Geld & Recht alle pijlers

Auto gestolen, of inbeslagname

05-04-2017 23:07 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede mensen

Wie kan mij een antwoord geven op deze complexe zaak

op vrijdag 28 Januari doe ik in de middag aangifte van diefstal. de auto is gestolen op een parkeerplaats, van me vriendin waar zij woont tussen half 2 snachts en 13:00 was de plek leeg auto weg. al snel op 2 februari stopt de politie het onderzoek, heb nog telefonisch contact gehad met de politie en die vertelde me vrij weinig. op 20 februari komt de belastingdienst aan me deur waar ik mijn postadres/ ingeschreven sta toevallig was ik zelf die dag niet daar, maar met aantal papieren in de bus en met de vermelding dat ze de auto in beslag nemen en op 29 maart zouden verkopen ivm openschuld mrb heb ik gebeld met de man binnen 5 werkdagen van de belastingdienst. en doorgegeven dat hij gestolen is op 28 jan hij stelde een onderzoek in, toen geen contact meer gehad want mijn mening was hij is gestolen. op 31 maart mail ik de politie met de vraag of ze eventueel meer weten en op 1 april zaterdag kreeg ik de reactie van neem contact op met de belastingdienst, dus ik belde het bergingsbedrijf die op het formulier van 20 feb stond die me auto zouden afslepen en daar ter plekke verkopen op 29 maart. en ja hij stond wel hier en is verkocht op 29 maart zoals beschreven op papier van de belastingdienst, maar hij is naar mijn mening gestolen op 28 Jan heb toen overal melding van diefstal gemaakt en nu staat hij op marktplaats.



Ik heb de groene kaart sleutels tenaamstelling procesverbaal aangifte diefstal startblokkering key en mijn persoonlijke bezittingen zijn weg!



Wie weet raad

Groet mario
anoniem_322817 wijzigde dit bericht op 05-04-2017 23:57
Reden: Niet goed
% gewijzigd
Moet je je rekeningen betalen. Nemen ze ook niets in beslag.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet.

Doe wat aan je interpunctie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het gebruik van leestekens zou je verhaal een stukje duidelijker maken
Halleluja! Ik zeg het niet snel maar wat een ongelooflijk slecht geschreven topic.

Punten en komma's gebruiken, scheelt al een stuk.

Bedoel je met Ma je mama of maar?
Alle reacties Link kopieren
Het is goed dat ze zo'n karretje meenemen als er nog openstaande schuld is en de hele inboedel erbij doen verpatsen om die open schuld enigzins te verkleinen want rekeningen niet betalen is oneerlijk en groene kaarten moeten door de papierversnipperaar.
Alle reacties Link kopieren
Dus je auto is in beslag genomen maar jij dacht dat hij gestolen was?
Alle reacties Link kopieren
TO, je post is eerlijk gezegd onleesbaar zo; het is 1 lange zin. Als je eens begint met het gebruiken van hoofdletters en punten, dan wordt je tekst een stuk beter leesbaar.



Dan krijg je ook een stuk meer *inhoudelijke* reacties.
Je doet aangifte van diefstal omdat je na het weekend gaat verhuizen? En je vriendin woont tussen half 2 en 13.00 op een parkeerplaats. Begrijp ik het zo goed?
Alle reacties Link kopieren
belastingdienst komt echt niet zonder eerdere waarschuwingen, aanmaningen etc je auto zomaar afslepen.



Daarnaast krijg je bericht voor welk bedrag hij is verkocht en dus met welk bedrag de schuld is verminderd
Alle reacties Link kopieren
Misschien als het financieel weer wat beter gaat ook maar een cursus Nederlands gaan volgen. Dat lijkt mij een betere investering dan een auto.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 05 april 2017 @ 23:14:

Dus je auto is in beslag genomen maar jij dacht dat hij gestolen was?Mario snapt er zelf ook niks van
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat?
quote:Snoesje666 schreef op 05 april 2017 @ 23:10:

Ik snap het ook niet.

Doe wat aan je interpunctie.Ook gejat in beslag genomen. Inclusief een heleboel hoofdletters.
Was die schuld van jou of van de autodief?



Ik kan het niet uit je verhaal opmaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 05 april 2017 @ 23:10:

Ik snap het ook niet.

Doe wat aan je interpunctie.En aan je ma.
Even gissen hoor...



Maar ik denk dat er wat stukjes in het verhaal missen. Zoals dat je toch wel wat aanmaningen hebt gehad van de belastingdienst. En herinneringen. En dat je daar allemaal niet op gereageerd hebt.



Toen kwam er post van die deurwaarder. Mogelijk zelfs eerst van een incassobureau. Nou, en daar heb je ook niet op gereageerd.



Waarschijnlijk is er toen een beslaglegging geweest. Die wordt aangekondigd, dan heb je doorgaans ook nog een mogelijkheid om te betalen.



Dan is de beslaglegging zelf, ook die kun je vaak nog afwenden als je het hele openstaande bedrag meteen kunt betalen.



Technisch gezien heb jij die beslaglegging ontdoken door niet thuis te zijn. De deurwaarder heeft dan het recht om je auto elders op te halen. Met al je spullen erin, ja. Die auto is weggesleept, waarschijnlijk op jouw kosten. Daar krijg jij dan weer post van.



Al met al klinkt jouw verhaal als een enorm 'ik heb m'n kop in het zand gestoken en nu ben ik zielig'-verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik snap er ook niks van. Als ik het goed begrijp kan de auto best gestolen zijn? Maar de belastingdienst had hem ook wel wullen hebben?

En de auto staat op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens serieus knap dat je een dergelijk kunstig stukje tekst kunt produceren: al zou ik het proberen zou het me nog niet lukken.
Ik weet raad hoor.

Je mag voortaan gaan fietsen.
Dus jouw auto wordt gejat op 28 januari, waarvoor de bergingsdienst jou op 20 februari een formulier geeft die je had gebeld omdat de politie zei dat je de belastingdienst moest bellen, en de politie stopt vervolgens op 2 januari met het onderzoek? Jeetje...
quote:Lamis schreef op 05 april 2017 @ 23:22:

Was die schuld van jou of van de autodief?



Ik kan het niet uit je verhaal opmaken.
O, trouwens, ik zie dat de politie daar een tijdmachine heeft. Want jij deed op 28-1 aangifte en op 2-1 stoppen zij het onderzoek. Dus of dat onderzoek heeft bijna een jaar geduurd of ze hebben daar een tijdmachine.



Ik hoop op het laatste. Kunnen ze jou terug sturen naar de lessen Nederlands. En economie. Lijkt me best handig.
quote:blueeyes*3 schreef op 05 april 2017 @ 23:30:

O, trouwens, ik zie dat de politie daar een tijdmachine heeft. Want jij deed op 28-1 aangifte en op 2-1 stoppen zij het onderzoek. Dus of dat onderzoek heeft bijna een jaar geduurd of ze hebben daar een tijdmachine.



Ik hoop op het laatste. Kunnen ze jou terug sturen naar de lessen Nederlands. En economie. Lijkt me best handig.Misschien een beetje maatschappijleer ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven