Geld & Recht alle pijlers

Aantonen dat je nooit met politie in aanraking bent geweest

15-04-2017 01:28 65 berichten
Behalve een verklaring voor goed gedrag via de gemeente, zijn er nog andere manieren om aan te tonen dat je nooit met politie in aanraking bent geweest?



Een vog kost 42 euro en daarnaast kan het ook nog eens tot 4 weken duren voordat deze beschikbaar is.



Heeft iemand een ander idee?
quote:Felix_Urbexicus schreef op 15 april 2017 @ 08:04:

[...]





Nee, 1x per functie. Heb wel eens meerdere vog's nodig gehad bij dezelfde werkgever.Ahh oke. Dat wist ik niet.
Ik heb afgelopen maanden een keer of 8 een VOG aan moeten vragen en het duurde altijd 1 tot 2 weken. Nooit langer.



Hier is het digitaal 33 euro en aan de balie 41 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg altijd een link via mijn werkgever, dan vraag je online bij Justis de VOG aan. Kosten kan ik declareren.



Vaak moeten aanvragen afgelopen jaren ivm flexwerken, en ik merk wel dat ik hem steeds sneller in huis heb.



Waarom vraag je niet gewoon een VOG aan dan? Vanwege de kosten?
Ab imo pectore
Een VOG gaat heel snel tegenwoordig. De werkgever zet de aanvraag voor je klaar en stuurt je een link. Bij mijn laatste 3 opdrachtgevers had ik hem binnen een week in huis. Kosten zijn inderdaad declarabel. Bij de meeste werkgevers start je in de tussentijd gewoon met je werkzaamheden. Waarom doe je hier zo moeilijk over?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet zo op prijs stellen dat ieder willekeurig bureau of persoon kan zien of dat ik wel of niet in aanraking ben geweest met justitie.



liever goed geregeld en er voor betalen dan dat dit makkelijk toegankelijke informatie is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:hamerhaai schreef op 15 april 2017 @ 09:54:

Ik zou het niet zo op prijs stellen dat ieder willekeurig bureau of persoon kan zien of dat ik wel of niet in aanraking ben geweest met justitie.



liever goed geregeld en er voor betalen dan dat dit makkelijk toegankelijke informatie is.



Heb je iets te verbergen dan?

Zal mij een rotzorg zijn wie het in kan zien, er valt namelijk niks te zien.
quote:hamerhaai schreef op 15 april 2017 @ 09:54:

Ik zou het niet zo op prijs stellen dat ieder willekeurig bureau of persoon kan zien of dat ik wel of niet in aanraking ben geweest met justitie.



liever goed geregeld en er voor betalen dan dat dit makkelijk toegankelijke informatie is.Mij maakt het niet uit, ik ben nooit met de politie in aanraking geweest. Iedereen mag dat zien.
Die heb je binnen een week in huis.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend moet om de zoveel tijd een nieuwe VOG aanvragen. Hij heeft nog steeds dezelfde functie.



Ik zou voor een stage een VOG aan moeten vragen, maar die moet ik dan vaak wel zelf betalen.
Het Viva forum is papaja.
quote:SpringDing schreef op 15 april 2017 @ 10:12:

[...]





Heb je iets te verbergen dan?

Zal mij een rotzorg zijn wie het in kan zien, er valt namelijk niks te zien.Serieus?
Alle reacties Link kopieren
Een VOG is nagenoeg altijd declarabel.



Zover ik weet dient de VOG aangevraagd te worden door het bedijf waar hij voor bestemd is



Van mij werd er afgelopen week een VOG verlangd en die had ik binnen een week in huis.



het KAN tot 4 weken duren, het duurt zelden zo lang, eigenlijk alleen wanneer er zich ergens problemen voor doen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:SpringDing schreef op 15 april 2017 @ 10:12:

[...]





Heb je iets te verbergen dan?

Zal mij een rotzorg zijn wie het in kan zien, er valt namelijk niks te zien.



Ik vind privacy omtrent dit soort info heel belangrijk. Wat als je eens vals beschuldigd bent? Wat als je een keer op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was?



Of waarom zou jij geen baan verdienen omdat je een keer met justitie in aanraking bent geweest. Stel, je bent een keer betrapt met harddrugs op een feestje, mag je dan nooit meer een kantoor poetsen waar persoonsgegevens in een archief liggen? Als ik als werkgever in je volledige dossier kon kijken zou ik je niet aannemen, en vervolgens zou een foutje je ib de bijstand en misschien wel in de criminaliteit helpen omdat niemand je aanneemt.



Nu vraagt de werkgever een vog voor bepaalde gebieden aan (geen veroordeling voor ontucht met kinderen als je bij de crèche solliciteert, nooit iets gestolen als je met geld moet werken) en verder niks. De vog wordt naar de persoon gestuurd, niet naar de werkgever.
quote:Fee-de-Goede schreef op 15 april 2017 @ 10:59:

[...]





Serieus? Waarom is dat grappig?
Het is niet voor werk, het is voor een woning waarbij huidige verhuurder dwars wil liggen en geen verhuurdersverklaring wil afgeven. Ik heb het snel nodig om anders te kunnen aantonen dat ik nooit in aanraking ben geweest met politie en justitie (wat betreft overlast, wietplantage etc)
Ik snap het niet. Ben jij de verhuurder?
Alle reacties Link kopieren
quote:GinnyJones schreef op 15 april 2017 @ 12:24:

Het is niet voor werk, het is voor een woning waarbij huidige verhuurder dwars wil liggen en geen verhuurdersverklaring wil afgeven. Ik heb het snel nodig om anders te kunnen aantonen dat ik nooit in aanraking ben geweest met politie en justitie (wat betreft overlast, wietplantage etc)Waarom wil hij geen verhuurdersverklaring afgeven?
Oh ik snap t nu. Maar dan heeft een vog of blank strafblad toch weinig nut?
quote:Falathiel schreef op 15 april 2017 @ 08:45:

Vog is maar bepaalde tijd geldig dus sommige werkgevers willen dat je hem opnieuw aanvraagt als hij verlopen is. Maar goed ook.Klopt
Alle reacties Link kopieren
Heb je huurachterstanden dat de verhuurder geen verklaring wil afgeven?
Nee, ik heb geen huurachterstand, VOG is bedoeld om aan te tonen dat ik nooit overlast heb bezorgd en daardoor te maken heb gehad met politie of justitie.



De huidige verhuurder wil geen verhuurderverklaring afgeven omdat het een slechte verhuurder is die slecht voor zijn pand zorgt. Wij hebben veel ruzie gehad over achterstallig onderhoud dat nog steeds niet is opgelost waardoor ik de stap naar een nieuwe vloer en behang niet kan maken. Dat zou namelijk weggegooid geld zijn. Daarom wil ik hier weg. Ik vermoed ook dat hij mij niet wil zien gaan juist omdat ik altijd netjes betaal en me door hem te vaak het laten overrulen. Ik heb hem hierop attent gemaakt maar hij doet het gewoon niet. En helaas is het niet wettelijk verplicht. Daarom zal ik op een andere manier moeten aantonen dat mijn gedrag onbevlekt is.
anoniem_6400a85f1cc15 wijzigde dit bericht op 15-04-2017 15:55
Reden: foutjes
% gewijzigd
Ik denk dat je aan een vog dan weinig hebt, omdat een vog specifiek voor bepaalde dingen is. Als je helemaal niet in aanraking bent geweest met politie zou je allerlei verschillende vog invullingen moeten hebben zeg maar.. weet je hoe een vog werkt? Als je met geld werkt maakt het doorgaans weinig uit dat je bv betrokken bent geweest bij een geweldsdelict even heel cru gezegd. Het gaat er als huurder inderdaad om dat je geen overlast bezorgd en met name ook dat je op tijd de huur betaalt. Dat kan je met een vog toch niet aantonen en zou dan van een verhuurder moeten komen idd.
Oh bah, wat een gezeik. Misschien na de Paas eens je licht opsteken bij juridisch loket?
Ik heb al een afspraak bij de advocaat voor aankomende week. Dat ik de huur altijd netjes heb betaald kan ik bewijzen door bankafschriften, wel heel omslachtig om dat van zoveel jaren op te vragen maar goed. Ik moet wat. Punt is alleen dat er wel een tijdbestek aan verbonden is. Dus snel handelen is gewenst. Zou ik bij de politie niet gewoon een uittreksel van mijn geschiedenis kunnen krijgen? Die zal ik dinsdag ook eens bellen.



Ik heb ooit een keer een vog moeten aanvragen toen ik een kindje uit het buitenland thuis heb gehad voor een vakantie. Maar dat was meer om aan te tonen dat je geen pedofiel achtige zaken op je naam hebt staan. Ik ging ervan uit dat bij bijvoorbeeld een wietplantage op zolder, ruzie met de buren of geluidsoverlast ook wel melding gemaakt zou worden op een vog. Lijkt me niet van goed gedrag getuigen namelijk.



Ik weet het gewoon ff niet, ik ben boos en verdrietig dat het zo gaat. Ik wil zo graag een nieuwe start en rust aan mijn hoofd.
quote:GinnyJones schreef op 15 april 2017 @ 16:12:





Ik heb ooit een keer een vog moeten aanvragen toen ik een kindje uit het buitenland thuis heb gehad voor een vakantie.En ging die aanvraag toen via de organisatie die die vakanties organiseerde? Dat maakt de zaak wel gemakkelijker, ik dacht dat alleen werkgevers een vog aan konden vragen. Dan zou ik gewoon je nieuwe verhuurder vragen een vog voor je aan te vragen en daarbij de categorieën aan te geven die ze onderzocht willen hebben.
quote:Lady_Voldemort schreef op 15 april 2017 @ 16:22:

[...]





En ging die aanvraag toen via de organisatie die die vakanties organiseerde? Dat maakt de zaak wel gemakkelijker, ik dacht dat alleen werkgevers een vog aan konden vragen. Dan zou ik gewoon je nieuwe verhuurder vragen een vog voor je aan te vragen en daarbij de categorieën aan te geven die ze onderzocht willen hebben.Ik wist helemaal niet dat dat kon. Ik dacht dat iemand dat zelf moest aanvragen via het gemeentehuis. Zo heb ik dat destijds ook gedaan. Maar als dat ook een optie is dan zal ik ze dat gaan voorleggen inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven