Geld & Recht alle pijlers

Algemeen Belasting Teruggave Topic

02-05-2016 10:21 2546 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand hier op het forum al belasting teruggave hebben ontvangen?



Ik krijg geld terug en zit erom te springen
Love yourself in all your way and stay who you are in all kinds of days
quote:omuwala schreef op 17 juni 2016 @ 12:48:

[...]





all's well that ends well :-)Ik heb het nog niet he
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na ruim 9 maanden gesteggel met BD een leuk bedrag terug. Wat begon als schuld van ca 10.000. Wat dus niet klopte (vandaar 9 maanden gezeik en gedoe) ..eindstand: ik kreeg geld van hen

Het heeft me bloed, zweet, tranen en gevloek gekost. Maar Halleluja....



Ze belden laatst zelf 2x op om te zeggen dat ze weeer fouten hadden gemaakt, nou had ik dat zelf al gezien en konden we het snel rechtzetten voordat t hele systeem en alle afdelingen weer over de pis zouden gaan..deze mevrouw zei: we maken er wel een potje van he..we zijn niet goed bezig
quote:paper-clip schreef op 17 juni 2016 @ 14:02:

[...]





Ik heb het nog niet he zo'n bevestigingsbrief als jij hebt gekregen heb ik nooit gehad en t geld is echt gestort, dus... keep the faith
Vol verwachting klopt mijn hart

Het is namelijk best een leuk bedrag wat zo vlak voor de vakantie goed van pas komt.
17 april aangifte gedaan, 14 juni bericht gehad met dagtekening 17 juni en vandaag ook op de rekening. Zojuist ook bericht gehad over 2014 met dagtekening 24 juni. Fijn dus!



Shop/spaar ze allemaal!
quote:omuwala schreef op 17 juni 2016 @ 14:52:

[...]





zo'n bevestigingsbrief als jij hebt gekregen heb ik nooit gehad en t geld is echt gestort, dus... keep the faith en vandaag kwam de bevestingsbrief in tweevoud
quote:paper-clip schreef op 17 juni 2016 @ 16:38:

Vol verwachting klopt mijn hart

Het is namelijk best een leuk bedrag wat zo vlak voor de vakantie goed van pas komt.leuk :-) waar gaan jullie naartoe?
Weten jullie trouwens waarom de een meteen een definitieve aanslag krijgt en de ander een voorlopige?
Alle reacties Link kopieren
@Skaep:

Zo'n 75% van de aangiften is direct definitief. Als de aangifte niet definitief is (25%) is de oorzaak meestal dat de aangifte afwijkt van de vooringevulde gegevens. Of er zijn aanvullingen bijvoorbeeld persoonsgebonden aftrekposten. Het kan ook zijn dat de gegevens van de eigen woning afwijken van de vooringevulde gegevens. Ook de wat complexere aangiften of aangiften waarbij er meerdere (meerderjarige) personen samenwonen worden vaak niet direct definitief.

Tenslotte zijn er ook aangiften waarbij er in voorgaande jaren onduidelijkheden waren: (gewijzigde) samenlevingsvormen, onvolledig ingevulde aangiften, aangiften met fouten. Voorlopig hoeft echter zeker niet te betekenen dat er een 'rode marker' bij de aangifteplichtige aanwezig is. Wel is het zo dat aangiften in eerste instantie slechts digitaal worden verwerkt. Aan de hand van steeds wisselende markers wordt een schifting gemaakt tussen voorlopig en definitief.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen bevestiging ontvangen maar het geld stond vrijdag wel op mijn rekening.

Ik heb heel laat aangifte gedaan.
quote:fisbel schreef op 18 juni 2016 @ 18:22:

@Skaep:

Zo'n 75% van de aangiften is direct definitief. Als de aangifte niet definitief is (25%) is de oorzaak meestal dat de aangifte afwijkt van de vooringevulde gegevens. Of er zijn aanvullingen bijvoorbeeld persoonsgebonden aftrekposten. Het kan ook zijn dat de gegevens van de eigen woning afwijken van de vooringevulde gegevens. Ook de wat complexere aangiften of aangiften waarbij er meerdere (meerderjarige) personen samenwonen worden vaak niet direct definitief.

Tenslotte zijn er ook aangiften waarbij er in voorgaande jaren onduidelijkheden waren: (gewijzigde) samenlevingsvormen, onvolledig ingevulde aangiften, aangiften met fouten. Voorlopig hoeft echter zeker niet te betekenen dat er een 'rode marker' bij de aangifteplichtige aanwezig is. Wel is het zo dat aangiften in eerste instantie slechts digitaal worden verwerkt. Aan de hand van steeds wisselende markers wordt een schifting gemaakt tussen voorlopig en definitief.Wauw, jullie komen hier zelf antwoord geven, wat goed! Hartelijk dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:moonenz schreef op 08 juni 2016 @ 20:19:

[...]





en nog steeds niet



Gister zowel brief als geld op de rekening

Man krijgt dit jaar nog niks terug vanwege verrekening, daar ook gister brief van.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
quote:omuwala schreef op 17 juni 2016 @ 20:02:

[...]





leuk :-) waar gaan jullie naartoe?



Italia, heerlijk !!

Het is binnen hoor, laat maar komen die vakantie
quote:paper-clip schreef op 20 juni 2016 @ 11:04:

[...]





Italia, heerlijk !!

Het is binnen hoor, laat maar komen die vakantie oh wat fijn, alvast heel veel plezier!
Wij moeten juist betalen. Niet veel gelukkig maar had ook liever geld terug gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dagtekening 21 juni, maar nog niets ontvangen. ABN... Wie nog meer niet?
Alle reacties Link kopieren
En nog niks...
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand vertellen hoe lang het duurt voordat de BD het resterende bedrag overmaakt wanneer er nog een verrekening plaats zal vinden?

Dagtekening was 21 juni namelijk al.
Ik zou even bellen, je had het al moeten hebben volgens mij.

Bij mijn aangifte is er ook iets verrekend en ik had het restant 1 dag vóór de dagtekening.



Ik hoop voor je dat het snel komt!
Alle reacties Link kopieren
Oke ik regel dat niet zelf dat doet iemand anders voor mij ik wacht rustig af krijg een leuk bedrag tereug ik wik graag dr martens halen zijn dure schoenen voor.mij en een nieuwe tas en rest op de spaarrekening ga ook nog schilderen in huis kan ik mooi een deel gebruiken ervan plus vakantiegeld en dan kan ik dus ook flink nog spaarrekening speken .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bericht met dagtekening 2 mei.

Had in mijn hoofd dat ik het vorig jaar veel later had maar dat kwam omdat ik geen wijziging van bankrekening had doorgegeven en het dus op een rekening was waar ik maar een keer in de maand op kijk.
-
Vorig jaar had ik het enkele dagen voor de dagtekening. Ik verwacht met dagtekening van 2 mei dan ook morgen of (vanwege dag van de arbeid en koningsdag) dinsdag of woensdag.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hebben jullie de aangifte gedaan.
quote:Vingino123 schreef op 27 april 2017 @ 20:14:

Wanneer hebben jullie de aangifte gedaan.Aangifte 1 maart, teruggave beschikking 2 mei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven