Geld & Recht alle pijlers

Artikel over extreem besparen..

30-04-2017 11:10 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam toevallig dit artikel tegen :



https://www.fabmama.nl/ou ... eg-en-drinkt-alleen-water



Over mama's die extreem besparen..



Heb 't met open mond zitten lezen, vooral dat ene stukje over die mama die restjes sap terug in t pak doet vond ik vreselijk smerig
Alle reacties Link kopieren
Die vrouwen zijn er wel erg in doorgeslagen.....
Tralalalala
Wat een bizar artikel. Geen geld willen uitgeven en daar nog trots op zijn ook, maar wel profiteren van mensen die er andere denkbeelden en dus in haar ogen foute op nahouden.



Als ik als visite alleen water krijg en altijd mijn eigen zooi mee moet meeslepen en er bovendien op mijn zak geteerd wordt terwijl er geld zat is, dan kom ik na een tijdje niet meer. Hou je lekker veel vrienden over zo. Meer waard dan welk geld in de wereld, vrienden.



En toen mijn kinderen 3 en 5 waren, speelden ze ook met een lege doos. Inmiddels zijn ze 10 en 8 en hebben ze wel wat meer nodig om zich gezond te ontwikkelen. Ben benieuwd hoe zij de strijd met haar kinderen gaat overleven. Zou haar zomaar een goede band met de kinderen kunnen kosten. Ook meer waard dan veel geld, als je het mij vraagt.



En maar blaten over aandacht in plaats van luxe. Dat ze haar kinderen ondertussen wel een scheiding aandoet met haar extreme denkbeelden over wat de enige juiste manier van leven is, dat is dan blijkbaar weer geen enkel probleem.



Ik trek het slecht, zulke hypocrisie.
Waar vinden ze zulke mensen, vraag je je af .
Alle reacties Link kopieren
Wat zielig (als het waar is) dat die vrouw zo obsessief is dat ze geen relatie kan hebben. Ze zal er zeker niet leuker van worden zeg.



Ik ben juist heel erg van het genieten van wat je hebt, wel met enige wijsheid, maar je leeft naar een keer. Die kinderen gaan zodra ze dat geld krijgen het vast alleen maar verbrassen omdat ze hun hele jeugd in onnodige armoede hebben geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen met kerst een lege doos geven is ook niet normaal.

Deze kinderen zijn allemaal nog redelijk jong.

Ik denk dat het uiteindelijk problemen gaat geven.

Als er vrienden langs komen en ze krijgen een glas water met wat broodkruimels.



Ik vind een basis garderobe en een fatsoenlijke maaltijd niet onder luxe vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet zoveel van dit artikel (ik geloof in het algemeen heel weinig van artikelen in tijdschriften met mensen met algemene namen die extreme dingen vertellen). Ergens zal wel een kern van waarheid zitten, natuurlijk zijn er extreem zuinige moeders. Maar een lege doos geven met kerst slaat nergens op, je kunt ook gewoon niet aan kerstcadeau's doen, er zijn genoeg mensen die daar niet aan doen. En een vrouw van nu 37 die als puber wakker lag van 55 euro, dat klopt ook niet, toen waren er nog guldens. Er zal echt flink overdreven zijn.

De verwarming niet aan geloof ik wel, en te kleine kleding (maar niet zo klein als beschrijven) geloof ik ook nog wel.
quote:my-little-appletree schreef op 30 april 2017 @ 11:35:

[...]





Zou ik ook niet doen (1 ik vind melk vies en 2 ik zou het gewoon in de koelkast afgedekt zetten tot kind weer dorst heeft), maar dat vind ik nog wel een groot verschil met het terug in het pak gieten.Ik vind dit al ook vies, schep ook nooit eten van mijn bord terug de pan in voor de volgende dag. Zet nooit een half vol glas drinken terug. Wel kook ik soms voor twee dagen, maar da's toch anders, als je het niet eerst uit de pan haalde. Nu ik dit schrijf vind ik het ook een beetje raar dat ik wat ik liet staan niet van mijn bord terug de pan in doe, maar da's gewoonte, weet niet beter dan dat je dat niet doet.
Alle reacties Link kopieren
Oh en je viert je verjaardag niet als je zuinig bent, mensen vragen iets mee te nemen geloof ik dus ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 30 april 2017 @ 11:38:

Waar vinden ze zulke mensen, vraag je je af .Ik miet opeens denken aan die documentaire over extreme bespaarders met de man die een klikov vogelzaad op de kop kon tikken en daar elke avond zijn avondmaal van at. Hartstikke gezond.
quote:Aatje2017 schreef op 30 april 2017 @ 11:39:

Je kinderen met kerst een lege doos geven is ook niet normaal.

En dat die kinderen hun kerstcadeau dan nog weken heel weten te houden ook. De mijne waren ook dol op lege dozen, maar na anderhalve dag waren die dozen toch echt wel rijp voor de oudpapierbak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 30 april 2017 @ 11:23:

Theelepel, ook mijn gedachten over dat jasje. Er zit heel veel tussen een uitpuilende kledingkast waarbij kledingstukken maar 1-2 keer gedragen worden en je kind naar buiten sturen in een veel te kleine jas.Echt he, koop dan gewoon net genoeg passende kleding tweedehands, geef door aan de jongste en daarna verkopen/weggeven als je minimalistisch wil leven. Ik koop zelf ook geen dure jassen voor mijn zoon want dat vind ik nu zonde van het geld (nu hebben we het prima, maar ik kan het geld ook goed ergens anders voor gebruiken en hij is pas 1,5 dus groeit nog snel uit dingen) maar hij heeft echt wel altijd een jas die past bij zijn maat en het seizoen.
Alle reacties Link kopieren
"Voor kerst hebben ze samen een lege doos gekregen. Daar speelden ze weken mee."



Ik denk dat mevrouw fabmama een hele dikke duim heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 30 april 2017 @ 11:20:

arme kinderen gewoon een droge boterham krijgen. En die vrouw die zich niet schuldig voelt dat er uitjes voor haar betaald worden ondanks de dikke bankrekening



Dit is toch gewoon kindermishandeling???



Vitaminegebrek en ziek worden kost óók geld.



Dat gun ik zulke figuren dan wel, dat het uiteindelijk meer kost dan dat het oplevert.



En zielig voor die kinderen.
quote:Tr0tter schreef op 30 april 2017 @ 11:44:

Ik denk dat mevrouw fabmama een hele dikke duim heeft.Naja, zulke mensen zullen gerust wel bestaan. Ik vind het alleen zo knap dat die bloggers ze altijd feilloos weten te vinden.
quote:Tr0tter schreef op 30 april 2017 @ 11:44:

Ik denk dat mevrouw fabmama een hele dikke duim heeft.fabulerende mama ;)
quote:Fleet schreef op 30 april 2017 @ 11:19:

Blegh, ik zat me dan weer flink te verbazen over de vrouw die anderen in de waan laat dat ze het slecht hebben. 'Weer mooi meegenomen'. Als ik daar achter zou komen zou ik daar pisnijdig over zijn, ze maken opzettelijk gebruik van vrienden en familie.Dit. Zo asociaal. Wat je met je geld doet moet je helemaal zelf weten, en bezuinigen is prima, maar dit vind ik ronduit onbeschoft.
Dit is wel heel erg hoor. Dat je als ouder zelf zo wilt leven prima, maar die kinderen horen gewoon normale kleding te hebben dikke passende jas in de winter, en gezonde voeding voor voor de voedingsstoffen. Te kleine kleren, droog brood en water en lege dozen voor kerst. Ik vind dit echt zielig en niet kunnen, en wat ik er nog meer over denk, hou ik mijn mond maar over dicht!
Ik weet ook niet of ik dit moet geloven hoor want dit is wel heel extreem. Ik lees hier al vaak met verbazing wat mensen doen om te bezuinigen en dan kan ik me ook al moeilijk voor stellen dat mensen echt zo leven. De mensen uit dit artikel doen gewoon aan kindermishandeling.
Alle reacties Link kopieren
Wij sparen ons suf, maar wel met een doel. Als het dak vervangen is, verwacht ik niet dat ik nog geld heb voor een vakantie. Gewoon weer beginnen met sparen.



Maar no way dat ik mijn kind in te kleine vodden laat lopen. Dat vind ik belachelijk. Er is genoeg leuk tweedehands spul te krijgen voor weinig geld.



Ik kan het maar één keer uitgeven, maar dan wel graag leuk. Dus als zoon op kamp gaat aan de andere kant van het land zoek ik voor onszelf een B&B in de buurt, dat kost evenveel als constant heen en weer rijden met de auto.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik schaam me plaatsvervangend. Ik heb het krap, moet soms op kosten van anderen mee, wil ik mee kúnnen. Maar ik wilde vanuit de grond van mijn hart dat ik het zélf kon betalen. Dit soort mensen, ik kots ervan. Of het nu waar is of niet, ik ken ze wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 30 april 2017 @ 11:49:

[...]





Dit. Zo asociaal. Wat je met je geld doet moet je helemaal zelf weten, en bezuinigen is prima, maar dit vind ik ronduit onbeschoft.



En er dan nog aan toevoegen dat ze zich niet schuldig voelt omdat het die mensen een goed gevoel geeft. Dus laat ze ze maar in de waan

Je zal zulke vrienden hebben zeg, bah!
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Nou kan ik er sowieso niet tegen als het over ''mama's'' gaat als er over moeders wordt geschreven, dus dat stoorde me al.

Maar wat een idioterie zeg.



Ik ben een groot voorstander van besparen en nadenken over wat je uitgeeft maar dit is zo overdreven dat ik er weinig van geloof. Zeker van die jas niet.
Ik krijg de neiging om die vrouwen eens flink te slaan
quote:sassa_82 schreef op 30 april 2017 @ 12:00:

Dit is wel heel erg hoor. Dat je als ouder zelf zo wilt leven prima, maar die kinderen horen gewoon normale kleding te hebben dikke passende jas in de winter, en gezonde voeding voor voor de voedingsstoffen. Te kleine kleren, droog brood en water en lege dozen voor kerst. Ik vind dit echt zielig en niet kunnen, en wat ik er nog meer over denk, hou ik mijn mond maar over dicht! Mensen die dit hun kinderen aandoen zijn heel egoïstisch terwijl ze heilig geloven dat ze iets goeds doen voor de wereld. Ook vanuit een soort superioriteitsgevoel. Vind het een ongeloofwaardig verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven