Geld & Recht alle pijlers

Aangifte vermissing identiteitskaart kind

27-06-2013 14:56 35 berichten
De verhouding tussen ex en mij is klote. Overleg is niet mogelijk.

Vorig jaar ging ex met dochter naar buitenland en nam identiteitskaart mee. Logisch. Daarna was hij echter verdwenen, maar ex beweerde dat deze echt niet bij hem lag. Ik geloofde hem niet, omdat hij altijd heel erg aandrong op dat ding, er wel meer verdween en alles doet om mij een hak te zetten. Nu had ik eindelijk tijd en geld om aangifte van vermissing te doen, dus dat deed ik. Niet. Want toen de agente vroeg waar dat ding dan lag en ik eerlijk aantwoordde dat ik dacht dat hij nog bij ex lag, kon dat opeens niet. Nee, want dan doe je valse aangifte. Ik kon wel, volgens agente, een paspoort aanvragen en die dan zelf houden en zo kijken of ex id-kaart daadwerkelijk heeft, wanneer hij op vakantie gaat. Niet dus, want om een paspoort aan te vragen, heb je alle identiteitskaarten in bezit te overleggen. Terug naar het politiebureau. Nee, nog steeds weigering. De politie gaat niet tussen echtsgeschillen zitten en toen sugerreerde een agente ook nog dat ik loog, omdat ik 1x het woord vermissing in de mond nam, en dat zei ik net niet. Met andere woorden, ik heb helemaal geen identiteiskaart voor dochter, ex heeft er misschien 1, maar misschien ook wel niet. Maar, omdat ik zo achterlijk was om eerlijk te zijn, mag ik nu mijn ex gaan vertellen dat ik geen id kan leveren. En dat wordt een feestje.
Alle reacties Link kopieren
Naar een ander politiebureau gaan en aangeven dat hij kwijt is. Dat hij toen op vakantie nog in haar bezit was, en sindsdien vermist is.

Alle bla-bla-verhalen over ex erbuiten laten, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Na een jaar pas tijd om aangifte te doen?



En inderdaad. Al die verhalen over je ex zijn nergens voor nodig. Gewoon zeggen dat dat ding kwijt is. Verloren of wat dan ook. Logisch dat als jij gaat vertellen dat jij je ex ervan verdenkt dat hij dat ding in een laatje heeft liggen, men je aangifte niet accepteert. Iets waarvan je weet waar het is, kan je niet als zijnde verloren opgeven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:fruitmoes schreef op 27 juni 2013 @ 14:56:

Nu had ik eindelijk tijd en geld om aangifte van vermissing te doen, dus dat deed ik.Sinds wanneer heb je daar geld voor nodig?
Alle reacties Link kopieren
Als je een nieuwe gaat halen moet je extra bijbetalen bij vermissing.



Maar ik zou ook gewoon aangifte doen bij een ander kantoor en niks over ex zeggen.
Wat asimov zegt. Tsja, waarom een heel jaar. Ik had denk ik gehoopt dat verhoudingen tussen ex en mij weer goed kwamen of dat hij wonder boven wonder weer 'terecht' zou zijn. Ik had hem ook verder totaal niet nodig. Stom ja. Nu ja, ander bureau proberen dan.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je ervan dat je pa dit lekker zelf op laat lossen?

Kwijt in zijn vakantie, dus dan maar ook zijn verantwoordelijkheid.



Waarom moet jij dit regelen?
Alle reacties Link kopieren
En je hebt het over eerlijk zijn.



Je liegt niet als je de pas als vermist opgeeft. Je weet namelijk niet waar de pas is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kind? Vanaf 12 jaar geldt toch een identiteitsplicht en moet het ID toch daar zijn waar je kind is?
Alle reacties Link kopieren
Hm ik was mijn paspoort kwijt dus heb 2 weken geleden een nieuwe aangevraagd, maar ik hoefde juist niet meer naar het politiebureau om aangifte te doen. Ik moest bij het aanvragen van het nieuwe paspoort op het gemeentehuis een formulier invullen dat ik het oude kwijt was. Daar stond ook de vraag op of je een vermoeden had bij wie het identiteitsbewijs op dit moment was, en ruimte om van diegene de contactgegevens in te vullen.

Het kan dat dit per gemeente verschilt, maar misschien even checken of dat bij jou niet ook zo gaat tegenwoordig?



edit: dit bedoel ik: Klik Maar is dus niet overal zo..
Alle reacties Link kopieren
quote:asimov schreef op 27 juni 2013 @ 15:26:

Als je een nieuwe gaat halen moet je extra bijbetalen bij vermissing.

Hoe bedoel je? Bovenop het bedrag dat je kwijt bent voor een nieuwe ID kaart?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 27 juni 2013 @ 17:37:

[...]



Hoe bedoel je? Bovenop het bedrag dat je kwijt bent voor een nieuwe ID kaart?Yep, dat klopt. En ook bij mijn gemeente geen formulier maar een aangifte late zien anders kan je geen nieuw id aanvragen
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 27 juni 2013 @ 17:46:

[...]



Yep, dat klopt. En ook bij mijn gemeente geen formulier maar een aangifte late zien anders kan je geen nieuw id aanvragenMijn zoon had een keer zijn ID kwijt gemaakt. Moesten we ook aangifte van doen. Ik kan me alleen niet meer herinneren dat we 'bij' moesten betalen voor een nieuwe bij de gemeente maar het zou zo maar kunnen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 27 juni 2013 @ 18:06:

[...]



Mijn zoon had een keer zijn ID kwijt gemaakt. Moesten we ook aangifte van doen. Ik kan me alleen niet meer herinneren dat we 'bij' moesten betalen voor een nieuwe bij de gemeente maar het zou zo maar kunnen.





Hier en in de vorige gemeente waar ik gewoond heb, moet je ook een boete bij verlies/diefstal van je ID betalen, daarom laat ik die van mij ook gewoon thuis.

Ik doe geen rare dingen dus als de politie ineens mijn id wil zien, kom ik later wel naar het bureau.
Je zult in ieder geval bij ex moeten aangeven dat de kaart kwijt is (wat immers ook zo is) en dat je daarom aangifte wil doen. Je kunt dan gelijk aangeven dat je al hebt geïnformeerd hoe dit moet en dat jullie dit gezamenlijk moeten doen.



Dan kunnen er 2 dingen gebeuren:

1. Hij gaat mee, jullie doen aangifte en je kunt een nieuwe aanvragen.

2. Hij gaat niet mee. Dan zal hij de kaart wel hebben, want waarom zou hij anders niet meegaan?



In het vervolg zou ik de overdracht van belangrijke spullen even op papier zetten met een datum en beide handtekeningen. Als hij nog eens roept dat hij iets niet heeft, dan zou hij daar een bewijs van moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 27 juni 2013 @ 19:03:

[...]





Hier en in de vorige gemeente waar ik gewoond heb, moet je ook een boete bij verlies/diefstal van je ID betalen, daarom laat ik die van mij ook gewoon thuis.

Ik doe geen rare dingen dus als de politie ineens mijn id wil zien, kom ik later wel naar het bureau.Wat doe je dan als je aangehouden wordt. Je bent verplicht iets bij je te hebben waarmee je je kunt identificeren.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Hier moet je dus in plaats van 30 euro 60 euro betalen. Dat hij met mij meegaat zou kunnen als de verstandhouding oke was. Ik wil en durf niet met hem alleen te zijn. De keren dat dat is gebeurd, maakte hij daar gebruik van.

Je zou zeggen: zijn probleem. Maar hij ontkent in alle toonaarden. En bewijzen kan ik het niet. Ik ga morgen sowieso overleggen met de gezinscoach. Dochter is overigens 4 jaar en heeft nog geen identificatieplicht.
Lastig. Kun je dan niet nog iemand meenemen? Zus, vriendin, ouders? Hopen dat gezinscoach nuttige tips heeft. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Fruitmoes, het wordt nog lastiger, want bij het aanvragen van een nieuwe kaart heb je de toestemming van je ex nodig. Op papier met handtekening, of dat hij aanwezig is bij de aanvraag (met zijn eigen id kaart). Je zult dus toch iets moeten gaan regelen met hem.



Ik hoop dat de gezinscoach iets voor je kan betekenen. Wat een gedoe zeg, zo'n ex.
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 27 juni 2013 @ 20:09:

[...]



Wat doe je dan als je aangehouden wordt. Je bent verplicht iets bij je te hebben waarmee je je kunt identificeren.





De politie mag je niet zomaar aanhouden, dan moet er iets aan de hand zijn .

En aangezien ik normaal doe is de kans dat ik aangehouden word0,000%,en als ze me al aanhouden mag je het binnen 24uur op het politiebureau tonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 28 juni 2013 @ 13:49:

[...]





De politie mag je niet zomaar aanhouden, dan moet er iets aan de hand zijn .

En aangezien ik normaal doe is de kans dat ik aangehouden word0,000%,en als ze me al aanhouden mag je het binnen 24uur op het politiebureau tonen.

Nou, dat was dan jaren terug wel anders. Ik bood nog aan om het op te halen omdat ik maar een paar straten van mijn huis af was. Nee hoor, dat mocht niet, ik kreeg gewoon een boete.

Ik werd staande gehouden omdat ik een hondenkarretje ingeklapt achter mijn fiets had hangen met daarop een andere fiets. Dat trok kennelijk de aandacht maar dat mag gewoon. Ik kreeg daar ook geen bekeuring voor, maar toen wel omdat ik geen ID kon laten zien. Ik weet niet beter dan dat je je dan gewoon gelijk moet kunnen identificeren en niet 24 uur later. Is dat nieuw of zo?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:MarijeMarije schreef op 28 juni 2013 @ 11:12:

Fruitmoes, het wordt nog lastiger, want bij het aanvragen van een nieuwe kaart heb je de toestemming van je ex nodig. Op papier met handtekening, of dat hij aanwezig is bij de aanvraag (met zijn eigen id kaart). Je zult dus toch iets moeten gaan regelen met hem.Ik heb nog nooit mijn ex nodig gehad voor het krijgen van id kaarten voor mijn kinderen maar misschien is dat ook nieuw sinds ze allemaal zelf een ID moeten hebben?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie allebei gezag shala? Ik heb van de week een kaart aangevraagd en de 1e keer kon ik terug omdat mijn man er niet bij was. En zoon had al een ID-kaart, dus het was omwisselen. En hij is 6 en de 1e keer moest man ook mee (5 jaar terug).
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 28 juni 2013 @ 18:30:

[...]



Nou, dat was dan jaren terug wel anders. Ik bood nog aan om het op te halen omdat ik maar een paar straten van mijn huis af was. Nee hoor, dat mocht niet, ik kreeg gewoon een boete.

Ik werd staande gehouden omdat ik een hondenkarretje ingeklapt achter mijn fiets had hangen met daarop een andere fiets. Dat trok kennelijk de aandacht maar dat mag gewoon. Ik kreeg daar ook geen bekeuring voor, maar toen wel omdat ik geen ID kon laten zien. Ik weet niet beter dan dat je je dan gewoon gelijk moet kunnen identificeren en niet 24 uur later. Is dat nieuw of zo?Ik zeg ook niet 24 uur later maar binnen 24 uur en zoals ik al zei,de politie mag jou niet zomaar naar je id vragen, daar zitten regels aan vast, en dat is altijd zo geweest.
Alle reacties Link kopieren
Tot een kind 12 jaar is, heb je (schriftelijk) toestemming nodig van beide ouders, dwz als beide ouders ouderlijke macht hebben, om een ID-kaart aan te kunnen vragen.

Mijn dochter van twaalf heeft net vorige week een nieuwe kaart gekregen en o, wat was ik blij dat ik deze keer niet bij haar vader hoefde te leuren om een papiertje met zijn handtekening voor toestemming. Dus TO, misschien ben je er voorlopig nog niet klaar mee...
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven