Geld & Recht alle pijlers

Angels, houd eens op met boeven vangen en ga...

27-07-2008 21:44 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd kom je ze overal tegen. En het lijkt alsof ze met zijn allen een zelfde missie hebben aangenomen. Allemaal prima. Maar ik heb al een aantal keer dingen aangekaart die wel eens veranderd zou willen zien.



Neem bijvoorbeeld de top 10 topics. Weet niet of jullie het opvalt maar daar klopt ook niets meer van. Ik hoor elke keer dat de zoekfunctie het niet doet. Waarom doe we daar dan niet eens iets aan?



Nou snap ik wel dat de angels dat niet allemaal kunnen want het zijn toch ook maar een soort van "veredelde forummers" (oei, kan dit wel?) Maar zouden de angels ons niet iets meer kunnen vertegenwoordigen? De stem van de forummer!



Waar vind jij dat de angels hun tijd beter aan kunnen besteden? Wat kunnen ze voor je doen? Wat zou je nu toch echt eens veranderd willen zien?
Alle reacties Link kopieren
-eh- ik kan het mis hebben hoor, maar een angel kan niets aan de top 10 topics doen, en ook niet aan de zoekfunktie.



En op een enkele keer na heb ik niet zo veel te klagen over het functioneren van de angels. ( vast een lief dagboek momentje voor de angels : "lief dagboek, borodini zegt dat ze niet veel te klagen heeft over ons.. ;-) ")
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Maar Borodini, kunnen ze dan ook niet eens klagen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn de Angel niet schuldig aan Aruba, dat is de technische kant van het forum en daar is de technische afdeling voor, bereikbaar via de forumredactie.



En inderdaad; we hebben alle vijf dezelfde missie; het forum leefbaar houden :)
Alle reacties Link kopieren
Kan aan mijn bui liggen hoor. Maar ik voel me vandaag weinig gehoord door viva in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Aruba schreef op 27 juli 2008 @ 21:50:

Maar Borodini, kunnen ze dan ook niet eens klagen ofzo?




Klagen over de zoekfunktie e.d. doen ze volgens mij wel eens :-)



Klagen over forummers doen ze vast onderling regelmatig :rofl:
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Tja alleen daar krijg ik ook weinig gedaan. Jullie moeten dan nogal kunnen multitasken. Maar iets meer voor het belang van de forummer opkomen? Dat is eigenlijk de boodschap.
Alle reacties Link kopieren
Ze zouden, of eentje is eigenlijk al genoeg, antwoord kunnen geven op mijn vraag op het modtopic.
Alle reacties Link kopieren
Bah voel me ineens erg opgesloten in de democratische digitale viva wereld. :-(
Alle reacties Link kopieren
Van mijn kant drie voorstellen:



- geef degenen die zich aanmelden als nieuwe forummer pas een week na het aanmelden schrijfrechten. Dat werpt een barriere op tegen al te enthousiaste gekken. Voor degenen die accute hulp menen nodig te hebben zou verwezen kunnen worden naar een aantal hulpverleningsinstellingen.



- wees zeer terughoudend bij het interveniëren in topics. Het zelfreinigend vermogen op dit forum is vooralsnog hoog en ook zonder ingrijpen van de Angels gaan de meeste stormen vanzelf weer liggen. Sterker nog, zonder ingrijpen van de Angels gaan de meeste stormen sneller liggen omdat andere forummers dan hun verantwoordelijkheid nemen in plaats van te wachten op Angels.



- wees transparant over genomen maatregelen. Nu blijft vaak onduidelijk of er maatregelen zijn genomen tegen forummers en ontstaat al snel een schijn van willekeur. Bovendien zou de toon waarmee in het algemeen forummers worden aangesproken vriendelijker en respectvoller kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Nou precies Goldielocks. Ik vind het jammer dat de aandacht de laatste tijd heel erg ligt op "het leuk houden voor de (nieuwe) forummer". Op zich prima als dat hun doel is. Maar het leuk houden voor de huidige forummer is ook belangrijk. Klanten moet je ook behouden!
Alle reacties Link kopieren
Aruba schreef op 27 juli 2008 @ 21:51:

Kan aan mijn bui liggen hoor. Maar ik voel me vandaag weinig gehoord door viva in het algemeen.


Dat kan komen omdat het weekend is, en bovendien schitterend weer.

In het weekend is de forumredactie/hoofdmod er in principe niet, alleen door ons bereikbaar, bij hoge uitzondering en spoedgevallen :)
Alle reacties Link kopieren
Goldielocks schreef op 27 juli 2008 @ 21:53:

Ze zouden, of eentje is eigenlijk al genoeg, antwoord kunnen geven op mijn vraag op het modtopic.
Welke pijler?
Alle reacties Link kopieren
wuiles schreef op 27 juli 2008 @ 21:55:

Van mijn kant drie voorstellen:



- geef degenen die zich aanmelden als nieuwe forummer pas een week na het aanmelden schrijfrechten. Dat werpt een barriere op tegen al te enthousiaste gekken. Voor degenen die accute hulp menen nodig te hebben zou verwezen kunnen worden naar een aantal hulpverleningsinstellingen.



- wees zeer terughoudend bij het interveniëren in topics. Het zelfreinigend vermogen op dit forum is vooralsnog hoog en ook zonder ingrijpen van de Angels gaan de meeste stormen vanzelf weer liggen. Sterker nog, zonder ingrijpen van de Angels gaan de meeste stormen sneller liggen omdat andere forummers dan hun verantwoordelijkheid nemen in plaats van te wachten op Angels.



- wees transparant over genomen maatregelen. Nu blijft vaak onduidelijk of er maatregelen zijn genomen tegen forummers en ontstaat al snel een schijn van willekeur. Bovendien zou de toon waarmee in het algemeen forummers worden aangesproken vriendelijker en respectvoller kunnen.
Onze werkwijze is vanuit viva zelf bepaald, wij houden ons aan de protocollen die viva ons voorlegt. Ook voor dit zul je dus bij een hoofdmod/forumredactie moeten zijn. Ik zal het alvast doormailen, dan weten ze er van, morgen.
Alle reacties Link kopieren
Aruba schreef op 27 juli 2008 @ 21:56:

Nou precies Goldielocks. Ik vind het jammer dat de aandacht de laatste tijd heel erg ligt op "het leuk houden voor de (nieuwe) forummer". Op zich prima als dat hun doel is. Maar het leuk houden voor de huidige forummer is ook belangrijk. Klanten moet je ook behouden!
Dat is niet waar. Wij willen een leefbaar forum, zowel voor nieuwelingen als oudgedienden. Jullie zijn het die dit onderscheid maken, wij behandelen iedereen (in elk geval zoveel mogelijk) gelijk.
Maar Aruba, jij bent toch ook redelijk nieuw!
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel hoe het op mij overkomt. Maar goed Angels 5, als jij nou mijn boodschap meeneemt naar de andere Angels dat de huidige klant ook koning moet blíjven ben ik weer tevreden.



Behoud is mijns inziens altijd beter dan kortdurende instroom.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook maar als je hier elke dag bent dan "voel" je dat toch?
Alle reacties Link kopieren
Het topic is al onder de aandacht gebracht in de modgroep, zoals ik al zei. Bovendien lezen de andere Angels het forum ook, dus ik hoef geen boodschapper te spelen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lezen ze alles dan?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben een paar keer heel blij geweest met de Angels.
sarah2ndlife schreef op 27 juli 2008 @ 22:12:

Nou ik ben een paar keer heel blij geweest met de Angels.




Toen wij zo STOrend waren... X-D



Dikke zoen!

:smooch:
Alle reacties Link kopieren
sarah2ndlife schreef op 27 juli 2008 @ 22:12:

Nou ik ben een paar keer heel blij geweest met de Angels.
Ik zeg ook niet dat ze geen goede dingen doen, maar ik ben nog een beetje aan het twijfelen wat ik nou van die tendens vind. En dénk maar daar ben ik dus nog niet 100% uit dat ik vind dat ze hun aandacht weer een beetje op grijs moeten gaan richten.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet mogelijk, maar sowieso dagelijks alle nieuwe topics in onze eigen pijlers en de vivapijler.
Alle reacties Link kopieren
Aruba schreef op 27 juli 2008 @ 21:44:Neem bijvoorbeeld de top 10 topics. Weet niet of jullie het opvalt maar daar klopt ook niets meer van.
Wat klopt daar niet aan? Is het NIET-groepje soms niet het actiefste topic? X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven