Geld & Recht alle pijlers

Wallet werkt niet meer

07-05-2024 10:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik al geruime tijd de wallet app op mijn telefoon (samsung s23) voor betalingen in de winkel.
Vanaf zaterdag werkt het ineens niet meer.
Als ik mijn telefoon tegen het pin apparaat houd, staat er in behandeling, maar er gebeurt niks.
Nfc staat gewoon aan, heb wallet al verwijderd en een nieuwe pas aangemaakt.
Maar niks lijkt te helpen.
Het pin automaat detecteert dus wel de wallet, maar er wordt niet betaald.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je hem bij meerdere pinautomaten gebruikt, zodat je een storing ter plekke uit kan sluiten?

Al gekeken of er een storing bekend is met die betaalapp?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee waarom hij t niet meer doet, kan zijn dat het idd een storing is bij die pinautomaat dus dat zou ik eerst uitsluiten. Heb toevallig net dezelfde telefoon nieuw aangeschaft en ingesteld. Toen deed mn betaalpas het ook niet meer in de wallet terwijl ik m netjes had toegevoegd. Moest hem via mijn bank opnieuw instellen voor het nieuwe apparaat. Misschien werkt dat ook bij jou als t probleem blijft? Soort reset haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
De nfc-antenne kan ook gewoon stuk zijn. Heb ik ook wel eens gehad. Wel nadat ik mijn telefoon had laten vallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Staat in je bankieren app mobiel betalen nog goed ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij welke bank zit je? Als je bij Rabobank zit, moet je de digitale pas ook uit je Rabo app gooien, uit de Wallet app, en dan via de Rabo app opnieuw aanmaken.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je een hoesje met magneet? Ik las daar onlangs iet over namelijk, in combi met NFC/betalen met je telefoon, dat dat dus niet kon omdat het verstoord werd door die magneet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Google Wallet werkt tegenwoordig alleen als de telefoon ontgrendeld is.

Je bankpasje of een andere pas met chip (ov bijvoorbeeld) kan storen, zit dat er te dicht bij?

Verder kijken of er iets in je bankinstellingen, limieten etc. is gewijzigd.

Ook cookies en cache verwijderen wil wel eens helpen.

En als je Rabobank hebt; dat wat Sombra zegt...
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor alle reacties!

Ik zit inderdaad bij de Rabobank.
Ik heb zojuist de digitale pas verwijderd uit de rabo bankieren app en een nieuwe aangemaakt. Ga morgen kijken of het afrekenen nu wel weer lukt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas na van alles geprobeerd te hebben....leek niks te helpen. Was al aan t kijken naar een ander toestel.

Tot dat ik mij bedacht dat ik wel eens mijn telefoon helemaal uit kon schakelen. En toen die weer aan was...deed hij het weer :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
“Heb je de laptop/pc/printer/telefoon al eens helemaal uit en weer opnieuw aan gezet??” = de favoriete uitspraak van onze ICT-ers. :thumbsup:

Fijn dat ie het weer doet, valisa!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb ik ook last van gehad, android icm Google wallet en ABN amro.

Van de een op andere dag kon ik opeens niet meer betalen. Weet de foutmelding niet meer, maar het leidde iig niet tot een succesvolle transactie.

Ik heb alles tich keer gereset, op opnieuw geïnstalleerd (de telefoon, de pas, de wallet, binnen de bank omgeving). Geen oplossing. Daarna maar weer teruggegrepen op ouderwetse pinpas. Maanden later nog eens geprobeerd opnieuw in te stellen (zelfde telefoon): doet het weer.

Geen idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
valisa schreef:
09-05-2024 16:57
Helaas na van alles geprobeerd te hebben....leek niks te helpen. Was al aan t kijken naar een ander toestel.

Tot dat ik mij bedacht dat ik wel eens mijn telefoon helemaal uit kon schakelen. En toen die weer aan was...deed hij het weer :-D
Goede tip. Net ook gedaan. Lastig dat je niet even op een andere telefoon oid kunt testen. Nu moeten we weer samen op pad naar een betaalautomaat. :D
Ik hoop dat het werkt.

Hier hetzelfde probleem met Rabobank en Apple Pay van mijn dochter.
Ze had een nieuwe pinpas gekregen. Die konden we niet toevoegen. Eerst een keer met pincode betalen, pas geactiveerd.
Dat probleem is dus opgelost.
Nu ook al diverse keren pas verwijderd en opnieuw toegevoegd. Ook uit de Wallet verwijderd.
Maar het werkt gewoon niet. “Houd bij de lezer”, maar als ze dat doet, dan gebeurt er niets.
Dus ik hoop echt dat het opnieuw opstarten het probleem oplost.
Alle reacties Link kopieren Quote
stempelinkt schreef:
10-05-2024 18:41
Goede tip. Net ook gedaan. Lastig dat je niet even op een andere telefoon oid kunt testen. Nu moeten we weer samen op pad naar een betaalautomaat. :D
Ik hoop dat het werkt.

Hier hetzelfde probleem met Rabobank en Apple Pay van mijn dochter.
Ze had een nieuwe pinpas gekregen. Die konden we niet toevoegen. Eerst een keer met pincode betalen, pas geactiveerd.
Dat probleem is dus opgelost.
Nu ook al diverse keren pas verwijderd en opnieuw toegevoegd. Ook uit de Wallet verwijderd.
Maar het werkt gewoon niet. “Houd bij de lezer”, maar als ze dat doet, dan gebeurt er niets.
Dus ik hoop echt dat het opnieuw opstarten het probleem oplost.
Hoe oud is dochter? Bij Rabobank is Apple Pay officieel pas vanaf 16 jaar- Als ze een JongerenRekening heeft.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
SombraOnline schreef:
10-05-2024 19:46
Hoe oud is dochter? Bij Rabobank is Apple Pay officieel pas vanaf 16 jaar- Als ze een JongerenRekening heeft.
Ze is 16, bijna 17.
Met haar vorige pas werkte het zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
stempelinkt schreef:
10-05-2024 19:51
Ze is 16, bijna 17.
Met haar vorige pas werkte het zonder problemen.
Hmm, bijzonder dan inderdaad. Misschien dat er iets mis staat bij ''Bankieren met je kind'', als je zelf ook klant bent bij Rabobank. Maar dat zou in principe niet uit moeten maken, als de vorige pas wel werkte.

Ik vond het leuk om dit soort dingen uit te zoeken toen ik nog bij Rabobank werkte. ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
SombraOnline schreef:
10-05-2024 19:53
Hmm, bijzonder dan inderdaad. Misschien dat er iets mis staat bij ''Bankieren met je kind'', als je zelf ook klant bent bij Rabobank. Maar dat zou in principe niet uit moeten maken, als de vorige pas wel werkte.

Ik vond het leuk om dit soort dingen uit te zoeken toen ik nog bij Rabobank werkte. ;-D
Fijn dat je meedenkt!
De medewerker die ik in de chat sprak, was dan anders dan jij. :D
Ik kreeg een link hoe ik Apple Pay moet aanmaken en anders kon ik een nieuwe chat aanmaken.

Ze heeft eigen inlog voor Rabo app. Daar staat de pas gekoppeld. Deze hebben we dus (later pas) geactiveerd door er een betaling met pincode mee te doen.
Vandaag ook contactloos met de pinpas betaald. Dat werkt.
En de pas komt ook netjes in de Wallet. Daar werkt het ook als je dubbelklikt. Maar als je dan de telefoon tegen het betaalautomaat houdt, niets.
Nu dan opnieuw opgestart. Maar dat hebben we nog niet kunnen testen.
Anders gaan we de app maar verwijderen en opnieuw erop zetten, denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
stempelinkt schreef:
10-05-2024 20:04
Fijn dat je meedenkt!
De medewerker die ik in de chat sprak, was dan anders dan jij. :D
Ik kreeg een link hoe ik Apple Pay moet aanmaken en anders kon ik een nieuwe chat aanmaken.

Ze heeft eigen inlog voor Rabo app. Daar staat de pas gekoppeld. Deze hebben we dus (later pas) geactiveerd door er een betaling met pincode mee te doen.
Vandaag ook contactloos met de pinpas betaald. Dat werkt.
En de pas komt ook netjes in de Wallet. Daar werkt het ook als je dubbelklikt. Maar als je dan de telefoon tegen het betaalautomaat houdt, niets.
Nu dan opnieuw opgestart. Maar dat hebben we nog niet kunnen testen.
Anders gaan we de app maar verwijderen en opnieuw erop zetten, denk ik.
Haha ja, helaas herkenbaar. Het liefste willen ze dat klanten het maar zelf uitvogelen via de app of via de website. Dat is ook één van de redenen dat ik er niet meer werk.

Het enige wat ik eventueel nog kan bedenken, is dat er in het systeem (dus bij Rabobank achter de schermen) nog de verkeerde pas is gekoppeld aan internetbankieren, want ze heeft een vrij nieuwe pas, zei je toch? Soms gaat het koppelen van de nieuwe pas aan internetbankieren niet helemaal goed. Durf niet te zeggen of medewerkers van de chat dat kunnen controleren.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt. Deze pas heeft ze begin van het jaar gekregen.
Ze pint zelf niet veel, dus we kwamen er later pas achter, dat het niet meer werkt.

Haar nieuwe en oude pas staan ook in de app. De oude inactief, de nieuwe actief.
Het nummer komt overeen met de fysieke pas.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven