Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht

24-04-2024 23:48 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
3 weken geleden sneakers besteld bij www.dolcy.nl
Nog steeds niks binnen.
Eerst wel contact opgenomen via de mail want ik kreeg geen bestel bevestiging. (Die ik normaal bij bijv zalando of bol.com wel altijd krijg)

Hebben ze gewoon geantwoord.
Ben hierna nog gaan mailen met ze over de track and trace. Ze mailen alleen terug als het midden in de nacht is. Wat toch gek is?

En de e-mails die zij sturen lijken eerder vertaald door Google.

En inmiddels krijg ik geen reactie meer terug van ze.

Iemand die deze webshop toevallig kent?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://nl.trustpilot.com/review/dolcy.nl

Er is nog iemand niet tevreden.
meisjemetdeparel wijzigde dit bericht op 24-04-2024 23:56
40.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.trustprofile.com/nl/webshop/Dolcy_4083150

https://nl.trustpilot.com/review/dolcy.nl



Misschien als meer mensen het gemeld hebben als oplichting bij de bank:

https://www.politie.nl/informatie/banke ... raude.html
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel
Ik kan het bedrag niet terug boeken hè?
Alle reacties Link kopieren Quote
Viva12344 schreef:
25-04-2024 00:04
Dankjewel
Ik kan het bedrag niet terug boeken hè?
Nee dat kan niet.

Je hebt er helaas nu niets aan maar ik zou volgende keer even de site waar je besteld even goed bekijken. De contactgegevens en ‘over ons’.
Dit is een site uit 2024. Bij over ons zeggen ze dat ze sinds 2019 bestaan en uit UK komen.
Vervolgens staat er dan een adres in Hong Kong bij.

Voor mij eigenlijk genoeg signalen om er niet te bestellen.
Ik hoop voor je dat het bedrag niet te hoog is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hong Kong is het nu 6.12. Dus dat kan verklaren waarom ze vooral in de nacht mailen. Hun werkdag begint daar rond 2 uur hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je met creditcard hebt betaald dispuut indienen zodat je je geld terug kan krijgen. Ik ben ooit 1 keer in zo'n site getrapt, gelukkig na een week of 8 m'n geld weer terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
bij een webshop met zo weinig items zou ik niet eens iets bestellen.
1 jurk, 4 paar schoenen, 3 tassen en nog 3 stuks kleding.

Maar goed daar heb jij nu natuurlijk niks aan. Ik hoop dat je je
gekochte item alsnog gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nina-tje schreef:
25-04-2024 00:10

Je hebt er helaas nu niets aan maar ik zou volgende keer even de site waar je besteld even goed bekijken. De contactgegevens en ‘over ons’.
Dit is een site uit 2024. Bij over ons zeggen ze dat ze sinds 2019 bestaan en uit UK komen.
Vervolgens staat er dan een adres in Hong Kong bij.

Voor mij eigenlijk genoeg signalen om er niet te bestellen.
Ik hoop voor je dat het bedrag niet te hoog is.
Ik check dit idd ook altijd icm trustpilot. Daarnaast bueden ze schoenen aan die ju echt helemaal "in" zijn en steeds overal zijn uitverkocht voor een spotprijsje dat kan natuurlijk niet kloppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een keer opgelicht voor 200 euro. De bank heeft het terug betaald en verder afgehandeld. Was heel fijn.

Ze stuurden trouwens wel iets, maar niet wat ik besteld had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedrijf zit in Hong Kong. Dat wordt of een tijdje wachten of je bent opgelicht.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Informeer bij je bank. Bij mijn bank ben ik verzekerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik het adres op de site in Hong Kong google vind ik een soort trustkantoor, je kunt er op papier heel makkelijk een bedrijfje vestigen: https://getstarted.hk/

En op de site staat: Bedrijfsnaam: Apexia international limited.

Als ik dat google vind ik wel bedrijven die daar qua naam op lijken of bedrijven die niet meer bestaan, maar niet dit bedrijf in Hong Kong of de UK.

Dus ik ben bang dat je je geld kwijt bent (tenzij je met cc hebt betaald) en je sneakers nooit gaat zien. Vervelend, het enige dat je kunt doen is het een les laten zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit bedrijf heeft slechts 10 artikelen in het assortiment.
Allemaal rode vlaggen: 2024, Hong Kong, taalfouten, etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met een beetje geluk is het een dropshipper en krijg je over een week of een maand of zo alsnog je sneakers (van dubieuze kwaliteit waarschijnlijk), maar de kans is ook groot dat je je geld kwijt bent. Ik check webshops altijd op reviews en over deze winkel is vrijwel niks te vinden. Dan zou ik er al niet besteld hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat geld ben je kwijt. Niet meer naar omkijken. Alle inspanning is nutteloos. Zie het als leergeld ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie op de website staan '-50%' en 'gratis verzending'....dan heb je al bijna 100% zeker te maken met dropshipping. Als ik dat op een website zie staan bestel ik er al niet. Bovendien met dit soort kleine webshops wil het nogal eens lonen om het item middels Google image search te Googlen...dan kom je het item vaak al tegen op Aliexpess ofzo tegen een fractie van de prijs.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
25-04-2024 08:18
Als ik het adres op de site in Hong Kong google vind ik een soort trustkantoor, je kunt er op papier heel makkelijk een bedrijfje vestigen: https://getstarted.hk/

En op de site staat: Bedrijfsnaam: Apexia international limited.

Als ik dat google vind ik wel bedrijven die daar qua naam op lijken of bedrijven die niet meer bestaan, maar niet dit bedrijf in Hong Kong of de UK.

Dus ik ben bang dat je je geld kwijt bent (tenzij je met cc hebt betaald) en je sneakers nooit gaat zien. Vervelend, het enige dat je kunt doen is het een les laten zijn.

Bedankt voor je bericht.
Ik was te enthousiast en wilde meteen bestellen. Er stond ook bij: nog 2 laatste items.
Was een bedrag van 65 euro. Dus gelukkig valt het nog mee.

Voortaan hou ik het lekker bij de vertrouwde webshops zoals zalando of h&m haha 😜
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
25-04-2024 11:21
Dat geld ben je kwijt. Niet meer naar omkijken. Alle inspanning is nutteloos. Zie het als leergeld ...

Ja precies wat mijn man ook zei.
Het was een les en weer door!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanouk schreef:
25-04-2024 07:38
Ik check dit idd ook altijd icm trustpilot. Daarnaast bueden ze schoenen aan die ju echt helemaal "in" zijn en steeds overal zijn uitverkocht voor een spotprijsje dat kan natuurlijk niet kloppen.

Ja de schoenen die ik daar bestelde
Waren overal bijna uitverkocht in mijn maat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Viva12344 schreef:
25-04-2024 12:02
Ja de schoenen die ik daar bestelde
Waren overal bijna uitverkocht in mijn maat.
Dan is het natuurlijk al heel raar dat een site ze voor de helft aanbied als ze voor de volle prijs ook goed verkopen. Daarnaast is het een extra signaal dat ze ze op een site waar ze de helft goedkoper zijn, gewoon op voorraad zijn. Dat kan gewoon niet kloppen.

Deze site is ws gewoon in de lucht gegaan juist om deze schoenen. Hebben er voor het idee wat kledingstukken bij gezet zodat het wat lijkt.
nanouk wijzigde dit bericht op 25-04-2024 15:11
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
En de site staat vol taalfouten. Wijdde broek, Magaziner en staan sommige productbeschrijvingen in het Frans. Ver wegblijven bij dit soort sites.
Alle reacties Link kopieren Quote
Viva12344 schreef:
25-04-2024 12:02
Ja de schoenen die ik daar bestelde
Waren overal bijna uitverkocht in mijn maat.
Dat zijn ook geen echte Samba's he....
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
25-04-2024 12:54
Dat zijn ook geen echte Samba's he....
Samba Dolcy staat op de site. Dus áls je ze krijgt zijn het Samba's van het merk Dolcy...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven