Geld & Recht alle pijlers

Abonnement niet betaald

28-01-2015 09:03 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je hebt een abonnement op een dienst dat je jaarlijks betaalt. Op een gegeven moment wil je ervan af, je denkt dat je hebt opgezegd en er wordt geen geld geïnd voor het nieuwe jaar.

Maar het jaar daarop wodt ineens wél weer het abonnementsgeld geïnd. De opzegging blijkt namelijk helemaal niet goed te zijn gegaan het jaar ervoor. Maar je hebt van de dienst geen gebruik meer gemaakt en je kreeg geen bericht dat het abonnement doorliep. En de dienst zelf vergat dus het geld te innen.



Kan dat? Bestaat het contract nog als er een jaar niet is betaald?
Ik zou het bedrijf bellen waar je de dienst van afnam. Met deze info kunnen wij weinig zinnigs hierover zeggen.
Je moet wel ff zorgen dat je een bevestiging van opzegging krijgt natuurlijk.



En ja, een contact is nog steeds geldig als je niet betaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 28 januari 2015 @ 09:05:

Ik zou het bedrijf bellen waar je de dienst van afnam. Met deze info kunnen wij weinig zinnigs hierover zeggen.Dat heb ik uiteraard gedaan.
Altijd zwart op wit bevestiging vragen als je een abonnement opzegt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, inderdaad, die heb ik nu ook. Maar ik vraag me even af hoe het wettelijk zit als je niet op de hoogte gebracht wordt van het feit dat je abonnement stilzwijgend verlengd wordt én er geen betaling gedaan wordt.
Als je schriftelijke bevestiging van je opzegging hebt, heeft dat bedrijf geen poot om op te staan.
Bel het Juridisch loket. Kost niks.
Alle reacties Link kopieren
Stilzwijgend wil toch juist zeggen, zonder geïnformeerd te worden?
Alle reacties Link kopieren
Dus je abonnement is stopgezet, daarna is er geen geld meer afgeschreven en een jaar later beginnen ze ineens opnieuw?



Dat kun je gewoon laten storneren, er is geen contract meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Behalve dat het dus een jaar geleden níet is stopgezet. Vandaar de lastige kwestie.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen bevestiging dat het vorig jaar is stop gezet. Daarnaast denk ik niet dat het 'stilzwijgend' verlengd is zoals jij beweert, maar dat de beeindiging gewoon niet goed gegaan is. Dat is iets heel anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 januari 2015 @ 09:52:

er is geen contract meer.



En precies hier ben ik dus benieuwd naar, is er dan nog sprake van een contract?



Als ik tijd heb, moet ik idd maar eens het juridisch loket bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 28 januari 2015 @ 09:57:

Je hebt geen bevestiging dat het vorig jaar is stop gezet. Daarnaast denk ik niet dat het 'stilzwijgend' verlengd is zoals jij beweert, maar dat de beeindiging gewoon niet goed gegaan is. Dat is iets heel anders.Dat het lidmaatschapsgeld niet is afgeschreven vorig jaar lijkt me meer dan genoeg bevestiging. Anders kan elke dienst een jaar later weer gaan innen onder het mom van mislukte opzegging.
Alle reacties Link kopieren
quote:nickienaam schreef op 28 januari 2015 @ 09:59:

[...]





En precies hier ben ik dus benieuwd naar, is er dan nog sprake van een contract?Ik denk het niet. Een contract moet betaald worden en dat hebben ze niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je vorig jaar dus toch een contract had, die dus niet betaald is, neem ik aan dat zo'n bedrijf herinneringen gaat sturen. Als er geen geld geind is en geen herinneringen verstuurd zijn, mag je toch aannemen dat er geen contract meer is. Als ik iets opzeg bewaar ik bewijs van opzegging tot ik zie dat er inderdaad geen geld meer geincasseerd wordt, daarna gooi ik het weg, kan niet alles jaren gaan bewaren. Maar toen je belde wat zeiden ze toen?
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 januari 2015 @ 10:03:

[...]



Dat het lidmaatschapsgeld niet is afgeschreven vorig jaar lijkt me meer dan genoeg bevestiging. Anders kan elke dienst een jaar later weer gaan innen onder het mom van mislukte opzegging.Misschien had hij onvoldoende saldo? Feit blijft dat TO ook niks zwart op wit heeft dus in principe kan elke abonnementhouder ook zeggen dat het vorig jaar is opgezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 28 januari 2015 @ 10:14:

[...]



Misschien had hij onvoldoende saldo? Feit blijft dat TO ook niks zwart op wit heeft dus in principe kan elke abonnementhouder ook zeggen dat het vorig jaar is opgezegd.Blijkbaar is er nooit een aanmaning gestuurd, anders had TO dat wel geweten. Dan mag je er toch echt vanuit gaan dat het opgezegd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 januari 2015 @ 10:17:

[...]



Blijkbaar is er nooit een aanmaning gestuurd, anders had TO dat wel geweten. Dan mag je er toch echt vanuit gaan dat het opgezegd is.Kan mis gegaan zijn bij de post. Al met al is het een verhaal met twee kanten.
Alle reacties Link kopieren
Wat geeft het bedrijf als verklaring dat ze vorig jaar geen geld hebben afgeschreven en ook geen aanmaningen hebben verstuurd?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen dat dat fout gegaan is, die fout nemen ze op zich, dat ze dus inderdaad geen geld afgeschreven hebben. Maar dat het opzeggen toch echt mijn eigen verantwoordelijkheid is.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 28 januari 2015 @ 10:30:

[...]



Kan mis gegaan zijn bij de post. Al met al is het een verhaal met twee kanten.Een eerste herinnering, een tweede herinnering en alle opvolgende dreigbrieven zijn "verdwenen" in de post? Lijkt me heel bijzonder....
Alle reacties Link kopieren
quote:nickienaam schreef op 28 januari 2015 @ 10:41:

Ze zeggen dat dat fout gegaan is, die fout nemen ze op zich, dat ze dus inderdaad geen geld afgeschreven hebben. Maar dat het opzeggen toch echt mijn eigen verantwoordelijkheid is.Ha, dan zou ik zeker contact opnemen met het juridisch loket, want dit klinkt echt als onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:nickienaam schreef op 28 januari 2015 @ 10:41:

Ze zeggen dat dat fout gegaan is, die fout nemen ze op zich, dat ze dus inderdaad geen geld afgeschreven hebben. Maar dat het opzeggen toch echt mijn eigen verantwoordelijkheid is.



Vind ik een heel ongeloofwaardig verhaal.

Precies toevallig in het jaar dat jij hebt opgezegd vergeten zij te innen en in hun administratie komt het hele jaar geen enkel seintje naar boven dat je niet betaald hebt? Héél toevallig.



Maar zij geven dus zelf toe dat ze een administratieve fout hebben gemaakt, dan kunnen ze die fout dus net zo goed hebben gemaakt ik het verwerken van je opzegging. En dat zou ook aannemelijker zijn dan het 'vergeten te innen'.



Ik zou zeker niet zomaar toegeven.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Hoe heb jij opgezegd? Per (aangetekende) brief, per email, telefonisch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven