Entertainment alle pijlers

Dingen waar je nu pas achterkomt!

13-03-2024 15:29 136 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo forummers,

Zojuist weer een "aha....dat wist ik echt niet" momentje gehad.......RedBull komt uit Oostenrijk! (En niet uit Amerika zoals ik dacht)😚😚😚

En mensen die onder invloed zijn van bepaalde middelen kunnen gaan "kaakschaatsen"

Iemand anders nog een "nooit geweten momentje?"

groet,
Kippetje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kwam er echt veel te laat achter dat Waarheen Leidt de Weg de melodie van Amazing Grace gebruikt, terwijl ik beide vaak genoeg gehoord had.

Dat "heuh, wacht eens even..." moment van realisatie, gevolgd door jezelf de meest oerstomme knuppel everooit vinden, want HOE hoor je dat niet?! :facepalm: :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag laatst de naam Paul Elstak, vond ik vroeger zo'n coole naam voor een DJ. Nu zat ik die naam nog eens hardop uit te spreken en dacht ik 'Els-tak'? Hollandser dan dat wordt een naam niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog leuker... Red Bull komt van origine uit Thailand.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het duurde bij mij echt heel lang tot ik begreep dat Long Covid staat voor lang covid. Ik dacht serieus dat mensen meer klachten hadden omdat de longen beschadigd waren. En dan heb ik ook nog gewerkt voor de GGD tijdens de lockdowns. Manman, wat voelde ik me een domme koe.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
13-03-2024 15:59
Het duurde bij mij echt heel lang tot ik begreep dat Long Covid staat voor lang covid. Ik dacht serieus dat mensen meer klachten hadden omdat de longen beschadigd waren. En dan heb ik ook nog gewerkt voor de GGD tijdens de lockdowns. Manman, wat voelde ik me een domme koe.
Er zijn nog heeeeeel veel mensen die dit denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
13-03-2024 16:01
Er zijn nog heeeeeel veel mensen die dit denken.
Zou makkelijker zijn als ze gewoon post-COVID zouden gebruiken. :)
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
13-03-2024 15:59
Het duurde bij mij echt heel lang tot ik begreep dat Long Covid staat voor lang covid. Ik dacht serieus dat mensen meer klachten hadden omdat de longen beschadigd waren. En dan heb ik ook nog gewerkt voor de GGD tijdens de lockdowns. Manman, wat voelde ik me een domme koe.
Dat heb ik ook lang gedacht en met ons denk ik nog heel veel meer mensen...

Het heeft bij mij behoorlijk lang geduurd voor ik begreep dat het logo van de shell een schelp is... en dat dat ook best logisch is aangezien shell = schelp :bonk: ... dat vond ik vrij duf van mezelf.

En mijn vader heeft me ooit wijsgemaakt dat schapen die op dijken liepen daar speciaal voor gefokt waren en 2 lange en 2 korte poten hadden. Dat geloofde ik ook. Maar toen was m'n leeftijd nog een excuus denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet bekennen dat ik het fenomeen kaakschaatsen ook even moest googlen. :-D
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren Quote
SombraOnline schreef:
13-03-2024 16:02
Zou makkelijker zijn als ze gewoon post-COVID zouden gebruiken. :)
Maar die term is pas veel later geïntroduceerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bedacht pas een paar weken geleden achter dat een vlinder voor Engelstaligen letterlijk een ‘botervlieg’ heet en vroeg me af hoe dat hun perceptie/concept van vlinders anders maakt dan de onze.
Alle reacties Link kopieren Quote
Azalea747 schreef:
13-03-2024 16:11
Ik bedacht pas een paar weken geleden achter dat een vlinder voor Engelstaligen letterlijk een ‘botervlieg’ heet en vroeg me af hoe dat hun perceptie/concept van vlinders anders maakt dan de onze.
dat heeft niks met boterigheid oid van vlinders te maken, niks met het uiterlijk
Maar met het idee dat vlinders op boter (en andere zuivel) afkwamen
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
13-03-2024 16:13
dat heeft niks met boterigheid oid van vlinders te maken, niks met het uiterlijk
Maar met het idee dat vlinders op boter (en andere zuivel) afkwamen
Ja prima, maar dat geeft ze dus wel een ander beeld van vlinders. Als ik aan een vlinder denk, denk ik nooit aan boter. Ik zie ze ook niet als ‘een soort vlieg’.
Maar goed het punt was ook niet zozeer dat concept zelf, maar mijn late realisatie van wat het letterlijk betekent. De afgelopen 30 jaar was ‘butterfly’ gewoon één woord in mijn hoofd, nooit als samenstelling gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het duitse schmetterling is ook afgeleid van een dialectwoord voor room.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Azalea747 schreef:
13-03-2024 16:11
Ik bedacht pas een paar weken geleden achter dat een vlinder voor Engelstaligen letterlijk een ‘botervlieg’ heet en vroeg me af hoe dat hun perceptie/concept van vlinders anders maakt dan de onze.
Ik had me dit liever niet gerealiseerd haha :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar Dela vandaan komt;

Draagt Elkanders Lasten.
Opgericht in Eindhoven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat Gorinchem en Gorkum dezelfde stad zijn… nu woon ik er zelf :bonk:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, haha, Paul Elstak. Ik dacht vroeger ook dat het wellicht 'Elsetack' of zo op z'n Engels was, maar inderdaad gewoon de tak van een els, haha.

Libel in het Engels, dragonfly. Drakenvlieg klinkt ook een stuk minder aardig ;-)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
De supermarkt Spar komt niet van een boom maar is een afkorting: Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig. Ontstaan in het vroegere Zegwaard wat nu Zoetermeer is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel suf: de slogan van Hornbach vatte ik aanvankelijk helemaal niet. 'Er is altijd wat te doen'. Ja duh, natuurlijk is er altijd wel wat te doen, dacht ik. Helemaal niet gelinkt aan een bouwmarkt en klussen doen, sjongejonge, dat maakt wel duidelijk hoe ik daar (niet) mee bezig ben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
13-03-2024 16:36
Het duitse schmetterling is ook afgeleid van een dialectwoord voor room.
O, grappig! Wist ik (duidelijk) ook niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
We zijn wel helemaal de talige kant op met dit topic 🙂 (mea culpa). Er zijn vast nog allerlei andere soorten realisaties, weet dat ik ze zelf ook zeker gehad heb, maar kan er nu niet opkomen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vader was een melkboer.
Het heeft lang geduurd voordat ik de grap snapte dat iemand 'van de melkboer was' (andere vader zou hebben). Want ja ik kwam echt van de melkboer! (D.w.z. hij ventte melk en had een zuivelwinkel)
Alle reacties Link kopieren Quote
La_Galette schreef:
13-03-2024 15:48
Nu zat ik die naam nog eens hardop uit te spreken en dacht ik 'Els-tak'? Hollandser dan dat wordt een naam niet.
Ja en nee, de naam Elstak is van zijn Surinaamse kant. Het is een Hollandse naam maar in de tijd van de slavernij meegenomen naar Suriname en daar doorgegeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh nog eentje dan; dat de “intro song” (geen idee hoe ik het anders moet noemen) van de UEFA champions league een klassiek stuk is en niet speciaal geschreven is voor het voetbal.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven