Geld & Recht alle pijlers

Artikel over extreem besparen..

30-04-2017 11:10 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam toevallig dit artikel tegen :



https://www.fabmama.nl/ou ... eg-en-drinkt-alleen-water



Over mama's die extreem besparen..



Heb 't met open mond zitten lezen, vooral dat ene stukje over die mama die restjes sap terug in t pak doet vond ik vreselijk smerig


Wel erg dit, ik ben ook van het consuminderen en besparen, maar dit vind ik echt te ver gaan.
De wc doorspoelen met een glaasje water vind ik ook eh... bijzonder.



De term 'ontspullen' hoor je wel steeds meer en dat begrijp ik juist weer wel heel goed. Een mens kan prima toe met minder spullen dan hij denkt. Maar brood zonder beleg gezonder? Mwah. Van een plakje kaas ga je niet dood. Dit zijn extremen die nergens goed voor zijn. Een kind dat rondloopt in een jas waarvan de mouwen tot zijn ellebogen komen vind ik gewoon zielig en slecht ouderschap. En dat sap... onygiënisch op zijn minst, ja.



Ach, in elke trend heb je mensen die daarin doorschieten. Inderdaad met open mond kennis van nemen en vervolgens je eigen keuzes maken.
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen droog brood laten eten en in te kleine kleding laten lopen is gewoon verwaarlozing en geen besparing. Als je 750 euro per maand overhoud en je je kind in een 5 maten te kleine jas laat lopen dan heb je je prioriteiten niet op orden hoor. Dat sap is vreselijk onhygiënisch trouwens. Dit zijn gewoon rare mensen die niet goed voor hun kinderen zorgen met hun doorgeslagen gedrag. Tijd voor een belletje naar jeugdzorg lijkt me.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Wauwwww dit is echt erg..
Blegh, ik zat me dan weer flink te verbazen over de vrouw die anderen in de waan laat dat ze het slecht hebben. 'Weer mooi meegenomen'. Als ik daar achter zou komen zou ik daar pisnijdig over zijn, ze maken opzettelijk gebruik van vrienden en familie.
arme kinderen gewoon een droge boterham krijgen. En die vrouw die zich niet schuldig voelt dat er uitjes voor haar betaald worden ondanks de dikke bankrekening



Dit is toch gewoon kindermishandeling???
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik hier gewoon van. Ik ben een spender en ik weet dat ik op veel dingen zou kunnen besparen maar dit vind ik gewoon bijna naar verwaarlozing neigen
Alle reacties Link kopieren
Ik geef toe: ik bewaar restjes melk van mijn kind om die vervolgens de volgende dag in mijn koffie te gebruiken.
Theelepel, ook mijn gedachten over dat jasje. Er zit heel veel tussen een uitpuilende kledingkast waarbij kledingstukken maar 1-2 keer gedragen worden en je kind naar buiten sturen in een veel te kleine jas.
Alle reacties Link kopieren
Wow, ben benieuwd hoeveel hier van waar is of dat eraan gesleuteld is om een spannend verhaal te schrijven. Ik denk het laatste eigenlijk. Het is wel echt extreem.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Je kind in te kleine kleding laten lopen slaat echter nergens op. Koop dan gewoon tweedehands en te groot, dan kun je voor hetzelfde bedrag nog langer met kleding doen.



Droog brood is ook onzin. Met kaas of humus ofzoerop krijgt je kind ook nog meer voedingsstoffen binnen.
Veel vrienden zullen deze "moeders" niet (meer) hebben!

Je eigen eten en drinken meenemen naar een feestje van zo iemand
quote:Mevrouw75 schreef op 30 april 2017 @ 11:22:

Ik geef toe: ik bewaar restjes melk van mijn kind om die vervolgens de volgende dag in mijn koffie te gebruiken.

Dat zou ik ook doen hoor (als ik koffie dronk ). Maar ik giet het niet terug in het pak om iemand anders dan mijzelf dat te geven. Ik ben niet vies van mijn kind, maar anderen waarschijnlijk (en terecht) wel.



Ik geef hier dochter met de lunch weer dezelfde beker die ze met het ontbijt niet op kreeg. Als ik het telkens weg zou moeten gieten is dat reinste voedselverspilling. Niet dat het dagelijks gebeurt hoor, maar het is gewoon onnodig dat telkens weg te gooien terwijl ze het 's middags nog opdrinkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocoladestukjes schreef op 30 april 2017 @ 11:24:

Wow, ben benieuwd hoeveel hier van waar is of dat eraan gesleuteld is om een spannend verhaal te schrijven. Ik denk het laatste eigenlijk. Het is wel echt extreem.Ik denk dat er ook heel erg veel aan gesleuteld is, zelfs mijn oma, kampioen besparen, was niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocoladestukjes schreef op 30 april 2017 @ 11:24:

Wow, ben benieuwd hoeveel hier van waar is of dat eraan gesleuteld is om een spannend verhaal te schrijven. Ik denk het laatste eigenlijk. Het is wel echt extreem.Jij schrijft het... Ik denk het
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat wel echt te ver...en zie er ook nog een regelrechte profiteur tussen staan., gadver.



Hoe dan ook bezuinigen prima, maar dit is wel echt offlimits.
Wow..
Het is vooral erg voor de kinderen.
Leuk leven heb je dan. Een doodshemd heeft geen zakken. Kinderen alleen droog brood geven en water vind ik kindermishandeling. Als ze echt zo zuinig zijn hadden ze nooit aan kinderen moeten beginnen....

En een directiesecretaresse die nooit kleding koopt? Apart.
Alle reacties Link kopieren
Een lege doos voor kerstmis. Nou heb ik wel meegemaakt dat kinderen een grote pop als prijs van een loterij kregen. Kinderen waren 3 en 4 denk ik. En die doos was ook heel leuk om in te zitten om getrokken te worden door de ander. maar die doos heeft het echt niet zo lang volgehouden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Niet onze manier van leven.
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen een lege doos geven voor kerst....

Zo leer je kinderen ook gewoon niet verantwoord met geld omgaan. Grote kans dat als ze ouder worden ze juist volledig de andere kant op doorslaan.
Goh ja, apart. Mensen moeten normaal doen, zoals de rest!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 30 april 2017 @ 11:22:

Ik geef toe: ik bewaar restjes melk van mijn kind om die vervolgens de volgende dag in mijn koffie te gebruiken.Zou ik ook niet doen (1 ik vind melk vies en 2 ik zou het gewoon in de koelkast afgedekt zetten tot kind weer dorst heeft), maar dat vind ik nog wel een groot verschil met het terug in het pak gieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven