Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.



Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)



Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!



Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Week 35 is weg :-).. Gaat lekker tot nu toe, hopelijk blijft dat ook zo.
Alle reacties Link kopieren
Maandag kring ik 50 euro borg terug.

Dan doe ik een deel daarvan in mijn pot voor deze week nog.

Of ik doe de hele 50 in de pot en streep er 2 bedragen voor af. Dus voor deze week en volgende week. Ik denk dat dat het wordt
Alle reacties Link kopieren
Pinapparaat bij Hema werkte niet dus contant afgerekend. Wisselgeld in de pot --> € 7,-!

Voor m'n eigen challenge ligt € 25,- klaar voor morgen. Gaat goed!
Alle reacties Link kopieren
Een bestand of vel papier met 52 hokjes maken met weeknummers en willekeurig afstrepen is ook een leuk idee.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!



Ik doe ook graag mee, de variant waarbij je een willekeurige volgorde hanteert en deze 'afstreept' en zo je kaart uitspeelt



Ik wil de challenge graag doen op basis van wat ik overhoud van m'n budgetten (boodschappen bijvoorbeeld 70 Euro per week, alleenstaand). Daarnaast hoop ik de hogere bedragen af te strepen door incidentele extra inkomsten, zoals verkopen op Marktplaats. Ook sta ik komende maand weer een dagje op de IJ-hallen én doe ik soms nog iets extra's naast m'n reguliere werkweek van (dik) 40 uur Kan naar de challenge!



Ik heb vandaag ook een hele lap tekst geschreven in het topic 'Spaarders in spé, sparen in kleine stappen', voor diegene die dat wellicht ook leuk vinden of geïnteresseerd zijn in meer details of het hoe en waarom, haha.
Alle reacties Link kopieren
Weer 5,- overgemaakt naar de spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem250320161945 schreef op 21 december 2015 @ 06:40:

[img]http://1.bp.blogspot.com/-eSTTeTJdrRA/U ... age_1.Jpeg[/img]



Flashy, ik heb deze afbeelding uitgeprint en streep deze af. Deze staat ergens hier in dit topic.

Oh zie nu dat dit niet gaat, afbeelding staat in het begin van dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel
Dochter heeft zojuist voor week 5- nr 19 gebrabbel.



Tot nu toe €98 gespaard, het gaat gestaag, maar we komen er wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik prik met ogen dicht n nummer aan op t kaartje met alle getallen. Zie nu wel dat t middenveld t eerste weg wordt gestreept. Maar elk vakje is er een en de bijschrijvingen op mijn spaarrekening zien er leuk uit
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Om het voor mijzelf leuk te houden heb ik alle nummers in een pot gedaan en deze week de 22 er uit gehaald.



Misschien ben ik het snel weer zat en wil ik zelf weer bepalen hoeveel ik spaar elke week. We gaan het meemaken
Alle reacties Link kopieren
8 getallen al weg weten te strepen waarvan een paar grote bedragen .



Naar een fitbit zitten kijken maar niet aangeschaft.. draag al geen horloge dus heb het idee dat ik de fitbit ook niet om ga houden.
Alle reacties Link kopieren
9 getallen weggestreept.

Ik heb nu €159,-

Ik doe de bingo variant en dan halve bedragen. 1t/m 26 en dan nog eens 1 t/m 26 en ik spaar zoveel mogelijk. Waarschijnlijk ben ik eerder klaar. Maar ik wil dan weer opnieuw beginnen ofzo. Ik loop nu al 4 weken voor op schema iig.
Alle reacties Link kopieren
vorige jaar "stil" meegedaan om te sparen voor mijn vakantie dit jaar. Was pas later in het jaar ingestapt dus wilde doorsparen tot juni. Mijn vader wordt dit jaar 60 en vroeg of ik mee wilde op vakantie, op zijn kosten! Nu heb ik mezelf een nieuwe laptop cadeau gegeven en begin weer opnieuw met het sparen van mijn potje. Wil nog graag een nieuw bed dus dit kan een mooi doel zijn. Ik begin met terugwerkende kracht te sparen vanaf week 1.
Alle reacties Link kopieren
Heb 50 euro in mijn potje gespot.

47 euro vier week 4 . En 3 euro voor week5.



Ik ben weer helemaal bij nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 1,2,3,5, 28 en 31 in het potje zitten. €70,- in totaal dus. Gisteren heb in de 4 lage weggestreept omdat ik nog 2 weken achter liep. Nou loop ik 1 week voor
Alle reacties Link kopieren
ik heb de afstreepkaart in word gezet op mijn computer. Heb 18, 49,50, 51 en 52 afgestreept. 220 euro dus. Ik heb een extra spaarrekening geopend waar het heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag week 14 overgemaakt en geel gekleurd in mijn excellbestand. 50,52,23,31 en 5 zijn ook al vol. Ik loop ietsje voor, vind ik wel fijn want als freelancer is mijn inkomen onzeker.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 37 euro afgestreept. Ik heb besloten dat ik min challenge ga aanpassen. Ik deed 1t/m 52 en streep random af, maar wil nu 26 t/m52 x 2 doen. Hopelijk lukt het :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat is netjes The-Crown!



Ik ga morgen 6,- overmaken, dan heb ik 21 euro gespaard.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 24 euro in de pot, totaal 177 euro
Week 6- nr 32

Dus nu in totaal €130,- gespaard.
Alle reacties Link kopieren
Week 12 en 13 afgestreept wederom met dank aan Marktplaats :-) Even zien dat ik wel nog spullen overhoud in huis

Man heeft met zijn hobby een heel mooi bedrag (€200,-) verdiend en dat aan ons spaarvarken gedoneerd. Blij!!!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh goede hobby!!!



Ik moet nog ergens geld vandaan toveren voor week 6.

Vanavond ga ik nog stappen, daar houd ik vast wel wat geld van over voor de spaarpot.
Alle reacties Link kopieren
Deze week het kleingeld uit m'n portemonnee gebruikt om de pot te vullen, 9 euro. Totaal nu 186.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven