Geld & Recht alle pijlers

Agressieve, zwakbegaafde onderburen

11-04-2017 10:30 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden hebben wij nieuwe buren, en hun zoon lijkt zwakbegaafd. op een erg agressieve manier. Zo'n 3 keer per week hoor ik hem extreem hard en agressief schreeuwen. Vooral als hij buiten is is de overlast gigantisch; hij schreeuwt dat hij iedereen af gaat maken, iedereen een fucking tering hoer is etc. Zijn normale praat volume is al heel hard, maar als hij schreeuwt dan is het echt verschrikkelijk.



Nu weet ik niet zo goed dat het beste plan van aanpak is: gaan klagen bij iemand die roept dat hij "iedereen af wilt maken" vind ik een beetje eng. Ook ga ik er niet vanuit dat een gesprek helpt, omdat hij niet in staat is om zijn gedrag aan te passen.



Probleem is dus dat ik A veel overlast heb, B me niet meer zo veilig voel, C er geen manier lijkt om zijn gedrag mogelijk aan te passen. Heeft iemand een idee wat een goede aanpak kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 11 april 2017 @ 23:03:

[...]



Tsja, wat wil je dan?

Iedereen heeft recht op huisvesting.



Ik vind dat sommige mensen best wat meer buiten de maatschappij gehouden mogen worden, maar het doel is juist om al die mensen, desnoods met hangen en wurgen, in de wijk te laten verblijven.Ja dat snap ik wel, maar ze dienen zich dan ook aan de regels te houden. 'S nachts helemaal losgaan en voor geluidsoverlast zorgen hoort daar toch niet bij..
Alle reacties Link kopieren
Nu is hij overigens weer een pauw na aan het doen..bijna twaalf uur.
quote:richelle1 schreef op 11 april 2017 @ 23:53:

Nu is hij overigens weer een pauw na aan het doen..bijna twaalf uur.Misschien is het een lokroep.
quote:richelle1 schreef op 11 april 2017 @ 23:52:

[...]





Ja dat snap ik wel, maar ze dienen zich dan ook aan de regels te houden. 'S nachts helemaal losgaan en voor geluidsoverlast zorgen hoort daar toch niet bij..Maar blijkbaar zien zij dat anders dus.
quote:Haaz schreef op 11 april 2017 @ 23:54:

[...]



Misschien is het een lokroep.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 11 april 2017 @ 23:47:

[...]





Nee, ik ben het met je eens dat het fijn zou zijn als deze mensen begeleiding krijgen.

Maar dat moeten ze 1. Willen, en 2. Áls ze dat al willen (en dat is vaak niet zo) dan schiet de hulpverlening vaak te kort.

En dat is klote ja, als je daarnaast woont, zou ik ook gek van worden.

Verhuizen is de beste optie dan helaas.

Maar wat als degene die er last van heeft niet wil dat er overlast veroorzakers naast hem/ haar komen wonen? (in mijn voorbeeld woonde ik heel prettig in dit huis zodat mijn buren gingen verhuizen en de wbv besloot dat het wel kon om deze familie in het huis naast mij te plaatsen, weg woongenot) m.a.w. je trekt als degene die last heeft altijd aan het kortste eind. En jij zegt dat de zwakbegaafde overlastgevers begeleiding zouden moeten willen accepteren, maar wat heeft degene die last heeft te willen? die wordt hier mee opgezadeld en mag ondertussen wel lekker de (hoge) huur doorbetalen.

En verhuizen is natuurlijk helemaal geen optie, want je moet alle kosten zelf dragen en je weet nooit naast wie je komt te wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 11 april 2017 @ 23:07:

[...]





Nee, dat zeg ik niet.

Maar ik zie zo gauw ook geen oplossing.

Hier in de buurt woont een gezin, (een gewoon normaal gezin, beslist geen tokkies) met een drugsverslaafde zoon.

Die gaat ook geregeld volledig uit zijn stekker, politie wordt gebeld, sust de boel en gaat weer.

De hulpverlening zegt dat ouders hem maar uit huis moeten zetten als ze het niet meer trekken en dat is het wel zo'n beetje.

Het joch is bijna 18 en wil niet meewerken, dus de hulpverlening zegt ook machteloos te staan.

En ja, de buurt heeft daar last van, maar ik heb geen idee hoe dat opgelost zou kunnen worden.



Ik weet ook niet hoe dat hoe dat opgelost moet worden.. Als mensen 's nachts keihard muziek draaien nacht na nacht, dan mag je de politie bellen. Maar nu kan er niks gedaan worden omdat buurman een stoornis heeft en kan ik weer proberen te slapen met keihard ge-pauw beneden terwijl ik om half 7 op moet..

Oordopjes dan maar.
Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar helaas is dat wel zoals het is.

*Edit

Ik reageerde op Giselle.
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 11 april 2017 @ 21:13:

[...]



En ook die mensen kunnen heel veel leren.



Zo te lezen functioneert hij niet op het niveau debiel, dus is leerbaar.



Als iemand een lichte(re) verstandelijke beperking heeft, wil dat nog niet altijd zeggen dat diegene ook op alle fronten leerbaar is.



Mijn dochter bijvoorbeeld heeft een matige verstandelijke beperking en klassiek autisme. Bij opwinding/blijdschap fladdert ze met haar handen en schudt met haar hoofd. (Altijd een feest als ze haar eten lekker vind ) De enige manier om dat te stoppen is haar armen vastbinden en haar hoofd in een ijzeren greep houden. En dat lijkt me ook niet wenselijk, waarschijnlijk heb ik dan zo jeugdzorg op de stoep.

Ik kan haar ook vragen om te stoppen. En dat doet ze dan ook. Een minuut of zo.

Soms vallen bepaalde dingen nu eenmaal niet af te leren. Zou makkelijk zijn als dat wel kon, dan zou niemand meer stotteren, zou Gilles de la Tourette niet bestaan en dan zou ik mijn vloer niet zo vaak hoeven te dweilen.
quote:richelle1 schreef op 11 april 2017 @ 23:58:

[...]





Ik weet ook niet hoe dat hoe dat opgelost moet worden.. Als mensen 's nachts keihard muziek draaien nacht na nacht, dan mag je de politie bellen. Maar nu kan er niks gedaan worden omdat buurman een stoornis heeft en kan ik weer proberen te slapen met keihard ge-pauw beneden terwijl ik om half 7 op moet..

Oordopjes dan maar.



Maar ook met geluidsoverlast van muziek doet men niet zo heel veel hoor.

Mensen worden tegenwoordig echt niet snel hun huis uit gezet.

Je zou bijna hopen dat ze een hennepkwekerij oid vinden, dan kan het vaak wél.
Alle reacties Link kopieren
quote:Haaz schreef op 11 april 2017 @ 23:54:

[...]



Misschien is het een lokroep.



Haha ja:p

Het klinkt een beetje als Hans Teeuwen

https://youtu.be/ILAAqNVxS08

Espresso apparaat doet hij trouwens ook;p
quote:richelle1 schreef op 12 april 2017 @ 00:04:

[...]





Haha ja:p

Het klinkt een beetje als Hans Teeuwen

https://youtu.be/ILAAqNVxS08

Espresso apparaat doet hij trouwens ook;p



Ik heb ooit naast een kinderboerderij gewoond.

Met een pauw en een ezel.

Het wende
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 12 april 2017 @ 00:05:

[...]





Ik heb ooit naast een kinderboerderij gewoond.

Met een pauw en een ezel.

Het wende Ja ik heb ook een haan naast mij, die hoor ik eigenlijk liever;). Misschien moet ik me maar een bizarre kinderboerderij inbeelden;).
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 11 april 2017 @ 23:55:

[...]





Maar blijkbaar zien zij dat anders dus.Het is toch de regel dat je na tienen s avonds geen geluidsoverlast meer mag veroorzaken?. Dat valt toch niet "anders te zien"?.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me iig dat het algemeen bekend is dat je s nachts niet gaat lopen kraaien/boren/klussen/schreeuwen/muziek draaien..
quote:richelle1 schreef op 12 april 2017 @ 00:16:

[...]





Het is toch de regel dat je na tienen s avonds geen geluidsoverlast meer mag veroorzaken?. Dat valt toch niet "anders te zien"?.



Dat weet jij en dat weet ik.

Maar er zijn heel veel mensen die dat dus niet snappen of willen snappen.

En dan heb je de pech dat je er naast woont.
Dubbel
quote:sjansje schreef op 12 april 2017 @ 00:02:

[...]





Als iemand een lichte(re) verstandelijke beperking heeft, wil dat nog niet altijd zeggen dat diegene ook op alle fronten leerbaar is.



Mijn dochter bijvoorbeeld heeft een matige verstandelijke beperking en klassiek autisme. Bij opwinding/blijdschap fladdert ze met haar handen en schudt met haar hoofd. (Altijd een feest als ze haar eten lekker vind ) De enige manier om dat te stoppen is haar armen vastbinden en haar hoofd in een ijzeren greep houden. En dat lijkt me ook niet wenselijk, waarschijnlijk heb ik dan zo jeugdzorg op de stoep.

Ik kan haar ook vragen om te stoppen. En dat doet ze dan ook. Een minuut of zo.

Soms vallen bepaalde dingen nu eenmaal niet af te leren. Zou makkelijk zijn als dat wel kon, dan zou niemand meer stotteren, zou Gilles de la Tourette niet bestaan en dan zou ik mijn vloer niet zo vaak hoeven te dweilen.

Het gaat er om dat iemand overlast veroorzaakt.

En zolang iedereen het maar laat onder het mom van 'ach verstandelijk beperkt' zal er ook niets veranderen.

Ik neem aan dat zodra jouw dochter over straat iedereen de kanker gaat wensen en belooft hun koppen in elkaar te trappen, omdat ze haar my little pony kwijt is, jij ingrijpt.



Je wil niet weten hoe vaak dat soort jongens wegkomen met bijvoorbeeld extreme geweldsdelicten, omdat anderen, inclusief rechters, ze zich zielig vinden. En bij mij lachen ze zich helemaal kapot om die sukkels. Herhaaldelijk



En fladderen is natuurlijk niet te vergelijken met iemand kapot schelden.
Ik denk dat de volgorde zo moet zijn: zelf aanspreken (afspraken maken eventueel), burenbemiddeling/wijkcoach oid , afdeling overlast & bemoeizorg ggd, melding maken politie. Sterkte, lijkt me vreselijk.



Dat helmpje, hij heeft vast epilepsie. Als je ernstig hebt kun je altijd een insult krijgen en dan val je om, vandaar de helm zodat ie niet een hersensvhudding daaraan overhoudt.
quote:Fairytalelover schreef op 11 april 2017 @ 18:35:

[...]



hoezo is dat een regel dan? Dat je je verplicht voor moet stellen als je ergens komt wonen?



Eh... Ja?

Net zoiets als dat je iemand je rechterhand geeft en niet je linker, dat je de mensen begroet als je ergens een kamer binnenkomt... Ik heb serieus altijd bedacht dat jezelf voorstellen aan de buren als je eegens komt wonen in dat rijtje hoorde.

Maar dat is dus niet (meer) zo? Is het misschien ouderwets? Hoe oud ben jij, als ik vragen mag?
quote:Fairytalelover schreef op 11 april 2017 @ 19:11:

[...]



wat is daar nou zo erg aan? wat een betutteling weer zeg,Wat is er precies betuttelend aan dat je liever niet naar agressief taalgebruik luistert? Serieuze vraag, ik snap deze reactie echt niet.
quote:Knuffelheks schreef op 11 april 2017 @ 23:07:

[...]





Nee, dat zeg ik niet.

Maar ik zie zo gauw ook geen oplossing.

Hier in de buurt woont een gezin, (een gewoon normaal gezin, beslist geen tokkies) met een drugsverslaafde zoon.

Die gaat ook geregeld volledig uit zijn stekker, politie wordt gebeld, sust de boel en gaat weer.

De hulpverlening zegt dat ouders hem maar uit huis moeten zetten als ze het niet meer trekken en dat is het wel zo'n beetje.

Het joch is bijna 18 en wil niet meewerken, dus de hulpverlening zegt ook machteloos te staan.

En ja, de buurt heeft daar last van, maar ik heb geen idee hoe dat opgelost zou kunnen worden.Zolang hij geen 18 jaar is kunnen ze hem verplicht laten opnemen in een gesloten verslavingskliniek.
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie dat zwakbegaafden mogen wonen in een 'normale' buurt?
don't forget that i'm fabulous, and you're not
quote:Fairytalelover schreef op 12 april 2017 @ 09:31:

Vinden jullie dat zwakbegaafden mogen wonen in een 'normale' buurt?Ja, meer dan zat die een gewoon leven leiden en niet voor overlast zorgen.
quote:Habbekratz schreef op 12 april 2017 @ 09:24:

[...]



Zolang hij geen 18 jaar is kunnen ze hem verplicht laten opnemen in een gesloten verslavingskliniek.

Je kan als ouder nooit je kind verplicht laten openen zonder rechterlijke machtiging.

Helemaal niet als ze al bijna 18 zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven