Geld & Recht alle pijlers

Auto nu al kapot

23-02-2017 15:52 57 berichten
Ik heb 3 weken geleden een auto gekocht, een oude tweedehandse van 600 euro. Bij een garage. Ik heb de auto contant af moeten rekenen, dit is mijn allereerste auto dus ik ging er blanco in.

Ik kwam erachter dat er 5 lampen kapot waren, die hebben ze bij de garage gemaakt.

Nu is het echter zo dat de auto enorm stottert na 10 minuten rijden en uitvalt. Ik krijg hem dan niet meer gestart en ik durf er niet meer mee te rijden omdat ik de auto niet vertrouw. Hij staat nu bij de garage die kijkt wat er aan de hand is.

Ik heb de verkoper gebeld en die zei dat ik langs moest komen en dat hij ernaar ging kijken. Ik vertrouw het zaakje niet meer maar ik denk dat ik de verkoper niet aansprakelijk kan stellen.



Wat kan ik doen? Ik baal echt van de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Voor dat geld mag je niet veel verwachten. Moet je ook een beetje geluk hebben. Heb je wel een testrit gemaakt?



Als je iets zou willen, was de eerste stap geweest de auto naar de verkoper te brengen en niet naar een andere partij.
Alle reacties Link kopieren
Een auto van 600 euro?

Over het algemeen zijn dat niet al te best auto's en garantie zal je niet hebben afgesproken gok ik.

En lijkt het erop dat je gewoon 600 euro hebt weggegooid.
Een auto van 600 euro heeft garantie tot aan het hek....

Je had voor dat geld beter een goede fiets kunnen kopen
Was t een bovag garage?

Nee, domme vraag. Zulke auto's gaan bij bovag garages altijd naar de handel.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat is ook niet heel erg duur, maar je kan geluk hebben.



Heb je niet een familielid of kennis die verstand heeft van auto's en er even naar wil kijken?
Alle reacties Link kopieren
Laat hem inderdaad even nakijken, zo kun je niet blijven rijden.

Heb je een proefrit gemaakt, vragen gesteld, de auto nagekeken? Voor 600 euro kan je natuurlijk niet echt wat verwachten. Er is een reden dat die auto zo goedkoop is..
Alle reacties Link kopieren
Wat is het voor auto ? hoeveel kilometers en hoe oud is hij ?

Heb laatst mijn auto voor 500euro verkocht aan een collega (14 jaar oud, 235.000km) mét veel gebreken (had ik ook eerlijk gezegd, offerte van garage laten zien voor reparatie, helemaal perfect zou hij nog zo'n 1200-1500euro op kunnen brengen)

Dus ja, kan me wel voorstellen dat hij niet helemaal meer in orde is voor die prijs. ben je zelf een beetje handig met auto's (collega heeft bv. zelf de hele auto weer opgekalefaterd en is dus wel een goede deal voor hem geweest)

Wacht de reactie van de garage af en hopen dat het niet al te duur wordt
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je naar een andere garage gegaan en niet terug naar waar je hem hebt gekocht?



Als ik bij de Blokker iets koop en dat werkt niet naar behoren dan ga ik toch ook niet naar de Action om na te laten kijken?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je geeft de verkoper niet de kans om de auto na te kijken en eventueel te herstellen. Daarmee vergooi je elke kans voor jezelf want het feit dat jij het niet vertrouwd betekend niet dat dat ook daadwerkelijk zo is.
Alle reacties Link kopieren
Voor 53 euro kan je eerst een auto laten keuren door Anwb
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 23 februari 2017 @ 16:19:

Voor 53 euro kan je eerst een auto laten keuren door AnwbDat betreft een APK, dat is een keuring voor minimale veiligheid. er wordt geen meter gereden. Het probleem van de auto was dan niet naar boven gekomen. Wil je een deelkeuring, betaal je al meer.
Ja ik had de reacties wel verwacht inderdaad. Maar de auto is deze maand nog APK gekeurd geweest en tijdens de proefrit reed hij prima. Ok 600 euro is niet veel geld voor een auto maar dan nog mag ik wel verwachten dat hij in orde is toch? Ik denk dat ik mijn verlies maar moet nemen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Apk zegt niet zoveel, heb je een uitgebreide proefrit gemaakt? Was de auto al warm toen je een proefrit ging maken?



Tja, het is wel een gevalletje pech.
quote:LadySybil schreef op 23 februari 2017 @ 16:24:

Ja ik had de reacties wel verwacht inderdaad. Maar de auto is deze maand nog APK gekeurd geweest en tijdens de proefrit reed hij prima. Ok 600 euro is niet veel geld voor een auto maar dan nog mag ik wel verwachten dat hij in orde is toch? Ik denk dat ik mijn verlies maar moet nemen helaas.



De auto was in orde toen je hem kocht.



Voor zo'n prijs neem je altijd een gok. Met een beetje mazzel rij je er een jaar in, met een beetje pech 3 weken. Ik zou even afwachten wat ze bij de garage zeggen, misschien is het wel iets kleins.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo je verlies nemen?

Doe eens gek en leg je verhaal voor aan de garage waar je hem gekocht hebt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn vriend heeft een autootje gekocht van 800EU. Rijdt wel, lekt wel olie. Hij zei dat je voor dat bedrag geluk moet hebben. En anders zit er niets anders op dan je verlies nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadySybil schreef op 23 februari 2017 @ 16:24:

Ja ik had de reacties wel verwacht inderdaad. Maar de auto is deze maand nog APK gekeurd geweest en tijdens de proefrit reed hij prima. Ok 600 euro is niet veel geld voor een auto maar dan nog mag ik wel verwachten dat hij in orde is toch? Ik denk dat ik mijn verlies maar moet nemen helaas.



APK is een momentopname.

Ook voor 600 euro mag je wel verwachtten dat hij langer rijdt dan een paar dagen. Ik heb zelf weleens geluk gehad met auto's in die prijsklasse.

Ik zou in elk geval gewoon terug gaan naar de garage waar je hem gekocht hebt. Misschien bieden ze je wat aan en is het iets kleins.

Om wat voor merk gaat het?
Alle reacties Link kopieren
quote:LadySybil schreef op 23 februari 2017 @ 16:24:

Ja ik had de reacties wel verwacht inderdaad. Maar de auto is deze maand nog APK gekeurd geweest en tijdens de proefrit reed hij prima. Ok 600 euro is niet veel geld voor een auto maar dan nog mag ik wel verwachten dat hij in orde is toch? Ik denk dat ik mijn verlies maar moet nemen helaas.



Wacht eerst even de reactie af van de verkoper/garage. Een auto kan op elk moment kapot gaan helaas, ook als je hem net 3 weken hebt en ook al is hij APK gekeurd. Als blijkt dat er al zeer geruime tijd iets kapot is aan de auto, waarvan de verkoper bij verkoop specifiek zei dat het in orde was, dan is het een ander verhaal.



Maar eerlijk gezegd, mag je van een oude auto van 600-, eerder verwachten dat het zijn gebreken heeft, niet dat hij helemaal in orde is..

Hoop voor je dat de kosten meevallen!
Ja, dat heb ik voorgelegd maar ik vertrouw hem niet meer. Dat wil niet zeggen dat hij niet te vertrouwen is maar dit is mijn gevoel hierbij. Er waren 5 lampen kapot en dit is niet gemeld. En nu ook weer.

Ik ga even kijken wat deze garage zegt, hopelijk valt het inderdaad mee.
Alle reacties Link kopieren
De garage waar de auto staat is niet die van de verkoper. En dat maakt je positie niet sterker. Maar wacht af wat die zegt en overleg met de verkoper.
Jurofoon



Genoeg info daar te vinden en anders even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Dus je vraagt wat je kan doen, en vervolgens doe je precies wat we met zijn aleen niet zeggen.



Gekke vraag misschien, maar waarom open je dan een topic?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:LadySybil schreef op 23 februari 2017 @ 16:32:

Ja, dat heb ik voorgelegd maar ik vertrouw hem niet meer. Dat wil niet zeggen dat hij niet te vertrouwen is maar dit is mijn gevoel hierbij. Er waren 5 lampen kapot en dit is niet gemeld. En nu ook weer.

Ik ga even kijken wat deze garage zegt, hopelijk valt het inderdaad mee.Het is toch aan jou om bij aankoop dingen als lampen te controleren? En was de testrit even flink doorijden en goed remnen, stoppen, weer starten enzovoort of een ritje over de nabije parkeerplaats?
Ik heb zelf erg weinig verstand van auto's, heb ook niemand meegenomen verder. Ik ging er vanuit dat het gewoon in orde was. 1 lamp had ik waarschijnlijk wel kunnen weten, maar de rest niet omdat ik natuurlijk niet achter de auto kan kijken als ik in de auto zit.

Ik kom hier ook niet om iemand de schuld te geven of iets dergelijks, een aantal dingen had ik kunnen weten, maar ik vind het ergens niet netjes en ik baal er gewoon van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven