Geld & Recht alle pijlers

20 euro meegewassen, maar 2/3 teruggevonden :(

29-09-2014 13:03 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n slechte huisvrouw :( Ik voel dus nooit in broekzakken voor ik broeken in de was mik, wat dom is omdat ik wel altijd vanalles in broekzakken stop. Ik was dus regelmatig vanalles mee (met als meest merkwaardig resultaat tot nu toe een weer brandschone nokia 3310 die het na een nachtje rijst weer prima deed ) en deze morgen ontdekte ik bij het schone was ophangen restjes van een briefje van 20 euro.

Schoon, maar gescheurd.

Ik heb de wasmachine goed geinspecteerd, maar echt maar 2/3 van het briefje (in twee stukken) teruggevonden, dus de rest ervan is waarschijnlijk voorgoed vertrokken naar verdwenen-sokken-land.



Wat kan ik hier nu mee? Kan ik er gewoon mee naar de bank en geloven ze dan dat de rest van het geld opgegeten is door de wasmachine? Ik heb nog wel genoeg restjes om het nr op het briefje te kunnen lezen overigens.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Nee, moet echt compleet zijn, ik heb dat met 100 euri's gehad, tja beetje dom maar niet meer over nadenken, en misschien alles uit de zakken halen voordat je kleding in de was gooit?
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon naar de bank geen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
voor 20 euro heb ik wel een loopje naar de bank over Nee heb je...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Singletraveler, dat is niet waar. De Nederlandse Bank geeft je zoveel aan waarde als er overgebleven is van het biljet. Dus 2/3 van biljet is 2/3 van de waarde.

Als je in Amsterdam woont (of een keer moet zijn), loont het de moeite om het biljet langs te brengen.



Ter volledigheid hier de info van DNB zelf: http://www.dnb.nl/betalin ... digde-eurobankbiljetten/#
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dit kan, zeker bij de Nederlandse Bank, volgens mij. Alleen krijg je dan volgens mij ook maar 2/3 vergoedt. Anders ga ik al mijn tientjes in 2en scheuren
Alle reacties Link kopieren
Mosterd zie ik
Wil je er een bitterbal bij Renate?

Vind ik altijd wel lekker
Ik heb ooit gehoord dat er op het bankbiljet zeker het serienummer moet staan, anders is het biljet ongeldig en kunnen ze er niks mee.
Xander, ik zou me baseren op de informatie van de bevoegde instantie ipv 'maar iets te roepen'. Wat je zegt klopt niet.



Wees gerust TO, over het serienummer wordt door DNB niet gerept en je mag het bankbiljet zelfs opsturen. Dus voor de kosten van een postzegel heb je 2/3 van ¤20 terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf al een aantal keren geld gewassen in de wasmachine Het viel mij met name op dat het papier echt heel sterk is. Mijn briefjes kwamen er lekker fris en heel uit.
huh?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het tegenwoordig precies zit, maar toen ik vroeger in een kasbox zat bij een bank, was het zo dat wanneer er meer dan 1/8 weg was van een biljet, dit door de bank werd opgestuurd en dan was het aan DNB wat je wel of niet vergoed kreeg.



Op basis hiervan zou ik dus zeggen, ga naar jouw bank.
quote:anna-niema schreef op 29 september 2014 @ 13:16:

Ik heb zelf al een aantal keren geld gewassen in de wasmachine Het viel mij met name op dat het papier echt heel sterk is. Mijn briefjes kwamen er lekker fris en heel uit.Het is dan ook geen papier, maar katoen en kan krimpen in de droger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cheery schreef op 29 september 2014 @ 13:09:

Singletraveler, dat is niet waar. De Nederlandse Bank geeft je zoveel aan waarde als er overgebleven is van het biljet. Dus 2/3 van biljet is 2/3 van de waarde.

Als je in Amsterdam woont (of een keer moet zijn), loont het de moeite om het biljet langs te brengen.



Ter volledigheid hier de info van DNB zelf: http://www.dnb.nl/betalin ... digde-eurobankbiljetten/#

Ah perfect, bedankt voor de link! Het is nu maandag dus mijn bank is dicht, maar ik denk inderdaad dat ik bij DNB moet zijn.



Geld kan normaal prima tegen meewassen maar deze was al ingescheurd, daarom had ik m in mn zak gedaan omdat ik er even een plakbandje op wilde plakken En nu is hij dus niet meer compleet
Zeg maar Spijker.
Graag gedaan!



Hopelijk vind je het stukje toch nog voordat je je biljet instuurt/wegbrengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 29 september 2014 @ 14:46:

[...]



Ah perfect, bedankt voor de link! Het is nu maandag dus mijn bank is dicht, maar ik denk inderdaad dat ik bij DNB moet zijn.



Geld kan normaal prima tegen meewassen maar deze was al ingescheurd, daarom had ik m in mn zak gedaan omdat ik er even een plakbandje op wilde plakken En nu is hij dus niet meer compleet DNB zal je 20 euro volledig vergoeden omdat meer dan 50% van het biljet intact is. Hier kan je het aanvragen: http://www.dnb.nl/system/ ... bankbiljetten%26lang%3Dnl



Bron:

http://info.dnb.nl/catego ... een_beschadigd_bankbiljet



Bankbiljetten waarvan 50% of minder van het originele formaat wordt aangeboden worden niet vergoed.



De serienummer eis heb ik niet kunnen terugvinden. Volgens mij geldt deze eis m.b.t. de vraag of het biljet nog geldig is, d.w.z. gebruikt mag worden als ruilmiddel. Bij aanlevering als "beschadigd biljet" geldt deze eis dus niet.



De compleetheid-eis is verzonnen onzin. Het 2/3 vergoedt krijgen omdat 2/3 intact zou zijn is ook verzonnen onzin.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het biljet gewoon opsturen met een aanveaagformulier. Heb ik ook eens gedaan met een vijfje dat doormidden was en dan krijg je het vrij snel op je rekening gestort.
Alle reacties Link kopieren
Wat udenic zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven