus half België vliegt ook op de Nederlandse tickets :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-04-2024 19:02
Op 4 mei? Ongepast
Hoezo is een concert op 4 mei ongepast? Behalve de twee minuten stilte (en daar wordt in deze sector rekening mee gehouden) gaat het leven gewoon door. Restaurants zijn open, sportscholen.... alles toch? Maar een concert vind je ongepast?
Ik zou hem laten gaan: iets naar uit te kijken en nog even een kick voor de stressweek.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 29-04-2024 19:06
11.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou hem wel laten gaan. Mits je denkt dat hij er wel goed voor zal staan dan en hij niet op het laatste moment altijd pas in actie komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-04-2024 19:02
Op 4 mei? Ongepast
Ik heb volgende week een theatervoorstelling op 4 mei, die begint speciaal later zodat mensen in rust kunnen herdenken. Ik gok zomaar dat ook hierbij het (voor)programma zal worden aangepast zodat er tijd is voor stilte en herdenking om 20 uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is geen examentijd. Pas 9 mei is het examentijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks :-) dat had ik even nodig! Ik zag te veel beren op de weg!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-04-2024 19:02
Op 4 mei? Ongepast
Jouw kinderen doen nooit iets op 4 mei ? Die blijven na de twee minuten stilte keurig thuis zonder muziek of film ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-04-2024 19:02
Op 4 mei? Ongepast
Er zal best stilte gehouden worden, lijkt mij. We hoeven niet allemaal op de Dam of de Waaldorpse vlakte te herdenken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan toch prima? Als hij het van die ene avond moet hebben gaat het sowieso al verkeerd en nog zat tijd om bij te slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-04-2024 19:02
Op 4 mei? Ongepast
Meh. Ik neem aan dat Billie wel even wacht met zingen tot vijf over acht.

Ik zou hem gewoon laten gaan hoor TO. Als het af moet hangen van die ene avond wordt het toch waarschijnlijk niks met dat examen.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
29-04-2024 19:11
Kan toch prima? Als hij het van die ene avond moet hebben gaat het sowieso al verkeerd en nog zat tijd om bij te slapen.
:high5:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
29-04-2024 19:05
Hoe ver wonen jullie van Amsterdam?

Het zou voor mij nogal een verschil maken of jullie in Maastricht wonen en hij 2 volledige dagen kwijt is aan dat concert met al het heen- en weer-gereis en waarschijnlijk nog blijven slapen ook of dat jullie in Rotterdam wonen en de afstand eerder beperkt is.

En hij moet nog aan tickets raken ook.
Billie komt niet naar België dus half België vliegt ook op de Nederlandse tickets :-).
Twee dagen reizen van Nijmegen naar Amsterdam :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
jojojo schreef:
29-04-2024 19:06
Ik zou hem wel laten gaan. Mits je denkt dat hij er wel goed voor zal staan dan en hij niet op het laatste moment altijd pas in actie komt.
Tja, of ie er goed voor staat weet TO pas als de kaartjes al lang zijn uitverkocht. En juist voor iemand die pas op het laatste moment pas in actie komt kan zo'n uitje precies dat ene zetje geven om toch maar een dagje eerder te beginnen met leren.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
29-04-2024 19:05
Hoe ver wonen jullie van Amsterdam?

Het zou voor mij nogal een verschil maken of jullie in Maastricht wonen en hij 2 volledige dagen kwijt is aan dat concert met al het heen- en weer-gereis en waarschijnlijk nog blijven slapen ook of dat jullie in Rotterdam wonen en de afstand eerder beperkt is.

En hij moet nog aan tickets raken ook.
Billie komt niet naar België dus half België vliegt ook op de Nederlandse tickets :-).
Ze hebben nog ruim een jaar he :facepalm:
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven