Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.



Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)



Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!



Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal goed bezig,ik ga toch weer een poging doen en dit keer ga ik het volhouden.



Week 1 t/m 7 zit al in de spaarpot en vrijdag gaat week 52 en week 8 erin.



Probeer inderdaad de hoogste weken weg te werken.
Alle reacties Link kopieren
Dankzij Marktplaats vandaag ook week 5 in de pot gedaan!
Openen jullie een nieuwe rekening hiervoor of gaat alles in een ouderwets spaarvarken?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de reguliere spaarchallenge in een ouderwets spaarvarken en m'n eigen bedachte spaarchallenge in een beurs totdat de bedragen me te gek worden. Dan stort ik de inhoud op een spaarrekening en ga daar verder. Voor nu vind ik de charme van zo'n varken en ouderwetse beurs ook gewoon te leuk om niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit contant geld, dus ik spaar het op de rekening die is aangesloten bij mijn betaalrekening
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen spaarvarken maar een oude pot met deksel waar ik het instop. Ik heb wel een aparte rekening waar ik de geld terug akties en euroclix op laat storten dus als het bedrag te hoog is ga ik het waarschijnlijk daar heen storten.
Alle reacties Link kopieren
quote:LammeTak schreef op 09 januari 2017 @ 20:09:

Openen jullie een nieuwe rekening hiervoor of gaat alles in een ouderwets spaarvarken?Ik heb een nieuwe spaarrekening geopend, Rabo Periodesparen 90. Hier kan je wel op storten, maar een opname moet je 90 dagen van te voren aankondigen. Prima voor de challenge dus!
Oké. Aan de ene kamt extra stimulerend om zo'n bedrag steeds groter te zien worden in munten en briefjes, maar op een gegeven moment heb je wel heel veel geld in huis. Goeie om het toch maar meteen op een rekening te storten of wanneer het bedrag al vrij groot is.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week kwam mijn blind zwaaiende potlood op de 38, zojuist is nr 17 gevallen. Ze zullen wel denken bij de bank welk n typisch spaargedrag heeft deze mw ontwikkelt
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu de 2 hoogste bedragen gespaard. Wilde het in eerste instantie in een spaarpotje doen. Maar toch gekozen voor de spaarrekening. Veel geld in huis vind ik niet zo prettig.

Heb nog geen echt doel ervoor..
Alle reacties Link kopieren
Hier geen spaarvarken. Ik maak het geld steeds over naar mijn creditcardrekening. Dat is een groot zwart gat dat ik probeer te vullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:second13 schreef op 10 januari 2017 @ 10:29:

Vorige week kwam mijn blind zwaaiende potlood op de 38, zojuist is nr 17 gevallen. Ze zullen wel denken bij de bank welk n typisch spaargedrag heeft deze mw ontwikkelt Haha ????
Alle reacties Link kopieren
Net 4 euro in mijn roze spaarvarken gestopt. Hier zit ook nog 400 euro van vorig jaar in. Varken begint aardig vol te worden Als die helemaal vol is, dan slacht ik hem met de hamer die er aan vast zit.

Op spaarrekening vind ik nu niet zo handig, want daar gaat iedere keer geld af voor het verbouwen.

Maar geld in huis loopt aardig op zo....
Alle reacties Link kopieren
Ook ik doe graag mee met deze challenge. Ik begin met de hoge bedragen. Heb de eerste vier weken al overgemaakt, dan zit dat maar vast in de spaarpot.



Mijn doel is een nieuwe garderobe zodra mijn streefgewicht in zicht is. Tegen de tijd dat ik genoeg gespaard heb, ben ik als het goed is genoeg afgevallen. Leuk om ook jullie doelen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net noodgedwongen mijn bingomethode aangepast vriend is bovenop de bingomolen gaan staan Ons zoontje mag nu elke week een nr grabbelen die we dan samen over maken naar de spaarrekening. Ook heb ik besloten om op onze gezamelijke spaarrekening te sparen maar dan 1 keer per maand: jan 10 euro, febr 20 euro enz.

Het doel daarvan is zakgeld voor de drie dagen Efteling(hotel) met het gezin.



Vance goed doel hoor gaat je zeker lukken!
Alle reacties Link kopieren
quote:crazylazy schreef op 11 januari 2017 @ 16:54:

Ik heb net noodgedwongen mijn bingomethode aangepast vriend is bovenop de bingomolen gaan staan Ons zoontje mag nu elke week een nr grabbelen die we dan samen over maken naar de spaarrekening. Ook heb ik besloten om op onze gezamelijke spaarrekening te sparen maar dan 1 keer per maand: jan 10 euro, febr 20 euro enz.

Het doel daarvan is zakgeld voor de drie dagen Efteling(hotel) met het gezin.



Vance goed doel hoor gaat je zeker lukken!Wat een leuke manier is dat om te bepalen hoeveel je spaart en leuk doel ook!
Alle reacties Link kopieren
Dank je runningmonster zoontje vind het helemaal leuk en begrijpt nu ook goed hoe het werkt. Hij heeft ooit de hele Rabo bij elkaar gekrijst toen we zijn spaarpot gingen legen. Hij zag alles zo de gleuf in gaan en kreeg een stom bonnetje terug. Nu begrijpt hij het heel goed en vroeg laatst of we even op zijn rekening konden kijken (6 jaar he ) want het was 1 januari geweest en hij wou weten hoeveel rente hij gekregen had
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! .Kunnen mijn pubers nog een voorbeeld aan nemen .



En kan het me goed voorstellen dat je zoontje niet blij was toen zijn geld "verdween".
Alle reacties Link kopieren
Dankje crazylazy! Jouw tweede spaaridee brengt mij ook weer op ideeën. Misschien ga ik ook op die manier ernaast sparen.
Alle reacties Link kopieren
Hi hi runningmonster ik weet nu natuurlijk nog niet of mijn zoontje zich in zijn pubertijd ontpopt tot een geldverslindende puber he. Maar vooralsnog gaat het goed.
Alle reacties Link kopieren
Vance wat je kan missen...sparen maar niet vergeten wel blijven genieten hoor. Je moet jezelf ook af en toe verwennen met een etentje of dagje uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:crazylazy schreef op 12 januari 2017 @ 19:26:

Vance wat je kan missen...sparen maar niet vergeten wel blijven genieten hoor. Je moet jezelf ook af en toe verwennen met een etentje of dagje uit.Je slaat de spijker op z'n kop. Is precies waar ik last van heb haha. Heb je eindelijk genoeg gespaard voor een goede buffer en nog wat extra's, en dan vind ik het zonde om er iets van te kopen. Nog meer mensen last van?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik spaar geef ik ook moeilijk uit, dat is mijn buffer. Het geld van de challenge gebruik ik voor vakantie en de ruim 700 die ik vorig jaar heb gespaard geef ik dan ook met liefde uit aan een mooie reis. De spaarrekening die ik daarnaast heb wil ik graag behouden en daar haal ik liever niets af voor extraatjes als uit eten enzo (wel als iets stuk is en vervangen moet worden, daar is die buffer voor).

Betekent niet dat ik op alles bezuinig, als ik een keer een meevaller heb of ik doe zuinig met de lopende rekening en er is nog wat over dan ga ik daar rustig wat leuks van doen!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal goed toch Happy Owl genieten als het kan en evengoed een buffer. Gewoon sparen voor de grotere dingen als vakantie en vervanging van dingen die stuk zijn netjes toch. Er zijn ook mensen die geld lenen voor hun vakantie. Ik heb als 'student' een bijbaantje gehad bij de klantenservice van een bank en echt ongelovelijk wat je soms zag.
Alle reacties Link kopieren
Vertel eens op! Nu ben ik nieuwsgierig haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven