Geld & Recht alle pijlers

Agressieve, zwakbegaafde onderburen

11-04-2017 10:30 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden hebben wij nieuwe buren, en hun zoon lijkt zwakbegaafd. op een erg agressieve manier. Zo'n 3 keer per week hoor ik hem extreem hard en agressief schreeuwen. Vooral als hij buiten is is de overlast gigantisch; hij schreeuwt dat hij iedereen af gaat maken, iedereen een fucking tering hoer is etc. Zijn normale praat volume is al heel hard, maar als hij schreeuwt dan is het echt verschrikkelijk.



Nu weet ik niet zo goed dat het beste plan van aanpak is: gaan klagen bij iemand die roept dat hij "iedereen af wilt maken" vind ik een beetje eng. Ook ga ik er niet vanuit dat een gesprek helpt, omdat hij niet in staat is om zijn gedrag aan te passen.



Probleem is dus dat ik A veel overlast heb, B me niet meer zo veilig voel, C er geen manier lijkt om zijn gedrag mogelijk aan te passen. Heeft iemand een idee wat een goede aanpak kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een huur of koophuis?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een koop of een huurhuis? Misschien dat de woningbouw kan helpen met bemiddelen of een gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij woont hij trouwens niet bij zijn moeder - ik denk dat dit niet is toegestaan, maar hij is dus wel bijna elke dag daar.
Alle reacties Link kopieren
Kun je met zijn ouders gaan praten denk je?
Oei, wat vervelend!

Is hij zwak begaafd of heeft hij een stoornis, ziekte of is er sprake van verdovende middelen?



Huur je of heb je gekocht? Indien huur dan de woningbouwvereniging om raad vragen?

De wijkagent om raad vragen?

Politie om raad vragen?

Buren inschakelen om gezamenlijk aan te kaarten?
Alle reacties Link kopieren
Het is een huur huis, ik heb de woningbouw vereniging gebeld, zij zeggen dat zij pas iets kunnen doen als ik eerst een gesprek met hun heb gevoerd. Maar dat durf ik dus niet juist omdat hij zo agressief is
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een gesprek gaan voeren samen met de buurtbemiddeling.
Ik zou eerst eens gaan kennismaken. Ik had ooit ook een op het eerste geluid doodenge buurman. Maar die bleek alleen raar te schreeuwen af en toe (bijna een soort tourette) tegen niemand in het bijzonder. Zat verder geen kwaad in.
Ik zou me alvast inschrijven voor een ander huis.
Drie keer per week? Hoe lang duurt zo'n uitbarsting dan, dat je er zo'n last van hebt?



Ik ga ervan uit dat deze man overdag naar dagbesteding gaat? Bij zwakbegaafdheid of een andere stoornis lijkt mij niet dat hier heel veel aan gedaan kan worden. Eerst maar eens praten met de ouders en kennismaken. Ik zou dan niet meteen in de klaagstand gaan overigens.
Alle reacties Link kopieren
hij gebruikt sowieso drugs, hoor hem de hele tijd schreeuwen



"WAAR IS MIJN COKE, EN M'N HASSHJIES, GEEF ME MIJN HASHJIEESS MAMA"



hij loopt altijd met een helmpje op dus denk dat hij een niet 100% is, wat het precies is weet ik dus niet. Buurt bemiddeling willen ze dus ook alleen inzetten als er gesprekken worden gevoerd. Ouders zijn ook redelijke paupers, maar misschien moet ik toch maar het gesprek proberen aan te gaan. Vind dat alleen dood eng ;)
Alle reacties Link kopieren
Die uitbarstingen duren meestal een uur, ik werk vaak thuis (heb net een kantoor gehuurd omdat ik door hem niet meer fatsoenlijk thuis kan werken) daarom heb ik er redelijk vaak last van. Het is ook voornamelijk overdag.
quote:lottev89 schreef op 11 april 2017 @ 10:41:

Die uitbarstingen duren meestal een uur, ik werk vaak thuis (heb net een kantoor gehuurd omdat ik door hem niet meer fatsoenlijk thuis kan werken) daarom heb ik er redelijk vaak last van. Het is ook voornamelijk overdag.Dus drie keer per week ongeveer een uur?
Zou het gesprek niet met hem zelf aan gaan..Als hij ook drugs gebruikt...



Wel kun je idd naar zijn ouders stappen.

Misschien reageren ze wel harstikke sportief.

En anders weer woningbouw.

Ik zou ook geen zin hebben in zulk gedoe onder me.





Sterkte ermee!
quote:lottev89 schreef op 11 april 2017 @ 10:39:

hij gebruikt sowieso drugs, hoor hem de hele tijd schreeuwen



"WAAR IS MIJN COKE, EN M'N HASSHJIES, GEEF ME MIJN HASHJIEESS MAMA"



hij loopt altijd met een helmpje op dus denk dat hij een niet 100% is, wat het precies is weet ik dus niet. Buurt bemiddeling willen ze dus ook alleen inzetten als er gesprekken worden gevoerd. Ouders zijn ook redelijke paupers, maar misschien moet ik toch maar het gesprek proberen aan te gaan. Vind dat alleen dood eng ;)Je zit van alles in te vullen terwijl je dus helemaal niet weet wat er precies met hem aan de hand is. Ga nu maar eerst eens een praatje aanknopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me bij de woningbouwvereniging inschrijven voor een ander huis.
Ik vind het heftig. En kan me voorstellen dat je het eng vind.
quote:lottev89 schreef op 11 april 2017 @ 10:39:

hij gebruikt sowieso drugs, hoor hem de hele tijd schreeuwen



"WAAR IS MIJN COKE, EN M'N HASSHJIES, GEEF ME MIJN HASHJIEESS MAMA"



hij loopt altijd met een helmpje op dus denk dat hij een niet 100% is, wat het precies is weet ik dus niet. Buurt bemiddeling willen ze dus ook alleen inzetten als er gesprekken worden gevoerd. Ouders zijn ook redelijke paupers, maar misschien moet ik toch maar het gesprek proberen aan te gaan. Vind dat alleen dood eng ;)Ik durfde ook niet maar moest op een gegeven moment wel (plantenbak was in zijn tuin gevallen). Ik ben toen niet over zijn geschreeuw begonnen natuurlijk, maar we hebben even staan kletsen en dat was prima. Bleek het gewoon een wat vreemde maar erg vriendelijke man. Dus verzin anders een smoesje voor het eerste contact ( geen tv-signaal, ladder lenen enz).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zwakbegaafde buren. Heb ontzettend veel last van hen. Ze schreeuwen, rennen 's nachts de trap op en af, gaan midden in de nacht klussen, zetten open vuilniszakken voor de deur enz. enz.. Heb de politie al tig keren gebeld, vele tientallen klachten bij de wbv gemeld, en ze wonen er nog steeds lekker hun ding te doen, terwijl mijn rust is verstoord. Er wordt niets aan gedaan. Dit is Nederland he?. Het land waar de mensen die overlast veroorzaken zoveel mogelijk worden geholpen.



Zwakbegaafde mensen horen niet in een "normale" woning, naast "normale" mensen die een heel hoge huur betalen, maar helaas trek je toch aan het kortste eind.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 11 april 2017 @ 10:44:

Ik zou me bij de woningbouwvereniging inschrijven voor een ander huis.Maar je weet dan nooit naast wie je komt te wonen he?. En als dat dat wel "nette" mensen zijn, dan kan dat ook zomaar weer veranderen. En de verhuiskosten zijn natuurlijk wel voor jezelf want dat wordt niet vergoed.
Alle reacties Link kopieren
3 x per week dat ik het echt mee krijg - ik werk door dit gedoe niet meer thuis dus het zal wel veel meer zijn.



Dan toch maar de ouders deze week uitnodigen voor een kopje koffie, en hopen dat ze een beetje ok reageren. Vind het wel een beetje eng ;) Misschien vragen of mijn ouders langskomen
Lotte, kopje koffie is meteen giga. Je kunt ook een ei lenen, zogenaamd. En ze dan vragen hoe het ze bevalt in de wijk, in hun huis. Koetjes en kalfjes. Dat is wat laagdrempeliger.
Eenmaal koffie impliceert misschien dat je dat vaker wil, terwijl je daar niet om staat te springen? Ik zou bezoek in jouw huis even afhouden, tot je weet met wie je van doen hebt.





Of een bloemetje langs brengen om ze te verwelkomen in hun nieuwe woning. En zo in gesprek komen en zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lottev89 schreef op 11 april 2017 @ 10:39:

hij gebruikt sowieso drugs, hoor hem de hele tijd schreeuwen



"WAAR IS MIJN COKE, EN M'N HASSHJIES, GEEF ME MIJN HASHJIEESS MAMA"



hij loopt altijd met een helmpje op dus denk dat hij een niet 100% is, wat het precies is weet ik dus niet. Buurt bemiddeling willen ze dus ook alleen inzetten als er gesprekken worden gevoerd. Ouders zijn ook redelijke paupers, maar misschien moet ik toch maar het gesprek proberen aan te gaan. Vind dat alleen dood eng ;)

Ik vind het vreemd dat de wooncorporatie eerst wil dat jij gesprekken met die buren hebt, en daarna pas met die corporatie. Als je te bang bent om gesprekken te voeren (omdat die buren of hun zoon dreigend overkomt), is het niet wat om de politie in te schakelen? En dat er dan gesprekken zijn tussen hen, de politie en jou?



Hij zal altijd met een helmpje rondlopen, omdat hij zichzelf vermoedelijk verwondt en ook heel hard met zijn hoofd tegen de muren loopt (letterlijk). Dat helmpje zal wel voorkómen dat hij bij zichzelf hersenletsel veroorzaakt.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven