Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.



Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)



Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!



Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 20 december 2015 @ 17:08:

[...]





Maar de meeste mensen sparen al als ze dat kunnen toch?Het is ook niet zozeer als enig spaarmiddel bedoelt Goede-Fee, voor mij is het eerder een extraatje, een leuke manier om er toch wat meer mee bezig te zijn. En elke cent die erbij gaat is mooi meegenomen, toch :-)
Hier ook nooit kleingeld aanwezig. Ja, paar 0,50 eurocent voor als kind onderweg moet plassen. Maar daar moeten ze dus ook voor in de beurs blijven!
Alle reacties Link kopieren
Blij met de vele positieve reacties!
quote:SpaarzaamStokstaartje schreef op 20 december 2015 @ 17:10:

[...]





Het is ook niet zozeer als enig spaarmiddel bedoelt Goede-Fee, voor mij is het eerder een extraatje, een leuke manier om er toch wat meer mee bezig te zijn. En elke cent die erbij gaat is mooi meegenomen, toch :-)Voor menigeen is dit een helse opgave, dus dit klinkt ietwat rot. Weet dat je het zo niet bedoeld.
quote:SpaarzaamStokstaartje schreef op 20 december 2015 @ 17:10:

[...]





Het is ook niet zozeer als enig spaarmiddel bedoelt Goede-Fee, voor mij is het eerder een extraatje, een leuke manier om er toch wat meer mee bezig te zijn. En elke cent die erbij gaat is mooi meegenomen, toch :-)



Je zegt net beter dan niets. Dus wat is het nou?



Maar succes ermee. Ik doe het wel gewoon op bekende manier.
quote:Troelalaaaa schreef op 20 december 2015 @ 17:11:

[...]



Voor menigeen is dit een helse opgave, dus dit klinkt ietwat rot. Weet dat je het zo niet bedoeld.Voor mij wordt dit zeker een helse opgave, maar ik ga kijken hoever ik kom. Nu spaar ik weinig tot niets, dus dit is een mooie uitdaging voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij beter, om elke maand 115 te gaan sparen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troelalaaaa schreef op 20 december 2015 @ 17:11:

[...]



Voor menigeen is dit een helse opgave, dus dit klinkt ietwat rot. Weet dat je het zo niet bedoeld.



Zo was het helemaal niet bedoeld! Besef nu pas dat het fout kon overkomen.

In ieder geval, iedereen doet wat hij of zij kan, en ik ben er dan ook van overtuigd dat het sowieso voor ieder wat positiefs kan opleveren. En als je het 52 weken volhoudt of maar een deel van het wekelijkse bedrag spaart, maakt dan ook niet zoveel uit :-) Het is de bedoeling het leuk te houden.

Maar lief dat je me erop wees! Wil niemand kwetsen hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik ga mee doen,wel begin ik in januari meteen met 200 euro,lijkt mij makkelijker dan in december
quote:SpaarzaamStokstaartje schreef op 20 december 2015 @ 17:14:

[...]





Zo was het helemaal niet bedoeld! Besef nu pas dat het fout kon overkomen.

In ieder geval, iedereen doet wat hij of zij kan, en ik ben er dan ook van overtuigd dat het sowieso voor ieder wat positiefs kan opleveren. En als je het 52 weken volhoudt of maar een deel van het wekelijkse bedrag spaart, maakt dan ook niet zoveel uit :-) Het is de bedoeling het leuk te houden.

Maar lief dat je me erop wees! Wil niemand kwetsen hiermee.Ik had ook echt niet het idee dat je er kwaad mee bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
Grappig idee! Echt leuk, ik wil best mee doen, spaarpotje aanschaffen al ben ik bang dat ik tot het einde ook niet ga redden, zo hoog is mijn inkomen niet maar het is wel een leuk iets.



Ja ik doe mee ! Gooi ik er alvast gelijk al mijn kleingeld in wat bungeld in mijn portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar dat bedrag in een maand. En nu?
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
De genoemde bedragen kan ik zeker niet opbrengen. Ja, in centen misschien



Ik heb wel een spaarpot die niet open kan. Een blikje, die je echt met een blikopener moet openen.

Misschien ga ik daar een euro per week in doen. Dan heb ik toch een extraatje volgend jaar december. Of een extraatje in september, dan is hier ter plaatse iets waar ik altijd graag naar toe ga.



Met zulke blikjes (Zeeman, Blokker, voor een euro of zo) kun je wel leuk verschillende spaardoelen nastreven zonder dat je het er tussentijds makkelijk uit kunt halen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee! Mag ik meedoen?

Dit wordt dan een extra potje naast het gewone sparen.

Ik vind het echt een super mooi idee.

Maar hoe gaan we dat doen dan, gewoon in een potje bewaren?
Voor zij die minder te spenderen hebben, kan je het natuurlijk ook per maand zien.



In januari stop je 1 euro in een potje, in februari 2 euro en tegen december zit je aan 12 euro.

Kan je op 't eind van 't jaar iets kopen van 78 euro.



Of je stopt elke week in januari 1 euro in een potje, in februari 2 euro, ...

Heb je ook 312 euro extra spaargeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel leuk om te proberen!
Ik ga het begin in ieder geval meedoen. Einde lukt helaas ws niet, maar dan toch wat gespaard.

Ik ga het via de bank doen, gewoon naar de spaarrekening die na geboorte baby toch wel wat leger is.
quote:Zebraa schreef op 20 december 2015 @ 18:06:

Ik spaar dat bedrag in een maand. En nu?Nou, dat is heel fijn voor je, dan doe je dus gewoon niet mee. Simpel toch?
quote:gismo72 schreef op 20 december 2015 @ 18:26:

[...]





Nou, dat is heel fijn voor je, dan doe je dus gewoon niet mee. Simpel toch?



Inderdaad, wat is dat toch dat sommigen denken te moeten laten weten hoeveel ze wel niet hebben.



Ik vind het in ieder geval een super idee. Ik doe mee en ga kijken of ik dat in zo'n blikje kan doen.
Thee, zo'n afgesloten blikje is echt wel slim. Dan kun je het tenminste niet zomaar je geld weer pakken, die ga ik aanschaffen.
Dat afgesloten blik is een goed idee. Ik ken mensen die stoppen daar steeds kleingeld in. En als het vol is gaan ze naar de bank, laten het automatisch tellen door apparaat en hebben zo een leuk centje op de bank. Lijkt soms heel weinig, maar kan al snel 50 euro zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er ook nog 1 extra halen Isa_Bela
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dit al een paar jaar. Werkt als een trein.

Je hoeft trouwens niet in week 1 1 euro te sparen en in week 15 15 euro. Zolang je maar 52 weken afstreept. Dus 50 euro in week 4 en 2 euro in week 51 mag ook. Ik kijk dus soms gewoon wat er toevallig nog in mijn portemonnee zit en stop dat in de spaarpot. Of ik pin in een maand waarin ik weinig uitgaven heb een keer 50 extra en stop dat erin. Het is maar net hoe het komt.

En heb ik tussendoor iets waar ik het geld graag aan uitgeef, haal ik het er ook rustig uit, maar blijf ik doorgaan met de weken vullen die ik nog niet heb afgestreept.

Ik doe dit naast mijn gewone maandelijks spaarbedrag dat ik gewoon op de rekening zet, puur als extraatje. Op de een of andere manier mis ik het geld op deze manier nauwelijks elke week.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee! Leuk idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven