Entertainment alle pijlers

Festival: wat valt onder eten meenemen

17-05-2024 22:08 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha Viva-ers,

Ik ga zelden naar een festival dus weet daarom niet de mores wat wel of niet mag.

Op de site van het betreffende festival lees ik dit:
Nee, het is niet toegestaan om je eigen eten mee te nemen naar het festival.

Ik snap dat je dan niet belegde boterhammen/broodjes meeneemt maar drop of iets van dien aard zie ik nu niet gelijk als 'eten' maar dat kan ik natuurlijk verkeerd zien.

Wie is (frequent) festivalganger en kan aangeven waar men wel of niet, echt op controleert bij ingang?

Dank alvast!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het verschilt nogal per festival helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar als je echt je eigen eten niet mag meenemen het terrein en ze dat aangeven zal je hooguit een broodje kunnen smokkelen in je tas maar daar houd wel mee op. Of moet je die ook wegdoen als ze het zien.
Reepje of dextro kan dan makkelijker. Of beetje drop. Gok dat geen probleem is.

Op andere festivals mag je soms wel wat eten meenemen maar dan word dan ander benoemd.. maar ook nooit geen tassen vol of dingen zoals koeltassen en eigen drinken mag bijna nooit.

Al mag je Lowlands dan wel weer met snoepjes en repen het terrein op en met heter weer oa een fles met vaste dop meenemen om te vullen of een flesje zonder dop voor water. En die doen bijna nooit moeilijk over een gesmeerd broodje van je kampeerplek.

En elektectronic Picnic mag je wel hele koeltassen meezeulen, maar zal je zo'n tekst dus ook nooit tegen komen op hun site.
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 17-05-2024 22:27
24.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou je snoepjes lekker meenemen en als ze zeggen dat het niet mag, het ter plekke weggooien.

Het verschilt echt altijd, zelfs per medewerker, maar iets wat niet als wapen gebruikt kan worden of drugs is men vaak niet zo strikt mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is de reden dat je eten mee wil nemen?
Normaal is er echt prima eten verkrijgbaar op een festival. Anyway, ik neem zelf wel eens een proteine bar mee en niemand doet daar moeilijk over :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Tnx Luci. Op de site staat idd niet anders aangegeven dan wat ik in mijn OP aangeef. Geen verdere toelichting ook. Vandaar de twijfel ook wat onder eten valt.

Ik zal ook niet meer meenemen dan bijv. wat snoepgoed en een plaid of iets om op te kunnen zitten. Drinken en eten (broodje/snack) doen we gewoon middels munten kopen.

Ga het wel merken, ik neem wat snoepgoed mee en als bij controle blijkt dat het niet mag, laat ik het wel achter.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
17-05-2024 22:25
Ik zou je snoepjes lekker meenemen en als ze zeggen dat het niet mag, het ter plekke weggooien.

Het verschilt echt altijd, zelfs per medewerker, maar iets wat niet als wapen gebruikt kan worden of drugs is men vaak niet zo strikt mee.

Ja, denk dat ik het zo ga doen idd.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
iceteapeach schreef:
17-05-2024 22:28
Tnx Luci. Op de site staat idd niet anders aangegeven dan wat ik in mijn OP aangeef. Geen verdere toelichting ook. Vandaar de twijfel ook wat onder eten valt.

Ik zal ook niet meer meenemen dan bijv. wat snoepgoed en een plaid of iets om op te kunnen zitten. Drinken en eten (broodje/snack) doen we gewoon middels munten kopen.

Ga het wel merken, ik neem wat snoepgoed mee en als bij controle blijkt dat het niet mag, laat ik het wel achter.
Komt vast goed en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren Quote
Noellie schreef:
17-05-2024 22:25
Wat is de reden dat je eten mee wil nemen?
Normaal is er echt prima eten verkrijgbaar op een festival. Anyway, ik neem zelf wel eens een proteine bar mee en niemand doet daar moeilijk over :)

Euh, dat geef ik in mijn OP aan wat bij een festival onder eten wordt verstaan? Valt bijv. drop of mueslireep daar ook onder.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
17-05-2024 22:32
Komt vast goed en veel plezier!

Ja lijkt me ook idd. Dank je wel.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
iceteapeach schreef:
17-05-2024 22:35
Euh, dat geef ik in mijn OP aan wat bij een festival onder eten wordt verstaan? Valt bijv. drop of mueslireep daar ook onder.
Ligt er ook aan, wat je verborgen mee kunt smokkelen
Tas wordt gecontroleerd. Maar mueslireep kan in je mouw
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
17-05-2024 22:54
Ligt er ook aan, wat je verborgen mee kunt smokkelen
Tas wordt gecontroleerd. Maar mueslireep kan in je mouw

Als ik al het idee zou hebben om te moeten smokkelen, lijkt het me al niet goed nee. Dat is niet het geval. Gaat om drop/mueslirepen gewoon in rugtas. De rest doen we via munten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik neem eigenlijk altijd wel een paar snacks mee zoals muesli repen, sultana en dat soort. Soms ook een mandarijntje of iets. En een flesje water met extra dop maar dat flesje water wordt tegenwoordig volgens mij wel vaak gewoon toegestaan als het warm is. Bij mij zijn de snacks nooit weggegooid maar ze hebben wel een keer de dop van m'n flesje water gedraaid. Vond het toen zo flauw want ik zag ook mensen met hele koelboxen gevuld met pakken sap, wijn etc op het festival. Het is maar net wie je treft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, op Pinkpop mocht ik nog niet eens 1 mini banaan mee naar binnen nemen. Op de boerenfestivals zijn ze misschien makkelijker maar als je naar een groot festival gaat dan zou ik een doos mueslirepen lekker in de auto laten liggen of in de rij opeten. Of smokkelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Drop is geen eten, net als lollies en smintjes, kauwgom, fishermans friends etc
Dat soort dingen neem ik al meer dan 30 jaar mee. Maar dan geen tas vol. Gewoon een paar, of een klein zakje ( voorverpakt en nog dicht)
Muesli of eiwitrepen nooit gedaan kan me voorstellen dat ze dat afkeuren als ze flauw zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een poosje geleden werden m’n lolly’s en smintjes zonder pardon weggegooid maar dat was de eerste keer in zo’n 30 jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
freekenkaat schreef:
17-05-2024 23:17
Een poosje geleden werden m’n lolly’s en smintjes zonder pardon weggegooid maar dat was de eerste keer in zo’n 30 jaar.
Oh echt, slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe zit het eigenlijk met dieetvoeding?
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
17-05-2024 23:27
Hoe zit het eigenlijk met dieetvoeding?
Volgens kan /moet je dat aanmelden van te voren, net als medicijnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
17-05-2024 23:27
Hoe zit het eigenlijk met dieetvoeding?
Ik heb wel eens gelezen dat als je om medische redenen toch iets van eten bij je moet hebben dat je dat van te voren moet melden bij de organisatie. Net zoals hulphonden.

Ik denk dat het er bij de meeste festivals om gaat dat je geen hele maaltijden/lunch enzo mee neemt.
Alle reacties Link kopieren Quote
freekenkaat schreef:
17-05-2024 23:17
Een poosje geleden werden m’n lolly’s en smintjes zonder pardon weggegooid maar dat was de eerste keer in zo’n 30 jaar.
Dit gaat echt nergens over, zou voor mij een reden zijn er nooit meer te komen.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Paaytje schreef:
17-05-2024 23:14
Nou, op Pinkpop mocht ik nog niet eens 1 mini banaan mee naar binnen nemen. Op de boerenfestivals zijn ze misschien makkelijker maar als je naar een groot festival gaat dan zou ik een doos mueslirepen lekker in de auto laten liggen of in de rij opeten. Of smokkelen.
Ik ben nog nooit op een 'boerenfestival' geweest denk ik......maar wel naar heel erg gewone kleine en grote festivals, een sultana en reep en open flesje water waren bijna overal wel oke....

Pinkpop is sowieso een kutfestival, helemaal toen Jan Smeets nog aan het hoofd stond als die jaren.
Met z'n : goed smeren mensen want word 35 graden, maar paar waterpunten was te veel moeite.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleine lokale festivals: nog nooit meegemaakt dat een doosje Smints of rolletje drop niet mee mocht. Alhoewel ik ook nooit heb gevraagd of het mocht, liet gewoon de inhoud van mijn tas zien.

Enige festival waar mij serieus vragen zijn gesteld over een rolletje dextro energy: solar festival. Eerst de vraag wat het was. Toen moest ik de verpakking open maken. Daarna moest ik een dextrootje geven. Ik heb toen zelf maar gezegd dat ik het wel achter zou laten bij hen. Alsof ik een of andere high tech Pablo Escobar was die allerlei poedertjes in tabletvorm had staan persen en in zorgvuldig gerecyclede wikkels had gestopt.

Andere grote festivals heb ik geen recente ervaring mee.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Het enige wat ik meeneem naar een festival is dextro. In mijn tasje waar nauwelijks op gecontroleerd wordt. Rugtassen overigens ook zomaar half half is mijn ervaring. Dus iets meesmokkelen is geen probleem. Hooguit moet je het weggooien aan de ingang.

Kutte vind ik wel dat je geen dopjes op je flesje water meer krijgt. Mega onhandig als je lekker staat te dansen. Dus een dopje vanuit huis meenemen is een goed idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
18-05-2024 08:22
Dus een dopje vanuit huis meenemen is een goed idee.
Stop ik altijd in mij BH, daar mogen ze niet fouilleren.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven