Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.



Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)



Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!



Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Ik heb week 50, 51 en 52 gestort. Verwacht nu meer geld te hebben dan in de laatste weken van het jaar. Had ook nog wat 13de maand over, dus dat maakte het ook meteen wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag € 30, = in de pot gedaan. Totaal nu € 135,=
Alle reacties Link kopieren
Jee tot nu toe 6 bedragen weggestreept.... en van de spaarrekening afgebleven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn shopkorting laten uitbetalen. Rond 1 februari op de rekening en dan maar liefst € 48 om in het spaarvarken te stoppen!
Alle reacties Link kopieren
Weer 4,- gespaard vandaag, in totaal nu 10 euro op de spaarrekening!
Alle reacties Link kopieren
Deze maand weer 52,50 gespaard! 11,50/18,50/14,00/8,50 (ik doe halve bedragen)

Spaar verder op de rekening van de challenge van vorig jaar en zit nu al op 795,80!
Alle reacties Link kopieren
Zoontje had vandaag de € 30,00 gegrabbeld. Tot nu 22,4,10 en 30 afgestreept en dus alweer € 66,00 extra op de 'vakantie/uitjes' rekening.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 153 euro gespaard.

Kijk aan het eind van de week wat ik over heb van het boodschappen geld. Bepaal dan wat ik spaar. Merk nu wel dat ik beter oplet met boodschappen doen..
Mijn dochter mag iedere zondag een week nummer uit de pot grabbelen.

Ze heeft inmiddels de volgende nr's gepakt:

Week 1-7

Week 2-4

Week 3-16

Week 4-52 ( jackpot )



Inmiddels dus €79 gespaard.
quote:crazylazy schreef op 23 januari 2017 @ 22:34:

Zoontje had vandaag de € 30,00 gegrabbeld. Tot nu 22,4,10 en 30 afgestreept en dus alweer € 66,00 extra op de 'vakantie/uitjes' rekening.



Vind je zoon het ook zo leuk om te grabbelen?

Mijn dochter vindt het fantastisch, en ik kreeg zondagavond ervan langs, omdat ik het bijna vergeten was.
Alle reacties Link kopieren
Kumiko ja hij begint op woensdag alweer met nog zoveel nachtjes slapen dan mag ik weer grabbelen. En nee we hoeven niet bang te zijn dat we het vergeten
Alle reacties Link kopieren
^Wat leuk dat grabbelen!



Ik werk ook volgens een soort van "random" volgorde. Heb week 45, 35, 25, 15 al overgemaakt. Volgende week week 5. Dan start ik bijvoorbeeld met 52, dan 42, 32 enz. Ik hou het bij in een tabelletje en het is leuk om te zien dat er steeds meer groen gemarkeerde vakjes bij komen!
Alle reacties Link kopieren
Ben wel heel fanatiek aan het worden!

Heb nu ook week 8+9+10+45 overgemaakt, zit nu op totaal €489!

De meest hoge bedragen zijn er nu uit, de hoogste die ik nog moet is €42.



Ga mijn doel bijstellen denk ik, ik ga proberen in juli de challenge klaar te hebben en ga hem dan nog een keer proberen.

Vind het zo verslavend werken!
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperPannenkoek schreef op 26 januari 2017 @ 08:46:

Ben wel heel fanatiek aan het worden!

Heb nu ook week 8+9+10+45 overgemaakt, zit nu op totaal €489!

De meest hoge bedragen zijn er nu uit, de hoogste die ik nog moet is €42.



Ga mijn doel bijstellen denk ik, ik ga proberen in juli de challenge klaar te hebben en ga hem dan nog een keer proberen.

Vind het zo verslavend werken! Wel he ik spaar 2 x en ga dan ook weer opnieuw beginnen maar heb een kaart waar ook nog 550 euro aan bonusbedragen staat dus die gaan wat minder hard
Alle reacties Link kopieren
Wauw Pimpelmeesje123, jij gaat helemaal lekker!!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog veel hoge hoor door nieuw contract en andere uitbetaling was ik mrt wat lagere begonnen..., maar week 52 is wel 2x weg
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook begonnen dit jaar.

Ik volg in principe gewoon de weeknummers.
Alle reacties Link kopieren
Hier week 51 weg gestreept.



Heb stiekem even zitten kijken daar die bingomolens, ze zijn wel heel erg leuk

De enige reden dat ik er geen een heb gekocht is dat ik niet weet waar ik het moet laten en eigenlijk is er ook een stemmetje dat zegt dat de challenge bedoeld is om te sparen en niet om geld uit te geven
Alle reacties Link kopieren
Kleingeld in m'n beurs bijeen geschraapt ... € 8,- weer in de pot. Dus ook deze week weer groen gemaakt.

Inderdaad leuk om te zien dat er steeds meer vakjes groen worden!
Alle reacties Link kopieren
quote:saartje- schreef op 26 januari 2017 @ 17:25:

Hier week 51 weg gestreept.



Heb stiekem even zitten kijken daar die bingomolens, ze zijn wel heel erg leuk

De enige reden dat ik er geen een heb gekocht is dat ik niet weet waar ik het moet laten en eigenlijk is er ook een stemmetje dat zegt dat de challenge bedoeld is om te sparen en niet om geld uit te geven Je kunt ook bingo spelen door alle weeknummers op een papiertje te schrijven, die in een pot oid te doen en elke week te (laten) grabbelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee met de bingovariant maar bepaal zelf de nummers, dan moet ik het anders noemen zeker
Alle reacties Link kopieren
Dat doe ik ook: heb op een vel de getallen 1 t/m 52 gezet en kruis er elke week 1 af.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar noemde iedereen willekeurig afstrepen de bingovariant, maar vind het idee van een bingomolen of briefjes trekken ook wel erg leuk. Misschien ga ik de overige bedragen ook maar uitknippen en in een pot doen, ik heb nu iets meer marge dan een jaar geleden (al doe ik nu nog wel de halve bedragen) dus van een paar keer achter elkaar een hoger bedrag hoef ik niet te schrikken. Bingomolen is helemaal leuk maar zoals Saartje al terecht zegt, we gaan dus geen geld uitgeven om geld te sparen
Alle reacties Link kopieren
Misschien komen jullie ooit een bingomolen tegen bij de kringloop of rommelmarkt. Alle varianten zijn wel leuk, vooral omdat er zo voor iedereen wat is om het haalbaar te maken. Ik probeer het extra over te houden, heb van de week een jurkje laten hangen omdat ik dit weekend heel graag de 51 wil wegstrepen. Dus het werkt
Alle reacties Link kopieren
Gelukt, week 51 afgestreept en geld in de pot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven