Geld & Recht alle pijlers

Agressieve, zwakbegaafde onderburen

11-04-2017 10:30 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden hebben wij nieuwe buren, en hun zoon lijkt zwakbegaafd. op een erg agressieve manier. Zo'n 3 keer per week hoor ik hem extreem hard en agressief schreeuwen. Vooral als hij buiten is is de overlast gigantisch; hij schreeuwt dat hij iedereen af gaat maken, iedereen een fucking tering hoer is etc. Zijn normale praat volume is al heel hard, maar als hij schreeuwt dan is het echt verschrikkelijk.



Nu weet ik niet zo goed dat het beste plan van aanpak is: gaan klagen bij iemand die roept dat hij "iedereen af wilt maken" vind ik een beetje eng. Ook ga ik er niet vanuit dat een gesprek helpt, omdat hij niet in staat is om zijn gedrag aan te passen.



Probleem is dus dat ik A veel overlast heb, B me niet meer zo veilig voel, C er geen manier lijkt om zijn gedrag mogelijk aan te passen. Heeft iemand een idee wat een goede aanpak kan zijn?
quote:Gisselle schreef op 11 april 2017 @ 10:47:

Ik heb ook zwakbegaafde buren. Heb ontzettend veel last van hen. Ze schreeuwen, rennen 's nachts de trap op en af, gaan midden in de nacht klussen, zetten open vuilniszakken voor de deur enz. enz.. Heb de politie al tig keren gebeld, vele tientallen klachten bij de wbv gemeld, en ze wonen er nog steeds lekker hun ding te doen, terwijl mijn rust is verstoord. Er wordt niets aan gedaan. Dit is Nederland he?. Het land waar de mensen die overlast veroorzaken zoveel mogelijk worden geholpen.



Zwakbegaafde mensen horen niet in een "normale" woning, naast "normale" mensen die een heel hoge huur betalen, maar helaas trek je toch aan het kortste eind.Wow wat wreed:-(
Alle reacties Link kopieren
Geen enkele instantie lijkt zich ergens mee te willen bemoeien voordat je het zelf probeert op te lossen.

In het begin wist ik nog niet zo goed wat de situatie was, en hoorde ik enkel voor geschreeuw en gekrijs - heb toen een vermoeden van huiselijk geweld doorgegeven.



Daar konden ze ook niets mee: "je moet zelf met haar het gesprek aan gaan om te kijken of er echt iets is, dan kan ze als ze hulp nodig heeft bij jou langskomen of ons bellen". Allemaal mooie campagnes tegen huiselijk geweld maar als je iets meld dan krijg je zo'n lege reactie
Nee joh geen koffie.Je weet nog niet wat voor vlees je in de kuip heb..

Straks staan ze om de dag voor de deur voor een kop koffie.



Ik had bij een vorige woning mijn bovenbuurmeisje een keer geholpen met tillen omdat ik zag dat ze het alleen niet naar boven kreeg.Ze was geestelijk ook niet helemaal oke.Maar daarna stond ze zowat elke dag aan mijn deur om dingen te lenen.Werd er doodziek van.



Zou hier ook niet voor gaan verhuizen.Kost jou allemaal geld.



Met wat voor smoes je kan aanbellen weet ik zo even snel niet,weet niet wat voor huizen het zijn...Maar je kan ook gewoon met de deur in huis vallen en het op een positieve manier brengen.Zodat ze zich niet gelijk aangevallen voelen.
.
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen is niet echt ene optie, heb 6 jaar ingeschreven moeten staan om hier iets leuks te kunnen huren ;)



Ik zat er eerder aan te denken om, als ze buiten weer een hoop kabaal maken, om dan misschien langs te gaan en iets te zeggen in de trant van "Het is me opgevallen dat jullie gesprekken duidelijk te volgen zijn als jullie buiten zitten, ik kan me voorstellen dat jullie er niet echt op zitten te wachten dat alle buren met jullie mee luisteren. Ik dacht ik meld het even, mogelijk hebben jullie niet door dat het best gehorig is hier buiten"



Dat leek me nog de beste "we horen alles, en ik meld dit omdat ik aan jullie privacy denk".



Hij is op dit moment trouwens weer gigantisch aan het schreeuwen, en moeder aan het krijsen.
quote:lottev89 schreef op 11 april 2017 @ 11:02:

Geen enkele instantie lijkt zich ergens mee te willen bemoeien voordat je het zelf probeert op te lossen.

In het begin wist ik nog niet zo goed wat de situatie was, en hoorde ik enkel voor geschreeuw en gekrijs - heb toen een vermoeden van huiselijk geweld doorgegeven.



Daar konden ze ook niets mee: "je moet zelf met haar het gesprek aan gaan om te kijken of er echt iets is, dan kan ze als ze hulp nodig heeft bij jou langskomen of ons bellen". Allemaal mooie campagnes tegen huiselijk geweld maar als je iets meld dan krijg je zo'n lege reactieKom op, je weet nu dat dat niet zo is. En natuurlijk zijn instanties er niet voor om gesprekjes te voeren omdat jij dat ongemakkelijk vindt. Dus schop onder je kont en even een praatje houden en dan verder zien.
Politie bellen zodra hij begint met dreigen.
quote:Hetvrijewoord schreef op 11 april 2017 @ 11:09:

[...]





Kom op, je weet nu dat dat niet zo is. En natuurlijk zijn instanties er niet voor om gesprekjes te voeren omdat jij dat ongemakkelijk vindt. Dus schop onder je kont en even een praatje houden en dan verder zien.

Je doet alsof Lotte miept. Vind dat dergelijke reactie te kort doet aan haar gevoel en situatie.



Er "gewoon" op af lijkt mij ook eng en ook niet altijd de verstandigste zet. Beter verpakt als toevallig gesprek om iets te lenen, en dan eventueel de optie van haarzelf......de gehorigheid van de huizen zogenaamd terloops ter sprake brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 11 april 2017 @ 11:09:

[...]



Kom op, je weet nu dat dat niet zo is. En natuurlijk zijn instanties er niet voor om gesprekjes te voeren omdat jij dat ongemakkelijk vindt. Dus schop onder je kont en even een praatje houden en dan verder zien.Geloof me, het liefst zou ik ook gewoon aanbellen en het erover hebben. Maar als je weet dat iemand agressief is aangelegd, en je iemand vaak hoort dreigen, dan weet ik niet heel goed of het verstandig is om over deze persoon te klagen, met de wetenschap dat hij precies weet waar ik woon
quote:Troeteltje schreef op 11 april 2017 @ 11:19:

[...]



Je doet alsof Lotte miept. Vind dat dergelijke reactie te kort doet aan haar gevoel en situatie.



Er "gewoon" op af lijkt mij ook eng en ook niet altijd de verstandigste zet. Beter verpakt als toevallig gesprek om iets te lenen, en dan eventueel de optie van haarzelf......de gehorigheid van de huizen zogenaamd terloops ter sprake brengen.Dat zeg ik toch ook al eerder: knoop een praatje aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 11 april 2017 @ 11:19:

[...]



Je doet alsof Lotte miept. Vind dat dergelijke reactie te kort doet aan haar gevoel en situatie.



Er "gewoon" op af lijkt mij ook eng en ook niet altijd de verstandigste zet. Beter verpakt als toevallig gesprek om iets te lenen, en dan eventueel de optie van haarzelf......de gehorigheid van de huizen zogenaamd terloops ter sprake brengen.Ik denk inderdaad dat dit de beste optie is, zal deze week eens een casual gesprekje aanknopen, als het een tijdje rustig is geweest (als er net een hoop geschreeuw is geweest dan is het ook wel heel toevallig dat ik "gezellig" langskom)
quote:Gisselle schreef op 11 april 2017 @ 10:47:

Ik heb ook zwakbegaafde buren. Heb ontzettend veel last van hen. Ze schreeuwen, rennen 's nachts de trap op en af, gaan midden in de nacht klussen, zetten open vuilniszakken voor de deur enz. enz.. Heb de politie al tig keren gebeld, vele tientallen klachten bij de wbv gemeld, en ze wonen er nog steeds lekker hun ding te doen, terwijl mijn rust is verstoord. Er wordt niets aan gedaan. Dit is Nederland he?. Het land waar de mensen die overlast veroorzaken zoveel mogelijk worden geholpen.



Zwakbegaafde mensen horen niet in een "normale" woning, naast "normale" mensen die een heel hoge huur betalen, maar helaas trek je toch aan het kortste eind.



Zo gaat het lekker?

Zwakbegaafde mensen hebben ook rechten he, net als jij
quote:lottev89 schreef op 11 april 2017 @ 11:22:

[...]





Geloof me, het liefst zou ik ook gewoon aanbellen en het erover hebben. Maar als je weet dat iemand agressief is aangelegd, en je iemand vaak hoort dreigen, dan weet ik niet heel goed of het verstandig is om over deze persoon te klagen, met de wetenschap dat hij precies weet waar ik woonJe moet ook niet beginnen met klagen. Toon wat interesse, daar begint het mee.
Ik zou een gesprek met die ouders aanknopen als die zoon niet thuis is.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg vervelend inderdaad. Ook voor zn moeder trouwens. Lijkt me echt verschrikkelijk als ouder zijnde. Ik vrees dat er weinig aan valt te doen. Als het 3 keer per week is is het ook nog te overzien? Zolang hij je persoonlijk niet bedreigd.

En als je je bang blijft voelen zit er niets anders op dan verhuizen Vrees ik.
quote:Hetvrijewoord schreef op 11 april 2017 @ 11:24:

[...]





Je moet ook niet beginnen met klagen. Toon wat interesse, daar begint het mee.Dit lijkt me een goed plan
quote:Zinerva schreef op 11 april 2017 @ 11:24:

[...]





Zo gaat het lekker?

Zwakbegaafde mensen hebben ook rechten he, net als jijNee hoor, die moet je ver wegstoppen zodat de 'normale' mens daar geen last meer van heeft.
quote:lottev89 schreef op 11 april 2017 @ 11:23:

[...]





Ik denk inderdaad dat dit de beste optie is, zal deze week eens een casual gesprekje aanknopen, als het een tijdje rustig is geweest (als er net een hoop geschreeuw is geweest dan is het ook wel heel toevallig dat ik "gezellig" langskom)En dan zijn de gemoederen oververhit.
Alle reacties Link kopieren
Het is overigens 3 keer per week dat het uit de hand loopt, dat het echt dreigend is. Verder is het sowieso een hoop overlast (deuren smijten, buiten veel schreeuwen) maar niet zo agressief.



Maar eens een excuus verzinnen om langs te gaan deze week, mssn laat ik idd wel iets van mijn balkon vallen om op te halen haha.
quote:Zinerva schreef op 11 april 2017 @ 11:24:

[...]





Dit lijkt me een goed plan

x 2

Misschien voelt zijn moeder zich ook wel machteloos en blijkt de zoon alleen te schreeuwen. Dan is het nog steeds vervelend natuurlijk, maar als je hen beter kent vind je het misschien minder bedreigend.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat scheelt al, overlast ansicht kan ik wel tegen. Zo beginnen ze ook elke ochtend om 8 uur met boren, dan rol je een keer met je ogen, mopper je tegen je kat en dan is het uit je systeem. Maar denk dat het idd voornamelijk de bevestiging is dat er geen dreiging is.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee idd!

Hopelijk leer je hem op een goede manier kennen en kan je er weleens wat van zeggen als hij weer schreeuwt. Hoop voor je dat niet de drugs de boosdoener is, dan wordt het lastiger.



Maar verwacht er verder niets van heh. Als moeder hier iets aan had kunnen doen had ze dit allang gedaan.

quote:lottev89 schreef op 11 april 2017 @ 11:27:

Het is overigens 3 keer per week dat het uit de hand loopt, dat het echt dreigend is. Verder is het sowieso een hoop overlast (deuren smijten, buiten veel schreeuwen) maar niet zo agressief.



Maar eens een excuus verzinnen om langs te gaan deze week, mssn laat ik idd wel iets van mijn balkon vallen om op te halen haha.
Ik vind de situatie heel ernstig voor TO. Zwakbegaafden hebben uiteraard ook rechten, dat betwist niemand, maar hun rechten mogen niet de rechten en vrijheid van TO aantasten.

Ik ben bang dat "waarschuwen dat iedereen ze kan horen" niet gaat helpen TO. Als ze ook met deuren smijten enz, zal dat ze ws worst wezen.

Kun je de wijkagent niet inschakelen? Die weet vaak hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 11 april 2017 @ 10:58:

[...]



Ik vind het vreemd dat de wooncorporatie eerst wil dat jij gesprekken met die buren hebt, en daarna pas met die corporatie. Als je te bang bent om gesprekken te voeren (omdat die buren of hun zoon dreigend overkomt), is het niet wat om de politie in te schakelen? En dat er dan gesprekken zijn tussen hen, de politie en jou?



Hij zal altijd met een helmpje rondlopen, omdat hij zichzelf vermoedelijk verwondt en ook heel hard met zijn hoofd tegen de muren loopt (letterlijk). Dat helmpje zal wel voorkómen dat hij bij zichzelf hersenletsel veroorzaakt.Om gelijk naar de politie te gaan lijkt mij wel erg zwaar. ik zou eerst een keertje kennis gaan maken met zijn ouders. is er geen moment dat de zoon niet thuis is? Gewoon een vriendelijk praatje maken. Desnoods een paar keer en dan terloops een keer beginnen over het probleem met zoon.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst contact opnemen met andere buren. Als dit zo vaak gebeurt en ook buiten, dan hebben er zeker meer mensen last van. Dan kun je gezamenlijk jullie klacht neerleggen bij de buren.
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven