Geld & Recht alle pijlers

Aantonen dat je nooit met politie in aanraking bent geweest

15-04-2017 01:28 65 berichten
Behalve een verklaring voor goed gedrag via de gemeente, zijn er nog andere manieren om aan te tonen dat je nooit met politie in aanraking bent geweest?



Een vog kost 42 euro en daarnaast kan het ook nog eens tot 4 weken duren voordat deze beschikbaar is.



Heeft iemand een ander idee?
Alle reacties Link kopieren
Die van mij kostte 37 euro en kon ik declareren bij mijn werk.



Verder weet ik geen andere manier



Waarvoor heb je het nodig?
Gaat het via ern andere weg geen geld of tijd kosten dan? Ik zou het ook niet weten. En op google kan je daarover niks vinden?
Alle reacties Link kopieren
Een bedrijf kan volgens mij in een bepaald systeem dingen opvragen.



Maag een vog is vaak bij het bedrijf te declareren.
Als het om een baan gaat is vog toch noodzakelijk, aangezien de taken bepalen welke soort vog nodig is. VOG wordt ook altijd vergoed door je werkgever. En kost vaak geen vier weken, als er niks is dan hoeft er ook niet nagedacht worden over de vraag of je geschikt bent voor taken.
Ik moet elke keer weer een vog aanvragen en kost mij niks want bedrijf betaald
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog nooit zelf voor een VoG moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Vog staat voor: verklaring omtrent gedrag, niet goed gedrag

Hier betaal je 30 euro en als je nooit met justitie in aanraking bent gekomen voor de onderwerpen afhankelijk van jouw branch die jouw werkgever op het formulier heeft ingevuld, (want ze mogen nl niet alles opvragen) heb je hem binnen 1 1/2 week. En daarna kun je t bonnetje declareren bij je werkgever. Daarnaast hoef je niet meer naar de gemeente want je kan t digitaal aanvragen.
quote:unicornstory schreef op 15 april 2017 @ 02:01:

Een bedrijf kan volgens mij in een bepaald systeem dingen opvragen.



Maag een vog is vaak bij het bedrijf te declareren.Welk systeem en welke dingen?
VOG is vaak best snel. Laatste had ik binnen een week in huis.
https://www.juridischloke ... titie/strafblad-opvragen#



Kijk hier eens. Maar dan heb je geen bewijs zwart op wit.
quote:Luna_ schreef op 15 april 2017 @ 02:16:

VOG wordt ook altijd vergoed door je werkgever.Dat is niet waar.
Je kan via Justis.nl een VOG aanvragen.

Daar is het goedkoper.

Binnen een week is je VOG al binnen.
quote:Kleurplaat schreef op 15 april 2017 @ 07:10:

[...]

Dat is niet waar.Maar dan gaan mensen dat ding toch niet steeds aanvragen?
quote:sssssst schreef op 15 april 2017 @ 07:13:

[...]



Maar dan gaan mensen dat ding toch niet steeds aanvragen?

Als jij een baan heel graag wil hebben, dan moet je dat er voor over hebben..

En je hoeft hem maar 1 keer aan te vragen per werkgever.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 15 april 2017 @ 07:13:

[...]



Maar dan gaan mensen dat ding toch niet steeds aanvragen?Soms heb je nu eenmaal dingen nodig om te kunnen werken, en voelt een werkgever zich niet geroepen om hiervoor de kosten te betalen. Dat kan een vog zijn maar ook werkschoenen of een auto om op je werk te komen. Kan me best voorstellen dat een werkgever niet alles betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Een bedrijf kan niet zomaar gegevens over jou opvragen bij justitie. Daarom moet jij zelf een VOG aanleveren. Maar bij mijn weten duurt dat echt geen 4 weken. Edit: tegenwoordig wel, zie ik.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Een ander soort document is ws niet eens geldig. Een werkgever is gewoon verplicht om een vog in je dossier te hebben.

Ik heb m geregeld wel zelf moeten betalen.
quote:sssssst schreef op 15 april 2017 @ 06:57:

https://www.juridischloke ... titie/strafblad-opvragen#



Kijk hier eens. Maar dan heb je geen bewijs zwart op wit.Die is ook niet gratis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleurplaat schreef op 15 april 2017 @ 07:23:

[...]



Als jij een baan heel graag wil hebben, dan moet je dat er voor over hebben..

En je hoeft hem maar 1 keer aan te vragen per werkgever.Nee, 1x per functie. Heb wel eens meerdere vog's nodig gehad bij dezelfde werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Als het is voor vrijwilligerswerk dan kan de organisatie wellicht gratis en vog opvragen. Google maar eens op gratis vog voor vrijwilligers
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je het sneller nodig? Een wg weet toch dat het even duurt lijkt mij. Als je wg het niet wil vergoeden kan je het volgens mij van de belasting aftrekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kleurplaat schreef op 15 april 2017 @ 07:23:

[...]



Als jij een baan heel graag wil hebben, dan moet je dat er voor over hebben..

En je hoeft hem maar 1 keer aan te vragen per werkgever.Ik moest een vog overleggen toen ik begon bij mijn werkgever, toen ik een bepaalde functie kreeg en daarna elke vijf jaar om die functie te mogen blijven uitvoeren. Dit werd wel elke keer vergoed door mijn werkgever overigens. De laatste keer had ik de vog binnen een week in huis.
Alle reacties Link kopieren
Met welke intentie vraag je dit?
Alle reacties Link kopieren
Vog is maar bepaalde tijd geldig dus sommige werkgevers willen dat je hem opnieuw aanvraagt als hij verlopen is. Maar goed ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven