Geld & Recht alle pijlers

Artikel over extreem besparen..

30-04-2017 11:10 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam toevallig dit artikel tegen :



https://www.fabmama.nl/ou ... eg-en-drinkt-alleen-water



Over mama's die extreem besparen..



Heb 't met open mond zitten lezen, vooral dat ene stukje over die mama die restjes sap terug in t pak doet vond ik vreselijk smerig
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 30 april 2017 @ 11:40:

Oh en je viert je verjaardag niet als je zuinig bent, mensen vragen iets mee te nemen geloof ik dus ook niet.



Vergeet niet je meestal geld krijgt als je een verjaardag viert.

Dus in zulke gevallen geloof ik het wel.

Ik heb het nooit meegemaakt dat je zelf eten en drinken mee moest nemen.

Maar wel dat de a merken tijdens een verjaardag daar uit zicht werden gehaald.

En dat er een duidelijke eindtijd was. Van half 9 tot half 11 en als de voorraad te hard ging de muziek eerder uit.

Een dikke prima maar dan moet je zelf niet op andere verjaardagen eten en drinken alsof er geen morgen meer komt.



Einde vriendschap in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocoladestukjes schreef op 30 april 2017 @ 11:24:

Wow, ben benieuwd hoeveel hier van waar is of dat eraan gesleuteld is om een spannend verhaal te schrijven. Ik denk het laatste eigenlijk. Het is wel echt extreem.Precies wat ik dacht.
Keep on, keep keepin' on....
"Voor kerst hebben ze samen een lege doos gekregen."

"Ze propte vooraf haar zakken vol met drie pakjes drinken en een zakje winegums van de Aldi."

(Sinds wanneer mag je je tas niet meer meenemen naar de bioscoop?)

"Dus wordt er bij uitjes vaak voor ons betaald. Mooi meegenomen, denk ik dan."

"De wc spoelen ze door met een glaasje water en douchen doen ze ouderwets met een emmer en een bekertje."



Kortom: sensatieartikel.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er gewoon kwaad om worden dat iemand zegt trots te zijn anderen uitjes te laten betalen terwijl ze het prima zelf kan betalen! Wat een asociale rotstreek zeg.. en zelf alles maar op potten, echt erg. De vriendschap is volgens mij meteen voorbij als dit uitkomt.

En dat denk ik met al deze verhalen, zelf drinken meenemen, alleen water aanbieden? Hou je weinig vrienden over lijkt me. In wat voor armoede leef je dan zeg...
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 12:10:

[...]





Mensen die dit hun kinderen aandoen zijn heel egoïstisch terwijl ze heilig geloven dat ze iets goeds doen voor de wereld. Ook vanuit een soort superioriteitsgevoel. Vind het een ongeloofwaardig verhaal.Ja, ik vind het ook ongeloofwaardig, maar ik weet helaas dat er zulke enge doorgeslagen ouders bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf zuinig wilt leven, is dat tot daar aan toe. Maar als je een verjaardag hebt de gasten hun eigen eten en drinken laten meenemen, visite alleen water geven en niet willen meebetalen aan een cadeautje voor de meester, vind ik zo belachelijk! Je kinderen een lege doos als cadeau geven, dat stukje had ik even gemist, maar wat erg. Deze mensen moeten zich doodschamen!
Alle reacties Link kopieren
Dat een volwassene er voor kiest om karig of sober te leven, ok. Maar om je kinderen daar nu zo in mee te slepen. Nee, dan doe je je kind tekort vind ik.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ik geloof geen zak van dat hele artikel. Neem nou die "Karin". Ze drinken thuis alleen maar water, maar naar de bioscoop gaan er pakjes drinken mee? En haar zoon loopt in een veel te kleine jas, maar ze gaan wel naar de bioscoop? Geen beleg op brood, maar wel winegums mee naar de bioscoop? Het is allemaal volslagen onlogisch. En als ze allemaal zo schaamteloos zouden zijn, waarom dan wel allemaal anoniem in dat artikel?



Kortom: kul.
Het enige wat ze doen met dit artikel is consuminderaars belachelijk maken en in een kwaad daglicht zetten.
quote:sassa_82 schreef op 30 april 2017 @ 12:15:

[...]



Ja, ik vind het ook ongeloofwaardig, maar ik weet helaas dat er zulke enge doorgeslagen ouders bestaan.





Vreselijk ook als je zulke ouders persoonlijk kent, het zou me niet loslaten.
quote:Fossa schreef op 30 april 2017 @ 12:26:

Ik geloof geen zak van dat hele artikel. Neem nou die "Karin". Ze drinken thuis alleen maar water, maar naar de bioscoop gaan er pakjes drinken mee? En haar zoon loopt in een veel te kleine jas, maar ze gaan wel naar de bioscoop? Geen beleg op brood, maar wel winegums mee naar de bioscoop? Het is allemaal volslagen onlogisch. En als ze allemaal zo schaamteloos zouden zijn, waarom dan wel allemaal anoniem in dat artikel?



Kortom: kul.Jou geloof ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook geen zak van dat artikel, maar ik vind het onderwerp dan wel weer interessant. Want als ik eerlijk ben lees ik hier op het forum in bespaartopics ook vaak dingen die ik net zo bizar vind.
Am Yisrael Chai!
quote:Fossa schreef op 30 april 2017 @ 12:28:

Het enige wat ze doen met dit artikel is consuminderaars belachelijk maken en in een kwaad daglicht zetten.Daar zeg je wat, echte consuminderaars zijn gewoon zuinig op een verantwoorde manier dit is gewoon waanzin, en heel ernstig voor de kinderen.
quote:Kuzu schreef op 30 april 2017 @ 12:06:

Nou kan ik er sowieso niet tegen als het over ''mama's'' gaat als er over moeders wordt geschreven, dus dat stoorde me al.

Maar wat een idioterie zeg.



Ik ben een groot voorstander van besparen en nadenken over wat je uitgeeft maar dit is zo overdreven dat ik er weinig van geloof. Zeker van die jas niet.Ik zeg zelden vader of moeder tegen of over jonge ouders, omdat ik dat meer bij oude mensen vind passen, oud mannetje = he vadertje en zo.
quote:Fleet schreef op 30 april 2017 @ 11:19:

Blegh, ik zat me dan weer flink te verbazen over de vrouw die anderen in de waan laat dat ze het slecht hebben. 'Weer mooi meegenomen'. Als ik daar achter zou komen zou ik daar pisnijdig over zijn, ze maken opzettelijk gebruik van vrienden en familie.Oh, dat vind ik ook heel erg. Hoe durft ze. Voer voor het gierige acties topic
quote:bossanova schreef op 30 april 2017 @ 12:42:

Ik zeg zelden vader of moeder tegen of over jonge ouders, omdat ik dat meer bij oude mensen vind passen, oud mannetje = he vadertje en zo.Ik ben het eens met Kuzu. Ik vind mensen die zichzelf 'mama' noemen tegenover andere volwassenen behoorlijk infantiel. Je bent moeder, en je kind noemt je mama. En ook als ik iets over jonge ouders zou zeggen zijn 'vader' en 'moeder' prima omschrijvingen. Dat is namelijk precies wat ze zijn, ongeacht hun leeftijd. 'Papa' en 'mama' zijn aanspreektitels die hun eigen kinderen kunnen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Een lege doos voor kerstmis geven.

Je kind een veel te kleine jas laten dragen.

Je kinderen droog brood laten eten.

Anderen voor je laten betalen omdat ze denken dat je het slecht hebt en hen in die waan laten.



Bizar en asociaal.

Dit zouden mijn vrienden niet zijn.
Een lege doos voor twee kids als kerstcadeau?

Restjes drinken terug in het pak gieten?

Droog brood eten?



Prima om te besparen en om te letten op uitgaven. En ik ben ook van mening dat mensen doorschieten in luxe dingen en dure dingen en veel dingen. Altijd maar alles willen hebben is geen goed idee. Altijd alles willen geven is geen goed idee. Laat de kerk in het midden, mits dat haalbaar is financieel. Want soms lukt dat niet. Keuzes maken, consessies doen, leren dat niet altijd alles a la minute en volledig kan, sparen.....allemaal goede en belangrijke leerscholen voor het leven. Voor jong en oud.





Een lege doos als speelgoed is prima, echter als kerstcadeau mag daar best een kleinigheidje in zitten.

Restjes sap in een pak terug schenken is vies. Een beker laten staan tot later op de dag als deze niet helemaal leeggedronken wordt is prima. Hoeft immers niet weggegooid te worden, dat is zonde.

Droog brood eten kan een keer, echter broodbeleg bevat belangrijke voedingsstoffen die je jezelf en je gezin niet wil onthouden.



American Party organiseren kan..........echter doe dat dan niet met de woorden......wil je wat eten of drinken neem je het zelf maar mee. Breng dat wat sympathieker.
'Ik noem mezelf een minimalist'. Verkeerde term. Je bent gewoon gierig op het asociale af (je verjaardag vieren en idereen zijn eigen eten en drinken laten meenemen?)
Oh, en die veel te kleine jas.......als die kinderen eenmaal de leeftijd hebben bereikt dat hun klasgenoten dit begrijpen gaan die het heel moeilijk krijgen. Dat vind ik wel echt heel erg voor de kinderen. Ze zullen worden verstoten door hun leeftijdsgenoten, omdat hun ouders op deze manier leven. Het is in dit geval een keuze van die ouders. Dus ze doen het hun kinderen willens en wetens aan om op enig moment buiten de boot te vallen. Vergis je niet...kinderen zijn gemeen!
quote:Tr0tter schreef op 30 april 2017 @ 12:49:

[...]



Ik ben het eens met Kuzu. Ik vind mensen die zichzelf 'mama' noemen tegenover andere volwassenen behoorlijk infantiel. Je bent moeder, en je kind noemt je mama. En ook als ik iets over jonge ouders zou zeggen zijn 'vader' en 'moeder' prima omschrijvingen. Dat is namelijk precies wat ze zijn, ongeacht hun leeftijd. 'Papa' en 'mama' zijn aanspreektitels die hun eigen kinderen kunnen gebruiken.Van mij mag je hoor, vind je wel streng, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 30 april 2017 @ 11:44:

Ik denk dat mevrouw fabmama een hele dikke duim heeft.



Dát denk ik ook. "Kinderen achterlaten met een torenhoge hypotheek? " Daar zijn overlijdensrisicoverzekeringen voor uitgevonden en het huis zal toch ook wel wat opbrengen?

En in het uiterste geval verwerp je de erfenis... wat een stierenpoep



En de rest is ook bizar. Kartonnen doos voor kerst en te kleine kleding
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik vraag mij af of ze zelf ook in te kleine kleding lopen. Idioten.
Het kan gewoon niet echt zijn
Ik vind dit gewoon zielig. Ik ben voorstander van consuminderen maar dan meer in de zin van: geen voedsel verspillen, geen impulsaankoopjes/prullaria die na een halfjaar weer in de container verdwijnen, goed nadenken over schoenen of kleding voor mijzelf omdat ik wil dat het een aantal jaar meegaat omdat de kledingindustrie zo milieuonvriendelijk is etc. Ik vind dat we als mensen daarin een stukje verantwoordelijkheid moeten dragen en ik vind dat er teveel geproduceerd wordt voor een wegwerpmaatschappij maar zoals deze moeders te werk gaan vind ik het ten koste gaan van levensgeluk en genieten. Ze lijken gewoon verslaafd aan het steeds grotere bedrag dat ze uitsparen, ten koste van alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven